De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoeveel kan dit opbrengen?

    Kef Q7 (een paar)

    Marantz:

    versterker pm 7200
    cd speler CD6000OSE
    Tuner ST6000

    Dit is allemaal ietsje ouder dan een jaar en heeft niet zoveel gespeeld.

    Dit is van mijn Vader en komt nu tot de conclusie dat hij het niet tot zijn recht kan laten komen in de woonplaats.
    De ene luidspreker staat achter een zetel en de andere tegen een kast.
    Alhoewel je hoort dat ze mooi klinken doet dat geen goed aan het stereobeeld.
    Ik had het hem nochtans gezegd!, maarja hij moest en zal het hebben.
    En de kast weg doen en de zetel opschuiven daar was geen sprake van van de vrouw des huizes.
    Ik probeer mijn vader nu te overhalen met het geld te investeren aan upgrades voor mijn toegewijdde muziek/homecinema kamer.
    Correctie dan wordt het de onze maar niet langer de mijne alleen.
    Maar we doen er dan alle twee voordeel mee.

  2. #2

    Standaard

    Misschien zijn mooie boekenplank moddellen wel een uitkomst, die het stereo beeld wel ten goede komen en makkelijk te plaatsen zijn in de woonkamer.
    Ik denk dat die KefQ7's nog wel wat kunnen opbrengen (minimaal 600 Euro per set) en daarvan kun je makkelijk hele mooie boekenplank modellen kopen.

  3. #3

    Standaard

    Wat het opbrengt is een beetje afhankelijk van hoe je het doet. Inruil bij een dealer is alleen interessant als je daar iets (behoorlijk) duurder terug koopt. Anders zit zo'n dealer daar niet op te wachten.

    Verkopen via internet lijkt me een betere oplossing

    Gezien de huidige nieuwwaarde:
    versterker pm 7200 499 euro
    cd speler CD6000OSE schatting: 450 euro (wordt niet meer gemaakt)
    Tuner ST6000 299 euro

    Totaal: 1250 euro. Dan zou ik het te koop zetten voor 700 euro. Misschien moet je wat zakken maar dat kan altijd nog.

    Suc6 :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Misschien zijn mooie boekenplank moddellen wel een uitkomst, die het stereo beeld wel ten goede komen en makkelijk te plaatsen zijn in de woonkamer.
    Ik denk dat die KefQ7's nog wel wat kunnen opbrengen (minimaal 600 Euro per set) en daarvan kun je makkelijk hele mooie boekenplank modellen kopen.
    Ik denk niet dat hij kleinere in de plaats zou willen daar ik hem had voorgesteld dat hij mag gebruik maken van mijn set op mijn kamer.
    Hij loopt dan toch niet in de weg als ik gaan werken ben.
    Momenteel heb ik wharfedale's EVO 30 met bijhorende center/surrounds in combinatie met een Yamaha 640.
    Mijn eerste gedacht was, als hij nu eens alleen zijn luidsprekers zou verkopen en we de marantz zouden houden en dit te linken aan de Yamaha dan zet men beidde versterkers aan voor films (surround) en voor muziek alleen de marantz aanzetten (stereo).
    Maar naar het schijnt past het merk nad heel goed bij wharfedale, dus vind ik het misshien best de volledige set van marantz te verkopen en alles van nad te kopen.

  5. #5

    Standaard Re: Hoeveel kan dit opbrengen?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RCduck7
    Ik probeer mijn vader nu te overhalen met het geld te investeren aan upgrades voor mijn toegewijdde muziek/homecinema kamer.
    Correctie dan wordt het de onze maar niet langer de mijne alleen.
    Maar we doen er dan alle twee voordeel mee.
    Straks gaan jullie ruziën wie welke dvd gaat kijken

  6. #6

    Standaard



    bah, hij is op pensioen en heeft tijd genoeg dan om naar muziek te luisteren als ik gaan werken ben. DVD's intresseren hem zoniet.

  7. #7

    Standaard

    NAD is wel uitermate muzikaal, maar heb jij de Marantz wel eens aangesloten op je speakers? Misschien is het eerst wel een goed idee om te luisteren hoe je deze dan op stereo niveau vind klinken? Ik denk dat Marantz en Warfedale's ook erg goed klinken.
    NAD en Marantz zijn versterkers die makkelijk speakers aan sturen en het verschil tussen NAD en Marantz zal meer met smaak te maken hebben, kleine verschillen.
    Of WIL jij gewoon iets nieuws kopen, OM het nieuw kopen?

  8. #8

    Standaard

    ***ken ik wel hoor, hebben hebben hebben hebben hebben*****
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #9

    Standaard

    Toegegeven is het wel een beetje voor het hebben.
    Maar een kein beetje hoor, want er zit nog een addertje onder het gras.

    1) Die Marantz geeft geen aansluiting wat biampen mogelijk maakt.
    Ik denk dat ik dan de kwaliteit fel kan verbeteren als ik aan biampen doe (versterker voor de mid/bass voor beidde speakers en een geintegreerde (minder zware) voor de tweeters voor beidde speakers).

    2) De Marantz CD speler is een heel goeie maar is één van de weinigen die problemen heeft met zelf opgenomen CD's, (het moest weer eens lukken, )

    3) De Marantz set is goudkleurig en past zoniet bij het geheel (maar das minder belangrijk voor mij).

  10. #10

    Standaard

    K'ga wel natuurlijk de Marantz eerst eens aansluiten voor ik een belangrijke beslissing neem.
    Je weet nooit dat ik zodanig overdonderd ben dat ik niets anders meer wil.
    Heb al een paar keer referenties zien staan dat nad heel goed past bij wharfedale maar de Marantz is toch wel één die niet kieskeurig is van speaker begrijp ik.
    Naar het schijnt klinkt een nieuwe nad niet echt goed tijdens zijn inspeelperiode maar wordt hij veel beter daarna.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •