De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraag van een leek over een el cheapo dvd-speler

    Hoi,

    Ik kijk bijna nooit dvd's maar voor die enkele keer dacht ik mij een goedkope 5.1 speler aan te schaffen (heb nu een gewone).
    Luidsprekers heb ik al : front 100W, rear 60W, center 70W,nog geen subwoofer. Stel verder geen hoge eisen.

    Het gaat om deze speler :

    http://www.internetvoordeel.nl/produ...er_-14212.html



    Maar nu is mijn vraag : kan ik hier de luidsprekers gewoon rechtstreeks op aansluiten of moet dit via een versterker oid ?

    tnx !

  2. #2

    Standaard

    Daar heb je toch een versterker voor nodig. Helaas voor jou.
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  3. #3
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Aja in je speler zit dan alleen een dolby 5.1 decoder, dit is geen versterker hé, dus een extra versterker moet je zeker hebben :wink:

  4. #4

    Standaard

    aaah, wat jammer , bedankt voor het slechte nieuws, he !!!

    Nee hoor , was d'r al een beetje bang voor. Moet het dus zoeken in een hogere prijsklasse, iemand enig idee in welke range ik dan uitkom of ben ik dan aangewezen op zo'n setje met sattelietspeakers om deze vervolgens te vervangen door m'n eigen speakers ?

  5. #5

    Standaard

    Je hebt een receiver nodig + DVD Speler. Geen enkele dvd speler kan voor zover ik weet dienen als versterker.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark_a
    Je hebt een receiver nodig + DVD Speler. Geen enkele dvd speler kan voor zover ik weet dienen als versterker.
    Er zijn er wel diverse die dat kunnen, meestal worden ze dan ook als een DVD-Receiver of iets dergelijks aangeduid.
    Een voorbeeld was (hij is uit productie) de Cambridge Audio Azur 540V
    Maar daar gaat het nu niet om.

    In dit geval dien je, zoals meerdere reeds terecht hebben opgemerkt, een aparte receiver te gebruiken om de speakers aan te kunnen sluiten.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor de antwoorden, het begint mij te dagen :wink: .

    Ik dacht dus dat (vooral) de goedkopere setjes bestaan uit een dvd-speler met ingebouwde versterker + sateliet speakers en dat de echte liefhebber kiest voor een losse speler en versterker/receiver, grof gezegd.

    Nu begrijp ik dat de speler met ingebouwde versterker meer uitzondering dan regel is. Maar dit is eigenlijk wel wat ik zoek want ik heb al een goede stereo versterker + tuner en om daar nu weer een receiver en dvd-speler bovenop te plempen gaat mij, als niet echte filmliefhebber, vooralsnog wat te ver.

  8. #8

    Standaard

    Heb je een budget is wel handig om je een beetje te helpen.

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    En daar moet een receiver in zitten? Sorry maar dan heb je wel erge troep. Je moet zelf maar ff rondzoeken in dat budget ken ik niks.

  11. #11

    Standaard

    Dat had je kunnen verwachten immers stelde ik een vraag over een speler van € 42,99 waarvan ik dus niet wist of ie wel of niet uitgerust was met receiver.

    Nu weet ik nog steeds niet aan welke prijsklasse ik dan moet denken, zonder dat het troep is.

  12. #12

    Standaard

    Je geeft een budget en een budget is een budget lijkt mij. Het begrip rotzooi is relatief voor iedereen. Kijk eens naar cambridge audio +- 600 euro dvd speler + receiver vanaf daar spreek je niet meer van troep.

  13. #13

    Standaard

    Voor de een is iets van € 100,- troep voor de ander is iets van € 500,- nog troep.

    Wat ik wil zeggen is dat zo iets lastig te zegeen is, wanneer iets geen troep meer is.

    Aangezien je zelf aangeeft zelden dvd's te kijken zal waarschijnlijk jou bereidheid ervoor te investeren niet zo groot zijn als voor bijvoorbeeld mij.

    Gezien het feit dat je al wat speakers hebt, en een (goedkope) dvd speler zou je inderdaad genoeg hebben aan een receiver. Aardige instap modellen van oa. Marantz en Denon beginnen op net geen € 300,-.

    Iets dat ook kan zijn bijvoorbeeld de AVpacks van Yamaha. Daar zit dan welliswaar ook een dvd speler en een stel speakers bij, maar je hebt dan wel een waarschijnlijk wat betere dvd speler erbij, en ook een subwoofer. Nu ken ik je huidige speakers niet, maar ik denk toch dat je voor films toch wel een subwoofer kunt gebruiken bij die speakers. Hoe matig de subwoofer ook is in de av packs van Yamaha.
    Die sets beginnen op ongeveer € 300,- (AV 105) en lopen tot € 550,- (AV 305).

    Ik hoop je hier mee wat verder geholpen te hebben. Anders dien je je wensen toch iets duidelijker te maken. Vooral ook omtrent wat je aan kwaliteit wenst.

  14. #14

    Standaard Re: Vraag van een leek over een el cheapo dvd-speler

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Monne
    Hoi,

    Ik kijk bijna nooit dvd's maar voor die enkele keer dacht ik mij een goedkope 5.1 speler aan te schaffen (heb nu een gewone).
    Luidsprekers heb ik al : front 100W, rear 60W, center 70W,nog geen subwoofer. Stel verder geen hoge eisen.

    Het gaat om deze speler :

    http://www.internetvoordeel.nl/produ...er_-14212.html



    Maar nu is mijn vraag : kan ik hier de luidsprekers gewoon rechtstreeks op aansluiten of moet dit via een versterker oid ?

    tnx !
    Als je dit op je tv aansluit heb je gewoon stereo geluid over de speakers van de tv. In jouw prijsklasse moet je gewoon helemaal niet aan 5.1 denken. Maar gewoon af en toe een dvd'tje kijken gaat prima.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  15. #15

    Standaard

    Ja, misschien ben ik toch wat te onduidelijk geweest. Sorry.

    Ik stel dus geen hoge eisen maar dacht door volwaardige speakers (ipv sateliet) aan te sluiten op een goedkope dvd-receiver, een redelijk resultaat te behalen; voldoende voor mij.

    Misschien dat ik tot € 100 zou gaan met m'n budget maar daarboven haak ik af, daarvoor kijk ik domweg te weinig dvd's.

    Overigens had ik de luidsprekers al in bezit en in gebruik (bij stereo en pc, ook geen hoge kwaliteit) De center heb ik wel speciaal aangeschaft maar was 2ehands en niet zo duur.

    Misschien moet ik het voorlopig idd houden op stereo en ondertussen rondkijken of er 2ehands wat te krijgen is.

    Tnx ! :wink:

  16. #16

    Standaard

    Dit zijn pas uitdagingen!

    Is dit niet iets voor je?

    Redstar AT-2300
    50 euro voor een receiver met DTS decoder. Kwalitatief zeker niet het hoogshaalbare, maar wel passend bij jouw eisen volgens mij.

  17. #17

    Standaard

    Yep misschien is dat wel wat voor mij, past wel in m'n straatje. Hier moet dus nog wel een losse speler bij, da's dan jammer maar ook geen ramp : kan het setje na gebruik ook steeds wegzetten.
    Deze heb ik gemist maar ga de verkoper in de gaten houden.


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •