Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 34567891011 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 252 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Jammer dat het DD Stereo is, en geen PCM stereo, zoals bij In The Flesh. Scheelt toch aanzienlijk in geluidskwaliteit...
    Is dat zo? Aan de andere kant, het betreffen opnames van, wat is het, vijftien jaar geleden... Als je dat extrapoleert naar PCM, dan heb je per definitie niet zo'n goeie kwaliteit als de opnames met de huidige technieken...
    Jammer dat het 4:3 is en geen breedbeeld. Ik vreesde dit al. Ik heb de VHS opname destijds gekocht (en nu op DVD gezet voor persoonlijk gebruik daar mijn video naar de eeuwige jachtvelden is verhuisd) en zag uberhapt niet hoe men deze montage kon "herknippen" naar 16:9 zonder de beeldcompositie te verknoeien. Jammer dat men destijd niet meer vooruitziend is geweest.
    To infinity ... and beyond!

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Jammer dat het DD Stereo is, en geen PCM stereo, zoals bij In The Flesh. Scheelt toch aanzienlijk in geluidskwaliteit...
    Is dat zo? Aan de andere kant, het betreffen opnames van, wat is het, vijftien jaar geleden... Als je dat extrapoleert naar PCM, dan heb je per definitie niet zo'n goeie kwaliteit als de opnames met de huidige technieken...
    Extrapoleert? PCM is gewoon een CD-signaal. DD is gecomprimeerd, PCM niet. Vandaar dat voor stereo PCM over het algemeen een beter signaal oplevert. Zeker als niet gekozen wordt voor standaard 16 bits, maar bijv. 20 of 24.

    Luister maar eens naar de stereo track van In the Flesh. Dat is PCM en super geluid! Die DVD luister ik eigenlijk nooit in surround. Juist voor oudere opnames is stereo de betere keus en dan het liefst een goede PCM-track.

  3. #153

    Standaard

    Toen de eerste berichten over de Pulse-DVD ronddwaalden, was er ook sprake van een Limited Edition die zou uitkomen voor de échte fans ( ). Is daar nog iets over bekend? Of is er alleen de "simpele" 2-disc?

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Extrapoleert? PCM is gewoon een CD-signaal.
    Oh, ik dacht dat PCM een hogere bitrate had dan het aloude CD-signaal. Ik meen mij ook te kunnen herinneren dat de PCM track op "In the Flesh" (inderdaad een fenomenaal geluid) niet op twee audio CD's zou passen...

    Ik had In The Flesh toevallig vanmorgen nog op mijn mp3 speler aan...

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Ik had In The Flesh toevallig vanmorgen nog op mijn mp3 speler aan...
    Goede keus. Ik had net Pulse in m'n discman, maar de disc is beschadigd...

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Goede keus. Ik had net Pulse in m'n discman, maar de disc is beschadigd...
    Tsja, en dan was het ook nog eens dat "Amused to Death" gedeelte... Met "Dogs" het hoogtepunt IMHO...

  7. #157

    Standaard

    Als je die "in the flesh" van Waters in PCM weergeeft, dan heb je toch geen surround meer? Of vergis ik me?
    To infinity ... and beyond!

  8. #158

    Standaard

    Nee klopt. PCM is stereo. Gewoon CD geluid. Maar vaak vind ik bij muziek-DVD de stereotrack mooier klinken dan de surround.

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Maar vaak vind ik bij muziek-DVD de stereotrack mooier klinken dan de surround.
    ben ik het helemaal mee eens, luister maar eens naar de dvd van David Gilmour...
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  10. #160

    Standaard

    Zoek in de release info op 'floyd'. Waarom staat ie in de release info 2x met een verkeerde datum? Een gemiste kans
    Verder niets gehoord over een limited edition, helaas...

  11. #161

    Standaard

    Ik heb vandaag contact gehad met Correct te Rotterdam en deze garanderen me dat ik morgen een exemplaar van Pulse kan afhalen voor de prijs van € 19,99. Dus eindelijk kunnen we dan van deze lang verwachte DVD gaan genieten . Ik hou jullie op de hoogte ik ga morgen namelijk een exemplaar halen. Dan horen jullie wel van mij of het me gelukt is.

  12. #162

    Standaard

    Voor de liefhebbers, ik zag er vandaag al een aantal in de winkel liggen bij Trend Records in Den Bosch.
    Voor wie echt niet kan wachten, tis koopavond in Den Bosch :wink:

  13. #163

    Standaard

    heb de dvd vandaag besteld bij bol.com, ben benieuwd waneer ik de dvd heb en dan genieten!!

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michel II
    heb de dvd vandaag besteld bij bol.com, ben benieuwd waneer ik de dvd heb en dan genieten!!
    de mijne is vandaag verzonden, dus die is er morgen!!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  15. #165

    Standaard

    Kom net op mijn werk en wat denk je ? Het wachten is voorbij. En het ziet er erg mooi uit. Net een stuk van DSOTM gehoord. WOW !!!! Wat een geluid !!! On The Run, heeft erg mooie surround effecten !! Net als destijds in het stadion. Het is inderdaad 4.3 en heeft drie geluidstracks.
    Stereo
    DD 5.1 448 KBS
    DD 5.1 640 KBS

    Ik ben zelf erg benieuwd naar de laatste, moet ik zeggen. De hoes zegt dat dit de track is om voor te gaan als je echt goed geluid wil. Ik kan nu al niet wachten hewt bij mij thuis op te zetten. Ook al was een full bitrate DTS helemaal geil geweest.

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    DD 5.1 640 KBS
    Wist niet dat dit bestond
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  17. #167

    Standaard

    En is die stereotrack nu PCM of DD?

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    DD 5.1 640 KBS
    Wist niet dat dit bestond
    Uit de Rodisc nieuwsbrief:
    bij het opstarten speelt de DVD automatisch het Dolby Digital 448 kpbs stream af. In het menu kan je echter ook kiezen voor een hoogwaardige Dolby Digital 640 kpbs stream. Echter, deze stream zal niet door alle spelers herkend worden. Vooral oudere spelers zullen niets met het signaal kunnen doen. Op een Pioneer 717 loopt de DVD bijvoorbeeld vast als je kiest voor 640 kpbs. Maar goed...448 kpbs klinkt overigens prima!

    Dan zeg ik weer,had er dan DTS van gemaakt jongens!
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  19. #169

    Standaard beeld....

    DD track klinkt fantastische, echter laat in mij ogen het beeld nogal wat te wensen over. Het heeft zolang mogen duren waarom dan niet iets meer aandacht aan het beeld besteden.... ? Met name de wat snellere beelden (drumstokjes, lasers en de beelden op het ronde scherm) hebben nogal last van raffelige randen en strepen. Graag jullie visie hierop!

  20. #170

    Standaard

    Op een groot beeld LG plasma is het helemaal goed te zien. Of dat was mij ook al opgevallen. Maar meestal wordt bij oudere muziekopnames met name veel in werking gezet, zoals bij Genesis, live at Wembley bijvoorbeeld (met een hele gode DTS track) om het geluid optimaal te krijgen. Echter bij een visueel spektakel als Pink Floyd is dat inderdaad wel een beetje jammer en hadden ze het beeld inderdaad ook moeten bewerken.

    Verder heb ik een van de Earls Court concerten opgenomen van Filmnet, die destijds live werd uitgezonden. Comfortably Numb duurde bij dit concert om en nabij de 11 min. Op deze DVD maar 9,5. Zijn er dan twee EC concerten opgenomen ?

    Bij het bonusmateriaal zitten allerlei goodies die ik nog niet heb gezien. Zo zag ik bijvoorbeeld WYWH met Billy Cogran (is deze op de 94 tour gespeeld ?), Marooned (mogelijk maar een of twee keer gespeeld op de tour) en On The Turning Way (voor zover als ik weet is deze alleen in Italie gespeeld op de 94 tour) Dus zijn deze van de Gilmour tour ? Zet je te denken, waarom ? Er waren twee sets in de omloop tijdens de tour. Een met DSOTM, die begon met Shine on, en een gewone die begon met Astronomy Domine die veel meet NW nummers bevatte, waarom niet de nummers van deze zet als bonus toevoegen. Ik heb hey You nooit live gezien omdat ik een DSOTM set heb gezien en dat geld ook voor andere nummers.

  21. #171

    Standaard Re: beeld....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    DD track klinkt fantastische, echter laat in mij ogen het beeld nogal wat te wensen over. Het heeft zolang mogen duren waarom dan niet iets meer aandacht aan het beeld besteden.... ? Met name de wat snellere beelden (drumstokjes, lasers en de beelden op het ronde scherm) hebben nogal last van raffelige randen en strepen. Graag jullie visie hierop!
    Misschien was het wel niet te verbeteren en zou de rest van het beeld eronder lijden.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  22. #172

    Standaard

    Ik heb een 5 jaar oude dvd speler, en daar doet ie 640 KBS track het idd niet. Weet iemand hoe dat kan?

  23. #173
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Dit was het wachten meer dan waard!!! Wat een geluidsbeeld ongeloofljke mix!!!
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  24. #174

    Standaard

    nu de eerste disc gezien, ik vind het wel jammer dat niet het hele concert erop staat!!

    Maar verder is ie geniaal!!!!

    nu snel naar disc 2...
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  25. #175
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    En is die stereotrack nu PCM of DD?

    een 448 dobly stereo track

    edit: geloof me, je wil alleen die dd 5.1 640 luisteren, die stereo klink goed maar die 5.1 is ......wow ik heb denk nog niet zo'n dd track gehoord die zo klink.
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 34567891011 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •