De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HD via HDMI of via Component?

    Hallo,

    Ik lees dat mijn LCD TV zowel via HDMI als via Component HD-formaten ondersteunt. Ik heb (nog) geen HD-bron en vraag me af wat het verschil is tussen beide - vooral wat kwaliteit betreft. Ik denk dat HDMI volledig digitaal is en Component analoog, maar of dat nu echt zo een groot verschil geeft? Heeft er iemand dit getest?

    Mvg.

  2. #2

    Standaard

    HDMI is inderdaad volledig digitaal en component analoog. De verschillen zullen niet groot zijn, maar je krijgt problemen bij HDCP-beveiligd materiaal. Dat mag van de filmstudio's niet over een analoge verbinding, maar alleen over een beveiligde digitale. Dus over HDMI en dan nog alleen als je tv ook HDCP ondersteunt.

    Ik vermoed zelf dat HD niet zo'n hoge vlucht zal nemen. De 'gewone kijker' heeft vaak nog niet eens een breedbeeld-tv, laat staan een HD-ready plasma- of lcd-scherm en vindt gewone dvd-kwaliteit al prima. De 'gevorderde kijker' zal waarschijnlijk problemen ondervinden met de HDCP-beveiliging en daardoor de handdoek in de ring gooien. HD is erg mooi, maar die beveiliging zal alles verprutsen.

  3. #3

    Standaard

    Ach ja, de boosdoener HDCP was ik vergeten
    Bedankt voor de reactie

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Het verschil in kwaliteit zal in principe niet groot zijn, beide hebben genoeg potentie om als beste het signaal te verwerken.
    Is dus maar net welke keuze je maak in dat geval maar alles lijkt erop dat we inderdaad naar HDMI toe gaan.

    Ik vermoed zelf dat HD niet zo'n hoge vlucht zal nemen
    Dit zal overigens wel eens geheel anders kunnen zijn.
    Er wordt alles aan gedaan op alle fronten om HD te laten doorbreken en de consument heeft inmiddels al meer vertrouwen in het HD verhaal.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Het verschil in kwaliteit zal in principe niet groot zijn, beide hebben genoeg potentie om als beste het signaal te verwerken.
    Is dus maar net welke keuze je maak in dat geval maar alles lijkt erop dat we inderdaad naar HDMI toe gaan.

    Ik vermoed zelf dat HD niet zo'n hoge vlucht zal nemen
    Dit zal overigens wel eens geheel anders kunnen zijn.
    Er wordt alles aan gedaan op alle fronten om HD te laten doorbreken en de consument heeft inmiddels al meer vertrouwen in het HD verhaal.
    Ik ben er geen tegenstander van hoor, maar als je ziet hoe bedroevend weinig uitzendingen er nu in breedbeeld zijn, terwijl breedbeeld het 10 jaar geleden helemaal zou gaan maken. Jan-met-de-pet kijkt rustig een gecropte film op een van onze geweldige commerciele zenders en als je 'm dan vertelt dat ie de helft mist, dan kijkt ie je aan alsof je van een andere planeet komt...

    Pas sinds de dvd is breedbeeld interessant geworden. En dan nog, als je ziet hoeveel bar slechte releases er zijn op dvd's, ik kreeg laatst een dvd van een bioscoopfilm met 4:3 beeldformaat en 2.0 stereogeluid. Dat is toch om te huilen.

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door X-MenFan
    Dat is toch om te huilen.
    Inderdaad.

  7. #7

    Standaard

    Hoi, allemaal

    Zelf bezit ik een hd-ready lcdscherm EN ik kan niet wachten tot het hd geweld losbarst!
    Ik ben net terug van de cebit beurs ,en als je dan ziet wat je eigen scherm zou kunnen maar nog niet kan krijgen hier in de nl.

    Onbekend maakt onbemind .

    Alleen al het verschil tussen schotel en (analoge) kabel fronst de wenk brouwen bij mensen die komen kijken bij ons (er hangt iets moois in de lucht )


    Ik denk dat het wel snel aanslaat (gezien de reacties op de beurs de wow factor)

    oja zorg dat je alvast een hdmi aansluitingtje extra hebt (de normale dvd spelers beginnen nu met upscaling he`)

    mvgrt peterr
    It`s life Jim...But not as We know it

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •