De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies home cinema set

    Hey,

    Ben op zoek naar een home cinema set, (max 550 euro)heb er niet veel verstand van. Heb op een aantal sites gekeken maar wordt niet echt wijzer van, welke afspeelmogelijkheden heb ik nodig? wat voor aansluitingen? decoder? etc.

    Waar moet hij aan voldoen:
    - DVD Films afspelen en muziek
    - Kwaleit geluid (volume moet hard genoeg kunnen zonder problemen)
    - 5.1 geluid
    - Makkelijk in gebruik
    - evt. aansluitbaar op pc

    Had er één gevonden maar of het wat is weet ik niet: Panasonic SC HT 885

    En welke dingen zijn nog meer belangrijk of handig om erbij te hebben?

    Graag advies
    bvd, Johan

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    voor die prijs zou ik eens kijk naar de Yamaha AVpack

  3. #3

    Standaard

    http://www.vergelijk.nl/?pagetype=sp...498&p_id=34016

    Op de Panasonic zit nog een RDS extra (wat kan ik hiermee?) en een radio.
    Verder staat er bij decoder nog Dolby Prologic II bij. (waarvoor heb je die nodig?)

    De Panasonic is ongeveer 40 euro goedkoper, voor de rest is het ongeveer gelijk lijkt me.[/url]

  4. #4
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    de Yamaha is wat beter uitbreidbaar qua componenten. veel in en uitgangen. mooier geluid, maar dat is persoonlijk.

    als je dvd speler defect is, ben je neit meteen heel je apparaat kwijt.

  5. #5

    Standaard

    Ik zal er eens gaan kijken in de winkel (bij bcc in helmond ofzo.)

    alvast bedankt.

  6. #6
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. JJ
    Ik zal er eens gaan kijken in de winkel (bij bcc in helmond ofzo.)

    alvast bedankt.
    ik zou hem ook eens gaan beluisteren. Dat is het belangrijkste


    gewoon even je eigen cd meenemen met je favoriete muziek. dan weet je ook hoe het klinkt.

  7. #7

    Standaard

    Andere mensen nog met aanraders om eens naar te kijken?

  8. #8

    Standaard

    Radio Modern heeft Yamaha AVpacks staan voor 499 euro, en losse componenten zijn altijd beter dan alles-in-machine, simpelweg omdat de interne structurr groter is en er derhalve meer ruimte is voor een betere infrastructuur en koeling.

  9. #9

    Standaard

    En waar ligt die winkel ergens? of site met info.

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Weinig aan toe te voegen, Yamaha heeft in die klasse de beste prijs/kwaliteit verhouding!
    Turn around and feel the vibe.....

  12. #12

    Standaard

    Hier ook een Yamaha liefhebber (heb alleen Canton speakers ipv Yamaha gekocht)
    Vergeet alleen niet de kabels in zo'n avpack te vervangen voor betere.

  13. #13

    Standaard

    Een vriend van me heeft Magnat speakers waar ook behoorlijk goed geluid uitkomt. Ik kan via hem er ook nog eens +- 50 euro korting op krijgen omdat ze vaste klant zijn bij een zaak.

    Dit is zijn set maar dan een paar jaartjes oud:
    Magnat Prisma 5100

    kost ongeveer 275 euro, kan hem dus voor ongeveer 225 krijgen. Heb dus dan nog ongeveer 300 euro over voor andere dingen.

    Ben vandaag naar de winkel geweest waar hij hem had gekocht maar daar hebben ze hem niet staan als showmodel. Als ik deze set zou willen gebruiken voor films te kijken etc, dan zou ik er een reciever bij moeten kopen. Hij liet me er één zien van 500 euro maar dat is veel te veel.
    Kan iemand me helpen met een bijpassende receiver te vinden? Ik heb thuis een losse DVD speler staan dus die heb ik niet perse nodig.

    ============

    hij heeft er deze receiver bij:
    receiver

  14. #14

    Standaard

    Ik sluit bij de rest aan, voor dit budget is Yamaha het merk waar je naar moet kijken. Misschien heeft Harman/Kardon weer wat aanbiedingen, dan kun je voor 500 a 600 Euro ook een 5.1 set daarvan aanschaffen (vaak bij de Mediamarkt).

  15. #15

    Standaard

    Ok, dus yamaha is zo'n beetje HET merk wat je zou moeten aanschaffen als je goed geluid wil en degelijk kwaliteit apparatuur?

  16. #16

    Standaard

    Heb ondertussen even een topic over de yamaha av-pack gelezen en zie dat de kabels niet al te best zijn van dit apparaat.

    Oehlbach, Monster of vivanco high-end zou ik het beste erbij kunnen kopen zag ik.

    Ik denk dat ik morgen ff in Venlo ga kijken bij modern electronics omdat hij hier het goedkoopste is. Ik wil hem toch in een winkel in de buurt kopen omdat dit het handigste is als er iets mee zou gebeuren.

  17. #17

    Standaard

    Yamaha is HET merk als je voor weinig geld wel goed spul wil wat ook nog uitbreidbaar is. Als je veel geld hebt, gaat er een wereld voor je open (en niet alleen op HT gebied :wink

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. JJ
    Ok, dus yamaha is zo'n beetje HET merk wat je zou moeten aanschaffen als je goed geluid wil en degelijk kwaliteit apparatuur?
    Nee, yamaha is het merk wat in de goedkoopste prijsklasse de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
    Turn around and feel the vibe.....

  19. #19

    Standaard

    Ik heb zelf ook een yamaha versterker en dvd speler. De yamaha speakers vind ik persoonlijk niet zo.

    Ik verkoop ook AV packs en wat mij opvalt is dat de componenten(dvd speler, versterker) goed zijn alleen dat de standaard luidsprekers gewoon niet mooi klinken(versta schel). Ik heb het hier wel over de speakers van de AV packs; 105 en 205. Over de speakers van de AV 305 kan ik niks zeggen.

  20. #20

    Standaard

    Heb zonet de av-pack-105 gehaald in Venlo bij Tref, de elektroafdeling is volgens mij onderdeel van modernelectronics.nl. Heb het geluid daar kunnen testen, flink hard gezet maar er bleef mooi geluid uit komen.

    Hij stond hier aangeboden voor 450 euro (aanbieding), en heb hem na wat zeuren voor 425 meegekregen. Ik ga hem morgen nog ff instellen, geluid achter staat nog wat zacht enzo.

    Edgar bedankt voor de winkeltip en de rest natuurlijk ook die me geholpen heeft om een keuze te maken.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mastermano
    Ik heb zelf ook een yamaha versterker en dvd speler. De yamaha speakers vind ik persoonlijk niet zo.

    Ik verkoop ook AV packs en wat mij opvalt is dat de componenten(dvd speler, versterker) goed zijn alleen dat de standaard luidsprekers gewoon niet mooi klinken(versta schel). Ik heb het hier wel over de speakers van de AV packs; 105 en 205. Over de speakers van de AV 305 kan ik niks zeggen.
    Hier ben ik het helemaal mee eens, het is duidelijk dat op met name de genoemde pakketten de speakers en kabels overduidelijk de sluitposten zijn.

    Gelukkig kun je vanwege de goede kwaliteit van de receiver er gewoon stevige speakers aanhangen die de receiever veel beter tot zijn recht doen komen. Overigens vindt ik wel dat de genoemde pakketten zelfs met de bijgeleverde speakertjes nog steed beter klinken dan menig ander alles in een produkt uit dezelfde prijsklasse, wat vaak ook niet zo makkelijk opgewaardeerd kan worden met zwaardere speakers.

    Dit bij elkaar is voor mij nog steeds een reden de AVpacks aan te raden als de betere pakketten.

  22. #22

    Standaard

    Voor dat budget zou ik zeker voor de volgende receiver gaan:

    JVC RX-5052

    Dit apparaat kost 155euro. Een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding!!! 2 vrienden van mij hebben deze receiver ook bij de onderstaande website besteld. Ik heb hem onlangs beluisterd en zoals ik al zei geen geld voor dat ding! Zie deze site voor meer info: http://www.pick2pay.nl/

    Voor 550 euro is het niet echt de moeite om naar een HiFi zaak te gaan om receivers en speakers te gaan beluisteren want daarvoor heb je toch een hoger budget nodig. Ik zou persoonlijk niet voor een "all-in-one" oplossing gaan.

    Dus wat ik zou doen is 155 euro voor de receiver neerleggen (moet je ook nog een dvd speler kopen?) en dan heb je nog zeg 400 euro over. Bij Correct toevallig laatst met een vriend een center en 2 achterspeakers gekocht (als 1 set) van JBL voor 80 euro. Goed om mee te beginnen! Nog 320 over. De JBL Northridge E60's als fronts! Dan kom je al wel 30euro over je budget en als je nog een dvd speler nodig hebt nog iets hoger natuurlijk....zeg 50 a 60 over je budget (met dvd-speler) maar dan heb je iig geen B-merk spullen staan!

    Je kunt ook voor bijv. Eltax gaan als speakers maar dat zou ik zelf niet zo 123 doen...

    Succes iig :wink:
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  23. #23

    Standaard

    Heb er al één gekocht zoals je kan lezen in me vorige post :wink:

    Heb vandaag alles ingesteld zoals ik het wil hebben. Heb daarna ff de lobby scene van de matrix gekeken en een stuk van lord of the rings 3. Geluid staat nu al stukken beter, kan misschien nog wel ietsje beter maar dat komt nog wel. Heb geen problemen gehad met het aansluiten en instellen, hij is dus makkelijk in het gebruik. Het geluid kan dan wat beter volgens sommige, ik ben er iig zeer tevreden mee.

    Ik ga me deze week nog wat films bestellen denk ik, heb wat geld overgehouden dus :P

  24. #24

    Standaard

    Haha sorry ik had niet alles gelezen , alleen de eerste paar posts...

    Ik heb je setje ff bekeken via google maar hij ziet er goed uit moet ik zeggen! Alhoewel ik nog steeds niet zo snel voor een all-in-one oplossing zou kiezen maar in sommige gevallen kan dat de beste oplossing zijn ...

    Veel plezier ermee iig! Maybe de volgende stap (kweet niet of de receiver dat aankan) zuilen te kopen!
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Road_runner
    Haha sorry ik had niet alles gelezen , alleen de eerste paar posts...

    Ik heb je setje ff bekeken via google maar hij ziet er goed uit moet ik zeggen! Alhoewel ik nog steeds niet zo snel voor een all-in-one oplossing zou kiezen maar in sommige gevallen kan dat de beste oplossing zijn ...

    Veel plezier ermee iig! Maybe de volgende stap (kweet niet of de receiver dat aankan) zuilen te kopen!
    met een all-in-one set wordt meestal een set bedoeld waarbij receiver en DVD speler in een behuizing zitten, waarbij soms zelf de diverse decoders in de sub zitten verwerkt met als gevolg dat je de speakers aan de sub moet hangen.

    De AVpacks van Yamaha bestaan juist uit een losse receiver, een losse DVD speler en losse speakersets, echter alles in 1 verpakking. IMHO geen all-in-one set maar een all-in-one package, vandaar ook de naam AVpack (Audio/Video Package).

    De grote kracht van deze packs is dat ze juist bijzonder eenvoudig ook veel zwaardere speakers aansluiten en relatief goedkoop zijn. Ik heb zelf de AVpack 104 (RXV350 receiver en S550 DVD) gekocht, en daar hangen nu Missions 762 als fronts aan, een M31C centre en M31 als rears, in combinatie met een Klipsch KSW-10 Sub, en ik kan je verzekeren dat dat echt geen enkel probleem is.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •