Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 46 van 46 worden weergegeven.

Discussie: Miyazaki op DVD

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Nouja, ik zie wel even of ik nog extra moet betalen. Ik zie dit maar gewoon als een Sinterklaaskadootje aan mezelf, dan mag het wel wat kosten.
    Datzelfde heb ik ook gehad. Het kost veel geld, maar daar krijg je toch ook wel veel voor terug.

    @Richard. Inderdaad. Je zoekt je soms het apenzuur welke uitgave de beste is. De een heeft dit en de ander weer dat. Ik snap ook niet dat ze 't niet in een keer goed kunnen doen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ok, dus de Amerikaanse versie heeft weer ANDERE ondertitelings-problemen? Dit klinkt nog weer iets irritanter als dub-titels: ik heb zo'n probleem met een UK-dvd van . Dit is echt een beetje zot: BV lijkt welhaast alergisch te zijn voor dvd-releases van Miyazaki.

    Hmm.. aangezien ik niet direct via het internet kan bestellen overweeg ik toch maar vast te houden aan mijn UK-editie.
    Bij www.ro-direct.nl kan je wel de R3 bestellen voor €26,99. Deze heeft dus wel goede ondertitels.


    Ok, da's een PRIMA alternatief. Bedankt voor de tip!

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Ik heb voor iedere film apart uitgezocht wat mij de beste release lijkt. Dit zijn de releases die ik heb gekocht of nog ga kopen:

    Laputa: R2 Japan
    Vraagje: waarom eigenlijk de Japanse versie en niet de HK-versie?

    Oh ja: morgen krijg ik waarschijnlijk de HK-edities van Laputa en Totoro in mijn bezit.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Vraagje: waarom eigenlijk de Japanse versie en niet de HK-versie?
    Het staat op de site die Edwin gaf: http://www.btinternet.com/~lawrencium2/laputa.html

    De Japanse versie van Laputa heeft iets betere beeldkwaliteit. Verder is er niet veel verschil geloof ik.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Oh ja: morgen krijg ik waarschijnlijk de HK-edities van Laputa en Totoro in mijn bezit.
    You won't regret it.
    Mijn DVD's zijn vannacht verstuurd en komen als alles goed gaat tussen 4 en 6 dagen aan.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Vraagje: waarom eigenlijk de Japanse versie en niet de HK-versie?
    Het staat op de site die Edwin gaf: http://www.btinternet.com/~lawrencium2/laputa.html

    De Japanse versie van Laputa heeft iets betere beeldkwaliteit. Verder is er niet veel verschil geloof ik.
    Zo te zien heeft de Japanse soundtrack ook een lagere bitrate en zijn de extra's niet allemaal Engels ondertitelt. Oh, well.. Ik betaal er minder voor als voor de UK-editie, hij heeft goeie Engelse ondertiteling en bevat ook meer extra's: da's de moeite wel waard denk ik.

    Oh ja: als de HK-versie een beeldkwaliteit heeft die vergelijkbaar is met die van de UK-editie dan ben ik HELEMAAL tevreden. Die was namelijk super.

  6. #31

    Standaard

    Ik denk dat deze HK-releases je wel zullen bevallen. Die van Totoro die ik heb ziet er in ieder geval erg goed uit en ben ik dan ook erg tevreden mee.

    Ik ben trouwens ook degene die op die Ghibli-vergelijking-site de info en screenshots voor de regio 3 van Totoro heeft verschaft: http://www.btinternet.com/~lawrencium2/totoro.html
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Oh ja: als de HK-versie een beeldkwaliteit heeft die vergelijkbaar is met die van de UK-editie dan ben ik HELEMAAL tevreden. Die was namelijk super.
    Ik vond de UK Laputa toch wel last hebben van edge enhancement en heb daarom ook maar de Japanse R2 besteld.
    De UK Kiki heeft dit in ieder geval veel minder. Ook de dubtitels zijn daar niet storend dus hou ik 't voor deze DVD bij die uitgave.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    De UK Kiki heeft dit in ieder geval veel minder. Ook de dubtitels zijn daar niet storend dus hou ik 't voor deze DVD bij die uitgave.
    Dat van die dubtitels noemde je al eerder op maar ik ben erachter gekomen dat dit toch echt de ondertiteling van de Japanse track is. Hoe ik dat weet? Heel simpel: tijdens de aftiteling van de film komt de ondertitel 'woman singing in Japanse' (of zoiets) in beeld terwijl bij de Engelse dub een Engelstalig nummer gezongen wordt. 8)

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    De UK Kiki heeft dit in ieder geval veel minder. Ook de dubtitels zijn daar niet storend dus hou ik 't voor deze DVD bij die uitgave.
    Dat van die dubtitels noemde je al eerder op maar ik ben erachter gekomen dat dit toch echt de ondertiteling van de Japanse track is. Hoe ik dat weet? Heel simpel: tijdens de aftiteling van de film komt de ondertitel 'woman singing in Japanse' (of zoiets) in beeld terwijl bij de Engelse dub een Engelstalig nummer gezongen wordt. 8)
    Dan is 't op een paar plekken niet echt goed gedaan. Maar goed, echt storend is 't bij deze DVD dus niet.

    Net een stukje van de Japanse DVD van Laputa gekeken. Geen edge enhancement zoals bij de UK uitgave (prachtig beeld, voor een film uit 1986 al helemaal) en normale Engelse ondertiteling, niet die irritante dubtitels. Kost wel wat meer, maar dan heb je ook wat.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #35

    Standaard

    Nou ik heb die HK-edities van Totoro en Laputa nu in mijn bezit. Laputa ben ik nu aan het bekijken en de eerste indrukken zijn positief: de beeldkwaliteit is dik in orde (ik ben niet zo goed in het herkennen van edge enhancement maar het lijkt ietsje minder als bij de R2-versie) en de subtitels zijn ook goed. De Japanse soundtrack is wel ietsje minder van kwaliteit. Je kunt merken dat deze 2.0-track een lagere bitrate heeft als die van de R2-uitgave: alles klinkt NET ietsje 'voller'. Ik vind het zelf zeker niet storend, maar als je de UK-editie of de Japanse versie gehoord hebt dan zul je het wel merken denk ik.

    De extra's heb ik nog niet bekeken en de Totoro-set nog in zijn geheel niet maar ik post nog wel wat indrukken later, als ik dat wel gedaan heb. Bij Rodisc in de winkel stond ik EVEN in de verleiding om Porco Rosso en Pom Poko ook mee te nemen maar ik heb me kunnen beheersen: ik wist niet wat de kwaliteit ervan is dus die bestel ik nog wel eens via Rodirect mochten de komende R2-releases tegenvallen.

  11. #36

    Standaard

    Ik weet niet helemaal zeker of dit wel klopt, maar volgens onderstaande site is de regio 3 HK-versie van Porco Rosso niet anamorf:

    http://www.animeondvd.com/reviews2/d...views/1368.php

    Van de regio 3 Pom Poko heb ik sowieso nog nooit een review kunnen vinden.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Ik weet niet helemaal zeker of dit wel klopt, maar volgens onderstaande site is de regio 3 HK-versie van Porco Rosso niet anamorf:

    http://www.animeondvd.com/reviews2/d...views/1368.php

    Van de regio 3 Pom Poko heb ik sowieso nog nooit een review kunnen vinden.
    De IVL R3 uitgave die ik van rodirect heb is anamorf interlaced gecodeerd.

    En ik heb de IVL R3 Pom Poko ook van rodirect. Die is ook goed.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Ik weet niet helemaal zeker of dit wel klopt, maar volgens onderstaande site is de regio 3 HK-versie van Porco Rosso niet anamorf:

    http://www.animeondvd.com/reviews2/d...views/1368.php

    Van de regio 3 Pom Poko heb ik sowieso nog nooit een review kunnen vinden.
    Hmm... ik herinner me nu dat ik INDERDAAD op de verpakking van Porco tussen de Chinese teksten de term '4:3' tegenkwam. Misschien dat bij mij daardoor al de belletje ging rinkelen. Vaag hoor: de Japanse versie is wel gewoon anamorf..

    Totoro zit ik btw momenteel te bekijken en het is echt een heel aandoenlijke en vooral ook heel lieve en subtiele en vaak ook ENORM grappige film. Wat me opvalt is hoe goed Miyazaki observeert bijvoorbeeld hoe de kinderen zich gedragen en hoe ze omgaan met hun omgeving: het is gewoon helemaal 'echt' en (denk ik) heel herkenbaar voor mensen die zelf kinderen hebben. Echt heel mooi gedaan en nergens clichematig ofzo.

    De beeldkwaliteit van de HK-DVD is wederom uitstekend, alhoewel er volgens mij ook hier een beetje edge enhancement is toegepast (wederom: ik ben daar niet zo'n expert in). Geluid en ondertiteling zijn verder prima in orde. Ik ben er erg tevreden mee.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hmm... ik herinner me nu dat ik INDERDAAD op de verpakking van Porco tussen de Chinese teksten de term '4:3' tegenkwam. Misschien dat bij mij daardoor al de belletje ging rinkelen. Vaag hoor: de Japanse versie is wel gewoon anamorf..
    Nou ja, als Edwin zegt dat het beeld toch echt anamorf is geloof ik dat wel hoor.
    Bovendien zijn alle andere releases van IVL ook anamorf. Misschien dus gewoon een foutje op de hoes die voor verwarring heeft gezorgd.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hmm... ik herinner me nu dat ik INDERDAAD op de verpakking van Porco tussen de Chinese teksten de term '4:3' tegenkwam. Misschien dat bij mij daardoor al de belletje ging rinkelen. Vaag hoor: de Japanse versie is wel gewoon anamorf..
    Nou ja, als Edwin zegt dat het beeld toch echt anamorf is geloof ik dat wel hoor.
    Bovendien zijn alle andere releases van IVL ook anamorf. Misschien dus gewoon een foutje op de hoes die voor verwarring heeft gezorgd.
    Ik denk dat ik me gewoon vergist heb of dat er iets anders mee bedoeld werd met dat 4:3. Het had me ook wel erg vreemd geleken als ie inderdaad niet-anamorf was geweest. Btw: ik postte mijn vorige berichtje voordat ik Edwins laatste posting had gelezen.

    Ik heb mijn bestelling voor de overige IVL-releases al zo'n beetje geplaatst: echt prima releases zijn het. De Japanse releases lijken me 'heavenly' maar die Hong Kong-versies zijn een prima alternatief als je wat meer 'op de kleintjes moet letten'.

  16. #41

    Standaard

    Shit! Ik moet 37,55 euro betalen aan TPG! Dat is wel anus veel!

    En het stomste is nog wel dat de DVDs zelf nog niet eens zijn aangekomen!
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Shit! Ik moet 37,55 euro betalen aan TPG! Dat is wel anus veel!

    En het stomste is nog wel dat de DVDs zelf nog niet eens zijn aangekomen!
    Ik had 66 euro nogwat bij een zending van CDJapan.
    Ik heb daarom Laputa Japanse R2 DVD maar besteld bij YesAsia. Wel iets duurder maar geen invoerrechten/belasting.
    Bij mij kwamen de DVD's wel een dag eerder dan de factuur.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  18. #43

    Standaard

    De DVDs zijn gelukkig toch nog bezorgd vandaag. Ze zien er alledrie echt geweldig uit! Ik zou haast vergeten hoeveel ik ervoor betaald heb.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    De DVDs zijn gelukkig toch nog bezorgd vandaag. Ze zien er alledrie echt geweldig uit! Ik zou haast vergeten hoeveel ik ervoor betaald heb.
    Dat zelfde gevoel had ik ook.
    Overigens is 't nog steeds niet afgeschreven van m'n rekening. Had eigenlijk begin december moeten zijn.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  20. #45

    Standaard

    Deze thread maar even wat omhoog schoppen.

    Ik zag op Axelmusic 2 versies van Howl's moving castle staan, een 4 disc en een 2 disc , beide Japanse versies met een hoge prijs. Is er al wat meer bekend over een Nederlandse release?
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  21. #46

    Standaard

    Ik geloof dat de Nederlandse DVD in November uit zou komen, maar dat de release nu is uitgesteld tot ergens begin 2006.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •