Pagina 52 van 68 EersteEerste ... 24248495051525354555662 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.276 tot 1.300 van 1688 worden weergegeven.

Discussie: King Kong (2005)

  1. #1276

    Standaard

    15 miljoen is niet genoeg om een echte klapper te maken.

    Ik denk niet dat hij dit weekend meer dan 60 miljoen dollar op gaat brengen.
    Dit is natuurlijk WEL veel, maar tegenwoordig niet meer.
    Als je ziet wat Spiderman, Shrek en Harry Potter in hun eerste weekend
    hebben opgebracht, meer dan 100 miljoen dollar.

    Daar komt King Kong bij lange na niet in de buurt.

    En flms met zulke "lange benen" als Titanic zijn zeldzaam tegenwoordig.
    Titanic stond een half jaar in de top 10 en 15 weken op nummer 1
    Tegenwoordig is een film binnen een half jaar al uit op DVD!

  2. #1277

    Standaard

    Ik denk dat sommige productiebazen toch een beetje peentjes zweten...want ze hadden op een veel grotere opening gerekend als ik alle berichten een beetje volg. Ach ja alles wat ze te kort komen halen ze toch wel binnen met de dvd-verkopen.

    Vind het toch nog steeds jammer dat er meer als 200miljoen dollar wordt vrijgemaakt voor een film die een remake is en enkele orginele films met een beperkt budget er van afkomen. Had liever gezien dat Jackson twee films gemaakt van ieder 100 miljoen die op een andere manier zijn visie gebruiken.

    Ondanks dat kan ik wel genieten van King Kong maar vind het geen absolute topper.

  3. #1278

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2
    Ik ga mss vanavond voor de 2 keer

    Ik steun Kong financieel goed :P
    ik wil ook nog een 2e keer gaan. (dat doe ik normaal nooit! en ook nog nooit gedaan)
    maandag ga ik denk ik!

  4. #1279

    Standaard

    Ik ga er maandag heen (ben benieuwd).

  5. #1280

    Standaard

    King Kong (Jackson, 2005)

    Volgens Roger Ebert is geen slechte film kort genoeg en geen geweldige film te lang. Dit is voor mij waar voor King Kong. Ik moet toegeven het origineel uit '33 nooit gezien te hebben maar dan hadden ze 'm maar eerder op DVD uit moeten brengen.
    De film is één van de meest geweldige avonturenfilms die ik ken. Het is altijd een natte droom van mij geweest om zo'n junglefilm te zien. De special effects zijn werkelijk subliem, en ik zag die green-screen heus wel op dat moment maar dat vond ik op geen enkele manier storend. Kong zelf is een fantastisch personage, dat er echt staat. Niks "wat een geweldig geanimeerd personage". Nee.

    Het enige storende waren die stomme Peter Jackson-slowmotions, verder uiteraard wat momenteuze foutjes of minderwaardige dingetjes, maar het mag allemaal geen naam hebben. Het had inderdaad misschien korter gekund, maar zeker niet gehoeven.

    Een A-B-avonturenfilm

    Na Sin City de beste film van 2005, vind ik.

    9/10

  6. #1281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2
    Ik ga mss vanavond voor de 2 keer

    Ik steun Kong financieel goed :P
    ik wil ook nog een 2e keer gaan. (dat doe ik normaal nooit! en ook nog nooit gedaan)
    maandag ga ik denk ik!
    ik wil ze best ook steunen maar ik heb een pathe unlimited card :P
    mooie film btw.. maar ik heb om me heen gemerkt dat de mening toch wel verdeelt zijn... gelukkig was er ook genoeg 'drama' en niet te veel actie alleen, een 8.5/10 van mij

  7. #1282

    Standaard

    Maandag a.s. op BBC 2 de originele film uit 1933!

    Opnemen voor de collectie, gratis en voor niets.

  8. #1283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Maandag a.s. op BBC 2 de originele film uit 1933!

    Opnemen voor de collectie, gratis en voor niets.
    Ja, ik zag 'm ook al staan. Dat wordt smullen!

    Er komen trouwens mega-goeie films op BBC2 deze week:

    King Kong (nog niet gezien)
    Mildred Pierce (nog niet gezien)
    Bringing up Baby (nog niet gezien)
    Mrs. Miniver (nog niet gezien)

    en

    A night at the opera

    Allemaal kijken!!

  9. #1284

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Maandag a.s. op BBC 2 de originele film uit 1933!

    Opnemen voor de collectie, gratis en voor niets.
    Ja, ik zag 'm ook al staan. Dat wordt smullen!

    Er komen trouwens mega-goeie films op BBC2 deze week:

    King Kong (nog niet gezien)
    Mildred Piercer (nog niet gezien)
    Bringing up Baby (nog niet gezien)
    Mrs. Miniver (nog niet gezien)

    en

    A night at the opera

    Allemaal kijken!!
    Mijn video-recorder staat al voor te gloeien!

    King Kong neem ik op en ook Mildred Pierce, waar Ginger Rogers een Oscar
    voor kreeg.
    Bringing up baby en Mrs. Miniver hoeven voor mij niet zo en A night at the opera
    heb ik niet lang geleden in een redelijke versie opgenomen van BRT1.
    Aangezien die laatste film niet los te koop is op DVD houd ik het voorlopig
    bij deze opname.

  10. #1285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    en ook Mildred Pierce, waar Ginger Rogers een Oscar
    voor kreeg.
    U bedoeld Joan Crawford?
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  11. #1286

    Standaard

    En morgen komt er een documentaire op ned3(of 2 of 1, weet niet meer) over het fenomeen King Kong. Zeker opnemen, want dat programma zend altijd hele goede dingen uit over film.

    Grt. Deweb

  12. #1287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb
    En morgen komt er een documentaire op ned3(of 2 of 1, weet niet meer) over het fenomeen King Kong. Zeker opnemen, want dat programma zend altijd hele goede dingen uit over film.

    Grt. Deweb
    Hoe laat?
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  13. #1288

    Standaard

    Net gezien, een geweldige film!
    Ik vond die reuze leguanen een leuke knipoog naar de oude dino films!
    Wel een paar slorigheidjes wat betreft bluescreen gezien, maar verder niet bijzonder storend.
    8 sterren heeft ie wel verdiend!


  14. #1289

    Standaard

    gestegen in de top 250:


  15. #1290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgen V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb
    En morgen komt er een documentaire op ned3(of 2 of 1, weet niet meer) over het fenomeen King Kong. Zeker opnemen, want dat programma zend altijd hele goede dingen uit over film.

    Grt. Deweb
    Hoe laat?
    19.00 Ned1. in Close up.

    Voor king kong uit 1933 komt trouwens Son of Kong.

    Grt.Deweb

  16. #1291

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    gestegen in de top 250:

    Oeh Yeah :wink:

  17. #1292

    Standaard

    Komt waarschijnlijk wel in de top 100.

    Iemand trouwens al box office 'uitslagen' van gisteravond?

  18. #1293

    Standaard

    Gisteravond gezien. Zeker 1 van de beste van 2005 zoniet DE beste .

  19. #1294

    Standaard

    Mijn recensie:

    Een grote aap, een meisje, een scriptschrijver, dino’s en een moderne Jack Sparrow in de jaren 30. Wat klopt er niet in het rijtje? Welnu..nagenoeg niets. Ik heb het namelijk over Peter Jackson’s nieuwste productie: King Kong.

    Ons verhaal begint met een indrukwekkende introductie van New York zo’n 70 jaar terug. De grote depressie heerst en men eet van gaarkeukens of niet. Alleen rijken leven een enigszins normaal leven.
    In dit mileu leeft Ann Darrow (Naomi Watts). Hevig opzoek naar een rol om te spelen, maar echt lukt het niet. Anderzijds leeft regisseur Carl Denham (Jack Black) aan een zijden draadje in de betere kringen. Hij probeert een film te maken, maar het lukt niet. Via slinkse truukjes doet hij zijn best zijn project te redden, maar het wil niet baten en wordt niet gesteund door de geldschieters en verdwijnt…op de hielen gezeten door de geldschieters.
    In een haastige jacht naar een actrice (Fay Way kon niet) ontdekt hij per toeval Ann. Hij haalt haar over om mee te gaan, en via enkele slinkse truukjes laat hij Captain Englehorn (Thomas Kretschman) direct afvaren en houd hij scriptschrijver Jack Driscoll (Adrien Brody) op het schip.
    Daar loopt het niet zoals gepland, want ieder heeft zijn geheimen en verhalen. Maar door, voor Denham een gelukje, raken ze op een onbekend eiland waar hij graag wil filmen. Tegen iedereen in regelt hij een sloep en gaat erheen. Daar loopt nog minder dan gepland. Al snel krijgen ze te maken met inboorlingen en vallen de eerste doden. Ook de mooie Ann wordt ontvoerd, en bijna voor hun neus geofferd aan een beest…Kong. Hoewel Kong haar eerst wil opeten, red Ann haar leven door [spoiler:4f084c6f79]hem te vermaken[/spoiler:4f084c6f79] een band op te bouwen met het beest.
    Na enkele spannende jachten, waarbij elke dode je persoonlijk pijn doet, weten ze het beest met veel moeite te verslaan en naar huis te verschepen. Daar zet Denham (van Englehorn of zijn nog levende crew horen we niets meer) hem te kijk. Echter, tijdens de show (een eerbetoon aan het origineel) gaat het mis en Kong ontsnapt…op jacht naar de geliefde Ann.

    Al bij al een behoorlijk uitgebreid verhaal, waarin Jackson actie met rust combineert. Hij bouwt op, maar laat ook zien waar film voor is gemaakt: ontspanning. De film is ronduit spectaculair in gevechten met heuse dino’s, maar ook de achtervolgingsscenes zijn de moeite waard. De emoties die daarbij worden getoond, zijn alleen maar meerwaarde waar je zeker van geniet.
    Het acteerwerk is puik. Alle acteurs zetten een lovenswaardige rol neer, met nieuwkomer Jamie Bell als uitschieter. De manier waarop deze jonge knaap de dramatische rol van scheepsjongen in de groei speelt is zo verrekte knap dat je je afvraagt of hij het overleeft tijdens bepaalde scenes. Ook de rollen van Black, Kretschman, Brody en Watts zijn lovenswaardig. Allemaal geven ze hun rol iets geheel eigens mee, wat je echt in ze doet geloven als personages van vlees en bloed. Eigenlijk nog meer dan de acteurs in lotr.
    Maar de grote ster blijft Kong. Special effects bedrijf WETA maakte hem zo echt, dat je zelfs zijn neushaartjes op zijn snoet ziet bewegen. Een knappe rol ook van Serkis die zich om de een of andere reden toch heerlijk uitleeft met het moeilijke gezicht van de grote aap.

    Kortom, een film waar eigenlijk nooit te weinig over kan worden gesproken. Er zitten misschien wat kleine minpuntjes in, maar alles voelt zo echt dat je weet…dit is Jackson’s werk. De liefde voor film spat er zodanig vanaf dat ik het zelf nauwelijks aankon, en behoorlijk lang als een zombie heb gezeten. Van het levendige jaren 30 (inclusief swingende muziek van J.N. Howard) tot het wilde skull island is het een genot om naar te kijken. De aanrader van 2005, en misschien wel 2006 ook.
    10/10

  20. #1295

    Standaard

    Boxoffice update (USA):

    Woensdag 14/12 $9,755,745
    Donderdag 15/12 $6,295,755
    Vrijdag 16/12 $14,254,000
    Zaterdag 17/12 ?????

    Tot nu toe totaal op 3 dagen USA : $30,306,000
    Overseas: $8,000,000
    Dus totaal $ 38.306.000,-

    http://www.boxofficemojo.com/daily/c...5-12-16&p=.htm

    of totaal gegevens:

    http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=kingkong05.htm

    even op google kijken, dan vind je wat.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  21. #1296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout
    Boxoffice update (USA):

    Woensdag 14/12 $9,755,745
    Donderdag 15/12 $6,295,755
    Vrijdag 16/12 $14,254,000
    Zaterdag 17/12 ?????

    Tot nu toe totaal op 3 dagen USA : $30,306,000
    Overseas: $8,000,000
    Dus totaal $ 38.306.000,-

    http://www.boxofficemojo.com/daily/c...5-12-16&p=.htm

    of totaal gegevens:

    http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=kingkong05.htm

    even op google kijken, dan vind je wat.
    Zaterdag was $20,338,000 !!!

    Valt tot nu toe dus erg tegen Weekendopening zal tussen de $40-50 worden....
    Nu maar hopen dat deze net door mond op mondreclame goed zal blijven draaien 8)

  22. #1297

  23. #1298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Weekendopening van $50,148,000
    Hoe kan je dat getal nu al hebben? Deze gegevens zijn nog helemaal niet bekend, zondag avond moet zelfs nog komen. Op die website staat dat het een estimate is.
    Architect: Denial is the most predictable of all human responses.

  24. #1299

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas 32PW9527
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Weekendopening van $50,148,000
    Hoe kan je dat getal nu al hebben? Deze gegevens zijn nog helemaal niet bekend, zondag avond moet zelfs nog komen.
    kijk maar op boxofficemojo.com :wink:

  25. #1300

    Standaard

    1 N King Kong Uni. $50,148,000 - 3,568 - $14,054 $66,200,000 $207 1
    2 1 The Chronicles of Narnia: $31,184,000 -52.4% 3,680 +64 $8,473 $112,516,000 $180 2
    3 N The Family Stone Fox $12,725,000 - 2,466 - $5,160 $12,725,000 - 1
    4 3 Harry Potter $5,905,000 -42.5% 3,185 -543 $1,854 $252,551,000 $150 5

Pagina 52 van 68 EersteEerste ... 24248495051525354555662 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •