Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 110 worden weergegeven.

Discussie: Requiem For A Dream

  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lex
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Citaat Oorspronkelijk gepost door sammael
    deze film laatst gezien, wat een b**tfilm zeg
    Blij dat je enkele sterke argumenten geeft om ons te overtuigen van je gelijk :wink:
    hij hoeft toch niemand te overtuigen?
    Hij kan het toch gewoon geen goede film VINDEN.
    ik vind er ook weing aan eerlijk gezegd en ik voel me niet echt geroepen om dat helemaal hier uit te gaan leggen.
    Je kan discussieren wat je je wil maar daar wordt het geen betere film van voor mij... en ik ga hem ook zeker niet nog een keer kijken.

    indien iemand anders het een fantastische film vind prima maar die vind de film echt niet minder leuk als ikargumenten ga geven waarom ik dit geen leuke film vind.

    1 argumentje dan voor de vorm; ik vind die Jennifer vreseliijk om naar te kijken en de sfeer in de film staat me ook niet aan.

    Lex

    Het gaat er hem om dat je niet echt een constructieve bijdrage levert als je gewoon zegt: "die film is echt slecht" of "wat een slechte film". Dit is nog steeds een discussieforum, dus als je zegt dat je iets goed of slecht vindt, dan is het altijd aangenaam om argumenten te lezen waarom. Indien dit forum vol zou staan met "ik vind die film goed." of "ik vind die film slecht." dan zou er hier niet veel te zien zijn. Dan post je beter gewoon niet.

  2. #77

    Standaard

    Ook niet echt mijn favoriet deze film, de montage is mij te flashie en ook het sfeertje geeft me niet echt een prettig gevoel bij het bekijken van deze film. Het thema spreekt me trouwens ook niet echt aan. Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die deze film geweldig vinden, maar aan mij istie niet besteed.

  3. #78

    Standaard

    ik vind de film visueel wel mooi gedaan enzo, maar qua verhaal kan het mij toch echt niet boeien. dan kijk ik liever een andere drugs-film zoals Trainspotting die visueel zeker niet moet onderdoen.

  4. #79

    Standaard

    Vorige week weer eens gekeken, blijft geweldig... Bovendien zelden zo'n passende soundtrack gehoord!

  5. #80

    Standaard

    Het is naar mijn mening een geweldige film. Een film die tenminste nog iets met je doet wat komt door de geweldige filmstijl en soundtrack.

    Helaas is er in Nederland slechts een vrij matige 1-disc'er op de markt i.p.v. bijvoorbeeld een mooie 2-disc'er in Duitsland. Hopelijk komt hier ooit nog verbetering in, een Criterion zou het allermooiste zijn.

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lex
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Citaat Oorspronkelijk gepost door sammael
    deze film laatst gezien, wat een b**tfilm zeg
    Blij dat je enkele sterke argumenten geeft om ons te overtuigen van je gelijk :wink:
    hij hoeft toch niemand te overtuigen?
    Hij kan het toch gewoon geen goede film VINDEN.
    ik vind er ook weing aan eerlijk gezegd en ik voel me niet echt geroepen om dat helemaal hier uit te gaan leggen.
    Je kan discussieren wat je je wil maar daar wordt het geen betere film van voor mij... en ik ga hem ook zeker niet nog een keer kijken.

    indien iemand anders het een fantastische film vind prima maar die vind de film echt niet minder leuk als ikargumenten ga geven waarom ik dit geen leuke film vind.

    1 argumentje dan voor de vorm; ik vind die Jennifer vreseliijk om naar te kijken en de sfeer in de film staat me ook niet aan.

    Lex
    Goed, maar als iedereen (zoals hierboven vermeld) gewoon post: ik vind hem goed, en ik niet... dan wordt deze discussie niet echt interessant, hé?
    Ik heb geen problemen met verschillen van smaak, maar noem dan tenminste je redenen, of blijf weg van een discussieforum.

    Zie hieronder, een quote van Wilbert Rietman: ik ben het niet eens met zijn mening, maar hij legt wél uit waarom, waardoor zijn post zinnig wordt en tenminste iets toevoegt aan de discussie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wilbert Rietman
    Ook niet echt mijn favoriet deze film, de montage is mij te flashie en ook het sfeertje geeft me niet echt een prettig gevoel bij het bekijken van deze film. Het thema spreekt me trouwens ook niet echt aan. Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die deze film geweldig vinden, maar aan mij istie niet besteed.
    Ooit al es gedacht hoe het zou zijn als je als filmmaker een film maakt en iedereen zegt hoe rotslecht ze hem wel vinden, maar iedereen weigert te vertellen waarom?

  7. #82

    Standaard

    super geniaal. PI was vermakelijk maar RFAD kwam aan als een mokerslag. Ik zit nog steeds achter het boek aan van Hubert Selby. heeft dat trouwens de zelfde titel??

  8. #83

    Standaard

    Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik er helemaal naar van.
    Deze film laat je gewoon bijna voelen wat de hoofdpersonen voelen. Als je dat kunt dan ben je een hele goede filmmaker wat mij betreft.

  9. #84

    Standaard

    Deze film laat je gewoon bijna voelen wat de hoofdpersonen voelen. Als je dat kunt dan ben je een hele goede filmmaker wat mij betreft.
    Dat was nou net wat ik aan deze film miste toen ik de film afgelopen zaterdag zag. Op zich vond ik dit vreemd aangezien ik een groot liefhebber ben van dit soort films en eigenlijk niets slechts op deze film is aan te merken (mooie score, goede opbouw, goed geacteerd). Ik denk daarom dat ik gewoon niet in de stemming was voor Requiem For A Dream en ga hem dus nog een keer bekijken.

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wilbert Rietman
    Ook niet echt mijn favoriet deze film, de montage is mij te flashie en ook het sfeertje geeft me niet echt een prettig gevoel bij het bekijken van deze film.
    Da's volgens mij ook exact de bedoeling. :wink:

    Ik heb deze eens in de bios gezien en ik kan je verzekeren dat dat een van de meest ongemakkelijke bioscoopvoorstellingen was die ik ooit heb meegemaakt. Er liep niemand weg tijdens het slot maar ik denk dat velen wel op het punt hebben gestaan. Punt is dat de film mede daarom echt enorm veel indruk maakte en ie ook niet zo snel vergeten wordt. De kille en 'verontrustende' sfeer is juist een van de meest intrigerende eigenschappen van deze film. Het maakt het bekijken ervan meer dan 'effe een filmpie pakken' maar echt een 'ervaring' die je aan het denken zet.

  11. #86

    Standaard

    Ik vind 'Requiem For a Dream' geen meesterwerk. Het had voor mij wel wat genuanceerder gemogen en dan doel ik met name op het te geforceerde einde waar werkelijk alles uit de kast wordt getrokken; op een gegeven moment 'slikte' (:wink ik het allemaal niet meer.

    Ik zie de pracht in 'Requiem' vooral terug in de fraai gemonteerde shots en de muziek. Daarnaast waren er ook scenes die wel intrigerend waren.

    Naar mijn mening een behoorlijke goede film met een nét iets te makkelijk scenario.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beatrice M.
    super geniaal. PI was vermakelijk maar RFAD kwam aan als een mokerslag. Ik zit nog steeds achter het boek aan van Hubert Selby. heeft dat trouwens de zelfde titel??
    Ik denk van wel (niet zeker). Het is trouwens al een boek uit de jaren '80 of '70 denk ik, maar misschien wist je dat al. Vond het toch leuke anecdote, aangezien ik dat echt niet verwachtte. Op de dvd van de Requiem staat de (prachtige) theatrical trailer en die begint met een citaat uit het boek, en enkel al door dat citaat zou ik ook enorm graag ooit es het boek lezen.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beatrice M.
    super geniaal. PI was vermakelijk maar RFAD kwam aan als een mokerslag. Ik zit nog steeds achter het boek aan van Hubert Selby. heeft dat trouwens de zelfde titel??
    Ik denk van wel (niet zeker). Het is trouwens al een boek uit de jaren '80 of '70 denk ik, maar misschien wist je dat al. Vond het toch leuke anecdote, aangezien ik dat echt niet verwachtte. Op de dvd van de Requiem staat de (prachtige) theatrical trailer en die begint met een citaat uit het boek, en enkel al door dat citaat zou ik ook enorm graag ooit es het boek lezen.
    Imdb is uw vriend:

    Writing credits
    Hubert Selby Jr. (novel)
    Hubert Selby Jr.: Requiem for a Dream (2000) (novel) (screenplay)
    ... aka Delusion Over Addiction


  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beatrice M.
    super geniaal. PI was vermakelijk maar RFAD kwam aan als een mokerslag. Ik zit nog steeds achter het boek aan van Hubert Selby. heeft dat trouwens de zelfde titel??
    Ik denk van wel (niet zeker). Het is trouwens al een boek uit de jaren '80 of '70 denk ik, maar misschien wist je dat al. Vond het toch leuke anecdote, aangezien ik dat echt niet verwachtte. Op de dvd van de Requiem staat de (prachtige) theatrical trailer en die begint met een citaat uit het boek, en enkel al door dat citaat zou ik ook enorm graag ooit es het boek lezen.
    Zoals inderdaad ook op IMDb te lezen is, is het boek inderdaad van Hubert Selby, Jr. Een geweldig boek, heb het zelf in de kast staan - het stamt overigens uit 1978. De film wist de sfeer aardig te vangen, zul je merken wanneer je het leest. Selby schrijft erg apart, in een wat vreemd soort spreektaal. Absoluut het lezen waard verder, als het goed is moet je het boek wel kunnen vinden bij de betere boekhandel.

  15. #90

    Standaard

    Geweldige film. Staat bij mij op nr.1 Echt prachtig

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxesven
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beatrice M.
    super geniaal. PI was vermakelijk maar RFAD kwam aan als een mokerslag. Ik zit nog steeds achter het boek aan van Hubert Selby. heeft dat trouwens de zelfde titel??
    Ik denk van wel (niet zeker). Het is trouwens al een boek uit de jaren '80 of '70 denk ik, maar misschien wist je dat al. Vond het toch leuke anecdote, aangezien ik dat echt niet verwachtte. Op de dvd van de Requiem staat de (prachtige) theatrical trailer en die begint met een citaat uit het boek, en enkel al door dat citaat zou ik ook enorm graag ooit es het boek lezen.
    Zoals inderdaad ook op IMDb te lezen is, is het boek inderdaad van Hubert Selby, Jr. Een geweldig boek, heb het zelf in de kast staan - het stamt overigens uit 1978. De film wist de sfeer aardig te vangen, zul je merken wanneer je het leest. Selby schrijft erg apart, in een wat vreemd soort spreektaal. Absoluut het lezen waard verder, als het goed is moet je het boek wel kunnen vinden bij de betere boekhandel.

    Exit to Brooklyn en De demon heb ik al gelezen, super verhalen die allemaal even slecht aflopen.

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wilbert Rietman
    Ook niet echt mijn favoriet deze film, de montage is mij te flashie en ook het sfeertje geeft me niet echt een prettig gevoel bij het bekijken van deze film.
    Da's volgens mij ook exact de bedoeling. :wink:

    Ik heb deze eens in de bios gezien en ik kan je verzekeren dat dat een van de meest ongemakkelijke bioscoopvoorstellingen was die ik ooit heb meegemaakt. Er liep niemand weg tijdens het slot maar ik denk dat velen wel op het punt hebben gestaan. Punt is dat de film mede daarom echt enorm veel indruk maakte en ie ook niet zo snel vergeten wordt. De kille en 'verontrustende' sfeer is juist een van de meest intrigerende eigenschappen van deze film. Het maakt het bekijken ervan meer dan 'effe een filmpie pakken' maar echt een 'ervaring' die je aan het denken zet.
    Juistem. gemaakt om klappen uit te delen en daar heb je geen ingenieus of moeilijk scenario voor nodig.

  18. #93

    Standaard

    En dát maakt 'Requiem' voor mij nou wat minder interessant dan Pi. Aronosky wou namelijk net iets te veel klappen uitdelen. De climax kwam wel erg geforceerd over en die klappen die dus doel zouden moeten treffen deden dat bij mij maar half:

    [spoiler:9f75b83216]Moeder krijgt schocktherapie, zoon krijgt armamputatie, dochter belandt in de prostitutie en vriend belandt in de gevangenis.[/spoiler:9f75b83216]

    Zoveel mogelijk klappen uitdelen is makkelijk scoren, zou Aronofsky gedacht hebben, maar een genuanceerd beeld over drugs en andere verslavingsmiddelen geeft de film denk ik niet echt.
    Voor de rest, prima film

  19. #94

    Standaard

    Die climax was wel behoorlijk schokkend vond ik, wel grotendeels door de montage denk ik uiteindelijk. Pi vond ik overigens wel net zo goed!

  20. #95

    Standaard

    ik ben het totaal niet eens met Cupido.
    deze 4 mensen waren nou eenmaal de hoofdpersonen van de film, dus om de film mooi/goed af te ronden zie je wat er uiteindelijk van de mensen terecht is gekomen. iedereen komt in de shit door zijn/haar verslaving, dat is het thema van de film.

    als de film een happy ending gehad zou hebben had ik hem echt veel minder goed gevonden. nu is ie gewoon AF

  21. #96

    Standaard

    Ik zeg ook niet dat ik een happy ending wilde zien, maar dit einde vond ik wel erg moralistisch.

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cupido
    Ik zeg ook niet dat ik een happy ending wilde zien, maar dit einde vond ik wel erg moralistisch.
    ok, maar wat voor einde had jij dan willen zien?
    voor mij is dit namelijk het perfecte en meest logische einde van de film als je ziet wat er allemaal met die mensen gebeurd...

  23. #98

    Standaard

    Lastige vraag , Ik denk dat ik liever een einde gehad had waar wat meer suggestie werd overgelaten aan de kijker, waar het moraal er gewoon wat minder wordt ingepeperd.

    [spoiler:4db13685f5]Neem nou als vb. het karakter van Wayans: in een flashbackscene vertelt hij zijn moeder dat hij het later helemaal gaat maken en veel geld zal verdienen. In de eindscene zie je hem knielend en jankend op een gevangenisbed liggen, terugdenkend aan dat moment, zichzelf voor z'n kop slaande dat hij nooit met die drugs had moeten beginnen. [/spoiler:4db13685f5]
    Dat trucje vond ik eigenlijk wat te makkelijk, het lag er gewoon te dik bovenop en had haast geen impact op me. Het moralistische stoort me daarbij een beetje.

    Ik weet dat drugs voor hele nare dingen kan zorgen, ik ziet het om me heen, ik hoor het van vrienden, kennissen, familie etc. Maar...
    [spoiler:4db13685f5] In RFAD leidt drugs tot de 'ondergang' van 4 van de 4 hoofdpersonen [/spoiler:4db13685f5]
    Dát vond ik een beetje simplistisch van Aronosky. Naar mijn mening had hij met minder trucjes ook wel iets duidelijk kunnen maken, want drugs leidt écht niet altijd tot ellende. Hier gebeurt dat echter met elke persoon die in aanraking is met drugs en niet zo'n klein beetje ook.

  24. #99

    Standaard

    Het was inderdaad bijna een promo-filmpje van Uncle Sam. "Let op kids, Drugs are baaaaaad!!!" Ooooohhhh echt waar?.....
    Beetje flashy editing, wat hippe muziek eronder, iedereen gaat kapot. Bush kan tevreden zijn Zelden zo'n overgewaardeerde film gezien.

  25. #100

    Standaard

    ik snap je punt inderdaad Cupido.
    neemt niet weg dat ik dit zelf nog steeds het perfecte einde vind, maar ik begrijp je idee erbij

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •