De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1
    Ladyhawk
    Guest

    Standaard Afspeelbare DVD maken?

    Hoi mensen,

    Ik heb een vraag over het maken van een 'afspeelbare DVD'. Ik ben een grafisch vormgever en heb voor een klant (een DJ) een animatie gemaakt in Flash. Deze animatie moet getoont gaan worden op een groot scherm achter de DJ wanneer deze aan het draaien is. De VJ's mixen dit soort animatie in tijdens het draaien in combinatie met een eigen library. Ik was dus in de veronderstelling dat ik gewoon een swf file kon aanleveren die zij daar 'inmixen'. Dat is dus niet het geval. Ik kreeg dus als aanleverspecificatie 'een afspeelbare DVD'.

    Heeft iemand enig idee wat dit inhoud en hoe ik dit moet maken? Ik had al begrepen dat ik de animatie om moet zetten naar AVI, maar flash heeft dus diverse mogelijkheden om dit te exporteren. Welke kwaliteit moet ik dan gebruiken? Het viel me ook op dat wanneer ik er een avi file van maak de animatie erg gaat schokken en traag word. Kan dat komen door 3D die ik gebruik? Of die ik iets verkeerd met het exporteren? Moet ik misschien andere software gebruiken? Premiere?? Ik zit dus een beetje vast :S.

    Alvast dank!

  2. #2

    Standaard

    Als je een animatie maakt in Flash die geschikt moet zijn voor export, kun je deze het beste volgens de volgende specificaties maken:

    Grid size: 768 x 576
    Frames/s: 25

    Verder moet je zorgen dat je geen animatie in sub-movies of scripting vorm zet, want die worden niet altijd goed ge-exporteerd. Om helemaal safe te zijn moet je alles rechtstreeks in de timeline animeren dus... geen sub-movies o.i.d., tenzij je gebruik maakt van een third party flash-exporter (hierover zo meer).

    Vervolgens exporteer je het filmpje als Quicktime Movie. Wat hij dan eigenlijk doet is je Flash-film embedden in een Quicktime document. Dit is nog steeds een vector-object en kan dus NIET gelezen worden door de meeste video-editing applicaties.

    Je zet dit ge-exporteerde filmpje dus eerst om naar een gewone Quicktime MOV file, met Sorenson 3 compressie, of Animation compressie, op de hoogste kwaliteit in Millions of Colors. Verander ook hier de resolutie van 768 x 576 naar 720 x 576 om het verschil tussen de vierkante pixels van een computermonitor en de rechthoekige pixels van een TV te compenseren. Hiervoor heb je wel Quicktime Pro nodig, maar dit is maar iets van 30 Euro via www.apple.nl

    Dit kun je vervolgens in een video-editing of een andere encoder software applicatie omzetten naar DVD.

    Makkelijker echter is om een programma als Flash to Video Converter Pro te gebruiken. Je kunt dit vinden op www.geovid.com
    Ik heb zelf veel Flash moeten omzetten naar TV-formaat en dit werkt veel sneller dan bovenstaande methode.

    Ook omdat de eisen die aan je Flash-animatie gesteld worden minder streng zijn. Je kunt gewoon gebruik maken van scripting en sub-movies. Het wordt alleen wel mooier als je de 25 frames/sec. standaard aanhoudt, anders krijg je alsnog schokjes.

    Succes, en heb je nog vragen hierover, laat het dan weten...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •