Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Disney: De Kronieken van Narnia vanaf 19 april op DVD

    Disney: De Kronieken van Narnia vanaf 19 april op DVD



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Heb m niet in de bios gezien maar ga zeker de 2disc aanschaffen.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb 'm wel in de bios gezien,

    Voor de mensen die nog nooit een Lord of the Rings film hebben gezien is deze film waarschijnlijk hartstikke leuk.

    Maar voor iedereen die LOTR wel gezien heeft , is deze film een lachertje, en lijkt het helemaal nergens op..... het is een soort kiddy-LOTR. :wink:

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Indiana
    Ik heb 'm wel in de bios gezien,

    Voor de mensen die nog nooit een Lord of the Rings film hebben gezien is deze film waarschijnlijk hartstikke leuk.

    Maar voor iedereen die LOTR wel gezien heeft , is deze film een lachertje, en lijkt het helemaal nergens op..... het is een soort kiddy-LOTR. :wink:
    Ik snap niet waarom iedereen die film wil vergelijken met LOTR. Omdat Lewis een vriend was van Tolkien ? Iedereen schijnt te vergeten dat het om KINDERBOEKEN gaat ! Altijd maar die vergelijking tussen appelen en peren. Wie deze film vanuit LOTR-perspectief gaat bekijken is verkeerd geinformeerd en zal bedrogen uitkomen.

    On-topic : het is een uitstekende en vermakelijke verfilming, waarvan zeker de 2-disc in mijn collectie komt.

  5. #5

    Standaard

    Zijn er al richtprijzen beschikbaar? Voor deze ga ik toch wel eens kijken of er weer geen mooie giftset van uitkomt
    2-disc wordt zowiezo verplichte kost, hoewel ik hem niet in de bioscoop heb gezien. Misschien nog een Extended?
    @ Vorige post: inderdaad. Narnia zijn duidelijk fantasyromans, terwijl LOTR eerder gemaakt is met de opzet van een "alternatieve geschiedenis" met een vleugje fantasy.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  6. #6

    Standaard

    Ik neem aan dat op de dvd de gehele film staat. In de bios waren twee versies, de uncut en een versie waar de ''enge scenes'' eruit waren gehaald voor de kinderen.

    Kan iemand mijn uitsluitsel geven?

  7. #7

    Standaard

    Koop ik zeker, maareuh... is dit nu een DTS-versie of niet?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vins
    Ik neem aan dat op de dvd de gehele film staat. In de bios waren twee versies, de uncut en een versie waar de ''enge scenes'' eruit waren gehaald voor de kinderen.

    Kan iemand mijn uitsluitsel geven?
    Ik denk zelf dat de Nederlands gesproken versie misschien gecut was.
    Maar de Engelse lijkt me sterk dat die gecut is.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vins
    Ik neem aan dat op de dvd de gehele film staat. In de bios waren twee versies, de uncut en een versie waar de ''enge scenes'' eruit waren gehaald voor de kinderen.

    Kan iemand mijn uitsluitsel geven?
    De versie waarin was gecut, dat was de versie voor onder de twaalf jaar. Daar hadden ze [spoiler:def42caa97]het offer van de leeuw[/spoiler:def42caa97] weggewerkt. Aangezien deze volledige scene in de OV in de bios er wél in zat lijkt het me sterk dat ze deze op de dvd gaan weglaten, en aangezien deze scene belangrijk is voor het verhaal zou het bijna ondenkbaar zijn de gecutte versie op dvd te zetten.

  10. #10

    Standaard

    Zekere DVD aanschaf voor mij. De 2-Disc natuurlijk. Vond de film erg goed.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Koop ik zeker, maareuh... is dit nu een DTS-versie of niet?
    de regio 1 heeft alleszins DTS, voor de regio 2 zijn echter nog geen gegevens bekend.

  12. #12

    Standaard

    Ik ga ook voor de SE. Ben met Narnia opgegegroeid en vond de film wel goed. Snap ook niet waarom iedereen altijd LOTR erbij haalt...
    Four-Star Trader (236)

  13. #13

    Standaard

    Scott: niet leuk vinden en niet snappen is iets anders de vergelijking is nu eenmaal snel gemaakt. Eender welke fantasyfilm zal vanaf nu vergeleken worden met LOTR, het is onvermijdelijk ik betrap mezelf er ook soms op.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman
    Misschien nog een Extended? :0
    Ja, deze verschijnt later dit jaar.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman
    Misschien nog een Extended? :0
    Ja, deze verschijnt later dit jaar.
    best wel handig even de bron te vermelden dan : uit USA Today :

    One of the most asked questions about The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe, is whether or not there would be an Extended Edition of the film. It looks like that question has just been answered. It's interesting to note, that the current film pretty well covers all of the material found in the book. There were a few things that were skipped, and there's room for more scenes there. There are also a few characters that could stand to have a little more depth added. Aslan, for instance, could be fleshed out a bit more.

    USA Today spoke with director Andrew Adamson, who was just signed on to direct Prince Caspian, and the article went on:

    Still in theaters, The Lion, the Witch and the Wardrobe has grossed $278 million. The film arrives on DVD April 4 in two versions: a $30 single-disc version and a $40 two-disc set that includes nearly 10 hours of features. Both DVDs have two commentaries from Adamson: one with producer Mark Johnson and production designer Roger Ford and another with the child cast members.

    "You get a little bit of their perspective," Adamson says. "It's really fun to see the experience through their eyes." A DVD with an extended version of the film is also in the works, he says.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman
    Misschien nog een Extended? :0
    Ja, deze verschijnt later dit jaar.
    best wel handig even de bron te vermelden dan : uit USA Today :
    Excuseer.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Indiana
    Ik heb 'm wel in de bios gezien,

    Voor de mensen die nog nooit een Lord of the Rings film hebben gezien is deze film waarschijnlijk hartstikke leuk.

    Maar voor iedereen die LOTR wel gezien heeft , is deze film een lachertje, en lijkt het helemaal nergens op..... het is een soort kiddy-LOTR. :wink:
    Ik heb lotr ook gezien, maar vond deze film behoorlijk goed. Beter nog, ik heb bijzonder genoten van deze productie.

    Dat je het op lotr vind lijken is logisch...CS Lewis (Narnia) en Tolkien (lotr) waren goede vrienden die elkaar in een hoop zaken konden vinden. Hun vriendschap heeft dus zeker zijn stempel op hun werk gezet.

    Al was Lewis een stuk geloviger en heeft dus ook meer bijbelse dingen in zijn boeken verwerkt zoals [spoiler:3e74caf7ea]De opoffering van Aslan, die lijkt op die van Jezus[/spoiler:3e74caf7ea].

    Hoe dan ook...een film waar ik naar uitkijk om hem een tweede maal te mogen gaan zien!

    Grt. Deweb

  18. #18

    Standaard

    Waar ik mij mateloos aan erger, is dat
    er zo nodig "de leeuw de heks en de kleerkast"
    op de hoes moet staan en niet de originele titel.

    Dit is voor mij al een reden om R1 aan te schaffen.....

  19. #19

    Standaard

    Waar ik me dan weer aan erger, is het feit dat ze de originele Nederlandse titel niet hebben gebruikt. Die is namelijk "Het verborgen land achter de kleerkast" en niet "de leeuw, de heks en de kleerkast".

    Grt. Deweb

  20. #20

    Standaard

    Jui! Geen Franse titel meer op de dvd? Zijn ze eindelijk weer bij zinnen gekomen?! Waw!
    De film vond ik niet echt spannend, beetje leuk, maar niet héél erg interessant, ga wel naar deel 2 in de bios, maar deze dvd laat ik maar fijn liggen

  21. #21

    Standaard

    Harry Gregson-Williams producent? Componist, zullen ze bedoelen.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BassFace
    De versie waarin was gecut, dat was de versie voor onder de twaalf jaar. Daar hadden ze [spoiler:5104c44b18]snip... dát, dus[/spoiler:5104c44b18] weggewerkt.
    Dan moeten gevoelige kleutertjes maar geen dvd kijken! Zo!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #23

  24. #24

    Standaard

    Ik ga zeker de 2-disc aanschaffen; ik ben dan wel een LotR fan, maar van deze film heb ik ook zitten genieten in de bios! Ik vind het kortzinnig om nieuwe fims te vergelijken met een ander, je moet elke film in zijn waarde laten en hem daarop beoordelen. Ik heb The Chronicles of Narnia gelezen en ik vond deze film prachtig :wink:

  25. #25
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ik hoop wel voor mijn dochters dat de nagesynchroniseerde versie in NL ook verkrijgbaar is.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •