De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Op welke hoogte je LCD van 37 inch op hangen

    Ga morgen de buis freezen voor mijn, nog te kopen LCD TV (waarschijnlijk 37 inch), maar er word volgende week gestuct, dus doen we het nu maar.
    Maar tot op welke hoogte moet ik de buis leggen.
    Hoe hoog komt de TV dus ongeveer te hangen.
    Zitten op een normale bank dus hier hebben we niets aparts.
    PS. Hoe dik moet de buis zijn. Heb hier http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...hlight=#859675 gekeken maar vind niet een echt duidelijk antwoord.
    Bvd, dank.
    Mazzel,

    René

  2. #2

    Standaard

    Ik zou zeggen als je het midden tot 2/3 van het beeld op ooghoogte hou, dat je vrij safe zit.

    Dikte buizen? tja wat ga je erdoor heen proppen.

    Als je voor een rgb aansturing kiest met 3 aparte rg59 coax, dan een dikke pvc pijp, ga je met s-video dan heb je aan 1 normale pvc pijp voldoende.

    Stroomkabel moet er ook door neem ik aan?

    het beste is om deze in een aparte leiding te leggen, om storing tegen te gaan.
    HT: Horen, Zien en Beleven

  3. #3

    Standaard

    Het beeld op ooghoogt is inderdaad het beste. Zorg er in ieder geval voor dat je niet naar beneden hoeft te kijken, de inkijkhoek van LCD schermen is van bovenaf vaak het slechtst, wat een matig zwartniveau en slecht contrast oplevert.
    Eric van Ballegoie

  4. #4

    Standaard

    Heb een buis van 5 centimeter doorsnede in de muur gelegt en komt op 1,50 meter hoogte uit de muur. Aangezien de TV 68 cm hoog is zal dit verder geen probleem opleveren. Voeding gaat apart naar boven.

    PS. Om een buis van 5 centimeter doorsnede in de muur te leggen heb je wel een dikke binnenmuur nodig.
    Ik heb de muur helemaal doorbroken toen de buis geplaatst en dit weer dicht moeten smeren.
    En het huis is opgetrokken uit kalkzandstenen, de oude methode.
    Mazzel,

    René

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MY00
    Heb een buis van 5 centimeter doorsnede in de muur gelegt en komt op 1,50 meter hoogte uit de muur. Aangezien de TV 68 cm hoog is zal dit verder geen probleem opleveren. Voeding gaat apart naar boven.

    PS. Om een buis van 5 centimeter doorsnede in de muur te leggen heb je wel een dikke binnenmuur nodig.
    Ik heb de muur helemaal doorbroken toen de buis geplaatst en dit weer dicht moeten smeren.
    En het huis is opgetrokken uit kalkzandstenen, de oude methode.
    5cm? Gewoon waterafvoer dus! Wil je de kabels ook watergekoeld hebben of zo!
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  6. #6

    Standaard

    Basset,

    Vind je 5cm veel dan?
    Als je er 2 scartkabels doorheen wilt trekken heb je net genoeg plaats.
    Weet niet hoe het met monsterkabels zit, omdat ik deze nog niet in mijn bezit heb!
    Mazzel,

    René

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MY00
    Basset,

    Vind je 5cm veel dan?
    Als je er 2 scartkabels doorheen wilt trekken heb je net genoeg plaats.
    Weet niet hoe het met monsterkabels zit, omdat ik deze nog niet in mijn bezit heb!
    Dat vind ik nou het grote nadeel van SCART, die stekkers zijn zo groot!
    de kabel zelf is niets mee, maar die stekkers maken het je soms erg moeilijk om een kabel ergens heen te trekken.

    De oplossing zou zijn om opschroefstekkers van behoorlijke kwaliteit te maken/bedenken.

  8. #8

    Standaard

    Ik ga mijn toekomstige plasma ook infreezen. Ik hang hem eerst op, om te kijken hoe dik de kabels bij elkaar zijn. Ik plaats ze in een flexibele buis, die ik open snij. Dan doe ik de kabels erin, en dicht tapen. Lijkt mij de handigste manier.

    Ben dus ook erg benieuwd welke (scart-)kabels jullie aanraden, zodat ik deze voor het dichtsmeren van de muur al kan plaatsen.

    Groet,

    Carsalmon

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •