De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beamer kopen Buget 900 euro

    Ik wil graag een Beamer kopen mijn budget is 900 euro.
    Voor 900 euro zijn beamers te koop maar zijn die dan ook goed?
    En moet ik voor DLP of LCD gaan wat zijn nou echt nadelen en voor delen.
    Ik zou dus graag een beetje info willen.

    PS: het is voor film gebruik in een licht/donker kamer

    vast dank :wink:

  2. #2

    Standaard

    dan kan u best een tweedehands toestel kopen denk ik... waar een paar honderd uur op de teller staan... dan hebt u tenminste wat kwaliteit..

    persoonlijk heb ik een voorkeur voor DLP... hoger contrast, mooiere kleuren... maar je moet zelf maar een rondkijken

  3. #3

    Standaard

    Ik zou zelf ook DLP nemen, vanwege het betere contrast en de wat beter kleuren.

    Voor 999 Euro heb je toch best wel een redelijke beamer, kijk eens naar de BenQ 6100.
    Dit is een 800*600 beamer, maar niet echt geoptimaliseerd voor video. Hij kost ongeveer 900 Euro. Alternatief is de Toshiba20S, die ongeveer hetzelfde kost.

    Er is ook een Home Cimena lijn bij Benq, de 5120 is een breedbeeld beamer met een 2 speed 5 segment kleurenwiel, die wat meer op videoweergave is afgestemd. Deze is ook DLP, maar met een 480*854 (NTSC) breedbeeld chipset.

    Een echte pal projector is de 8700, maar die gaat dan wel weer naar 2300 Euro. Ik heb 'm gezien en kan niet anders zeggen dat deze super stil is een een geweldig beeld geeft.

    Ik heb ook de themescene H30 gezien, dit is ook een DLP met dezelfde chip als de Benq 5120. Maar dan met een 6 segment 4x speed colourweel. Deze was ook supermooi en qua prijs er precies tussenin, zo'n 1700 Euro.

    Een gebruikte projector zou ik zelf niet doen, tenzij het een mooie deal is met een redelijk recente projector. De techniek gaat snel vooruit en de prijzen dalen snel. Een paar jaar oude projector presteert niet beter en is zelf voor de helft van de nieuwprijs duurder dan de huidige nieuwprijzen.
    Rotel RSP-1098/RB-991THX/RB-985MKII THX, Marantz UD8004, Popcornhour, Pioneer KRL-37V, Themescene HD80/1080DLP, Jmlab Electra 906.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb een Epson tw10H (LCD) en ben er meer dan tevreden over, een aanrader. Kost tussen de 800 en 900 Euro.

    hier een review http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=10273

    succes met je keuze,

    Ron

  5. #5

    Standaard

    Hoezo zit het dan met het "RAINBOW" EFFECT merken de DLP Gebruikers daar iets van?

    IK GA EVEN revieuwtjes lezen

    @ellecko
    Voor 999 Euro heb je toch best wel een redelijke beamer, kijk eens naar de BenQ 6100.
    Dit is een 800*600 beamer, maar niet echt geoptimaliseerd voor video. Hij kost ongeveer 900 Euro. Alternatief is de Toshiba20S, die ongeveer hetzelfde kost.

    Je zegt dat hij niet echt bestemt voor video is maar is dat bij meerderen beamers zo? Ik met daar dus opletten maar hoe doe je dat?
    En het is het beste om een beamer te hebben met hoog contrast toch?

    overigen vraagjes:
    - Is een calibratie aan te raden? Zo ja waar kun je dta laten doen?
    -progressive scan DVD speler wat is het verschil tussen een gewonen dvd speler kwa beeld ?

    PS: IK VERHEUG ME ZO OM NAAR GROOT BEELD TE KIJKEN :P

  6. #6

    Standaard

    De een heeft meer last van het regenboog effect als de ander, sommige helemaal niet. Je zult het zelf moeten gaan bekijken.

    Als je een projector laat calibreren en ook nog de mogelijkheid hebt tot het gebruik van progressive (dvd speler en projector) en ook nog eens goed tot geheel kunt verduisteren dan haal je zo veeeeeel meer rendement uit een projector,

    ik heb gelukkig deze situatie, enkel nog geen scherm

    oja, de tw10H is een ECHTE 16:9 projector

    gr,

    Ron

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ReDone
    Hoezo zit het dan met het "RAINBOW" EFFECT merken de DLP Gebruikers daar iets van?

    IK GA EVEN revieuwtjes lezen

    Je zegt dat hij niet echt bestemt voor video is maar is dat bij meerderen beamers zo? Ik met daar dus opletten maar hoe doe je dat?
    En het is het beste om een beamer te hebben met hoog contrast toch?

    overigen vraagjes:
    - Is een calibratie aan te raden? Zo ja waar kun je dta laten doen?
    -progressive scan DVD speler wat is het verschil tussen een gewonen dvd speler kwa beeld ?

    PS: IK VERHEUG ME ZO OM NAAR GROOT BEELD TE KIJKEN :P
    Benq heeft een home cinema lijn die meer opkleurweergave dan op lichtopbrengst geoptimaliseerd is. De 5120 heeft bijv een 5 segment kleurenwiel, terwijl de 6100 een 4 segment kleurenwiel heeft.

    Een van de factoren of je het regenboog effect is het kleurenwiel. De 5120 heeft een 2 speed, de 7800 een 4 speed. Maar ook je gevoelligheid en andere factiren speelt een rol. Zelf kijken dus.

    Een progressive scan speler is aan te raden, maar ook DVI/HDMI geven een goed beeld. Gezien de grootte van het beeld kun je maar beter een zo goed mogelijke aansluiting gebruiken.
    Rotel RSP-1098/RB-991THX/RB-985MKII THX, Marantz UD8004, Popcornhour, Pioneer KRL-37V, Themescene HD80/1080DLP, Jmlab Electra 906.

  8. #8

    Standaard

    Ok,
    Thanx voor alle reacties ik laat wel even weten als ik een mooie beamer heb gekocht en dan maak ik natuurlijk wat mooie plaatjes 8) 8)

  9. #9

    Standaard

    Wat vinden julie van de Epson TW10H?? de voor en de nadelen?

  10. #10

    Standaard

    De lichtopbrengst en het contrast is niet heel erg hoog. De kleuren van LCD zijn altijd wel erg mooi, maar jammer dat het raster van LCD toch zichtbaar blijft.

    Ik ben zelf een DLP fan, ondanks dat dit ook nadelen heeft. Maar ik vind het contrast en de goede lichtopbrengst van DLP zoveel mooier..
    Rotel RSP-1098/RB-991THX/RB-985MKII THX, Marantz UD8004, Popcornhour, Pioneer KRL-37V, Themescene HD80/1080DLP, Jmlab Electra 906.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •