Pagina 13 van 37 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 912 worden weergegeven.
  1. #301
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    Poortvliet, Zeeland

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X
    Ik heb iets van 39,99 bij cd-wow.nl besteld, kan ik dan douanekosten verwachten?
    Nee, wordt verzonden via Luxemburg. Aangezien dit binnen de EU is hoef je géén kosten te verwachten.


  2. #302

    Standaard Re: België nog steeds slechter

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mac Hammer Fan
    Twee jaar geleden ben ik noodgedwongen moeten stoppen met aankopen buiten de EU. Voor kleine zendingen van bv 10 dollar werd toen 11 EUR bastaardtaksen aangerekend. 110 %!!!!! Meer dan het dubbel van de waarde van de DVD toen, de dollar stond toen wel iets hoger.
    Ze vroegen al 8,5 EUR aanbiedingstaks alleen!!!
    Kan iemand uit België mij vertellen of ze die pesterijen nog steeds aanhouden of als er nu inderdaad een vrijstelling is tot 22 EUR waarde DVD?
    Ik heb eens naar de ombudsman van de post gemaild, maar na meer dan één maand nog steeds geen antwoord gekregen.
    TIA
    :x
    die regeling is terug veranderd
    vrijstelling voor aankopen onder 22euro geldt terug voor de Belgen
    btw heeft niks met de ombudsdienst van de Post te maken, de douane past alleen de wet toe

  3. #303

    Standaard Re: België nog steeds slechter

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joeylee
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mac Hammer Fan
    Twee jaar geleden ben ik noodgedwongen moeten stoppen met aankopen buiten de EU. Voor kleine zendingen van bv 10 dollar werd toen 11 EUR bastaardtaksen aangerekend. 110 %!!!!! Meer dan het dubbel van de waarde van de DVD toen, de dollar stond toen wel iets hoger.
    Ze vroegen al 8,5 EUR aanbiedingstaks alleen!!!
    Kan iemand uit België mij vertellen of ze die pesterijen nog steeds aanhouden of als er nu inderdaad een vrijstelling is tot 22 EUR waarde DVD?
    Ik heb eens naar de ombudsman van de post gemaild, maar na meer dan één maand nog steeds geen antwoord gekregen.
    TIA
    :x
    die regeling is terug veranderd
    vrijstelling voor aankopen onder 22euro geldt terug voor de Belgen
    btw heeft niks met de ombudsdienst van de Post te maken, de douane past alleen de wet toe
    Die regel geldt toch voor een aantal zaken niet en ik dacht dat online aangekochte DVD's daar onder zitten... dus toch douane.

  4. #304

    Standaard Re: België nog steeds slechter

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Die regel geldt toch voor een aantal zaken niet en ik dacht dat online aangekochte DVD's daar onder zitten... dus toch douane.
    http://fiscus.fgov.be/interfdanl/bur...rnet/index.htm
    vroeger stond er bij "te verwaarlozen waarde" als uitzondering postorderverkoop
    maar die uitzondering staat er niet meer dus vrijstelling onder 22 euro geldt ook voor postorderverkoop

  5. #305

    Standaard

    Na enkele keren pech heb ik nu het geluk dat 2 paketjes van dvdfromkorea.com langs de douane zijn geglipt
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  6. #306
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Is de douane ook zo ambetant in België, want voor die ene keer dat ik iets ga bestellen bij PlayUSA heb ik geen goesting in dat douane gezeik :wink:

  7. #307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Na enkele keren pech heb ik nu het geluk dat 2 paketjes van dvdfromkorea.com langs de douane zijn geglipt
    Tip:
    als je afrekent bij dvdfromkorea.com vergeet dan dit niet aan te vinken:


    Comments or instructions

    Send original invoice

    Mark as a "Gift" (No Invoice)


    Mark as a "Gift" + Original Invoice


    Mark as a "Gift" + Down valued Invoice (under U$20.00)


    Write down-valued price on Customs slip + Original Invoice


    Write down-valued price on Customs slip + Down-valued Invoice
    kies altijd de laatste!!! dan staat er altijd een lagere waarde dan € 22,- op zowel t pakketje als op de pakbon die erin zit! dan heeft de douane dus geen andere keuze als dan t door te laten gaan.

    heb deze manier altijd aangekruist bij al m`n bestellingen op deze site en heb nog nooit problemen gehad met douane
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #308

    Standaard

    Iemand wel eens meegemaakt dat hun pakketje van DVDPacific is onderschept door de douane?

    Ik tot vandaag nl. niet, maar ik kreeg vadaag dus zo`n leuke douane verklaring invulding en of ik de werkelijke waarde wilde opgeven.

    Het voordeel van DVDpacific is (was?) dat ze altidj een lage waarde op de box vermelden en dat deze (nu dus 'bijna') altijd langs de douane glipten. Maar dat is nu dus niet het geval.

    Een random gevalletje, of is men systematisch op zoek naar pakketjes van D. pacific?

  9. #309

    Standaard

    vandaag ook een douane verklaring met de post gekregen, gaat over een pakje van ezydvd waar geen waarde op staat. Maar even wat invullen dan 8)

  10. #310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fuksysteem
    Iemand wel eens meegemaakt dat hun pakketje van DVDPacific is onderschept door de douane?

    Ik tot vandaag nl. niet, maar ik kreeg vadaag dus zo`n leuke douane verklaring invulding en of ik de werkelijke waarde wilde opgeven.

    Het voordeel van DVDpacific is (was?) dat ze altidj een lage waarde op de box vermelden en dat deze (nu dus 'bijna') altijd langs de douane glipten. Maar dat is nu dus niet het geval.

    Een random gevalletje, of is men systematisch op zoek naar pakketjes van D. pacific?
    nee nog nooit iets onderschept van pacific. Hoop niet dat dat nu vaker gaat voorkomen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door fuksysteem
    Iemand wel eens meegemaakt dat hun pakketje van DVDPacific is onderschept door de douane?

    Ik tot vandaag nl. niet, maar ik kreeg vadaag dus zo`n leuke douane verklaring invulding en of ik de werkelijke waarde wilde opgeven.

    Het voordeel van DVDpacific is (was?) dat ze altidj een lage waarde op de box vermelden en dat deze (nu dus 'bijna') altijd langs de douane glipten. Maar dat is nu dus niet het geval.

    Een random gevalletje, of is men systematisch op zoek naar pakketjes van D. pacific?
    nee nog nooit iets onderschept van pacific. Hoop niet dat dat nu vaker gaat voorkomen
    Neen, nog nooit. Ik verwacht de komende dagen een pakketje van dvdpacific.

  12. #312

    Standaard

    Ik hoorde pas een verhaal dat men bij pacific weer de echte waarde op paketten zet?
    Hiermee verliezen ze dan veel klanten in het buitenland, lijkt me.
    1 voor 1 bestellen is namelijk erg prijzig.

  13. #313

    Standaard dvdpacific <=> douane

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Neen, nog nooit. Ik verwacht de komende dagen een pakketje van dvdpacific.
    En... zonder problemen ontvangen?

  14. #314

    Standaard

    heb 1x een echte douane aanslag gehad en dat was op een dvd van 125 dollar (~130 dollar inclusief verzendkosten)
    dat werd direct 30 euro lappen aan de douane :P
    voor de rest : DVD pacific (dvd van 30 dollar voor 16 dollar opschrijven ) en dat was afgelopen vrijdag binnengekomen

  15. #315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mschol
    heb 1x een echte douane aanslag gehad en dat was op een dvd van 125 dollar (~130 dollar inclusief verzendkosten)
    dat werd direct 30 euro lappen aan de douane :P
    voor de rest : DVD pacific (dvd van 30 dollar voor 16 dollar opschrijven ) en dat was afgelopen vrijdag binnengekomen
    Je zal wel in Nederland wonen...
    :wink:

  16. #316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Master S
    Is de douane ook zo ambetant in België, want voor die ene keer dat ik iets ga bestellen bij PlayUSA heb ik geen goesting in dat douane gezeik :wink:
    Vergeleken met België is Nederland op dit gebied een paradijs.
    Beeld je maar eens in dat je op elk pakketje van 10 EUR meer dan 11 EUR bastaardtaksen zou moeten betalen en minstens twee maanden erop moet wachten....
    En dat je als je iets koopt buiten de EU, en het defect is, en je het moet terugsturen, je niets eens de betaalde BTW meer terugkrijgt.

  17. #317

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mac Hammer Fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mschol
    heb 1x een echte douane aanslag gehad en dat was op een dvd van 125 dollar (~130 dollar inclusief verzendkosten)
    dat werd direct 30 euro lappen aan de douane :P
    voor de rest : DVD pacific (dvd van 30 dollar voor 16 dollar opschrijven ) en dat was afgelopen vrijdag binnengekomen
    Je zal wel in Nederland wonen...
    :wink:
    klopt idd
    de belgen zijn er kennelijk erg iriitant in ?

  18. #318

    Standaard

    Ik ben helemaal niet irritant t.o.v. Nederlanders hoor.
    Alleen t.o.v. de Belgische douanepraktijken en wetgeving.
    :wink:

  19. #319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mac Hammer Fan
    Ik ben helemaal niet irritant t.o.v. Nederlanders hoor.
    Alleen t.o.v. de Belgische douanepraktijken en wetgeving.
    :wink:
    Ach, de overheid is de grootste mafia die er bestaat, met de grootste criminelen, en dat is jammer genoeg in elk land zo.

  20. #320
    Switcher
    Guest

    Standaard

    Ben van plan iets te kopen bij CD-Wow.nl voor ongeveer 25-30 euro, en vroeg me af of ik dan te maken krijg met de douane? Las pagina terug al iemand die dat vroeg, geldt dat antwoord erop nog steeds?

  21. #321

    Standaard

    Ik heb net een order geplaatst van 56 dollar bij play asia. Ik heb gelijk een mailtje erbij gestuurd of ze een lager bedrag op het pakketje wilden zetten voor de douane, dit kreeg ik terug:

    Hello Stijn,

    thank you for contacting Play-Asia.com

    We can put half price on the invoice if you like. Please be reminded that
    you will not be compensated in full in case the parcel is lost or damaged
    during transit. Further in case customs do not believe the value and seize
    the goods, it will be out of our control and we will not replace the
    parcel. Please confirm if you still wish us to go ahead.

    If you have any further question, please do not hesitate to ask.

    Best regards,

    Michelle
    Play-Asia.com
    Dus als ik dat laat doen, loop ik wel het risico dat ik bij beschadiging ofzo niets terugkrijg. Wat zouden jullie doen? Het risico lopen op extra douane kosten, of het risico lopen dat ik een beschadigde DVD krijg en niet terug kan sturen?

  22. #322

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door glannestino
    Ik heb net een order geplaatst van 56 dollar bij play asia. Ik heb gelijk een mailtje erbij gestuurd of ze een lager bedrag op het pakketje wilden zetten voor de douane, dit kreeg ik terug:

    Hello Stijn,

    thank you for contacting Play-Asia.com

    We can put half price on the invoice if you like. Please be reminded that
    you will not be compensated in full in case the parcel is lost or damaged
    during transit. Further in case customs do not believe the value and seize
    the goods, it will be out of our control and we will not replace the
    parcel. Please confirm if you still wish us to go ahead.

    If you have any further question, please do not hesitate to ask.

    Best regards,

    Michelle
    Play-Asia.com
    Dus als ik dat laat doen, loop ik wel het risico dat ik bij beschadiging ofzo niets terugkrijg. Wat zouden jullie doen? Het risico lopen op extra douane kosten, of het risico lopen dat ik een beschadigde DVD krijg en niet terug kan sturen?
    Ik zou eerst maar eens naar de reden vragen waarom ze niet het gehele bedrag zouden vergoeden! Je betaalt het hele bedrag, toch ook niet de helft?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  23. #323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Citaat Oorspronkelijk gepost door glannestino
    Ik heb net een order geplaatst van 56 dollar bij play asia. Ik heb gelijk een mailtje erbij gestuurd of ze een lager bedrag op het pakketje wilden zetten voor de douane, dit kreeg ik terug:

    Hello Stijn,

    thank you for contacting Play-Asia.com

    We can put half price on the invoice if you like. Please be reminded that
    you will not be compensated in full in case the parcel is lost or damaged
    during transit. Further in case customs do not believe the value and seize
    the goods, it will be out of our control and we will not replace the
    parcel. Please confirm if you still wish us to go ahead.

    If you have any further question, please do not hesitate to ask.

    Best regards,

    Michelle
    Play-Asia.com
    Dus als ik dat laat doen, loop ik wel het risico dat ik bij beschadiging ofzo niets terugkrijg. Wat zouden jullie doen? Het risico lopen op extra douane kosten, of het risico lopen dat ik een beschadigde DVD krijg en niet terug kan sturen?
    Ik zou eerst maar eens naar de reden vragen waarom ze niet het gehele bedrag zouden vergoeden! Je betaalt het hele bedrag, toch ook niet de helft?
    Ja, dat is idd vreemd. Ik heb net toch maar een mailtje gestuurd met de vraag waarom dat is. Ik verwacht alleen niet dat het iets verandert.

  24. #324

    Standaard

    Kreeg net dit mailtje terug:

    Hi Stijn,

    thank you for contacting Play-Asia.com.

    Only half price has been marked on the invoice of order 3084435. The
    shipping company will compensate according to the declared product cost.
    Therefore, you will not be compensated in full if the order is lost.

    In case of any further question please do not hesitate to contact us
    again.

    Best regards,

    Michelle
    Play-Asia.com
    Ik zit nu dus te twijfelen of ik het risicio moet nemen dat het pakketje kwijt raakt, of de douanekosten betaal. Nogmaals wat zouden jullie doen?

  25. #325

    Standaard

    Inklaringskosten zijn verhoogd:



    Bron: TNT

Pagina 13 van 37 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •