Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik weet niet of dit hier kan (in dat geval, mijn excuses), maar ik heb zelf nogal een uitgebreide vinyl/cd collectie en kreeg op de jaarbeurs in Utrecht een foldertje van deze polis http://www.elpeepluspolis.nl/. Ik heb toen geïnformeerd of dvd's hiervoor ook in aanmerking kwamen en dat zou wel degelijk het geval zijn (alles van verzamelingen blijkbaar). Het voordeel hiervan zou zijn dat ze echt de verzamelaarswaarde verzekeren en niet de dagwaarde (ik heb vb. Rolling Stone nr. 2 van eind jaren '60, voor deze polis wel geld waard, voor standaard diefstal-/brandverzekering oud papier). Verzekeren zou ook vanuit België kunnen. Misschien het overwegen waard voor mensen met een uitgebreide collectie.

  2. #27

    Standaard

    Naadje zeg. Vergoed de verzekering wel?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald_VR
    Das rottig voor jou, maar dan heb ik bij mij dan nog geluk (als je daar van kunt spreken) gehad, hier bij mij hebben ze zelfs 2 (twee) keer ingebroken, maar blijkbaar waren ze NIET geïntreseerd in de DVD's, wel in wat (goedkope) juwelen, mijn dig. camera en ze hebben geprobeerd de video en dvd speler mee te nemen, is ze niet gelukt, want de kabels waren fatsoenlijk aangesnoert.
    Nu zullen ze wel niet zo vlug meer binnen kunnen daar we dan maar een stalen deur hebben laten plaatsen.
    Toch triestig dat we in zo'n wereld leven dat je al een stalen deur nodig hebt om dieven buiten te houden

  4. #29

    Standaard

    Ik vind het absoluut rot voor je en wil niet vervelend zijn, maar is het niet ontzettend vreemd dat je niet tegen diefstal verzekerd bent?

  5. #30

    Standaard

    Ik weet niet hoe het in België is geregeld, maar ik weet zeker dat diefstal door inbraak hier onder de inboedelverzekering valt.

  6. #31

    Standaard

    Vraag mij alleen af hoe je hard kunt maken dat je zoveel dvd's in de kast had staan. Wie heeft namelijk alle bonnetjes nog en alles op de foto staan als bewijs?. Daarnaast krijg je enkel, mocht men uitkeren, de dagwaarde en die is niet bepaald hoog ben ik bang voor 150 dvd's met de alsmaar dalende prijzen....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #32

    Standaard

    Om verzekerd te zijn tegen diefstal moest er nog een extra polis worden afgesloten, en dat heb ik destijds niet gedaan. Achteraf heb ik er natuurlijk wel spijt van, maar op dat moment had ik als nieuwe huurder en autobezitter net alle verplichte verzekeringen afgesloten, en duizelden de gespendeerde euro's me voor de ogen.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Vraag mij alleen af hoe je hard kunt maken dat je zoveel dvd's in de kast had staan. Wie heeft namelijk alle bonnetjes nog en alles op de foto staan als bewijs?. Daarnaast krijg je enkel, mocht men uitkeren, de dagwaarde en die is niet bepaald hoog ben ik bang voor 150 dvd's met de alsmaar dalende prijzen....
    Alles op de foto hebben de meeste verzamelaars hier toch wel? Al is het maar voor het "Foto van je collectie" topic .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald_VR
    Das rottig voor jou, maar dan heb ik bij mij dan nog geluk (als je daar van kunt spreken) gehad, hier bij mij hebben ze zelfs 2 (twee) keer ingebroken, maar blijkbaar waren ze NIET geïntreseerd in de DVD's, wel in wat (goedkope) juwelen, mijn dig. camera en ze hebben geprobeerd de video en dvd speler mee te nemen, is ze niet gelukt, want de kabels waren fatsoenlijk aangesnoert.
    Nu zullen ze wel niet zo vlug meer binnen kunnen daar we dan maar een stalen deur hebben laten plaatsen.
    Toch triestig dat we in zo'n wereld leven dat je al een stalen deur nodig hebt om dieven buiten te houden
    Ik zit me altijd weer te verbazen dat bepaalde mensen niet het fatsoen kunnen opbrengen om van andermans bezittingen af te blijven. Is dat nou zo moeilijk ? Ze hebben ook een keer bij mijn ouders ingebroken. Die lui die dat gedaan hebben zou ik graag een keer fatsoen bijbrengen. Maar dat mag ook niet in Nederland :wink:

  10. #35

  11. #36

    Standaard

    Ik ben vorig jaar ook een deel van mijn DVD collectie kwijtgeraakt na een inbraak. Aangezien ik vooral via internet bestel, heb ik door middel van bestelbevestigingen (emails + orderoverzichten op website van desbetreffende webwinkels) kunnen aantonen dat ik die DVD's in bezit had (tevens weet je dan ook de aankoopprijs). In de winkel gekochte DVD's waarvan ik geen kassabon meer had, werden niet door de verzekering vergoed.

    Spiksplinternieuwe cd's die pal naast mijn DVD's lagen, werden overigens niet meegenomen, daar is blijkbaar helemaal geen interesse meer voor op de helersmarkt.

  12. #37

    Standaard Re: DVD-verzameling gepikt

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blackthorne
    Ondertussen moet ik eens nadenken of ik stop met verzamelen, of dat ik een bom geld ga uitgaven om alles opnieuw te kopen.
    Datzelfde gevoel had ik dus ook na de inbraak. Ik heb daarna een aantal maanden nauwelijks nog DVD's gekocht (en gekeken). Ook al krijg je het (gedeeltelijk) vergoed door de verzekering, het blijft natuurlijk balen.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Ik ben vorig jaar ook een deel van mijn DVD collectie kwijtgeraakt na een inbraak. Aangezien ik vooral via internet bestel, heb ik door middel van bestelbevestigingen (emails + orderoverzichten op website van desbetreffende webwinkels) kunnen aantonen dat ik die DVD's in bezit had (tevens weet je dan ook de aankoopprijs). In de winkel gekochte DVD's waarvan ik geen kassabon meer had, werden niet door de verzekering vergoed.
    Alle emails bewaar ik ook altijd, en velletjes papier met titels + prijs heb ik inmiddels ook al een hele berg...en bonnetjes van 'offline' aankopen natuurlijk.
    Dat is opzich wel een aanrader, voor het geval je ooit iets mocht verliezen bij een inbraak of andere schade (brand/water). Dan heb je tenminste iets om mee aan te komen bij de verzekering.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  14. #39

    Standaard

    Is een foto van je collectie eigenlijk ook een goed bewijs voor de verzekering? Of is dat te fraude gevoelig?
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Is een foto van je collectie eigenlijk ook een goed bewijs voor de verzekering? Of is dat te fraude gevoelig?
    Denk het niet, je zullen je niet snel geloven als je zegt dat die collectie van jou is, tenzij je echt duidelijk bewijs hebt

  16. #41

    Standaard

    Is de dagwwaarde niet gelijk aan de prijs die je er nu voor zou moeten betalen indien je `m in dezelfde staat aanschaft.

    Voor `n merendeel vd titels zal dit ivm de dalden prijzen `n gering bedrag opleveren. Maar LE, OOP (giftsets) e.d. zullen toch `n hogere waarde dan de oorsrponkelijke aanschaf prijs, dus hier zou je dan toch de hogere prijs moeten krijgen lijkt mij.

    En vlgs mij moet je aantonen wat je in je huis had, foto`s lijken mij toch wel te volstaan. Bij autoverzekering wordt dat toch ook geaccepteerd.

  17. #42

    Standaard

    Ik heb samen met mijn vriendin een huisje gekocht en gelijk goed geinformeerd naar verzekeringen en dan ook eventueel voor mijn dvd collectie apart. Dit was niet nodig omdat dit onder de inboedelverzekering zou vallen.

  18. #43

    Standaard

    Sinds ik vorig jaar hier op gestuit ben op het topic met je collectie verzekeren, houd ik tegenwoordig alle bonnetjes bij, ik print ook alle invoices uit die ik bestel via Internetwinkels.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •