De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Denon DVD-1400 vs Philips 963SA

    Ik vroeg me af of iemand wat kan zeggen over de vergelijking tussen de Denon DVD-1400 en de Philips 963SA.
    Tweedehands zijn ze ongeveer voor dezelfde prijs te vinden en ik wil hier tussen kiezen.

    Iemand die wat weet over de beeldkwaliteit en hoe ze het doen als cd-speler?

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met de 1400 dvd speler van Denon.

    Ik weet dat de Philips 963SA een betrouwbaar apparaat is. Zeker ook omdat Van Medevoort hem ook gemod uitgebracht heeft, en nog steeds moet modden voor betere prestaties, zegt natuurlijk al genoeg!

    vM mod niet zomaar elk product

  3. #3

    Standaard

    Is inderdaad een goed teken!
    Ik zag dat de Philips 952 weer een stukje goedkoper is, iemand een idee wat de verschillen zijn?

  4. #4

    Standaard

    Ik heb maar gekozen voor de Philips, kan geen verkeerde keuze zijn lijkt me.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joostp
    Ik heb maar gekozen voor de Philips, kan geen verkeerde keuze zijn lijkt me.
    Ook makkelijk regiovrij te maken...

  6. #6

    Standaard

    Dat kan toch alleen met een Pronto (of andere universele ab) of een PDA?
    Die heb ik namelijk allebei niet, maar ga proberen die te regelen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joostp
    Dat kan toch alleen met een Pronto (of andere universele ab) of een PDA?
    Die heb ik namelijk allebei niet, maar ga proberen die te regelen.
    Ik heb ook een AB waar het meer kan the one for all urc 7030, mag je lenen post ik naar je...

    http://home.versatel.nl/jeroenverhaar/

    OneForAll (met dank aan Allan Verth)
    De RC6,4,235 code kan worden verstuurd met behulp van een OneForAll universele afstandsbediening. Om dit te doen:

    Moet de AB geconfigureerd worden de DVD te bedienen (setup code 0539).
    Druk dan de DVD button
    Druk de Magic button
    Druk 085. Na 085 verschijnen de bekende streepjes op het display van de DVD speler
    Nu kun je de code invoeren (met de standaard afstandsbediening):
    222 222 005 255 gevolgd door PLAY

    Ik heb dit ook gedaan met mijn philips 963 SA en het werkt perfect.

  8. #8

    Standaard

    Ok hartstikke bedankt voor je reactie en ik zal het zeker in gedachten houden.

    Ik had er ook wat over gevraagd op htforum en daar kreeg ik deze reactie (over de aankoop van deze speler):


    Daar zou ik maar even goed over nadenken omdat de een na de ander schijnt uit te vallen, wegens een ontwerpfout. loopt ergens een topic over hier.


    Daar word ik niet echt vrolijk van , maar in hoeverre moet ik dit serieus nemen? Hoor er ook veel goede dingen over.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joostp
    Ok hartstikke bedankt voor je reactie en ik zal het zeker in gedachten houden.

    Ik had er ook wat over gevraagd op htforum en daar kreeg ik deze reactie (over de aankoop van deze speler):


    Daar zou ik maar even goed over nadenken omdat de een na de ander schijnt uit te vallen, wegens een ontwerpfout. loopt ergens een topic over hier.


    Daar word ik niet echt vrolijk van , maar in hoeverre moet ik dit serieus nemen? Hoor er ook veel goede dingen over.
    Ik heb ook de Philips 963 SA(anderhalf jaar al) en ik heb er geen problemen mee hij leest alle regio's en hij heeft nog nooit gekke dingen gedaan. Maar ja het is en blijft altijd een risico zou je het bv verkeerd doen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joostp
    Ok hartstikke bedankt voor je reactie en ik zal het zeker in gedachten houden.

    Ik had er ook wat over gevraagd op htforum en daar kreeg ik deze reactie (over de aankoop van deze speler):


    Daar zou ik maar even goed over nadenken omdat de een na de ander schijnt uit te vallen, wegens een ontwerpfout. loopt ergens een topic over hier.


    Daar word ik niet echt vrolijk van , maar in hoeverre moet ik dit serieus nemen? Hoor er ook veel goede dingen over.
    Er is idd een serie geweest die wat problemen heeft gehad. Echter lees je naast wat negatieve verhalen, een hoop (meer??) positieve verhalen. Ik heb die van mij nu zo'n 10 maanden, en ben erg tevreden, en zoals je weet zo tevreden dat ik besloten heb hem toch maar niet te verkopen. Hij speelt alles (behalve slecht gebrande dvd's ), en is erg muzikaal te noemen, waardoor ik nog steeds niet de neiging heb gehad om een cd speler aan te schaffen. Daarnaast kan je hem nog eens latten modden door VanMedevoort, waardoor de speler muzikaal in ieder geval beter wordt, en zit ik zelf nog steeds te twijfelenom dit uit te laten voerer. Op hifi.nl bestaat er een recensie over deze speler, die zou ik zeker lezen.
    Als je hem niet nieuw aanschaft, gewoon eerst bij de eigenaar vragen of je hem uitgebreid mag testen om te kijken of de speler goed is. Als je hem nieuw koopt zit er garantie op, en heb je het probleem sowieso niet aangezien je hem dan kan ruilen.

    ps. ik denk trouwens wel dat de zwarte schapen van deze speler wel een beetje aan het verdwijnen zijn, aangezien ze al 1,5 jaar nauwelijks nieuw verkocht meer worden. en ik neem aan dat als iemand een slechte speler koopt die wel geruild zou hebben.
    Turn around and feel the vibe.....

  11. #11

    Standaard

    Ik wil hem inderdaad tweedehands kopen.
    Ik denk dat ik na een test de gok toch maar waag. Ik hoor er toch erg veel goede dingen over en dan maar hopen dat ik een beetje geluk heb.

    Bedankt voor de reacties!

  12. #12

    Standaard

    Nog even een vraagje over de Philips.
    Het volgende stond in de manual:

    AUDIO FORMAT
    DSD Multichannel and Stereo
    MPEG/ Compressed Digital
    Dolby Digital 16, 20, 24 bits
    DTS/PCM fs, 44.1, 48, 96 kHz
    MP3 96, 112, 128, 256 kbps and
    (ISO 9660) variable bit rate fs 32, 44.1, 48kHz
    Full decoding of Dolby Digital and DTS multi channel sound
    Analog Stereo Sound
    Dolby Surround-compatible downmix from Dolby Digital
    multi-channel sound
    3D Sound for virtual 5.1 channel sound on 2 speakers
    Digital, DTS


    In een ander topic had ik al een vraag gesteld over de DTS decoders in de Samsung HD850. Betekent dit dat deze Philips wel een volledige DTS 5.1 conversie kan uitvoeren?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joostp
    Nog even een vraagje over de Philips.
    Het volgende stond in de manual:

    AUDIO FORMAT
    DSD Multichannel and Stereo
    MPEG/ Compressed Digital
    Dolby Digital 16, 20, 24 bits
    DTS/PCM fs, 44.1, 48, 96 kHz
    MP3 96, 112, 128, 256 kbps and
    (ISO 9660) variable bit rate fs 32, 44.1, 48kHz
    Full decoding of Dolby Digital and DTS multi channel sound
    Analog Stereo Sound
    Dolby Surround-compatible downmix from Dolby Digital
    multi-channel sound
    3D Sound for virtual 5.1 channel sound on 2 speakers
    Digital, DTS


    In een ander topic had ik al een vraag gesteld over de DTS decoders in de Samsung HD850. Betekent dit dat deze Philips wel een volledige DTS 5.1 conversie kan uitvoeren?
    Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar volgens mij kan ie wel een volledige dts 5.1 uitvoeren,zoals ook staat in de specificaties Full Decoding of DTS multi channel sound.

  14. #14

    Standaard

    Ik dacht namelijk eerst ook dat de Samsung HD850 dit had, omdat op een verkoopsite stond dat hij DTS-decoders heeft. Dit bleek echter niet het geval, en de 950 deed dit alleen maar voor twee speakers. (discussie in Het grote mijn eerste HT topic)

    Maar de Philips schijnt dus wel volledig DTS geluid om te zetten.
    Bedankt!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joostp
    Ik dacht namelijk eerst ook dat de Samsung HD850 dit had, omdat op een verkoopsite stond dat hij DTS-decoders heeft. Dit bleek echter niet het geval, en de 950 deed dit alleen maar voor twee speakers. (discussie in Het grote mijn eerste HT topic)

    Maar de Philips schijnt dus wel volledig DTS geluid om te zetten.
    Bedankt!
    Ja hoor klopt helemaal, Het is gewoon een hele goede en betaalbare dvdspeler met vele functies, ik heb 'm anderhalf of 2 jaar geleden nieuw gekocht voor 360 gulden of euro weet dat niet eens meer, maar tot nu toe geen spijt van gehad.

  16. #16

    Standaard

    Ik ga gewoon voor deze speler en dan maar hopen dat hij het een tijdje volhoud .

    Ik zie nu trouwens pas dat dit topic in het verkeerde forum staat, mijn excuses daarvoor.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •