Bekijk uitslag poll: Een hele film kijken met commentaar van de regisseur

Stemmers
102. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Doe ik nooit

    42 41,18%
  • Bij sommige films

    41 40,20%
  • Alleen bij de klassiekers

    3 2,94%
  • Vaak wel

    16 15,69%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Een hele film kijken met commentaar van de regisseur...

    Elke film met commentaar van de regisseur heb ik met deze geluidsspoor bekeken (dan wel met of zonder ondertiteling erbij)...

  2. #2

    Standaard

    ik wil het wel altijd doen,maar er komt nooit wat van.

  3. #3

    Standaard

    Sommige films. Ligt er maar net aan. Zoals die Sergio Leone films zal ik waarschijnlijk nooit helemaal met commentaar bekijken, aangezien er een zogenaamde hystoricus loopt te blaten, en niet de regisseur zelf. Vaak luister ik er wel naar als het een film is met in mijn ogen verbluffende staaltjes stunt en cgi werk

  4. #4

    Standaard

    Bij indrukwekkende films doe ik het wel, maar het kost wel veel tijd.

    Bij LotR:RotK bijvoorbeeld heb je al 4 aparte extra geluidssporen (regisseur, acteurs, art concept medewerkers). Dan kun je de films dus 5 keer zien en ben je gewoon 20 uur van je leven kwijt

  5. #5

    Standaard

    Nog nooit gedaan.

    wellicht zal ik bij enkele films die ik tig keer kan blijven zien, eens een keer zo'n commentaar opzetten.
    Maar zoals ik mijn eigen smaak heb en zelf een waardering aan films geef, zo hoeft niemand (zelfs de regisseur niet) mij duidelijk te maken wat ik van een bepaalde scene moet vinden.

    Trouwens, wanneer je een film kijkt en er zijn vrienden op bezoek die door de hele film blijven heenpraten, dan wordt dit als vervelend ervaren.
    Wordt dit door de regiseur en hoofdrolspeler gedaan, dan is het kunst???

    Maar ieder zijn voorkeur (ik lees bijvoorbeeld wel graag een filmboek of artikel over beweegredenen van acteur of regiseur met achtergrondinfo, maar wel pas nadat ik de film heb gezien en indien deze me ook beviel natuurlijk)
    Send a maniac to catch a maniac...

  6. #6

    Standaard

    ik moet bekennen dat ik nog nooit het volledige spoor van een film heb geluisterd (wel bijna: Fight Club). Maar ik ben het ooit zeker van plan (daarom koop ik ook altijd de CE's :P )

    Trouwens, wanneer je een film kijkt en er zijn vrienden op bezoek die door de hele film blijven heenpraten, dan wordt dit als vervelend ervaren.
    Wordt dit door de regiseur en hoofdrolspeler gedaan, dan is het kunst???
    het is zeker geen kunst, maar ik vindt het wel altijd interessant om te weten wAt een regisseur precies bedoelde of welk beeld deze wou scheppen. Dit beinvloed mijn mening verder niet.

  7. #7

    Standaard

    Ik doe het erg weinig. Van LotR (EE) heb ik 3 van de geluidssporen (afgezien van het normale geluidsspoor) wel helemaal 'bekeken', van een tweetal andere films heb ik iets van 3/4 van het commentaar meegemaakt.
    Ik vind het feitelijk niet zo heel veel toevoegen (behalve de kans om 'zoveel uur aan extra's' op de hoes te zetten :wink: ), maar ja, van LotR ben ik wel behoorlijk gek ja.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  8. #8

    Standaard

    Hangt ervan af over welke film het gaat. Wanneer een film tot mijn favorieten behoort luister ik al sneller de audiocommentaar. Heb de erg goede commentaartracks beluistert van o.a. The Rock, Speed, Heat, Henry: Portrait Of A Serial Killer.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door macdonald12
    ik moet bekennen dat ik nog nooit het volledige spoor van een film heb geluisterd (wel bijna: Fight Club). Maar ik ben het ooit zeker van plan (daarom koop ik ook altijd de CE's :P )

    Trouwens, wanneer je een film kijkt en er zijn vrienden op bezoek die door de hele film blijven heenpraten, dan wordt dit als vervelend ervaren.
    Wordt dit door de regiseur en hoofdrolspeler gedaan, dan is het kunst???
    het is zeker geen kunst, maar ik vindt het wel altijd interessant om te weten wAt een regisseur precies bedoelde of welk beeld deze wou scheppen. Dit beinvloed mijn mening verder niet.
    Het woord "kunst" natuurlijk niet letterlijk nemen (had er een smiley bij moeten zetten :wink: ) Ik kan me ook voorstellen dat je bij bepaalde scenes denkt: "hoe komen ze op dit idee?" of "hoe hebben ze dat gedaan?" - en dat je dan de film nog eens opzet, naar die stukjes skipt en het commentaar beluistert.

    Maar vaak wordt op deze site bij filmdiscussies en besprekingen de aanwezigheid van een commentaartrack de hemel in geprezen.
    maar persoonlijk zou ik niet hele films willen uitzitten met commentaar er doorheen, dan kijk ik wel een documentaire.
    Send a maniac to catch a maniac...

  10. #10

    Standaard

    Ik zou ze wel allemaal willen beluisteren maar heb al te weinig tijd om een film normaal te zien. Heb al wel enkele commentaartracks geluisterd en vind het wel interessant al heb ik ook matige gehoord met weinig toegevoegde waarde...
    Four-Star Trader (236)

  11. #11

    Standaard

    Nog nooit gedaan eigenlijk...

  12. #12

    Standaard

    Wel een paar keer aan begonnen, maar gaat zo veel tijd in zitten .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  13. #13

    Standaard

    Meestal wel, ik ben aan het leren etc. om regisseur te worden, dus tis education he :wink:
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  14. #14

    Standaard

    Geef mij maar een docu i.p.v. een commentaartrack :wink:

  15. #15
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Het hangt heel erg van de film af, maar ik mag erg graag luisteren naar een 'director's commentary'. Zo zijn de audiocommentaren van Criterion dvd's bijna altijd erg informatief en kunnen ze een grote meerwaarde geven aan de film. Bij veel oude klassiekers (zoals bij veel Warner films) staan over het algemeen ook zeer onderhoudende audiocommentaren (van filmhistorici) op die de film erg mooi in de context van hun tijd weten te plaatsen. Ik heb ook wel eens een 'modernere' film gekeken met commentaar van regisseur/acteur/actrice etc en dat kan soms erg irritant zijn als het alleen maar draait om het complimenteren van elkaar.

    Toch is het moeilijk om in het algemeen iets te zeggen over audiocommentaren. Ze zijn niet alleen erg verschillend van kwaliteit, maar vooral erg wisselend van benadering. Zo zijn er audiocommentaren die erg technisch op een film ingaan (cameravoering, editing, cgi etc) terwijl anderen weer erg gericht zijn op inhoudelijke aspecten van het verhaal (motieven, symboliek etc). Als ik voor het gemak even uitga van kwalitatief goede commentaren, dan is het zonder twijfel mijn favoriete extra op een dvd en zal ik ze ook allemaal gaan beluisteren. Er zijn er zelfs bij die ik al meerdere keren heb gehoord.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  16. #16

    Standaard

    Ik doe het nooit, gewoon geen zin in. Maar ik doe het wel bij afleveringen van series. Die kijk ik wel met commentaar. Maar dat duurt dan maar 42 minuten.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  17. #17

    Standaard

    Bij sommige films heb ik de gehele film met commentaar gezien waaronder de StarWars en StarTrek films.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  18. #18

    Standaard

    pfff.... enkel een stukje als ik de film ECHT goed vind...

    Heb dat tot nu toe niet gedaan. Ik moet er niet aan denken om de LOTR-box zonder het normale geluid te zien.... duurt me veel te lang met dat slap ge-ouwe-h*er.

    Maar het is natuurlijk wel leuk dat het er op staat. Redelijk 'heb'-gehalte.
    Leave it on the doorstep and get the hell outta here...

  19. #19

    Standaard

    Ik doe het wel regelmatig. En niet alleen omdat het voor het schrijven van een recensie moet.

    Ik vind het gewoon (meestal) interessant om weetjes, anekdotes en dergelijke te horen.

    Vaak krijg je dan een veel beter beeld van het filmproces dan bij al die Making Of's waar iedereen elkaar de hemel in slijmt. Al komt dat op een commentaartrack natuurlijk ook nog wel eens voor.

    Ik heb dus honderden films mét commentaar gezien, niet allemaal even interessant, maar ik blijf het een van de meest waardevolle toevoegingen vinden, als het goed gedaan is en interessant is.

    Voorbeeld van een slechte commentaartrack? Nou, die van Cool! was behoorlijk bagger. Veel slechter ben ik het nog niet tegengekomen.

    Voorbeeld van een goede? Ehm, Sam Raimi, David Fincher en Jean Pierre Jeunet (van Amelie) maken vaak wel interessante commentaries.

  20. #20

    Standaard

    Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gedaan, maar ik wil het wel doen bij sommige films die ik echt heel goed vind, maar het komt er nooit van.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Sommige films. Ligt er maar net aan. Zoals die Sergio Leone films zal ik waarschijnlijk nooit helemaal met commentaar bekijken, aangezien er een zogenaamde hystoricus loopt te blaten, en niet de regisseur zelf. Vaak luister ik er wel naar als het een film is met in mijn ogen verbluffende staaltjes stunt en cgi werk
    Beetje moelijk als de beste man dood is om comentaar te geven.
    Er word niet zomaar geblaat in b.v. Once upon a time in the west,
    de mensen die comentaar geven weten echt wel iets van de film en de gedachte van Leone af. :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  22. #22

    Standaard

    Ik luister zo nu en dan weer eens naar een comentaar track van een film.
    De film moet ik dan wel minimaal 3 keer gewoon gezien hebben.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  23. #23

    Standaard

    Af en toe is het wel erg interessant! Helaas kan je dat van tevoren niet altijd goed inschatten, maar als 't saai is zet je 't toch gewoon af na 10 minuten

  24. #24

    Standaard

    Hangt ook bij mij van de film af. Af en toe zet ik wel even een commentaartrack op, maar niet zo vaak de gehele film... Tenzij de commentaartrack heel interessant is natuurlijk. :wink:

  25. #25

    Standaard

    Ik heb werkelijk nog nooit een commentaar track gezien. Ik vind het al moeilijk tijd te maken voor de reguliere films, dus laatstaan de commentaar track. Misschien ooit......

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •