Pagina 47 van 277 EersteEerste ... 374344454647484950515797147 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.151 tot 1.175 van 6924 worden weergegeven.
  1. #1151

    Standaard

    Half Baked
    Stoner humor. Dus een van de beste films ooit. Punt.
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  2. #1152

    Standaard

    Contract (1997)

    Had deze een hele tijd terug al eerder gezien, maar kan me niet herrineren dat ik deze toen zo goed vond. Acteerwerk van Foster is, zoals ik gewend ben, erg goed en ook de rol van McConaughey is erg goed gespeeld. Vond hem altijd al een symphatieke acteur en daarom jammer dat zijn rol niet wat groter was.
    Opbouw van het verhaal is erg goed gedaan als je bedenkt dat er waarschijnlijk een verloop is van een aantal jaar.
    Minpunt: vond het verhaal van mr.Hadden absoluut niet in de film passen, hoewel de hele situatie me een glimlach bezorgde. Ik kreeg echt het gevoel dat ze even snel een oplossing moesten vinden voor het financieren van Foster project etc. Kwam niet echt geloofwaardig over.

    *** 1/2
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  3. #1153

    Standaard

    Coach carter

    Coach Carter vertelt het inspirerende en waargebeurde verhaal van de controversiele basketbalcoach Ken Carter, die zowel lof als zware kritiek oogst wanneer bekend wordt dat hij zijn onverslaanbare team uitsluit van de competitie op grond van slechte schoolprestaties. De spelers, ouders en de gemeenschap zetten zich echter samen in om de spelers terug op het veld te krijgen. Nu is Carter gedwongen de obstakels in zijn omgeving te overwinnen om zijn pupillen ervan te overtuigen dat alleen een studie de basis biedt voor een toekomst die meer is dan bendes, drugs, de gevangenis en zelfs basketbal.

    Geen slechte film alleen zijn dit soort films al veel vaker gemaakt. Al met al niet echt verveeld. 7/10[/b]
    Fc Twente is na films een andere hobby van me:).

  4. #1154

    Standaard

    Antwoord op Cheek:
    Ik vond Bin Jip een hele goede film, de film is
    super mooi gefilmd. De beelden vertellen het verhaal, mede omdat er niet veel gepraat wordt in de film.
    Als je iets anders wilt zien dan Hollywood Cinema dan raad ik het je zeker aan om deze te kijken

  5. #1155

    Standaard

    De extended versie van Gladiator gezien gisteravond en hoewel de film schitterend is heb ik er toch spijt van dat ik mijn 2-disc heb weg gedaan de DTS-track die er op stond was iets meer bombastisch dat de audio-track die op de 3-disc staat. Het geluid klonk gewoon niet super en hoewel de nieuwe scenes wel wat toevoegen halen ze ook de vaart uit het verhaal zijn dan ook niet voor niks geknipt door Ridley Scott. Feit blijft dat het een van de beste Epic-films is.

  6. #1156

    Standaard

    Full Metal Jacket.. een geweldige oorlogsfilm.. die sergeant Hartman is echt geweldig

  7. #1157

    Standaard

    Sopranos Seizoen 2....Zeer briljant en 1 van de betere serie's ooit. Op naar seizoen 3

    Ik geef hem een 9,5 uit 10

  8. #1158

    Standaard

    Gun crazy.

    De laatste film uit de film noir box deel I die ik nog moest zien. Wederom heb ik me prima vermaakt. Ben oprecht blij met de box!

    Gun crazy gaat over de liefde tussen een schietgrage Engelse dame en een even zo schietgrage Amerikaan. De film doet erg aan als een voorloper van Bonnie en Clyde nu beide op een gegeven moment besluiten overvallers te worden en zo voortdurend op de vlucht zijn voor de politie.

    Beide hoofdrolspelers overtuigen, ook in hun liefde voor elkaar.

    7.5/10
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #1159

    Standaard

    Michael Collins, goeie film.
    Was best verrast toen ik het zag, want de cast is op zich dik in orde, alleen de naam zei me niet zo veel, maja zeker leuk om gezien te hebben.

  10. #1160

    Standaard

    Ik heb net gekeken naar en paar afleveringen van Friends, uit seizoen 4 aflevering 9 tot 16, het was al weer en tijdje geleden dat ik Friends heb gezien.


  11. #1161

  12. #1162

    Standaard

    Ed Wood' Let's shoot this fucker!' ... Karloff does not deserve to smell my shit! Priceless moments! 8,5/10!
    Joe's collection
    Top 20
    > If anyone needs me, I'll be in the hero cave...rubbing out a solution - Captain Hero <

  13. #1163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    The Trial (Welles, 1963). Meesterregisseur Orson Welles verfilmde het boek van Franz Kafka met Anthony Perkins (in een van zijn weinige non-Norman Bates rollen lijkt het) als Joseph K. die gearresteerd wordt zonder te weten waarom. Het begint meteen goed: onder de dromerige klanken van Albinoni’s ‘Adagio in g-moll’ wordt in een serie stilstaande prenten de juiste, vervreemdende sfeer gezet voor deze film. Mise-en-scène is altijd al belangrijk geweest voor Welles, maar zelden zo belangrijk als in deze film: het ene moment sluit Welles zijn personages op in uiterst claustrofobische ruimtes met extreem lage plafonds en benauwende muren en het volgende moment laat hij ze verdwijnen tot een minuscule stip in een overdreven ruime wereld met hoge deuren en open ruimtes. De manier waarop Welles normale bestaande locaties omtovert tot een nachtmerrieachtige omgeving is fabuleus. Ook Welles’s voorliefde voor barokke beeldenpracht krijgt in deze film de vrije hand. Met zijn karakteristieke groothoekopnames, vele prachtige crane- en dollyshots en enkele lange takes (hoewel er ook opvallende montagesequenties te zien zijn en sowieso opvallend veel montage) is dit overduidelijk Wellesiaans terrein. Deze film anticipeert alles van ‘Playtime’ tot ‘Brazil’ en bevat talloze momenten die tegenwoordig als Lynchiaanse waanzin omschreven zouden worden, wat de invloed van Welles enkel nog indrukwekkender maakt. De film is niet overal even sterk en hier en daar een beetje langdradig en iets te zelfverheerlijkend en zelfbewust, maar de fantastische cast (naast Perkins ook nog Welles zelf in een heerlijk rolletje, Jeanne Moreau en zelfs Romy Schneider), de vreemde humor en de ontzagwekkend virtuoze cinematografie maken dit toch een volstrekt fascinerende film. Het is toch zeer jammer dat de meeste mensen niet verder dan ‘Citizen Kane’ komen, want dit soort films zijn toch echt de krenten in de pap. ‘The Trial’ is het soort film dat overduidelijk gebreken heeft en daarom zelden tot nooit tot de absolute meesterwerken gerekend wordt, maar is een stukje waarlijk geïnspireerde cinema met dermate veel kwaliteiten dat het het kloppende hart van de filmcanon is, een film die veel verder durft te gaan dan de geijkte filmklassiekers doorgaans doen. Essentieel voor iedere ware filmfanaat dus.
    Ben het met je eens Michael. Mag ik vragen hoe jij de film hebt gezien? In filmmuseum of op dvd/video ofzo? Want ik probeer al een hele tijd meer films van Welles te bekijken (Magnificent Amberson's, Touch of Evil), maar kan ze echt nergens vinden, niet op dvd noch video. Hoe ben jij eraan gekomen?

  14. #1164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spielberg_rules
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    The Trial (Welles, 1963). Meesterregisseur Orson Welles verfilmde het boek van Franz Kafka met Anthony Perkins (in een van zijn weinige non-Norman Bates rollen lijkt het) als Joseph K. die gearresteerd wordt zonder te weten waarom. Het begint meteen goed: onder de dromerige klanken van Albinoni’s ‘Adagio in g-moll’ wordt in een serie stilstaande prenten de juiste, vervreemdende sfeer gezet voor deze film. Mise-en-scène is altijd al belangrijk geweest voor Welles, maar zelden zo belangrijk als in deze film: het ene moment sluit Welles zijn personages op in uiterst claustrofobische ruimtes met extreem lage plafonds en benauwende muren en het volgende moment laat hij ze verdwijnen tot een minuscule stip in een overdreven ruime wereld met hoge deuren en open ruimtes. De manier waarop Welles normale bestaande locaties omtovert tot een nachtmerrieachtige omgeving is fabuleus. Ook Welles’s voorliefde voor barokke beeldenpracht krijgt in deze film de vrije hand. Met zijn karakteristieke groothoekopnames, vele prachtige crane- en dollyshots en enkele lange takes (hoewel er ook opvallende montagesequenties te zien zijn en sowieso opvallend veel montage) is dit overduidelijk Wellesiaans terrein. Deze film anticipeert alles van ‘Playtime’ tot ‘Brazil’ en bevat talloze momenten die tegenwoordig als Lynchiaanse waanzin omschreven zouden worden, wat de invloed van Welles enkel nog indrukwekkender maakt. De film is niet overal even sterk en hier en daar een beetje langdradig en iets te zelfverheerlijkend en zelfbewust, maar de fantastische cast (naast Perkins ook nog Welles zelf in een heerlijk rolletje, Jeanne Moreau en zelfs Romy Schneider), de vreemde humor en de ontzagwekkend virtuoze cinematografie maken dit toch een volstrekt fascinerende film. Het is toch zeer jammer dat de meeste mensen niet verder dan ‘Citizen Kane’ komen, want dit soort films zijn toch echt de krenten in de pap. ‘The Trial’ is het soort film dat overduidelijk gebreken heeft en daarom zelden tot nooit tot de absolute meesterwerken gerekend wordt, maar is een stukje waarlijk geïnspireerde cinema met dermate veel kwaliteiten dat het het kloppende hart van de filmcanon is, een film die veel verder durft te gaan dan de geijkte filmklassiekers doorgaans doen. Essentieel voor iedere ware filmfanaat dus.
    Ben het met je eens Michael. Mag ik vragen hoe jij de film hebt gezien? In filmmuseum of op dvd/video ofzo? Want ik probeer al een hele tijd meer films van Welles te bekijken (Magnificent Amberson's, Touch of Evil), maar kan ze echt nergens vinden, niet op dvd noch video. Hoe ben jij eraan gekomen?
    Op DVD:

    http://www.amazon.com/gp/product/B00...s=dvd&v=glance

    Maar helaas moet ik er meteen aan toevoegen dat dit een waarlijk inferieure DVD is. De beeldkwaliteit is zeer matig: zeer onscherp beeld en niet best gerestaureerd. Daarnaast bevat het geen ondertiteling (niet een reden om je te weerhouden een film te kijken, maar ik vind subs altijd wel prettig) en komt er om de zoveel tijd een of ander logo rechts onderin in beeld wat een minuut of wat blijft staan en je niet kunt uitzetten ofzo. Volstrekt onacceptabel natuurlijk. Maar het is wel een manier om zowel The Stranger als The Trial te kunnen zien en zeker bij die laatste film neem ik de matige kwaliteit voor lief. Er is overigens wel een fatsoenlijke versie zie ik nu:

    http://www.dvdbeaver.com/film/Reviews/trial.htm#trial

    Magnificent Ambersons is bij Amazon.fr te krijgen, maar ik weet niet hoe de kwaliteit daarvoor is. Touch of Evil is verkrijgbaar op Amazon en die DVD is prima:

    http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCom...ouchofevil.htm

    Welles op DVD blijft een beetje kwakkelen helaas.

    En oja, het is Maikel, niet Michael
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  15. #1165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Citaat Oorspronkelijk gepost door spielberg_rules
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    The Trial (Welles, 1963). Meesterregisseur Orson Welles verfilmde het boek van Franz Kafka met Anthony Perkins (in een van zijn weinige non-Norman Bates rollen lijkt het) als Joseph K. die gearresteerd wordt zonder te weten waarom. Het begint meteen goed: onder de dromerige klanken van Albinoni’s ‘Adagio in g-moll’ wordt in een serie stilstaande prenten de juiste, vervreemdende sfeer gezet voor deze film. Mise-en-scène is altijd al belangrijk geweest voor Welles, maar zelden zo belangrijk als in deze film: het ene moment sluit Welles zijn personages op in uiterst claustrofobische ruimtes met extreem lage plafonds en benauwende muren en het volgende moment laat hij ze verdwijnen tot een minuscule stip in een overdreven ruime wereld met hoge deuren en open ruimtes. De manier waarop Welles normale bestaande locaties omtovert tot een nachtmerrieachtige omgeving is fabuleus. Ook Welles’s voorliefde voor barokke beeldenpracht krijgt in deze film de vrije hand. Met zijn karakteristieke groothoekopnames, vele prachtige crane- en dollyshots en enkele lange takes (hoewel er ook opvallende montagesequenties te zien zijn en sowieso opvallend veel montage) is dit overduidelijk Wellesiaans terrein. Deze film anticipeert alles van ‘Playtime’ tot ‘Brazil’ en bevat talloze momenten die tegenwoordig als Lynchiaanse waanzin omschreven zouden worden, wat de invloed van Welles enkel nog indrukwekkender maakt. De film is niet overal even sterk en hier en daar een beetje langdradig en iets te zelfverheerlijkend en zelfbewust, maar de fantastische cast (naast Perkins ook nog Welles zelf in een heerlijk rolletje, Jeanne Moreau en zelfs Romy Schneider), de vreemde humor en de ontzagwekkend virtuoze cinematografie maken dit toch een volstrekt fascinerende film. Het is toch zeer jammer dat de meeste mensen niet verder dan ‘Citizen Kane’ komen, want dit soort films zijn toch echt de krenten in de pap. ‘The Trial’ is het soort film dat overduidelijk gebreken heeft en daarom zelden tot nooit tot de absolute meesterwerken gerekend wordt, maar is een stukje waarlijk geïnspireerde cinema met dermate veel kwaliteiten dat het het kloppende hart van de filmcanon is, een film die veel verder durft te gaan dan de geijkte filmklassiekers doorgaans doen. Essentieel voor iedere ware filmfanaat dus.
    Ben het met je eens Michael. Mag ik vragen hoe jij de film hebt gezien? In filmmuseum of op dvd/video ofzo? Want ik probeer al een hele tijd meer films van Welles te bekijken (Magnificent Amberson's, Touch of Evil), maar kan ze echt nergens vinden, niet op dvd noch video. Hoe ben jij eraan gekomen?
    Op DVD:

    http://www.amazon.com/gp/product/B00...s=dvd&v=glance

    Maar helaas moet ik er meteen aan toevoegen dat dit een waarlijk inferieure DVD is. De beeldkwaliteit is zeer matig: zeer onscherp beeld en niet best gerestaureerd. Daarnaast bevat het geen ondertiteling (niet een reden om je te weerhouden een film te kijken, maar ik vind subs altijd wel prettig) en komt er om de zoveel tijd een of ander logo rechts onderin in beeld wat een minuut of wat blijft staan en je niet kunt uitzetten ofzo. Volstrekt onacceptabel natuurlijk. Maar het is wel een manier om zowel The Stranger als The Trial te kunnen zien en zeker bij die laatste film neem ik de matige kwaliteit voor lief. Er is overigens wel een fatsoenlijke versie zie ik nu:

    http://www.dvdbeaver.com/film/Reviews/trial.htm#trial

    Magnificent Ambersons is bij Amazon.fr te krijgen, maar ik weet niet hoe de kwaliteit daarvoor is. Touch of Evil is verkrijgbaar op Amazon en die DVD is prima:

    http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCom...ouchofevil.htm

    Welles op DVD blijft een beetje kwakkelen helaas.

    En oja, het is Maikel, niet Michael
    Ok, sorry, maar bedankt voor de info Maikel :wink:

  16. #1166

    Standaard

    Shaun of the Dead.. blijft geweldig.."Don't forget to kill Philip!"

    8/10
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  17. #1167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickje
    Shaun of the Dead.. blijft geweldig.."Don't forget to kill Philip!"

    8/10
    ........

    zeer goede film idd!
    "it's on random"
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #1168

    Standaard

    The Producers (Brooks, 1968). ‘The Producers’ wordt doorgaans gezien als de beste film van Mel Brooks en dat kan ik enkel beamen. Er wordt vaak gezegd dat je van de humor van Brooks moet houden, maar er is volgens mij niemand die deze film ziet en vervolgens claimt het geen leuke film te vinden. Brooks’ latere werk is niet zijn beste, daarom is het zeer verfrissend om weer eens een film te zien uit zijn hoogtijdagen. Brooks won zelfs een Oscar voor zijn scenario en dat is verbazingwekkend te noemen, gezien de competitie: ‘2001: A Space Odyssey’, Cassavetes’s ‘Faces’ en ‘The Battle of Algiers’, niet de minste drie films. Er zijn teveel hoogtepunten om op te noemen (L.S.D. rules!), maar ‘Springtime for Hitler: A Musical Romp with Adolf and Eva’ staat terecht in de boeken als een van de meest hilarische scènes in welke film dan ook. Iedereen met een beetje humor in zijn lijf moet deze film gezien hebben volgens mij. Een ideale wijze om te ontkateren van iets teveel Guinness gisteren

    ‘What have you done with my flower, man?’
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  19. #1169

    Standaard

    Geen dvd maar gisteren gezien in `t filmhuis:

    Am Seidenen Faden
    Mooie documentaire van Katarina Peters die haar man Boris filmt voor en na zijn hersenstam-infarct. De docu begint een paar dagen voordat het infarct plaats vindt. We maken kennis met het leven van `t echtpaar dmv. wat oude beelden en aan elkaar gemonteerde foto`s. Dan gaan ze naar New York om Boris aan een platencontract te helpen. Wanneer ze bij vrienden logeren slaat `t noodlot toe en belandt Boris in `t ziekenhuis en wordt er gevreesd voor z`n leven. Wat volgt is een verslag van zijn herstel en de problemen die daar mee gepaard gaan.
    Het resultaat is een mooie documentaire die in `t begin niet eens bedoeld was als zodanig. Het feit dat Katarina vanaf het begin alles filmt is puur toeval, en dat er deze docu uit voort vloeit ook. Het is een mooie mix van humor en emotie. Beide factoren worden goed gebracht, zonder dat de emotie klef wordt en de humor leedvermaak of beschamende humor. Het geeft je een goed beeld van wat er allemaal af komt op mensen die dit meemaken en probeert meer begrip bij je los te krijgen voor de omstandigheden.
    Kortom: een mooie documentaire die meer begrip bij je opwekt voor mensen die dit mee maken en je tevens ook wat probeert bij te brengen.


    IMDB Cijfer: -
    Mijn Cijfer: 7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #1170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spielberg_rules
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    The Trial (Welles, 1963). Meesterregisseur Orson Welles verfilmde het boek van Franz Kafka met Anthony Perkins (in een van zijn weinige non-Norman Bates rollen lijkt het) als Joseph K. die gearresteerd wordt zonder te weten waarom. Het begint meteen goed: onder de dromerige klanken van Albinoni’s ‘Adagio in g-moll’ wordt in een serie stilstaande prenten de juiste, vervreemdende sfeer gezet voor deze film. Mise-en-scène is altijd al belangrijk geweest voor Welles, maar zelden zo belangrijk als in deze film: het ene moment sluit Welles zijn personages op in uiterst claustrofobische ruimtes met extreem lage plafonds en benauwende muren en het volgende moment laat hij ze verdwijnen tot een minuscule stip in een overdreven ruime wereld met hoge deuren en open ruimtes. De manier waarop Welles normale bestaande locaties omtovert tot een nachtmerrieachtige omgeving is fabuleus. Ook Welles’s voorliefde voor barokke beeldenpracht krijgt in deze film de vrije hand. Met zijn karakteristieke groothoekopnames, vele prachtige crane- en dollyshots en enkele lange takes (hoewel er ook opvallende montagesequenties te zien zijn en sowieso opvallend veel montage) is dit overduidelijk Wellesiaans terrein. Deze film anticipeert alles van ‘Playtime’ tot ‘Brazil’ en bevat talloze momenten die tegenwoordig als Lynchiaanse waanzin omschreven zouden worden, wat de invloed van Welles enkel nog indrukwekkender maakt. De film is niet overal even sterk en hier en daar een beetje langdradig en iets te zelfverheerlijkend en zelfbewust, maar de fantastische cast (naast Perkins ook nog Welles zelf in een heerlijk rolletje, Jeanne Moreau en zelfs Romy Schneider), de vreemde humor en de ontzagwekkend virtuoze cinematografie maken dit toch een volstrekt fascinerende film. Het is toch zeer jammer dat de meeste mensen niet verder dan ‘Citizen Kane’ komen, want dit soort films zijn toch echt de krenten in de pap. ‘The Trial’ is het soort film dat overduidelijk gebreken heeft en daarom zelden tot nooit tot de absolute meesterwerken gerekend wordt, maar is een stukje waarlijk geïnspireerde cinema met dermate veel kwaliteiten dat het het kloppende hart van de filmcanon is, een film die veel verder durft te gaan dan de geijkte filmklassiekers doorgaans doen. Essentieel voor iedere ware filmfanaat dus.
    Ben het met je eens Michael. Mag ik vragen hoe jij de film hebt gezien? In filmmuseum of op dvd/video ofzo? Want ik probeer al een hele tijd meer films van Welles te bekijken (Magnificent Amberson's, Touch of Evil), maar kan ze echt nergens vinde
    n, niet op dvd noch video. Hoe ben jij eraan gekomen?
    Touch of evil ook bij rodisc.nl

  21. #1171

    Standaard

    Point Blank
    Je zou Point Blank kunnen zien als een simpel wraakverhaal, maar dat is deze film uiteraard niet. Zo is het prachtig om er aan het eind van de film achter te komen dat Walker (hoofdpersoon) [spoiler:64552e9f47]geen enkele persoon vermoord heeft. [/spoiler:64552e9f47] Zo'n voorbeeld geef alleen al aan dat dit een stijlvolle film is, maar ook de manier van filmen houdt constant je aandacht vast. Ik noem bijvoorbeeld het door laten lopen van het geluid van voetstappen naar een volgende scene om de spanning op te voeren, een shot van een badkuip vol kleuren van parfum, het vele gebruik van overzichtshots zonder dat dit ten koste gaat van de spanning. Het geeft de film een soort magische symboliek wat ook in het ambigue einde naar voren komt. I like it 8) .

    Overigens zat ik even het audiocommentaar te luisteren waar de regisseur vertelde dat Lee Marvin (hoofdrolspeler) het script doornam en het vervolgens het raam uitsmeet. Hij insinueerde er gelijk bij dat Mel Gibson dit script wel eens gebruikt zou kunnen hebben voor de officieuze remake van Point Blank: Payback.

  22. #1172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Point Blank
    Je zou Point Blank kunnen zien als een simpel wraakverhaal, maar dat is deze film uiteraard niet. Zo is het prachtig om er aan het eind van de film achter te komen dat Walker (hoofdpersoon) [spoiler:6682382d21]geen enkele persoon vermoord heeft. [/spoiler:6682382d21] Zo'n voorbeeld geef alleen al aan dat dit een stijlvolle film is, maar ook de manier van filmen houdt constant je aandacht vast. Ik noem bijvoorbeeld het [spoiler:6682382d21]door laten lopen van het geluid van voetstappen naar een volgende scene om de spanning op te voeren, een shot van een badkuip vol kleuren van parfum, het vele gebruik van overzichtshots zonder dat dit ten koste gaat van de spanning.[/spoiler:6682382d21] Het geeft de film een soort magische symboliek wat ook in het ambigue einde naar voren komt. I like it 8) .

    Overigens zat ik even het audiocommentaar te luisteren waar de regisseur vertelde dat Lee Marvin (hoofdrolspeler) het script doornam en het vervolgens het raam uitsmeet. Hij insinueerde er gelijk bij dat Mel Gibson dit script wel eens gebruikt zou kunnen hebben voor de officieuze remake van Point Blank: Payback.
    Het audiocommentaar is sowieso een van de beste commentaren die ik ken. Steven Soderbergh en John Boorman (die samen het commentaar verzorgen) gaat vaak zeer diep in op zaken als montage, mis-en-scene, shotcompositie etc. en geven veel meer dan veel commentaren doen, namelijk een beschrijving van wat er op het scherm gebeurt (dit snap ik echt nooit, waarom doen mensen dat? Ik kan toch zelf wel zien wat er gebeurt ). Vooral het feit dat je hier met twee (bijzonder talentvolle) regisseurs te maken hebt laat je echt anders naar de film kijken. De film zelf is sowieso werkelijk briljant van begin tot eind. Misschien wel de beste actiefilm die ik ken.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  23. #1173

    Standaard

    Deze film heeft me in ieder geval zeer nieuwsgierig gemaakt naar The Limey van Soderbergh. Overigens ga ik dat audiocommentaar nog snel een keer luisteren, maar ik heb vanavond nog een andere wraakfilm op het programma staan (Ghost Dog).

  24. #1174

    Standaard

    Vandaag gekeken;

    - man on the moon; verfilming van het leven van de excentrieke komiek Andy Kaufman. Vaak over the top, maar zo was de beste man blijkbaar in het echt. Leuk om eens gezien te hebben. 6,5/10

    - jurassic park; ow wat zou ik graag terugwillen naar de tijd dat ik deze film voor het eerst op het witte doek zag. Met verbazing en met open mond bekeek ik de film toen. Helaas zijn we nu meer gewend/verwend, maar het blijft voor mij een unieke film. Zeker omdat ik vroeger helemaal gek was van alles wat met dinosaurussen te maken had. 8.0/10

    - saw; low-budgetfilm die verrassend goed is. Aangezien dit de 2-e keer was dat ik hem zag was het onverwachte en nieuwe er af, maar toch heb ik me vermaakt. Griezelig realistisch overkomende beproevingen van de zondaars. Helaas vond ik (een deel van de) cast tegenvallen. 7+/10

    gr, Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  25. #1175

    Standaard

    Met dank aan VincentBroccoli ben ik vandaag aan The Soprano's begonnen. Ik had eerlijk gezegd een beetje verwacht een soort van aftreksel van The Godfather of een Scorsese film te krijgen, maar daar bleek gelukkig weinig van waar. Ik kan de vele positieve reacties op dit forum dan ook onderschrijven, al wil ik het zeker niet de beste TV serie noemen die ik ken. Maar ik heb dan ook pas de eerste 5 afleveringen van Seizoen 1 gezien, dus wie weet verandert dat nog wel. De vele filmverwijzingen en de hier en daar geinspireerde muziekkeuze bevielen me zeer. Inderdaad een toppertje, al hadden ze dat nare ouwe zeikwijf van een moeder er uit mogen laten.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

Pagina 47 van 277 EersteEerste ... 374344454647484950515797147 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •