De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Harman Kardon / JBL Northridge HT Opbouw

    Beste forum leden,

    Na een tijdje jullie forum te hebben bekeken, toch maar besloten om zelf een post te plaatsen omtrend nog enkele keuzes en de mening van de "doorwinterde HT fanaten". Ik zal even kort vertellen wat mijn situatie is. Ik heb jaar of 2 a 3 geleden een Pioneer NS-DV77 home cinema setje gekocht, maar nadat een tijd geleden 2 van de 5 speakers het begaven en de subwoofer bij laag volume al begon te protesteren, ben ik een beetje gaan orienteren. Ik wou het dit keer goed aanpakken, geen all in one setjes, maar losse componenten en zelf de speakers selecteren. Zodoende, na luisteren van verschillende receivers en speakers, bij harman kardon uitgekomen. Ik vind het zelf erg goed klinken, en, als ik eerlijk mag zijn, vind ik de huidige modellen heel erg mooi voor het oog. Maar dat terzijde, ik zal mijn huidige plannen even geven, ik neem aan dat het een leuk setjes is om mee te beginnen en om verder in door te groeien:

    Harman Kardon AVR 430 receiver (reeds besteld, komt morgen aan)
    JBL E30 als rear speakers (paar dagen geleden aangekomen)

    JBL E250P als subwoofer
    JBL EC35 als center

    Maar nu de delen waar ik het nog niet over uit ben:

    Als DVD speler de DVD 31 of DVD 22, ik weet nog niet welke het gaat worden. Ik vraag me af in hoeverre de DVD 31 de bijna dubbele meerprijs van de DVD 22 waard is. Iemand die het wel kan zeggen?

    Als front speakers de JBL E80 of de JBL E100. Aangezien ik ook veel naar muziek luister, vind ik goede stereo weergave vrij belangrijk. Zou ik met de goedkope E80 kunnen volstaan, of is het voor muziek wel zo mooi als de front speakers zelf ook tot even wat meer in staat zijn. Iemand die hier wat over weet te vertellen?

    Deel 2 van mijn set (front, center en subwoofer) komt zosnel mijn budget het toelaat, dus nog even sparen. Achter de DVD speler ga ik aan zosnel ik me loon heb.

    Daarnaast wil ik de JBL E30 op stands hebben. Ik vraag me af welke geschikt zijn, ik heb de Vogel's vls 60 gezien (ziet er degelijk uit), maar misschien dat iemand hier nog wat op weet aan te merken of andere winkels waar goede te koop zijn voor zo'n model? Omdat ik op kamers ga, wil ik mijn rear speakers op stands hebben en niet op beugels, vanwege het mogelijke verhuizen (wil niet een spoor van gaten in de muren achterlaten in de studenten kamers).

    Wat ik ook van plan ben om te kopen is de Harman Kardon HD 755 voor cd weergave. Ik dacht bij mijzelf, als je zoveel uitgeeft voor goed geluid, moet je ook een CD speler hebben voor standaard cds. Is het kwaliteits verschil tussen de DVD speler en CD speler denken jullie zodanig voor het afspelen van cds dat het de aanschaf waard maakt?

    Natuurlijk koop ik nog bijbehorend kabels, ik heb al wat merken door het beeld zien vliegen, QED v/d Hul, Oehlbach Monster Cable etc, maar ik moet ook nog uitzoeken welke zullen lonen en de set nog net dat kleine zetje in de rug gaat geven dat ie wellicht nodig heeft. Beslissen welke kabels qua prijs/kwaliteit er het beste bij passen. Iemand ideëen? Wat zijn trouwens goede plekken / sites voor de aanschaf van kabels?

    Om het beeld compleet te maken, mijn huidige tv is de JVC AV-32Z25EU, erg tevreden over (gekocht na veel vergelijken / zoeken). Mijn toekomst plan is een projector, maar dat is momenteel nog niet reeel.

    Alvast van harte bedankt voor degene die informatie leveren op mijn huidige selectie. Ik hoop dat het een leuk setje is om mee te beginnen, en dat het aardig mee kan komen.

    Geert
    HT in the making

  2. #2

    Standaard

    het verschil tussen de dvd 31 en dvd 22 in de progressive scan als je een plasma scherm heht of een tv met een component in gang zou ik de dvd 31 nemen.
    progressive scan geeft 33% meer beeldlijn dan een normale dvd speler zoals de dvd 22.
    eventuele toekomstige nieuwe tv's mee tenemen in het verhaal zou ik gaan voor de progressive scan.
    harman kardon avr8500,pa2000,dvd25,hd70,td 420

    klipsch reference 35 serie met rw 12 sub(7.1)

  3. #3

    Standaard

    dat klinkt dan zeker de moeite waard, als het beeld er zoveel beter van wordt. met een qed av41 zal het denk ik (hoop ik) een leuk beeld weergeven, of niet mee eens? ga binnenkort naar engeland dus ga dan alle kabels regelen. en de av41 komt wel erg vaak naar boven.
    HT in the making

  4. #4

    Standaard

    lijkt me een goede oplossing de qed of misschien een monster video 3 zijn ook er goed.
    wat betreft dvd en daarbij ook een cd speler.
    de cd speler klink beter in stereo dan de dvd speler.
    maar volgens mij heeft de cd speler een hdcd processing erop zitten.
    en die komt weer ten goede als je gewoon in stereo afspeelt.
    ik zelf heb de hd750 en ben er erg tevreden over.
    harman kardon avr8500,pa2000,dvd25,hd70,td 420

    klipsch reference 35 serie met rw 12 sub(7.1)

  5. #5

    Standaard

    Die eventuele cd speler is ook zeker de moeite waard, ik had tot 4 weken geleden ook enkel een dvd speler voor m'n muziek, maar heb er toen een HD 750 bij gekocht, maar dat is zeker wel een verbetering! Ik vind de cd weergave van de cd speler duidelijk beter klinken dat van de dvd speler. Al moet ik zeggen dat mijn dvd speler ook wel een oudje is.
    H/K AVR3550 H/K DVD10 H/K HD750 Sony KV-28FQ86 Incl Meubel Fronts: JBL L80MKII Center: JBL L-Center, Surround: JBL LX 2003 Sub: JBL XTi 300

  6. #6

    Standaard

    nou dat klinkt goed, ik zat te hopen dat het wel de stereo weergave zou verbeteren, en gezien de prijs lijkt het mij ook niet echt dat je je er een buil aan kan kopen. de cd speler heeft idd hdcd weergave, ben benieuwd hoe dat allemaal gaat afwegen. maar iemand nog ervaring met de E80 en E100, qua gebruik voor stereo? lijkt me het mooiste als dat zonder extra aanvulling van de subwoofer zou kunnen, dat dat voor muziek weergave overbodig is. iemand die hier wat over op te merken heeft of nog ergens anders wat aan te vullen heeft ?

    bvd
    HT in the making

  7. #7

    Standaard harman/kardon/jbl

    hallo ik heb zelf de hk 430 met een aparte cd speler de hd 755 en kan niet anders zeggen dat het een verbetering in de stereo weergave is ten opzichte van een dvd speler groeten chippie

  8. #8

    Standaard

    Op het HTforum staat een Northridge set te koop!
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=29222.0
    Turn around and feel the vibe.....

  9. #9

    Standaard

    Zelf heb ik een HK AVR2550S en JBLXti80's als fronts. Mijn set wordt eigenlijk voor het allergrootste deel gebruikt als Stereo set en ik ben uitermate tevreden met de Xti80's. Zelf heb ik niet meer vermogen nodig en deze speakers klinken dusdanig goed dat ik niet iets anders verlang.
    Mijn set staat in een redelijk grote kamer in een vrijstaand huis dus ik speel ook regelmatig op hoge vollumes en ook dan verlang ik niet meer power.
    Ik denk dat jij heel goed uit de voeten zou kunnen met de E80's en dat je daarmee een uiterst goeie aankoop zal doen.
    Succes met je keuze en alvast veel plezier met je set. Trouwens je heb best sterke rears, wat je multichannel prestaties erg goed zullen maken!

  10. #10

    Standaard

    Tweede hands E-100's kopen is ook een aanrader, bespaar je budget!

  11. #11

    Standaard

    bedankt voor de antwoorden heren. even over de aanbieding: momenteel zijn mijn rears in het zwart aangezien ik een neutrale kleur wou. het plaatsen van de e100's in kersenkleur denk ik niet dat het zo heel erg mooi zal staan, en daarnaast is het nog niet eens zo heel goedkoop (naar mijn mening), voor telkens 50 euro per speaker meer heb je het nieuw en in de kleur die ik wil, en geld is niet echt een groot probleem (besparing is dus niet vereist probeer ik ermee te zeggen ). Ik heb nu inderdaad de e30 aangesloten omdat de e80 / e100 nog moet komen, maar voor achter speakertjes gaat het straks denk ik heel behoorlijk klinken nu nog een geschikt ophang / neerzet systeem en ik ben tevreden.
    HT in the making

  12. #12

    Standaard

    Je bent goed bezig en weet wat je wilt.
    als je budget geen probleem is en je hoeft niet te besparen, ga idd gewoon voor nieuw spul. Is de kleur meestal ook geen probleem.
    Voor goede stereo op een studenten kamer is die e80 op zich goed genoeg. Echter, wil je ook in de toekomst van dezelfde set blijven genieten, en dus niet na aanschaf binnen korte tijd gaan upgraden, dan kun je beter de e100 nemen volgens mij.

    Voor wat betreft de steunen, vogels maakt mooie en goede steunen maar er zijn nog veel meer keuzes beschikbaar. loop een betere audiowinkel binnen en kijk eens rond zou ik zeggen.

    En een losse CD speler klinkt idd beter dan audio CD via de DVD speler.

  13. #13

    Standaard

    Ikzelf heb de DVD 22 en die ondersteunt echt wel progressive scan hoor.
    Dat is dus NIET het verschil tussen DVD 22 en DVD 31.
    Wat dat wel is weet ik ook niet want ik ken de DVD 31 niet.
    Maar ik ben zelf dik tevreden over de DVD 22; beeldkwaliteit is formidabel.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  14. #14

    Standaard

    ik heb idd aardig in mijn hoofd zitten wat ik zo ongeveer van plan ben, even goed wil ik graag de mening horen van wat ervarenen. ik heb de hele middag rond zitten "spelen" met het aansluiten van me receiver. heerlijk zoals je alles kan instellen (en nog kanalen over na aansluiten oude cd speler en oude dvd speler, gamecube en xbox!). en wat ik moet zeggen is dat ik van de E30 al zwaar van onder de indruk ben, en denk dat voor het geld het heel erg goed klinkt (gezien huidige setup, kabels etc). maar daarom ook erg benieuwd naar prestaties die ik aan het einde van de rit hiervan kan gaan verwachten.
    @ raymond, heb jij last gehad van problemen van je DVD 22, aangezien ik wel eens heb gehoord dat ze probleem gevoelig zijn.
    en zal binnenkort even een audio zaak binnenlopen om te gaan kijken naar stands. hartelijk bedankt allemaal alvast voor de bijdrage!

    groeten geert
    HT in the making

  15. #15

    Standaard

    Hoi Geert
    ik heb ook de AVR430 én DVD22. Goede, mooie combinatie. DVD22 heeft wél progressive scan (zoals een ander lid opmerkte). Het grote verschil zit in weergave van DVD-audio. Dat kan de 31 wel en de 22 niet. Uiterlijk klein verschil... Op de 31 zijn alle benamingen (play, stop, pause,...) blauw verlicht, bij de 22 gewoon gedrukt op het frame. Misschien vinden sommigen dat mooier? Waarschijnlijk zijn die benamingen beter leesbaar op de 31, maar de knoppen zijn geen plezier voor de vinger, die ga je toch altijd met de afstandsbediening bedienen.
    AVR afstandsbediening bedient (op enkele kleinigheidjes na) ook de volledige DVD22. CD's klinken bij mij goed, maar ik ben natuurlijk geen purist.
    Heb je wel eens DualDisc geprobeerd? (in UK verkrijgbaar, vind ze niet op het vasteland) - meerkanaals muziek met gewone DVDspeler, dus ook met DVD22. Klinkt schitterend. Denk niet dat de 31 z'n meerprijs echt waard is.
    De 22 staat momenteel €180 bij www.rueducommerce.fr - daar heb ik al meerdere dingen gekocht en service is schitterend (nog geen defecten gehad - dus over waarborgen kan ik niet oordelen)
    Succes ermee
    leergierige beginner

  16. #16

    Standaard

    Als je toch een E250P hebt dan zou ik voor de e80's gaan. Die zijn makkelijker aan te sturen voor de harman 430. Ik denk dat de 430 moeite gaat krijgen met de E100.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •