Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 73 van 73 worden weergegeven.

Discussie: The Corpse Bride

  1. #51

    Standaard

    Wordt vast en zeker een pareltje.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scheur
    Ziet er inderdaad heel erg goed uit.... :wink:
    Maar even gauw the Nightmare before christmas bestellen!!! (roep ik nu al jaren... )
    Is nu bij ro-disc in de aanbieding voor 6,99 euro. :wink:
    Link: http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103...954&keysetid=0

  3. #53

  4. #54

    Standaard

    Als het maar enigzins in de buurt komt van "A Nightmare Before Christmas" dan is dit een verplichte aanschaf! :wink:

    Kijk eens naar de poppen; ze lijken zelfs echt een beetje op Johnny depp en Bonham carter! :wink:

  5. #55

    Standaard

    Vandaag de soundtrack ontvangen. Nu kijk ik helemaal uit naar de film!!! Prachtige muziek, met vier erg leuke liedjes.

  6. #56

    Standaard

    Ik ben ook al een tijdje in de Corpse Bride-mood.. De filmposter hangt hier al een maand of twee aan de wand, soundtrack gisteren binnengekregen en grijsgedraaid, het art of boek komt over een week of twee uit en ik heb inmiddels 19 beeldjes en actionfigures van de figuren in bestelling staan .. nu de film nog
    * Just because I don't care doesn't mean I don't understand *

  7. #57

    Standaard

    Erg leuke film, heb The Night Before Christmas nog niet gezien maar dit smaakt in ieder geval naar meer. Kon ook liggen aan mijn lage verwachtingen gezien ik Burton's recente werk Charlie and the Chocolate Factory en Big Fish erg tegenvallend vond. Maar Burton heeft me toch weer weten te verrassen na wat mindere films. 3.5* uit 5*
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  8. #58

    Standaard

    the corpse bride vorige week gezien, viel wel mee, typisch Burton
    zeer mooi gemaakt maar wat me wel een beetje tegensloeg was de duur van de film, ik vond hem zeer kort, maarja een kinderfilm is natuurlijk altijd redelijk kort

    wat geweldig was waren de kleine details dit Tim Burton weer in z'n film had gestopt en uiteraard de vele woordspelingen, het onderwerp/verhaal kon niet tippen aan dat van the nightmare before christmas

    kvind wel niet dat men de twee stopmotion films moet vergelijken en zeker niet terwijl je the corpse bride ziet want dan heb je der veel minder plezier aan
    het is niet Burtons beste film maar ik denk wel dat het meerdere kijkbeurten vereist om de film beter te kunnen waarderen

    ik ben niet teleurgesteld maar m'n verwachting lagen niet zo heel hoog, bij Charlie & the chocolate factory lagen m'n verwachtingen veel hoger en daar heeft die toen ook aan voldaan

  9. #59

    Standaard

    Ik heb hem enkele weken geleden gezien op het filmfestival van Gent.
    De animatie is ERG mooi, en hoewel velen (misschien terecht) zullen zeggen dat hij minder origineel is dan The Nightmare before Christmas, kon the Corpse Bride me toch meer boeien.
    Het was een veel persoonlijker verhaal.
    Je geeft om de personages.
    De muziek was ook erg mooi.
    Alleen behoorlijk abrupt einde... Maar niet slecht.

  10. #60

    Standaard

    Deze ook gezien en ik vond het een hele leuke en mmoie film....
    Ook leuke trivia en geintjes erin gezien, wordt waarschijnlijk wel een aanschaf in de toekomst..... :wink:
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  11. #61

    Standaard

    Begrijp me vooral niet verkeerd, 'Corpse Bride' gaat met een 3.5 out of 5 lopen in mijn persoonlijke waarderingstabel. MAAR. In vergelijking met het schitterende 'The Nightmare Before Christmas' is deze nieuwe stop-motion van Tim Burton toch wel ietwat een teleurstelling. Na amper een kwartier is het plot duidelijk, het verhaal van de skeletbruid valt dan ook verdomd magertjes uit. Minder inventief, niet bepaald even interessante personages, ondanks de voortreffelijke animatie niet persé indrukwekkender en als het op de liedjes aankomt, nog niet half zo aanstekelijk. Opvallend braaf ook. Veeg de donkere kantjes weg, schaaf de scherpe wat bij en dit kon makkelijk als de nieuwe Disney doorgaan.

    Het klinkt gewoon zwaarder dan bedoeld, want de vergelijking buiten beschouwing gelaten is deze film best wel de moeite waard. Ondermeer de prachtig ge-klei-mineerde scène waar the bride en Victor elkaar voor het eerst ontmoeten, in combinatie met de onheilspellende muziek van Danny Elfman levert schitterende cinema op. Ook al is het duidelijk een kwestie van style over substance. Ook al heeft de humor weinig meer te bieden dan zeer flauwe woordspelingen. Alleen al dankzij de onweerstaanbare sfeer en stijl die Burton eigen is, komt ‘Corpse Bride’ er vrij moeiteloos mee weg.

    Als er gerechtigheid bestaat is het ongetwijfeld het superieure 'Wallace & Gromit' die met de Oscar gaat lopen.

  12. #62

    Standaard

    Ik vond dit dus een waardeloze prestatie van Tim Burton, net of hij niet beter kan. Het verhaal had een wel erg hoog 'hoe schrijf ik een screenplay in 10 stappen'-gehalte. Je zag al uren waar dat naar toe ging, dat werd dat gedurende de hele film 'opgevrolijkt' met foute grappen en allerlei cliches. Het is toch wel een mankement van Burton aan het worden, dat hij zijn visualiteit de boventoon laat voeren en dat hij, als hij niet kan terugvallen op een sterke bron (Ed Wood, Charlie C, Edward S), gewoon tekort blijkt te schieten. Je mag de prestaties die de film wel heeft, eigenlijk volledig op het conto schrijven van de componist. Hij wist met zijn leuke liedjes nog enige sfeer toe te voegen aan de film. Het is allemaal leuk en aardig (qua stopmotion), maar voor de rest is dit gewoon pure middelmaat. Een zeer zware tegenvaller na het (bijna) geweldige Charlie and the Chocolate Factory.

    2 van de 5

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Je zag al uren waar dat naar toe ging
    Knap voor een film van 77 minuten :wink:.

    Ik heb de film nu 2 keer gezien en ik vind het echt een heerlijke film.
    Oké hij is aan de korte kant, maar er word tenminste verteld wat er verteld moet worden.

    Wallace & Gromit was dan 90 minuten (ik mag ze eigenlijk niet vergelijken, maar ik doe het toch), maar bij W&G kreeg ik het idee dat ze er veel onnodige scenes in hadden gestopt om die "90" minuten maar vol te krijgen.

    Ik ben een hele grote fan van The Nightmare Before Christmas alleen vond ik dat bij TNBC het verhaal op een gegeven moment te eentonig werd en dat het op een gegeven moment alleen nog maar om Jack draait die aan het uitzoeken is wat "kerstmis" betekend.

    Bij The Corpse Bride wordt het verhaal voor mijn idee een stuk sneller en soepeler verteld zonder teveel "opvulling".
    Net zoals bij TNBC vind ik ook in deze film de figuren weer heerlijk ontworpen.
    Vooral de bijrollen spraken me erg aan zoals Bonesapart en General Wellington met z'n gat in z'n buik.

    De liedjes zijn wel leuk, alleen vind ik het jammer dat het openingsnummer nogal "zwak" is naar mijn mening.
    Remains of the day en The Wedding Song zijn de beste naar mijn smaak.

    Ik vind het nogmaals een leuke vermakelijke film met prima personages en sets.
    Vooral de scene in het bos waar Victor Emily voor het eerst ziet vind ik meesterlijk!

    Wat ik echt raar vind, is dat deze film in zo weinig bisocopen draait .

  14. #64

    Standaard

    Welk verhaal? Dat is net het probleem, Wallace & Gromit wisten op inventieve wijze te verbergen dat het in wezen een zeer simpel verhaal is. Corpse Bride gaat in één rechte lijn op z'n voorspelbare doel af en heeft buiten visuele pracht en een uitstekende sfeer niets meer te bieden, hadden er maar wat 'opvulling'-momenten in gezeten...

  15. #65

    Standaard

    Ik baal wel want deze film draait niet in Eindhoven.. ik wacht wel tot hij op dvd uitkomt dan ga ik hem kijken want ik ben erg benieuwd naar deze film.
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  16. #66

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door miT
    Met het gevaar compleet onwetend te klionken...Wat the fuck is stopmotion?

    Einde Terminator kijken :wink:

  18. #68

    Standaard

    wederom een prachtige film van Burton .. aanrader
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowball
    ik heb inmiddels 19 beeldjes en actionfigures van de figuren in bestelling staan .. nu de film nog
    Ik heb gisteren de gehele McFarlane serie 1 gekocht op de verzameljaarbeurs.


  20. #70

    Standaard

    Had over deze fil gelezen (o.a. Veronica en FilmValley), maar ik geloof dat ik z'n aankomst in de bios heb gemist. Wanneer is ie op DVD???
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Had over deze fil gelezen (o.a. Veronica en FilmValley), maar ik geloof dat ik z'n aankomst in de bios heb gemist. Wanneer is ie op DVD???
    Een Nederlandse releasedatum is nog niet bekend, maar in Engeland verschijnt hij 6 februari, in Amerika 31 januari en in Australië 15 maart. De Australische versie krijgt Nederlandse ondertiteling als ik EzyDVD mag geloven.

  22. #72

    Standaard

    iemand enig idee wat de mooiste uitgave gaat worden?

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    iemand enig idee wat de mooiste uitgave gaat worden?
    tot nu toe denk ik de nog uit te komen R2UK versie, met dat boek.
    Hij staat al in pre-order :P
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •