De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Cannibal Holocaust, Welk versie?

    Zijt gegroet,

    Ik wil nadat ik terug ben van vakantie een mooie versie van bovengenoemde film - cannibal holocaust - gaan kopen. Ik kwam er echter achter dat er nogal wat verschillende versie van deze 2 films te koop zijn. Vandaar dat ik jullie hulp even wil inschakelen.

    Gezien het een film is die me zeer intrigeerd (ik heb hem nog niet gezien, maar je hoord er genoeg over) voornamelijk natuurlijk door zijn controversie. Weet ik wel zeker dat het er 1 is die nog lang in mijn collectie zal blijven. Vandaar dat ik ook heb besloten een echt goede versie te kopen. Daarom is mijn zoektoch geindigd op een simpele keuze:

    De Nederlandse superbit Limited Edition:



    Of de Amerikaanse 25th anniversary Limited Edition:




    Het verschil is ook eigenlijk makkelijk aan te geven. De Nederlandse versie schijnt completer te zijn, er is een deel van een scene kwijt uit de amerikaanse die in de Nederlandse wel zit. Ook is er een extra feature genaamd "The last road to hell" die ook alleen bij de Nederlandse versie compleet is.

    De Amerikaanse heeft daarintegen weer veeeeel meer (zo begreep ik uit de vergelijking bij dvdcompare) extra's e.d. omtrend achtergrond informatie.

    De grootste vraag is dus eigenlijk of die extra tijd bij de Nederlandse nou echt de moeite waard is, of dat ik gewoon beter de Amerikaanse kan gaan zoeken.

    Als iemand mij de normale verkoopprijs van beide dvds wil vertellen dan ook graag.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.


    (Ps. Ik heb hem hier gezet omdat het door het Regio-verschil niet in 1 van de 2 regio-subfora past, als ie ergens anders had gemoeten, let me know en feel free om hem even naar het gewenste plekje te schoppen.)

  2. #2

    Standaard

    Ik heb ook een keer een gerucht gehoord over een Piranha scene, dat deze scene op een dvd staat. Maar weer van iemand anders gehoord dat de scene niet bestaat.

    Maar die nederlandse limited 2 disc dvd, waar wilde je die vandaan halen?
    Dead suckers coming back for dinner.
    drukken!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilll_nelus

    Maar die nederlandse limited 2 disc dvd, waar wilde je die vandaan halen?
    Die is nog volop verkrijgbaar


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilll_nelus
    Ik heb ook een keer een gerucht gehoord over een Piranha scene, dat deze scene op een dvd staat. Maar weer van iemand anders gehoord dat de scene niet bestaat.

    Maar die nederlandse limited 2 disc dvd, waar wilde je die vandaan halen?
    Nee, dat heb je niet helemaal goed. Dit is denk ik waar je het over hebt:

    "Deodato wanted a scene in which the natives fed an enemy tribesman to piranhas but he didn't have a working underwater camera. Only still shots of that scene exist." Bron: Imdb.com trivia

    Dus de scene zelf heeft nooit echt bestaan.


    Kinky, ik begrijp hier uit dat je hem hebt?



    ps. nog even dvdcompare over de beide versies

    R0 CE America - (Grindhouse Releasing - 25th Anniversary Edition)
    ExtrasISC 1
    *The film (3 playback versions):
    -"Uncut theatrical version" (96:28 min, with "Grindhouse intro" - NTSC)
    -"Animal Cruelty-Free" version (90:21 min - the movie plays as normal until just before a scene of animal cruelty is depicted. There is a slight pause, and then the movie resumes after the conclusion of the scene)
    -"On Camera Commentary" version (A small skull appears periodically in bottom right hand corner, and this allows access to a video segment of director Ruggero Deodato and actor Robert Kerman discussing that part of the movie as they are watching it)
    Audio commentary with director Ruggero Deodato and actor Robert Kerman
    Inside the Green Inferno:
    -"The Filmmakers": Biographies of the characters Alan Yates, Jack Anders, Fay Daniels, Mark Tomaso, and Felipe Ocanya as played in the film
    -"The Search Team": Biographies of the characters Dr Harold Monroe, Chacko Losojos, and Miguel Lujan as played in the film
    -"The Cannibal Tribes": Information about the three Cannibal tribes, The Yacumos, The Shamatari and The Yanomano as portrayed in the film
    -The New Findings: (photo gallery) - Alan Yates' 16mm film camera carrying case / Alan Yates' 16mm camera / Movie editing table in Alan Yates' Greenwich Village studio with footage from documentary "Mondo Uganda" / "Green Inferno" 16mm film negative rescued from the Yanomamo by Dr Harold Monroe / George Zeter, cameraman of the ill-fated documentary crew which ventured into the "Green Inferno" in 1967 / Pan American Broadcasting projectionist John K Kirov / Recent photo of Dr Harold Monroe and an "unidentified anthropology student"
    -"The Last Road to Hell" (Alternate version): Various explanations of the mystery of the alternate cuts of the "Last Road to Hell" film-within-the-film viewed by Prfessor Monroe, with the alternate cut.
    -DVD-ROM feature: The Original Shooting Script (via Adobe Acrobat and Web browser - PC or Mac), "Script Guide", and Web link.
    Trailers:
    -Italian trailer
    -International trailer
    -US original trailer
    -US re-release trailer
    -German trailer

    DISC 2
    "In the Jungle: The Making-Of Cannibal Holocaust AKA Nella Giungla" -documentary (63:03 min - in Italian, with "forced" English subtitles):
    -The Production
    -Filming
    -The Music of the Cannibals
    -Deodato, King of the Indians
    -Banned! Censorship
    -Today
    -End Credits
    Interviews:
    -Robert Kerman Exposed (New York November 13, 2000 - in English, 35:35 min)
    -Riz Ortolani: Composer (Rome April 15, 2003 - in Italian, with "forced" English subtitles, 4:58 min)
    -Alan Yates Uncovered (Palo Alto May 16, 2005 - in English, 51:13 min)
    Music video: "Necrophagia: Cannibal Holocaust" (directed by Jim Van Bebber - 6:51 min)
    Photo galleries (9:46 min):
    -Production stills
    -Behind The Scenes
    -Publicity materials
    -Mondo Cannibal
    Cast & crew biographies and filmographies:
    -Ruggero Deodato biography & filmography (by Chris Innis)
    -Robert Kerman biography & filmography (by David Szulkin)
    -Gabriel Yorke filmography
    Bonus trailers: "Cannibal Ferox", "The Tough Ones", "The Beyond", "Cat in the Brain", "I Drink Your Blood", "Scum of the Earth", "Gone with the Pope"
    Booklet with liner notes in English (by Chas Balun) and Thai mini-poster and original Italian fold-out-posterSubtitles:No (see notes)Picture format:1.85:1 Anamorphic NTSC Soundtrack(s):English Dolby Digital 2.0 surround
    English Dolby Digital 2.0 monoCase type:2-Disc Digi-PackNotes:Custom 2-disc Digi-pack, and comes in a Slip case (limited to 11,111 copies). Note, that "limited" pressing is now OOP, and the "2nd pressing" is in 2-disc Keep case (it retains all of the features). There are "forced" English subtitles in scenes where a language other than English is spoken. Interlaced transfer.


    R2 Holland - (EC Entertainment - Ultrabit)

    Extras:2 interviews with director Ruggero Deodato
    Cast and crew biographies and filmographies
    Still and artwork gallery (fully scored)
    German trailer
    US trailer
    Bonus trailer
    Collectible bookletSubtitlesutch and EnglishPicture format:1.85:1 Anamorphic PAL Soundtrack(s):English Dolby Digital 2.0 monoCase type:Amaray (Keep) CaseNotes:2-disc limited "Ultrabit" edtion, with slipcase (4000 numbered copies). The extras are basically the same as in "remastered" EC Entertainment edition, but the still gallery has been extended, there´s an additional 3rd trailer, and Ruggero Deodato at Eurofest is 6 minutes longer than before. The film is completely remastered, from original 35mm negatives (original Italian version, with all the titles, credits and on-screen captions in Italian).



    Naar hand van deze info wordt het waarschijnlijk de 25th anniversary edition, gezien het verschil met de Nederlandse versie kwa lengte bijster weinig uitmaakt, en de NL versie het wat betreft special features wel erg laat zitten. Misschien dat de prijs nog uitmaakt...

  5. #5

    Standaard

    Zover ik weet mist de film bij de grindhouse release helemaal niks. Gewoon een paar fans die weer spoken zien. Die piranha scene is inderdaad nooit gefilmd. En bij die versie zit als het goed is ook het shooting script. Inclusief aantekeningen wat wel en wat niet gefilmd is. Kan je zelf zoeken of er echt iets mist :P En "The last road to hell" mist volgens mij maar enkele seconde.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilll_nelus

    Maar die nederlandse limited 2 disc dvd, waar wilde je die vandaan halen?
    Die is nog volop verkrijgbaar

    Oja? waar dan? :P internet?
    Of hebben ze hem stiekem in de winkels gegooid!

    Maar ik denk dat ik niet een al te beste versie hebt... Ik word nou niet echt duidelijker van dvdcompare.

    Ik heb deze:
    Cannibal Holocaust: Deluxe Collector's Edition
    regio 0
    achterkant is in het engels

    Ik haat geknipte films waarom is de film niet gewoon overal even lang?
    Kwam er toen ook al een keer achter dat ik de enige editie had van Re-animator die geknipt was! DOH!
    Maarja toen wel een goede reden om de millennium editie aan te schaffen
    Dead suckers coming back for dinner.
    drukken!

  7. #7

    Standaard

    deluxe is volgens mij exact zelfde als 25th anniversary edition maar dan niet limited

  8. #8

    Standaard

    Dit staat er iig op compare:

    Custom 2-disc Digi-pack, and comes in a Slip case (limited to 11,111 copies). Note, that "limited" pressing is now OOP, and the "2nd pressing" is in 2-disc Keep case (it retains all of the features).

    Dus waarschijnlijk is ie idd hetzelfde - nummertje, boekje en posters.

    Maar die is niet stoer natuurlijk :P

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    haha true, maar ja, ik heb er nu ook geen haast bij, dus er moet denk met wat speurwerk wel wat te vinden zijn.

  11. #11

    Standaard

    Nu wil ik graag deze film aanschaffen, maar ik heb geen flauw idee welke versie ik moet nemen.
    Van dat DVD-compare wordt ik niet veel wijzer.
    Weet er hier iemand of deze versie toevallig goed is?

    http://www3.cd-wow.nl/detail_results...ct_code=371227

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Corneelh
    Nu wil ik graag deze film aanschaffen, maar ik heb geen flauw idee welke versie ik moet nemen.
    Van dat DVD-compare wordt ik niet veel wijzer.
    Weet er hier iemand of deze versie toevallig goed is?

    http://www3.cd-wow.nl/detail_results...ct_code=371227
    Deze versie wilde ik je net als suggestie geven. Volgens mij vrij volledig incl een uur lange making-off! Als je nog ergens een kortingsbon hebt van 2 of 3 euro....heb je volgens mij een goede koop!!

  13. #13

    Standaard

    De Grindhouse versie is fantastisch ,ik heb zelf de keepcase versie. (+ een eerder gekochte Nederlandse versie met andere extras/interviews).

    Vooral de (zeer lange) interviews op de Grindhouse disc (s) met Robert Kerman en Gabriel Yorke zijn zeer de moeite waard. (De anekdotes van deze acteurs zijn te bizar voor woorden, geweldig dus als je wilt weten hoe deze Deodato productie in elkaar werdt gezet..).

    Beeld en geluidskwaliteit zijn ook prima (Maar verwacht geen glossy 'Matrix' achtige look..).

  14. #14

    Standaard

    ik heb gewoon de single disk versie maar ik vindt de film niet zo veel aan
    toen ik klein was had ik em gezien en toen had het wel indruk gemaakt
    zag em laatst toevallig liggen en had em gekocht maar de film kan me niet echt meer boeien dus voor degene die nog op zoek zijn ernaar ik wil em wel wegdoen

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •