De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke keuze Tannoy of kef

    Beste allemaal.
    Ik ben van plan om een van die 2 soorten speakers te kiezen dat bij yamaha rxv2400rds past.
    Maar ik heb gelezen dat tannoy warmer klinkt dan kef.
    Is dat waar?
    Laats heeft iemand bij kieskeurig.nl een revieuw geschreven dat dcc en dc1 en dc2 en yst-sw800 perfect bij de yamaha reciever past en het geluids weergave en dynamiek uitstekend is.
    En wat kef betreft weet ik er niet zoveel van.

    Zijn er mensen die mij kunnen vertellen wat jullie ervaringen zijn en welke 1 van de 2 geeft het beste warm en dynamiek geluid?

    Graag jullie reactie THX
    Yamaha RXV2400RDS Reciever / DVD-S1500 / Yamaha YST-SW800 SUBWOOFER / Bose aqustimas 7 / Monster HTS 5100 reference powercenter / Auralex Gramma / DSX Philips Digital satellite Reciver DSX 6073

  2. #2

    Standaard

    Het beste wat je kan doen is gewoon luisteren.
    Iedereen neemt geluid anders waar, dus wat ik goed vind klinken kan jij vreselijk vinden.
    dus gewoon naar een winkel gaan waar ze de speakers hebben die jij zoekt en dan op je gemakkie gaan luisteren.
    En van kieskeurig.nl moet je je niet zoveel van aan trekken daar is bijna alles geweldig als ik dat zo lees.


    mooie reciever heb je trouwens

    suc6
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

  3. #3

    Standaard

    Ik ben juist geneigd om te zetten dat KEF warmer klinkt dan Tannoy. 't Is al een tijdje geleden (meer dan een jaar) dat ik ze beide beluisterd heb, maar ik vond de KEF Q5 iets te veel kleuren. Een model van Tannoy (ik meen de Sensys, maar kan ook Eyris geweest zijn) vond ik helderder, of beter gezegd: eerlijker, klinken.

    Maar waarom alleen KEF en Tannoy? Ik zou veel breder beginnen. En ik welke prijsklasse zou je?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene0987
    Het beste wat je kan doen is gewoon luisteren.
    Iedereen neemt geluid anders waar, dus wat ik goed vind klinken kan jij vreselijk vinden.
    dus gewoon naar een winkel gaan waar ze de speakers hebben die jij zoekt en dan op je gemakkie gaan luisteren.
    En van kieskeurig.nl moet je je niet zoveel van aan trekken daar is bijna alles geweldig als ik dat zo lees.


    mooie reciever heb je trouwens

    suc6
    Dank je wel voor je commentaar.
    Ik zal je advies van jou aan nemen en luisteren in de winkel. :wink:
    Yamaha RXV2400RDS Reciever / DVD-S1500 / Yamaha YST-SW800 SUBWOOFER / Bose aqustimas 7 / Monster HTS 5100 reference powercenter / Auralex Gramma / DSX Philips Digital satellite Reciver DSX 6073

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Ik ben juist geneigd om te zetten dat KEF warmer klinkt dan Tannoy. 't Is al een tijdje geleden (meer dan een jaar) dat ik ze beide beluisterd heb, maar ik vond de KEF Q5 iets te veel kleuren. Een model van Tannoy (ik meen de Sensys, maar kan ook Eyris geweest zijn) vond ik helderder, of beter gezegd: eerlijker, klinken.

    Maar waarom alleen KEF en Tannoy? Ik zou veel breder beginnen. En ik welke prijsklasse zou je?
    Ik heb Kef Q35 gehad en draai nu met Tannoy eyris 3 luidsprekers en kan gerust zeggen dat Kef's warmer klinken, ze zijn veel meer vergevingsgezint, minder detail, terwijl de Tannoy's meer homogeen klinken en eerlijker zijn (echt eerlijk is de vergelijking hier niet natuurlijk aangezien de Tannoys uit een hoger segment komen)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Ik ben juist geneigd om te zetten dat KEF warmer klinkt dan Tannoy. 't Is al een tijdje geleden (meer dan een jaar) dat ik ze beide beluisterd heb, maar ik vond de KEF Q5 iets te veel kleuren. Een model van Tannoy (ik meen de Sensys, maar kan ook Eyris geweest zijn) vond ik helderder, of beter gezegd: eerlijker, klinken.

    Maar waarom alleen KEF en Tannoy? Ik zou veel breder beginnen. En ik welke prijsklasse zou je?
    Dus de tannoy is wat helderder en warmer en beter klinken boven de kef speakers!
    En kef is warmer dan tannoy.
    Begrijp ik dat goed?

    In de prijs klasse zou ik op rond schatting op 1800 euro moeten zijn.

    2 achter 2 voor l. en r. en center ter vervanging van bose dat ik tot nu toe heb.
    Anders zal ik dan wel in de winkel luisteren om te horen wat het beste klinkt voor mij.
    Yamaha RXV2400RDS Reciever / DVD-S1500 / Yamaha YST-SW800 SUBWOOFER / Bose aqustimas 7 / Monster HTS 5100 reference powercenter / Auralex Gramma / DSX Philips Digital satellite Reciver DSX 6073

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sealteam
    Anders zal ik dan wel in de winkel luisteren om te horen wat het beste klinkt voor mij.
    Dat is altijd stap 1. Wellicht dat je op een compleet ander merk en model uitkomt. Want ik hoor je nu alleen over KEF en Tannoy (en zelfs niet eens een bepaald model!). Hoe kom je bij die merken? Ik zou gewoon naar een goede hifiboer gaan (heb zelf goede ervaringen met Snijders in Rotterdam) en blind gaan luisteren. Wellicht vind je Monitor Audio, B&W of Dali wel veel mooier! Of raak je, net als mijn vriendin en ik, op slag verliefd op het geluid van de L-serie van QUAD. Voor 1800 euro zou een set van 4x 11L (of nog beter: de 12L) en een L-center misschien wat zijn. Is nóg muziekaler en transparanter dan Tannoy Sensys of Eyris.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Is nóg muziekaler en transparanter dan Tannoy Sensys of Eyris.
    Ho, ho, die mening deel ik niet als eyris 3 bezitter (voor de 1 en 2 is het een ander verhaal). Dit is ook sterk afhankelijk van gebruikte versterking, bekabeling etc. De Quads zijn zeker niet muziekaler vind ik. Dit is ook een kwestie van persoonlijke smaak lijkt mij :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Is nóg muziekaler en transparanter dan Tannoy Sensys of Eyris.
    Ho, ho, die mening deel ik niet als eyris 3 bezitter (voor de 1 en 2 is het een ander verhaal). Dit is ook sterk afhankelijk van gebruikte versterking, bekabeling etc. De Quads zijn zeker niet muziekaler vind ik. Dit is ook een kwestie van persoonlijke smaak lijkt mij :wink:
    Je hebt gelijk. Ik zal even nuanceren: mening is dat de QUAD 22L muzikaler klonk dan de Tannoy's die ik beluisterd heb.


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door sealteam
    Anders zal ik dan wel in de winkel luisteren om te horen wat het beste klinkt voor mij.
    Dat is altijd stap 1. Wellicht dat je op een compleet ander merk en model uitkomt. Want ik hoor je nu alleen over KEF en Tannoy (en zelfs niet eens een bepaald model!). Hoe kom je bij die merken? Ik zou gewoon naar een goede hifiboer gaan (heb zelf goede ervaringen met Snijders in Rotterdam) en blind gaan luisteren. Wellicht vind je Monitor Audio, B&W of Dali wel veel mooier! Of raak je, net als mijn vriendin en ik, op slag verliefd op het geluid van de L-serie van QUAD. Voor 1800 euro zou een set van 4x 11L (of nog beter: de 12L) en een L-center misschien wat zijn. Is nóg muziekaler en transparanter dan Tannoy Sensys of Eyris.
    Ik gebruik liever alleen voor de films en tv maar voor muziek wat minder.
    Ik geloof je wel en zal er wel goed opletten maar ik woon niet in rotterdam hoor maar in amstelveen vlak bij amsterdam.
    Ik ken wel 2 goede winkels zoals polectro of raf.
    Dat is me voldoende op een korte afstand hoor.
    THX
    Yamaha RXV2400RDS Reciever / DVD-S1500 / Yamaha YST-SW800 SUBWOOFER / Bose aqustimas 7 / Monster HTS 5100 reference powercenter / Auralex Gramma / DSX Philips Digital satellite Reciver DSX 6073

  11. #11

    Standaard

    Ik heb Tannoy's 638 ook op een Yamaha versterker staan een A2 en klinkt TOP
    Ik vind KEF ook erug mooi daar niet van

    Als je in de buurt woont kom je ff luisteren
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Is nóg muziekaler en transparanter dan Tannoy Sensys of Eyris.
    Ho, ho, die mening deel ik niet als eyris 3 bezitter (voor de 1 en 2 is het een ander verhaal). Dit is ook sterk afhankelijk van gebruikte versterking, bekabeling etc. De Quads zijn zeker niet muziekaler vind ik. Dit is ook een kwestie van persoonlijke smaak lijkt mij :wink:
    Je hebt gelijk. Ik zal even nuanceren: mening is dat de QUAD 22L muzikaler klonk dan de Tannoy's die ik beluisterd heb.

    Geeft toch niet Herjan, mag het wel als iemand gek ik van zijn luidsprekers.... eeehh gek is op zijn luidsprekers haha :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #13

    Standaard

    Ik heb ze ongeveer een jaar geleden beide beluisterd. De Kef Q5 en de DC2 van tannoy en heb in combinatie met een arcam avr 300 receiver gekozen voor de tannoy. De tannoy is wat gedetailleerder dan de Q5 vond ik. Verder vond ik de kef wat te wollig en te gekleurd klinken. Sommige mensen vinden deze klank juist mooi. Kijk bij de tannoy wel uit met te aggresief klinkende receivers. Verder adviseer ik meer luidsprekers te gaan luisteren in een blinde opstelling.
    Mijn luidsprekers waren de tannoys! maar dat is voor iedereen weer anders.

  14. #14

    Standaard

    Mijn mening is dat de Q(5) serie een behoorlijk gekleurde klank heeft. De tannoy Eyris, alhoewel volgens mij iets duurder, vind ik wat neutraler. Gevolg is dat bij lang naar muziek luisteren voor mij de Q wat vermoeiender wordt.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door g-j-t
    Ik heb ze ongeveer een jaar geleden beide beluisterd. De Kef Q5 en de DC2 van tannoy en heb in combinatie met een arcam avr 300 receiver gekozen voor de tannoy. De tannoy is wat gedetailleerder dan de Q5 vond ik. Verder vond ik de kef wat te wollig en te gekleurd klinken. Sommige mensen vinden deze klank juist mooi. Kijk bij de tannoy wel uit met te aggresief klinkende receivers. Verder adviseer ik meer luidsprekers te gaan luisteren in een blinde opstelling.
    Mijn luidsprekers waren de tannoys! maar dat is voor iedereen weer anders.
    Alsof ik het zelf geschreven heb... Exact mijn mening!

    EDIT: Toch niet helemaal... Ik beluisterde alles op een NAD stereo receiver...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond187
    Ik heb Tannoy's 638 ook op een Yamaha versterker staan een A2 en klinkt TOP
    Ik vind KEF ook erug mooi daar niet van

    Als je in de buurt woont kom je ff luisteren
    Raymond nogmaals bedankt dat ik bij je mocht komen om te beluisteren.
    Het viel mij op dat de speakers van jou anders klinken dan bose.
    Dus meer ruimtelijk en warmer geluid dan dan mijn bose.
    Dus bose is meer voor muziek geschikt en voor film redelijk goed is geschikt.
    Maar de nieuwere modellen van bose met nieuw staaltje techniek van bose zal wel wat beter zijn dan de mijne.
    Dus ik heb het gevoel dat tannoy nog beter is bovenaan dan bose.
    Nu ik meer advies weet zal ik de volgende stap als ik tijd heb zal ik via polectro een nieuwere speaker model tannoy en of kef mogen lenen om thuis uit te testen.

    Dus nogmaals bedankt :wink:
    Yamaha RXV2400RDS Reciever / DVD-S1500 / Yamaha YST-SW800 SUBWOOFER / Bose aqustimas 7 / Monster HTS 5100 reference powercenter / Auralex Gramma / DSX Philips Digital satellite Reciver DSX 6073

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sealteam
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond187
    Ik heb Tannoy's 638 ook op een Yamaha versterker staan een A2 en klinkt TOP
    Ik vind KEF ook erug mooi daar niet van

    Als je in de buurt woont kom je ff luisteren
    Raymond nogmaals bedankt dat ik bij je mocht komen om te beluisteren.
    Het viel mij op dat de speakers van jou anders klinken dan bose.
    Dus meer ruimtelijk en warmer geluid dan dan mijn bose.
    Dus bose is meer voor muziek geschikt en voor film redelijk goed is geschikt.
    Maar de nieuwere modellen van bose met nieuw staaltje techniek van bose zal wel wat beter zijn dan de mijne.
    Dus ik heb het gevoel dat tannoy nog beter is bovenaan dan bose.
    Nu ik meer advies weet zal ik de volgende stap als ik tijd heb zal ik via polectro een nieuwere speaker model tannoy en of kef mogen lenen om thuis uit te testen.

    Dus nogmaals bedankt :wink:
    Graag gedan 8)

    Iedereen mag van mij weten dat Tannoy een van de betere speakers zijn
    Tenminst dat vinden mijn oren
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  18. #18

    Standaard

    Die Tannoy heeft best wel kleine speakers (zoals de Sensys CD1) die toch zo'n 350 euro per stuk kosten. Zijn deze dan zo goed ? Vind ze zo klein voor dat geld...............

  19. #19

    Standaard

    ik heb zelf de tannoy dc1 als achter speaker.
    het zijn echt fantastische speakers.
    laat je niet misleiden door het formaat.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mikem
    ik heb zelf de tannoy dc1 als achter speaker.
    het zijn echt fantastische speakers.
    laat je niet misleiden door het formaat.
    Ik begin nu meer te vertrouwen op tannoy en ik zal ze ook in de winkel een demo lenen en thuis beluisteren.
    Ik heb vertrouwen in jullie.
    Als het goed gaat zal ik meschien na augustus kopen als ik het geld heb.
    THX allemaal
    Yamaha RXV2400RDS Reciever / DVD-S1500 / Yamaha YST-SW800 SUBWOOFER / Bose aqustimas 7 / Monster HTS 5100 reference powercenter / Auralex Gramma / DSX Philips Digital satellite Reciver DSX 6073

  21. #21

    Standaard

    Heb nu Tannoy sensys DC 1 als front speakers........wat een geluid man !
    Zat nog te twijfelen tussen B&W en Tannoy maar de B&W's kwamen niet in de buurt.
    Laat je dus niet misleiden door het formaat........ongelovelijk mooie warme sound zonder 'wollig' te worden, het geluid blijft zeer open klinken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •