De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mondelinge voordracht

    Ik moet voor school (6vwo, examenjaar dus) een mondelinge voordracht houden. Het onderwerp mag je zelf bepalen maar het moet gedetailleerd en diepgaand zijn. Ik dacht natuurlijk direct aan films maar ik weet nog niet echt welk deel ik uit zou moeten gaan kiezen. Jullie kunnen me vast wel helpen met een ingeving dacht ik zo.



    Gelieve geen off-topic en alvast bedankt voor welke reactie dan ook.

  2. #2

    Standaard

    Voor welk vak moet je deze voordracht houden?

    Nederlands, natuurkunde, kunst...?

    Mogen hulpmiddelen als powerpoint etc gebruikt worden.

    Dit zijn zaken die mee kunnen spelen bij het bepalen van het onderwerp.

  3. #3

    Standaard

    Nederlands. Het is toegestaan om een powerpoint erbij te gebruiken en ook eventueel audiovisueel materiaal is voor enkele minuten toegestaan.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Voor Nederlands is het wat lastig, nu zou je het bijvoorbeeld over de keuze van inkadering kunnen hebben.

    Waarom wordt bijvoorbeeld een actie film vaak in 1:2,35 gefilmd en een comedy vaker in 1:1,78.
    Kun je leuk voorbeeldjes bij gebruiken en kun je wat dieper op de gedachte van de maker ingaan.
    Bij Nederlands vinden docenten dat soort dingen vaak extra boeiend.

    Wat normaal altijd goed voor je resultaat is is het niet te lang maken van een presentatie en na de vragen ronde afsluiten met een grap in de trend van je onderwerp.

  6. #6

    Standaard

    - Naakt in de Nederlandse cinema
    - Romans en de Nederlandse film (in de jaren tachtig werd er flink wat verfilmd)
    - Invloed van Hollywood op ons taalgebruik, koppelen aan het verengelsen van de taal
    - Wat is het verschil tussen een verfilmd boek en film obv scenario
    - Hoe gaat het verwerken van boek tot scenario tot film in zijn werk?
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  7. #7

    Standaard

    De impact van de filmkritiek op de lezer.
    Het belang van een goede soundtrack (muzikale ondersteuning van het beeld).

  8. #8

    Standaard

    De Nederlandse Oorlogsfilm, denk daarbij aan bijvoorbeeld Soldaat van Oranje en nu zeer actueel de nieuwe film van Paul Verhoeven, Zwartboek.

  9. #9

    Standaard

    "De invloed van de Nederlandse film op het beeld dat gevormd wordt over Nederland"

  10. #10

    Standaard

    Bedankt jongens. Deze vond ik het beste:
    - Wat is het verschil tussen een verfilmd boek en film obv scenario

    Ik ga deze week maar eens kijken wat er van te vinden is en het uitwerken. Nogmaals bedankt!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lennart Heurter
    Bedankt jongens. Deze vond ik het beste:
    - Wat is het verschil tussen een verfilmd boek en film obv scenario

    Ik ga deze week maar eens kijken wat er van te vinden is en het uitwerken. Nogmaals bedankt!
    Als je wat op papier hebt staan (ja ik weet dat het mondelings is, maar je bereid vast wel iets voor) mag je het hier ook wel neerzetten - kijken we er even naar. Succes!
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  12. #12

    Standaard

    veel DVD's hebben ook in de extra's dingen als van storyboard tot film, wellicht dat je daarvan e.e.a. kan gebruiken.

    Goed voorbeeld zijn uiteraard boekverfilmingen

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost van Hoek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lennart Heurter
    Bedankt jongens. Deze vond ik het beste:
    - Wat is het verschil tussen een verfilmd boek en film obv scenario

    Ik ga deze week maar eens kijken wat er van te vinden is en het uitwerken. Nogmaals bedankt!
    Als je wat op papier hebt staan (ja ik weet dat het mondelings is, maar je bereid vast wel iets voor) mag je het hier ook wel neerzetten - kijken we er even naar. Succes!
    Ik maak in ieder geval een kolommenschema en daarbij wat tekst. Zal als ik het afheb hier ook wel neerzetten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    veel DVD's hebben ook in de extra's dingen als van storyboard tot film, wellicht dat je daarvan e.e.a. kan gebruiken.

    Goed voorbeeld zijn uiteraard boekverfilmingen
    Toevallig wat voorbeelden van dvd's voor me waar deze extra's opstaan? Ik kijk namelijk bijna nooit de extra's op een dvd (tenzij de film briljant is).

  14. #14

    Standaard

    The Incridibles heeft dat mooi...

  15. #15

    Standaard

    Lord of the Rings heeft hele goeie storyboard-to-film comparisons... Gladiator ook. Verder ken ik er helaas geen
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  16. #16

    Standaard

    zelf moet ik je een goed antwoord ook even schuldig blijven, maar wellicht heb je zelf wat films waar het onder de extra's op de hoes al vermeld staat.

  17. #17

    Standaard

    Mooi, dan gebruik ik Lord of the Rings als materiaal erbij. Enfin, het was nog lastiger dan ik dacht. Jullie misschien tips waar ik kan kijken voor het verschil?


    Oh ja, ik loof trouwens 2 dvd's uit voor diegene die me het beste helpt. De ene is Gotti: http://www.imdb.com/title/tt0116441/ en de ander is A Bronx Tale http://www.imdb.com/title/tt0106489/.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lennart Heurter
    Jullie misschien tips waar ik kan kijken voor het verschil?
    Is het niet de bedoeling dat je het een beetje *zelf* doet?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lennart Heurter
    Jullie misschien tips waar ik kan kijken voor het verschil?
    Is het niet de bedoeling dat je het een beetje *zelf* doet?
    Besluit ik 2 dvd's weg te doen voor een bron..

    Maargoed je hebt natuurlijk wel gelijk maar ik kwam zelf niet ver met google en aangezien jullie beter in de filmwereld zitten dan ik hebben jullie misschien wat algemene sites voor informatie dacht ik zo.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lennart Heurter
    Maargoed je hebt natuurlijk wel gelijk maar ik kwam zelf niet ver met google en aangezien jullie beter in de filmwereld zitten dan ik hebben jullie misschien wat algemene sites voor informatie dacht ik zo.
    Je hoeft je niet te verantwoorden hoor. Het was ook meer als grapje bedoeld...

  21. #21

    Standaard Re: Mondelinge voordracht

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lennart Heurter
    Ik moet voor school het moet gedetailleerd en diepgaand zijn.
    Nou dan pak je gewoon iets heel specifieks, dat al op zichzelf gedetailleerd is.
    Als je LOTR neemt til je er bijvoorbeeld Gollum uit en diept dat figuurtje helemaal uit. Moet het nog gedetailleerder dan pak je alleen de symboliek waar Gollum voor staat. Dan voldoet het aan zowel gedetailleerd als uitgediept.
    Je bespaart je dan een hoop werk want alle info is in geuren en kleuren op de extended versies aanwezig.
    Je kunt het in powerpoint vrij eenvoudig visualiseren door de verschillende stadia van Gollum (fotowerk aanwezig) de revue te laten passeren.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •