De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Invoerrechten (een kort vraagje)

    Met betrekking tot invoerrechten het volgende. Ik was altijd in de veronderstelling dat invoerrechten moesten worden betaald over het bedrag dat maakt dat een produkt in het buitenland goedkoper is. Met andere woorden: dat de douane je een rekening presenteert ten bedrage van het verschil in prijs. Dus (mits onderschept), je betaald het verschil bij.
    Maar, als een dvd nu helemaal niet is uitgebracht in Nederland, waarop basseert de douane dan het bij te betalen bedrag?

    Los van de btw. Wie kan mij dit uitleggen.

  2. #2

    Standaard Re: Invoerrechten (een kort vraagje)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Met betrekking tot invoerrechten het volgende. Ik was altijd in de veronderstelling dat invoerrechten moesten worden betaald over het bedrag dat maakt dat een produkt in het buitenland goedkoper is. Met andere woorden: dat de douane je een rekening presenteert ten bedrage van het verschil in prijs. Dus (mits onderschept), je betaald het verschil bij.
    Maar, als een dvd nu helemaal niet is uitgebracht in Nederland, waarop basseert de douane dan het bij te betalen bedrag?

    Los van de btw. Wie kan mij dit uitleggen.
    Ik denk dat ze dan gewoon 19% btw over het bedrag doen wat jij heb uigegeven stel je koopt voor 30 euro dvd's dan krijg je over die 30 euro 19% btw
    Dat lijkt mijn het meest voor de hand

    of ik zit er naast haha
    wil het zelf ook wel eens weten
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  3. #3

    Standaard Re: Invoerrechten (een kort vraagje)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Met betrekking tot invoerrechten het volgende. Ik was altijd in de veronderstelling dat invoerrechten moesten worden betaald over het bedrag dat maakt dat een produkt in het buitenland goedkoper is. Met andere woorden: dat de douane je een rekening presenteert ten bedrage van het verschil in prijs. Dus (mits onderschept), je betaald het verschil bij.
    Maar, als een dvd nu helemaal niet is uitgebracht in Nederland, waarop basseert de douane dan het bij te betalen bedrag?

    Los van de btw. Wie kan mij dit uitleggen.
    Die prijzen zijn toch niet te controleren, onbegonnen werk. Ze gaan van de prijs uit die op de verpakking staat..

  4. #4

    Standaard

    bij mij hebben ze eens zelfs de prijzen gecontroleerd op de website van yesasia
    en ze zijn grondig te werk gegaan, ze hebben de juiste versie gevonden

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joeylee
    bij mij hebben ze eens zelfs de prijzen gecontroleerd op de website van yesasia
    en ze zijn grondig te werk gegaan, ze hebben de juiste versie gevonden
    Maar ik begreep dat de Belgische douane heel wat strenger is dan de Nederlandse. Ik weet niet of de vragensteller uit NL of uit BE komt, maar dat schijnt toch wel uit te maken. Er zijn trouwens wel meer topics over het douane gebeuren.
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •