De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Voetbal op een plasma?!?

    Beste mensen,

    Ik ben van plan om op korte termijn een mooie tv te kopen. Zelf twijfel ik tussen een Pioneer 436 XDE of een mooie Projectie tv. Uiteraard is qua design een plasma vele malen mooier alleen hetgene wat mij een beetje dwarszit is dat ik bij een paar vrienden van me gezien heb dat plasma's vaak het voetbal niet mooi kunnen uitzenden. Bij een snelle camerabeweging wordt het beeld blokkerig en echt niet mooi strak meer. Zelf ben ik een groot liefhebber van voetbal dus lijkt het me zonde om bijna 4000 euro te betalen en dan mezelf ergeren dat het beeld niet mooi strak is. Projectie tv's van 127cm kosten de helft vd prijs en daar wordt het voetbal wel perfect uitgezonden, helemaal nergens last van!?! Natuurlijk is deze Pioneer hd ready maar hoelang zal het duren dat de NOS en Talpa ook daadwerkelijk HD gaan uitzenden? Ik heb gehoord dat het komende WK idd HD wordt uitgezonden maar dit betreft geen Nederlandse zender, alleen een Duitse. Iemand in een winkel vertelde me dat ik dan gewoon die zender moest kijken en dan radio1 luisteren met Nederlands commentaar. Dit is geen optie omdat het beeld en het radio geluid niet synchroom lopen. Heel erg moeilijk allemaal maar als ik dit allemaal bekijk vind ik dat plasma's toch erg onderontwikkeld zijn omdat ik voor 4000 euro toch zou mogen verwachten dat alles perfect zou mogen zijn..Ook op kieskeurig.nl klagen heel veel mensen over de kwaliteit van voetbal en andere uitzendingen met snelle camera bewegingen..Wat is jullie mening??

  2. #2

    Standaard

    Het is een beetje onzin om een tv af te schrijven alleen maar omdat voetbal niet perfect wordt weergegeven. Ik vermoed dat de grootste boosdoener niet de tv is, maar het kabelsignaal. Daar kan die tv niks aan doen. Het antwoord of dat blokkerige normaal is bij snelle camerabewegingen, dat laat ik even over aan de plasmagebruikers van dit forum, die zullen je daar wat beter bij kunnen helpen. Dan weet je ook gelijk of het bij DVD ook een probleem is, of alleen bij televisie.

    Dan over het HD gebeuren. Het WK zal misschien in HD uitgezonden worden, maar daarna blijft het op televisiegebeuren relatief rustig. Talpa zal als commercieel station misschien wat makkelijker overstappen op HD, maar de publieke zenders moeten publiek blijven. Aangezien er veel mensen zullen zijn die nog een gewone tv gebruiken en in de toekomst blijven gebruiken, lijkt het me sterk dat je de TROS etc. snel ziet overstappen. Ik zit overigens persoonlijk niet te wachten op Arie Ribbens & kornuiten in HD, dus de meerwaarde van HD voor de publieke zenders is misschien ook niet bijzonder groot. Wat ook een probleem is, is dat de opnameapparatuur voor HD vervangen moet worden, en ik weet niet of de overheid een net wil schrappen om dat te vervangen door een HD-kanaal. Combineer dit met bezuinigingen en HD is niet echt iets waar de publieken zich op zullen richten*.

    Die vent die in de winkel zei dat je de radio maar aan moest zetten had je trouwens een mep moeten geven. Dat soort kul vertelt hij maar in de kroeg :P. Dat verhaal van jou over "voor 4000 euro mag ik verwachten..." is ook een beetje beetje, ik zou eerder denken dat jij voor 4000 euro van jezelf mag verwachten dat je uitgebreid gaat rondneuzen. Je moet voor jezelf de juiste prijs/prestatie vinden, niet een hoop geld neerkwakken en ervan uitgaan dat iets maar goed is (waar ik de mensen op Kieskeurig.nl een beetje van verdenk). Dan is het logisch dat je teleurgesteld wordt. Kijk een beetje rond (misschien is voorlopig een leuke CRT-tv ook nog een optie, dan kun je gelijk de HD hype een beetje laten uitrazen) en beslis voor jezelf of de kwaliteit jou aanstaat. Zo niet, dan lekker het geld in je zak houden, of er kaartjes voor kopen ofzo, kan ook.

    *= nu ik dit gezegd heb ik het niet meer dan logisch dat de NOS volgende week met een bericht komt dat ze in 2008 op HD overgaan. Al was het maar om mij ongelijk te laten hebben .

  3. #3

    Standaard

    Bedankt Jozefus voor je reactie. Ik ben het alleen niet eens met jouw stelling dat die blokvorming tijdens snelle camerabewegingen aan het signaal ligt en niet aan de plasma. Op een projectie tv heb je hier namelijk geen last van en het wordt toch echt weergegeven met hetzelfde signaal. Enne..ja ik zal die verkoper in de winkel eens een klapje geven..

  4. #4

    Standaard

    Even een paar zaken:

    - Een plasma tv (voorzover ik het weet, be zelf geen bezitter / gebruiker) heeft net als LCD schermen een reactie tijd. Voor plasma is dit wel lager dan bij LCD schermen. Dit zorgt voor een wat lastig beeld bij snelle acties / camera bewegingen.
    - Een plasma scherm moet doorgaans het binnenkomende beeld scalen (vergroten dan wel verkleinen). Een plasa heeft net als een LCD scherm nl. een vaste beeldverhouding. Hierdoor kunnen compressie blokjes ontstaan (zowel bij het "vergroten" van de resolutie als bij het "verkleinen".

    Deze beide boen genoemde zaken zouden bij een scherm van € 4000,- overigens eigenlijk niet meer merkbaar mogen zijn. Bij oudere / goedkopere modellen zou het nog wel kunnen.

    Dan het HD verhaal.
    De NOS zal deze of volgende week komen met het bericht dat speciaal voor het komende WK voetbal er een speciale versie van Nederland 2 zal komen. Deze speciale "Ned 2 HD" zal via diverse kabelaars "gratis" aangeboden worden aan de kijkers.
    ik zeg "gratis" omdat je wel binnen het verzorgings gebied van de deelnemende kabelaars (oa Essent) wel digitale tv dient te hebben, en dat niet alleen maar ook nog eens de beschikking moet hebben over de HD decoder, die nog in de handel moet komen.
    Essent (TVHome) is insamenwerking met Samsung hiervoor een decoder aan het maken. Het betreft hier een decoder die in MPEG 2 formaat de standaard tv (SDTV) decodert en in MPEG4 (H.624 of zo iets) de HD zenders zal decoderen. De HD zenders zulle hoofdzakelijk een speciaal abonement gaan vormen, a het wk zal daar oa een zender van Film1 en een van Sport1 in zitten, ook wordt gedacht aan HD1 en Discovery HD. Maar meer hierover is nog niet bekend. NED 2 in HD (zal zo goed als alleen het WK zijn, de rest zal gewoon in SDTV blijven) zal wel zonder extra abo zijn maar na het WK ook weer verdwijnen.

    bron van deze info is tvhomeforum.tk

    De decoder wordt verwacht in de prijs klasse van € 300,- tot € 400,-
    TVHome basis (alle zenders die ook analoog te zien zijn) kost niks per maand, maar je dient dus wel de benodigde decoder en smartcard aan te schaffen). Prijs van het extra HD pakket is nog niks van bekend.

    Ik hoop je zo wat meer info verstrekt te hebben.

    Persoonlijk zal ik niet overgaan naar HD, mede omdat ik geen HD-ready scherm heb, maar ook omdat ik bij dit nieuwigheidje gewoon de kinderziektes etc even wil afwachten.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JozefusGladiolus
    misschien is voorlopig een leuke CRT-tv ook nog een optie, dan kun je gelijk de HD hype een beetje laten uitrazen
    Hier sluit ik me bij aan. Voor standaard PAL tv (576i) geeft een CRT-tv nog steeds het scherpste beeld. Als je bereid bent enorme bedragen uit te geven aan een tv die toch niet HD-ready is (de projectie-tv waar je het over had) kan je net zo goed voor een dure CRT gaan.

  6. #6

    Standaard

    De projectie tv die ik bedoel kost ongeveer 1500 euro. model is Sony KDF-E50A11E en deze is ook HD Ready. Een crt tv is geen optie omdat ik echt een mooie grote tv wil hebben. Twijfel twijfel twijfel.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marlboro man
    Een crt tv is geen optie omdat ik echt een mooie grote tv wil hebben.
    CRT tv's kunnen ook tot enorme groottes hoor.CRT TV's van 50 inch (127 cm) worden verkocht voor gemiddeld 1125 euro (volgens Google).

  8. #8

    Standaard

    Beste Troy,

    Zoek jij voor mij het type CRT die 127 cm is....en rond de 1125 euro kost...Je zult al gauw uitkomen bij 1 soort tv....projectie tv..

  9. #9

    Standaard

    Ik als Plasmabezitter kan alleen maar zeggen dat ik nog nooit blokvormige beeld bij een voetbaluitzending gezien heb (trouwens bij nog geen enkele uitzending), bij snelle camerabewegingen heb ik ook totaal geen last van blokjes in het beeld.
    Alleen bij voetbaluitzendingen zie je wel dat bij (snelle) camerabewegingen het gras op het voetbalveld minder gedetailleerd is dan bij stilstaand beeld.
    Ben zelf geen voetballiefhebber maar het viel me wel meteen op dat dus ook bij voetbaluitzendingen het beeld goed is (want daar hoorde/las je de meeste klachten over)

  10. #10

    Standaard

    Hallo,

    Ik heb sinds oktober een projectie tv staan van thomson en beeld scherm is 1 meter 33 cm.
    Bedvalt perfect en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
    Ik wilde helemaal geen plasma of lcd ik wilde projectie en dat kwam door een vriendin van mij uit amerika.
    Ik was er gelijk verslaafd van en toen ik terug kwam ben ik gelijk op onderzoek uit geweest en voor 1399 euro kwqam ik bij thomson terecht.

    groeten van dirk

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marlboro man
    Beste Troy,

    Zoek jij voor mij het type CRT die 127 cm is....en rond de 1125 euro kost...Je zult al gauw uitkomen bij 1 soort tv....projectie tv..
    Ik weet het ook niet hoor, ik heb zelf nooit de neiging gehad om zo'n grote tv te gaan kopen. Ik ging uit van wat ik met Google vond, namelijk veel opmerkingen als:
    Several manufacturers sell 50-inch CRT TVs for less than $1,500.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb zelf de 436 XDE en totaal geen blokvorming bij het voetbal.
    Succes bij je keuze, ik weet dat het lastig is, maar uiteindelijk zul je zelf toch een keuze moeten maken.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb sinds kort ook een Pioneer 436 XDE en ben erg tevreden over de tv kwaliteit. Ik kijk wel geen voetbal.

    Ik heb heel lang gezocht en overal gaan kijken en ben tot de conclusie gekomen dat de Pioneers een heel erg mooi tv beeld geven ondanks de minder beeldkwaliteit die we doorgestuurd krijgen.

  14. #14

    Standaard

    Die lokvoorming die je in de praktijk ziet, was dat ook op de echte kijkafstand of was het met je neus op het scherm ?

    Bijna geen enkele TV ziet er van dichtbij goed uit, en dat word alleen maar erger als ze groter worden.
    Mijn DVD's

    Anoniem door het leven

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •