Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 71 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Je top 3 favoriete films.... toen je TIEN jaar oud was

    Eerlijk is eerlijk: dit idee heb ik gejat van criterionforum.org.

    Ik was 10 in 1982 en op dat moment had ik nog maar heel weinig films gezien. Volgens mij bezocht ik pas in 1984 voor het eerst een bioscoop (Ciske de Rat was de film die ik daar zag) en daarvoor zag ik films op tv en op school bij speciale gelegenheden.

    Ok, mijn top 3:

    1. Peter en de vliegende autobus
    2. Silver Streak (de allereerste Engelstalige speelfilm die ik helemaal uitkeek)
    3. Ik ben Joep Meloen (jaja, triest..)

  2. #2
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    1:Reddertjes
    2:Asterix De Gallier
    3:Baby's Day out
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  3. #3

    Standaard

    Leuk!

    1 Commando ( ik bleef maar aan mijn vader vragen hoe hij nu ook alweer heette......Matrix...Ohja MatrixMatrixMatrix )
    2 Flodder ( bij sommige scenes kwamen de hormonen zo'n beetje voor het eerst onder het stof vandaan - en ze zijn nooit meer weggegaan - )
    3 Amsterdamned ( toen een super spannende film waarbij ik soms weg moest kijken. Ik vind hem nu nog top )

  4. #4

    Standaard

    1. Back to the future I
    2. Back to the future II
    3. Back to the future III

    8) yep, was helemaal verzot aan die trilogie, echt heerlijke feelgood films.

    Ik vind ze nu nog geweldig!
    "City of light, city of magic!"

  5. #5

    Standaard

    1. Superman 2
    2. Bloodsport (jaja, Van Damme!)
    3. A New Hope
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  6. #6

    Standaard

    1) Rocky (alle delen)
    2) Commando
    3) Child's Play
    HUP NAC

  7. #7

    Standaard

    Terminator 2
    Aliens
    Commando

    vroeger keek ik echt altijd de arnie films!


  8. #8

    Standaard

    - De Reddertjes (eerste film in de bios)
    - Alice in Wonderland
    - Alles met die Robodol :razz:

    Wel uit 1990, maar pas later door mij gezien zijn toch ook de Arnie's Total Recall (nog altijd een van de vetste Arnie's) en Kindergarten Cop(een van de leukste)
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  9. #9

    Standaard

    Om mee te gaan met de threadstarter , ik was ook in 1982 10 jaar oud(jong) maar weet zo niet meer welke films ik toen wel leuk vond.

    ciske de rat heb ik toen ergens gezien(zie net bij t opzoeken dat die uit 1984 is dus was ietsie ouder) en 1 of andere tekenfilm wat me niet is bij gebleven maar wat ik me daar nog wel van kan herinneren is dat ze voorstukjes lieten zien van the shining en sliep meteen 3 weken niet meer :wink: ).
    Verder zou ik niet zo weten wat ik zo rond mijn 10de levensjaar allemaal heb gezien.
    Fc Twente is na films een andere hobby van me:).

  10. #10

    Standaard

    Moeilijke vraag, maar ik zal gewoon even een kort lijstje proberen te bedenken van de films die ik toen zo ongeveer leuk vond:

    - Ghostbusters 2
    - het Zakmes
    - the Lion King
    - Fanfare
    - the Gnome Mobile
    - Seven Years in Tibet
    - Revenge of the Nerds
    - Air Bud
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  11. #11
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Makkelike vraag:

    - Alle Pipi langkous films
    - Winnetou films met Pierre Brice en Lex Barker, op mijn verjaardag naar Winnetou en de schat in het Zilvermeer!!!!
    - King Kong (1931)
    - Fred Astaire en Ginger Rogers films op de BRT op zaterdag om 16.00 uur
    - Tarzan, J. Weismuller & L. Barker 8)
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  12. #12

    Standaard

    In willekeurige volgorde, films die ik me nog van vroeger herinnner (dus die moeten wel goed zijn ):
    -De GVR (Grote Vriendelijke Reus)
    -Zwelgje (Bommel en een Draakje)
    -Alladin ofzo

    Hmm, ik keek vroeger alleen tekenfilms .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  13. #13

    Standaard

    Mijn tiende jaar was reeds in 1978 en ik kan me niet zoveel herinneren van wat ik toen mooi vond. Vrienden gingen al naar Grease, maar ik wist toen al dat dat niks voor mij was.
    Als er één film is die ik prachtig vond dan zal het Willy Wonka and the Chocolate Factory moeten zijn geweest.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  14. #14

    Standaard

    Zover ik het nog weet was dat inderdaad Grease in 1978, was wel een erg grote bioscoop happening in die tijd. Verder heb ik in die tijd volgens mij My name is nobody in de bioscoop gezien. Op tv was het De Schat in het Silvermeer met old Shatterhand of old Surehand. en de Winnetou films. Ik heb nogal wat van dat soort films gezien op de Duitse tv. Ik moet in die tijd ook al mijn eerste Hitchcock's gezien hebben. Mijn favorieten toen waren The Birds (op zwart-wit tv) erg eng, 39 steps en Rebecca.

  15. #15

    Standaard

    Voor mij in 1990

    Labyrinth
    Gremlins
    en op de derde plaats een hoop andere, die eerste 2 films waren het toen voor mij toch wel. Ik heb ze beiden ondertussen wel meer dan 25 keer gezien. Labyrinth denk ik alwel veel vaker!
    Turn around and feel the vibe.....

  16. #16

    Standaard

    StarWars Episode IV
    Gremlins 1
    Ghostbusters 1

    Snik nostalgie
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  17. #17
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik was tien jaar oud in 1976. Echt titels kan ik me niet herinneren, maar ik denk dat ik toen vooral graag naar films van Johnny Weismuller (Tarzan) en Laurel & Hardy keek. Ik was al wel enkele malen naar de bioscoop geweest, maar het overgrote deel van de films zag ik op televisie. Elke zaterdagmiddag was er wel een leuke film te zien op één van de twee Nederlandse of twee Duitse zenders die we konden ontvangen. Naast Tarzan en Laurel and Hardy kan ik me ook films van Louis De Funes en Bruce Lee herinneren. Dat laatste vooral ook door de invloed van oudere neven waar ik mee optrok.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  18. #18

    Standaard

    Karate Kid I
    Gremlins
    Als je begrijpt wat ik bedoel
    Ciske de Rat

    Vooral Karate Kid I heb ik heel erg vaak gezien in die tijd. Had toen een kapotte videorecorder die alleen nog maar afspeelde. Met daarbij Karate Kid I als enige film. Elke dag als ik thuis kwam uit school, ging die band de videorecorder in.

  19. #19
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Ik was tien jaar oud in 1976. Echt titels kan ik me niet herinneren, maar ik denk dat ik toen vooral graag naar films van Johnny Weismuller (Tarzan) en Laurel & Hardy keek. Ik was al wel enkele malen naar de bioscoop geweest, maar het overgrote deel van de films zag ik op televisie. Elke zaterdagmiddag was er wel een leuke film te zien op één van de twee Nederlandse of twee Duitse zenders die we konden ontvangen. Naast Tarzan en Laurel and Hardy kan ik me ook films van Louis De Funes en Bruce Lee herinneren. Dat laatste vooral ook door de invloed van oudere neven waar ik mee optrok.
    Ja en vergeet niet Terrence Hill & Bud Spencer, ik heb echt heel lang gedacht dat het Duitsers waren. Mede vanwege het feit dat Terrence Hill ook acteerde in de Winnetou series met een Italiaanse naam. 8)
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  20. #20

    Standaard

    Toen ik tien was was ik ultimate bruce lee fan dus dat zal iets van Fist of Fury, Way of the Dragon en the Big Boss geweest zijn.

  21. #21

    Standaard

    Ik weet niet precies welke films ik keek toen ik 10 was maar mijn favoriete films uit mijn jeugd zijn.


    Gremlins 1 / 2
    De Goonies
    Kindergarden Cop

  22. #22

    Standaard

    Lion King
    Terminator 2
    Robocop

    Ik was in 1997 10.

  23. #23

    Standaard

    - Trapito
    - Oliver & Company
    - Curly Sue
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  24. #24

    Standaard

    - Flying High / Airplane
    - The Blues Brothers.


    En naar alle waarschijnlijkheid The Wicker Man.
    Volgens mij was hij rond 1981 op de tv uitgezonden door de Tros.
    Tot op de dag van vandaag nog steeds mijn favoriete film!

    Was het al later dan '81 dat die film werd uitgezonden dan iets van Laurel & Hardy. :wink:

  25. #25

    Standaard

    Ik denk dat Jurassic park op 1 stond. De andere twee titels zullen willekeurige Disneyfilms geweest zijn.

    Verder geen idee eigenlijk.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •