Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 48 van 48 worden weergegeven.

Discussie: UMD films op PSP

  1. #26

    Standaard

    Onzin als je het mij vraagt. Een film kijk je toch lekker met een groot scherm en DTS?
    Superman Returns

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darko
    Onzin als je het mij vraagt. Een film kijk je toch lekker met een groot scherm en DTS?
    Weet je het zeker? Is best vol in de auto en een plasmascreen vreet best veel uit je sigarettenaansteker hoor
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darko
    Onzin als je het mij vraagt. Een film kijk je toch lekker met een groot scherm en DTS?
    Waarom blijven mensen toch deze totaal onzinnige vergelijking maken??

    Tuurlijk, als ik thuis ben wil ik ook een groot scherm en DTS, maar als ik in de bus/tram/trein/boot/vliegtuig/auto zit is dat niet echt een optie, toch?

    Daar voor is de PSP dus perfect. Super mooi beeld en (via de headset) idem geluid.

    Staat trouwens voor de mensen die er iets meer over willen weten vandaag een heel artikel in de Volkskrant over de PSP.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darko
    Onzin als je het mij vraagt. Een film kijk je toch lekker met een groot scherm en DTS?
    Waarom blijven mensen toch deze totaal onzinnige vergelijking maken??

    Tuurlijk, als ik thuis ben wil ik ook een groot scherm en DTS, maar als ik in de bus/tram/trein/boot/vliegtuig/auto zit is dat niet echt een optie, toch?

    Daar voor is de PSP dus perfect. Super mooi beeld en (via de headset) idem geluid.

    Staat trouwens voor de mensen die er iets meer over willen weten vandaag een heel artikel in de Volkskrant over de PSP.
    Daar heb ik deze voor!
    Die past tenminste in mijn zak.
    Speelt alle DivX zonder moeite af op 640x480. En daarnaast kan ik er natuurlijk ook gewoon muziek mee luisteren, foto's bekijken en delen, spelletjes spelen etc...
    Dat is dus PORTABLE... Dat kan ik van de PSP niet zeggen.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kornuit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darko
    Onzin als je het mij vraagt. Een film kijk je toch lekker met een groot scherm en DTS?
    Waarom blijven mensen toch deze totaal onzinnige vergelijking maken??

    Tuurlijk, als ik thuis ben wil ik ook een groot scherm en DTS, maar als ik in de bus/tram/trein/boot/vliegtuig/auto zit is dat niet echt een optie, toch?

    Daar voor is de PSP dus perfect. Super mooi beeld en (via de headset) idem geluid.

    Staat trouwens voor de mensen die er iets meer over willen weten vandaag een heel artikel in de Volkskrant over de PSP.
    Daar heb ik deze voor!
    Die past tenminste in mijn zak.
    Speelt alle DivX zonder moeite af op 640x480. En daarnaast kan ik er natuurlijk ook gewoon muziek mee luisteren, foto's bekijken en delen, spelletjes spelen etc...
    Dat is dus PORTABLE... Dat kan ik van de PSP niet zeggen.
    Wat??? Je weet dat PSP staat voor PlayStationPortable???
    Ding past overal in bij mij, en geloof me die archos heb ik ook gehad maar is je qua scherm echt totaal geen competitie voor de PSP.

    Het enige wat de Archos voor heeft op de PSP is de HD. MAar het scherm is echt een totale grap IVM de PSP...

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kornuit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darko
    Onzin als je het mij vraagt. Een film kijk je toch lekker met een groot scherm en DTS?
    Waarom blijven mensen toch deze totaal onzinnige vergelijking maken??

    Tuurlijk, als ik thuis ben wil ik ook een groot scherm en DTS, maar als ik in de bus/tram/trein/boot/vliegtuig/auto zit is dat niet echt een optie, toch?

    Daar voor is de PSP dus perfect. Super mooi beeld en (via de headset) idem geluid.

    Staat trouwens voor de mensen die er iets meer over willen weten vandaag een heel artikel in de Volkskrant over de PSP.
    Daar heb ik deze voor!
    Die past tenminste in mijn zak.
    Speelt alle DivX zonder moeite af op 640x480. En daarnaast kan ik er natuurlijk ook gewoon muziek mee luisteren, foto's bekijken en delen, spelletjes spelen etc...
    Dat is dus PORTABLE... Dat kan ik van de PSP niet zeggen.
    Wat??? Je weet dat PSP staat voor PlayStationPortable???
    Ding past overal in bij mij, en geloof me die archos heb ik ook gehad maar is je qua scherm echt totaal geen competitie voor de PSP.

    Het enige wat de Archos voor heeft op de PSP is de HD. MAar het scherm is echt een totale grap IVM de PSP...
    Helemaal mee eens. Je kan de kwaliteit van het scherm van de psp en archos echt niet vergelijken :wink:

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret

    Staat trouwens voor de mensen die er iets meer over willen weten vandaag een heel artikel in de Volkskrant over de PSP.
    http://zoek.volkskrant.nl/artikel?te...DAT=%2A&ADOC=0
    Daar moet je wel mooi voor gaan betalen Screen em anders ff

  8. #33

    Standaard

    Ze maken anders nogal reclame voor dat PSP-geval. Heb zelf net een dikke persmap van Sony gehad met een lijstje van filmreleases. Ze kondigen al releases als Stealth e.d. aan voor het einde van het jaar. En een lokaal reclameblaadje stond dan weer vol FOX-releases.

    Wel, ik ben er tegen. En ik zal eens zeggen waarom: binnenkort is het weer kerst en nieuwjaar, en krijgen wij weer van onze ouders de vraag wat we graag onder de kerstboom zouden terugvinden. En dan noemen wij gewoonlijk de titel van een film, en GEGARANDEERD komen ze met het verkeerde formaat af! Je kan het de mensen niet kwalijk nemen, ik kan zelf amper volgen Was al zo blij dat de VHS-band definitief was verdwenen...

    Alhoewel, er is beterschap: sinds mijn moeder door heeft dat er ook allerlei reeksen uit haar jeugd (Wij Heren Van Zichem etc.) op dvd verschijnen, is ze ook door de koopwoede aangestoken. Mooi. Dan kent zij het verschil binnenkort misschien wel...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #34

    Standaard

    sony
    mine!!!!
    nog even wachten en dan is zo ver 8)
    vooral handig ja als ik wir is 45min in
    die gare bus of trein zit hoef
    ik tenminste et gelul van al die totaal
    nuteloze gesprekken aan tehoren
    nou psp is gewoon subliem


    thnX sony
    weet je wat het is ik denk te veel

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kornuit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darko
    Onzin als je het mij vraagt. Een film kijk je toch lekker met een groot scherm en DTS?
    Waarom blijven mensen toch deze totaal onzinnige vergelijking maken??

    Tuurlijk, als ik thuis ben wil ik ook een groot scherm en DTS, maar als ik in de bus/tram/trein/boot/vliegtuig/auto zit is dat niet echt een optie, toch?

    Daar voor is de PSP dus perfect. Super mooi beeld en (via de headset) idem geluid.

    Staat trouwens voor de mensen die er iets meer over willen weten vandaag een heel artikel in de Volkskrant over de PSP.
    Daar heb ik deze voor!
    Die past tenminste in mijn zak.
    Speelt alle DivX zonder moeite af op 640x480. En daarnaast kan ik er natuurlijk ook gewoon muziek mee luisteren, foto's bekijken en delen, spelletjes spelen etc...
    Dat is dus PORTABLE... Dat kan ik van de PSP niet zeggen.
    Wat??? Je weet dat PSP staat voor PlayStationPortable???
    Ding past overal in bij mij, en geloof me die archos heb ik ook gehad maar is je qua scherm echt totaal geen competitie voor de PSP.

    Het enige wat de Archos voor heeft op de PSP is de HD. MAar het scherm is echt een totale grap IVM de PSP...
    Nou ik weet niet wat voorn zakken jij hebt maar de PSP past er bij mij echt niet in. En ik tank in een minutje een seizoen friends op mn Archos, daar ben je met een PSP net wat meer tijd aan kwijt.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darko
    Onzin als je het mij vraagt. Een film kijk je toch lekker met een groot scherm en DTS?
    Waarom blijven mensen toch deze totaal onzinnige vergelijking maken??
    Dat is geen onzinnige vergelijking, ik heb gewoon gelijk.
    Om een film op de ultieme manier te kijken (laten we realistisch zijn, dat is toch ook de bedoeling?) doe je dat gewoon thuis (of in de bios) met een mooi scherm en goed geluid.
    Ik snap best dat het lekker is voor in de auto, bijv. tijdens een lange reis maar gegarandeerd dat de filmervaring zoveel minder zal zijn dan op een NORMAAL scherm. Maar zo zal iedereen er anders over denken.
    Voor mij: No thanks.
    Superman Returns

  12. #37

    Standaard

    Maar goed wat kan jij nog verder met dat ding tov een PSP??
    Panasonic TH46PZ80-Panasonic BD30-Canton 5.1 speakerset-X360 Elite-HTC Desire HD-Sony Vaio NW.
    DVD.nl---4 Startrader | dvdforum----goldtrader

  13. #38

    Standaard

    PSP voor spelletjes Geen films kom op nou Maar ieder zijn ding :wink:

  14. #39

    Standaard

    Ik heb zojuist wat zitten surfen om wat meer te weten te komen over
    films op UMD.

    Helaas worden veel 2.35:1 films "verbouwd" tot 1.78:1, de verhouding
    van het PSP scherm.

    Jammer......

  15. #40

    Standaard

    Hoezo is het nu weer jammer denk dat het wel logisch is omdat het scherm veel kleiner is en op een UMD minder data kan.

    Heb gister the up in smoke tour gekocht.
    En het beeld is echt perfect,superscherp en helder.
    Panasonic TH46PZ80-Panasonic BD30-Canton 5.1 speakerset-X360 Elite-HTC Desire HD-Sony Vaio NW.
    DVD.nl---4 Startrader | dvdforum----goldtrader

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sharky
    Hoezo is het nu weer jammer denk dat het wel logisch is omdat het scherm veel kleiner is en op een UMD minder data kan.

    Heb gister the up in smoke tour gekocht.
    En het beeld is echt perfect,superscherp en helder.
    Scherm kleiner, OK, maar 2.35:1 levert juist minder data op dan 1.78:1!!!

  17. #42

    Standaard

    Het gaat niet zo goed met UMD als medium voor films. Gelezen op joystiq.com:

    Film studios cut back on UMD titles

    In pre-Liberty City days, UMD movies were the shining star in the PSP library--in fact, at one point movies comprised almost 50% of all UMD sales. That success, however, has either not sustained or not increased enough to appease film studios. According to a report by Variety, key movie studios (Warner Home Video, Paramount, even Sony Pictures Home Entertainment) have announced that they will cut back on the number of films they release on the UMD format.

    Many factors have contributed to this decision, most of all sales figures ("the average release posts sales closer to 40,000-50,000). Other factors include the sheer number of different formats available and soon-to-be-released disc options (DVD, UMD, HD-DVD, and the Sony-backed Blu-Ray) that will dilute the market. Another reason cited is the inability to view UMD movies on a TV--a problem, says SCEA, that will be soon remedied by a new PSP adaptor.

    The article notes that comedies are doing well, especially collections like Chappelle's Show and Beavis & Butthead, but the weaker sales of dramas have led to the cancellation of a Goodfellas UMD. One of the problems we've noticed with UMD's are the lack of special features compared to their DVD brethren. How do you feel about UMD, and what would encourage you to buy more discs?
    Zie http://www.joystiq.com/2006/02/16/fi...on-umd-titles/

    Het verbaast me niet dat het deze kant op gaat. Wie koopt er nou een UMD als je voor hetzelfde geld een kwalitatief veel betere DVD kunt kopen?

  18. #43

    Standaard

    Webwinkel www.axelmusic.com heeft UMD dood verklaart. Ze hebben nog drie titels in de aanbieding voor de liefhebbers.


  19. #44

    Standaard

    Dat gaat wel heel snel dan. Binnen anderhalf jaar na het uitkomen van de PSP.

  20. #45

    Standaard

    Ik heb leedvermaak... UMD is een bedreiging voor DVD (omwille van het verknippen van beeldformaten en zo), en het is en blijft een technisch minderwaardige gadget voor mensen die niet beter weten wat doen met hun geld. Dolby 2.0-geluid! Verknipte beeldformaten! En voor wie per sé zijn koters films wil laten zien in de wagen: koop een (goedkopere) laptop met een dvd-speler in. Veel efficiënter!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #46

    Standaard

    ...en het nieuws wordt niet positiever. Gelezen op Tweakers:

    'Sony's UMD op sterven na dood'

    Toen Sony een jaar geleden de PlayStation Portable introduceerde, had het bedrijf hoge verwachtingen van de bijbehorende UMD-schijfjes. De verkopen van films op UMD zijn echter 'catastrofaal laag', reden voor onder meer Universal en Paramount om de productie van dergelijke schijfjes stil te leggen. Ook 20th Century Fox en Disneys Buena Vista zouden 'minder of geen' nieuwe titels uitbrengen. 'Het is verschrikkelijk. We verkopen zo goed als niks, Sony's formaat is een flop - net als Blu-ray', aldus de opmerkelijke constatering van een woordvoerder van Universal. Een Paramount-woordvoerder stelde dat 'iedereen verlies op UMD maakt', en een topman van een van de betrokken filmstudio's zei kortweg dat 'niemand films op de PSP bekijkt. Het is een spelcomputer, en daarmee uit.'

    Sony Universal Media Disc (UMD) De oorzaken van het kennelijke fiasco zijn velerlei: consumenten zouden de schijfjes te duur vinden, men zou niet bereid zijn om twintig dollar voor een film neer te leggen die vaak ook al op dvd-formaat was aangeschaft, Sony zou veel te veel titels tegelijk uitbrengen en de concurrentie, met name Apples video-iPod, zou te hevig zijn. DailyTech suggereert bovendien dat de proprietaire formaten van Sony langzamerhand uit de gratie raken: na MiniDisc, MemoryStick en Blu-ray zou de consument genoeg hebben van de mate van controle die Sony over de afspeelapparatuur heeft. Een woordvoerder van Sony stelde dat 'er waarschijnlijk veel kopietjes op de PSP worden afgespeeld.' Een belangrijk nadeel is volgens het bedrijf verder dat de PSP een tv-uitgang mist. Sony gaat volgende week met de filmstudio's om tafel zitten, waarbij onder meer de toevoeging van zo'n uitgang besproken zal worden. Hoewel dergelijke functionaliteit door menigeen verwelkomd zal worden, lijkt het beslist niet uitgesloten dat de UMD-filmpjes binnen afzienbare tijd tot het verleden zullen behoren.
    Zie http://tweakers.net/nieuws/41838/Son...n-na-dood.html

    Koop UMD's nu het nog kan want over niet al te lange tijd worden het collectorsitems. :wink:

    Ik denk dat Sony er misschien wel een beetje spijt van aan het krijgen is dat ze de PSP zo veelzijdig gemaakt hebben. Ten eerste verliezen ze veel geld op de hardware, maar daarbij is de PSP ook erg geschikt om (illegaal) gedownload materiaal op te kijken: bijvoorbeeld van Sony zelf. Met andere woorden: ze betalen veel geld voor hardware waarmee ze indirect nog meer geld mee verliezen.

  22. #47

    Standaard

    UMD geflopt

    Filmstudio's verminderen aantal nieuwe titels

    nieuws zaterdag 1-4-2006

    De Universal Media Disc (UMD), waarmee films op een Playstation Portable kunnen worden bekeken, dreigt een dramatische flop te worden. Dat bericht Hollywood Reporter. De verkoop van UMD's valt zo erg tegen dat sommige filmstudio's al geen films meer op UMD uitbrengen.

    Universal Studios Home Entertainment zou volgens hooggeplaatsten in het bedrijf stoppen met de productie van UMD's. Dat zou ook gelden voor Paramount Pictures. Een woordvoerder van dat bedrijf zei dat bij elke nieuwe titel gekeken wordt of er een UMD van komt, naast de dvd-uitgave. Maar Hollywood Reporter citeert een andere bron bij het bedrijf, die duidelijk zegt dat Paramount voorlopig geen films meer op UMD uitbrengt, omdat er zelfs niet quitte mee te spelen is.

    Andere filmstudio's, zoals 20th Century Fox en Buena Vista, hebben het aantal nieuwe titels die op UMD worden uitgebracht, sterk verminderd. Ook Sony brengt niet meer elke nieuwe titel uit op UMD.

    De grote Amerikaanse winkelketen Wal-Mart zou volgens Hollywood Reporter sterk overwegen om helemaal geen UMD's meer te verkopen.

    De Sony Playstation Portable werd een jaar geleden gelanceerd, als draagbare spelcomputer waarop ook films konden worden afgespeeld. De PSP kan niet op tv's worden aangesloten, om films groter te kunnen bekijken. Sony is nu bezig te onderzoeken of dat alsnog mogelijk gemaakt kan worden.

    Het floppen van de UMD zou onder meer te maken hebben met de concurrentie van video-iPods, waarop ook films kunnen worden bekeken.

  23. #48

    Standaard

    Het is een flop omdat het zo duur is, ik heb SpiderMen2 UMD omdat je die gratis kreeg, en U2: Rattle And Hum omdat ik U2-fan ben.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •