Bekijk uitslag poll: Ga je nog stemmen nu Pim Fortuin dood is ?

Stemmers
76. Je mag niet stemmen in deze poll
  • JA

    61 80,26%
  • Nee

    7 9,21%
  • Weet het nog niet

    8 10,53%
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
De resultaten 176 tot 180 van 180 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Dat vind ik toch op z'n minst wel een beetje raar hoor
    Waarom ?

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan


    En die onvrede over deze problemen is zo groot dat je totaal je relativeringsvermogen hebt verloren? Btw, - zoals iemand anders al aangaf - tot de opkomst van Fortuyn was iedereen schijnbaar niet zo ontevreden met paars en de huidige gang van zaken. Fortuyn's demonisering van paars en de genoemde problemen hebben de onvrede naar mijn gevoel tot buitenproportionele verhoudingen doen stijgen.
    Het belangrijkste woord uit jouw bovenstaande woorden is schijnbaar .

    Een grote groep inwoners van nederland is helemaal niet zo tevreden, dat scheen maar zo. Er was immers geen partij die hun standpunten naar voren bracht totdat ....etc etc


    Natuurlijk is niet heel de bevolking ontevreden, maar een grote groep begint zich toch erg zorgen te maken over de toekomst.

    Een baan en welvaart blijkt dus niet het enige dat telt voor deze groep.

    Wat heb je aan 4 % loonsverhoging als je s'avonds niet meer naar koopavond durft.

    Leuk een baan waarvoor je elke dag gemiddeld 3 kwartier in je VRIJE tijd in de file moet staan.

    leuk een toekomst visie in een verpleeghuis waar nu al 4 mensen op een kamertje slapen.

    Heb je eindelijk een leuke baan kom je in de ziektewet en moet je netjes wachten op de wachtlijst totdat je weer aan het werk kan.

    Een praatje willen maken met je buurvrouw maar die spreekt nog steeds geen nederlands na 10 jaar in Nederland.

    Trots zijn op je zoon/dochter die gaat studeren en vervolgens hem of haar ziet "verdrinken" in een anonieme onderwijsfabriek.

    Wat ik ook veel hoor is het feit dat de mensen zich best realiseerden dat de oplossing van Fortuijn voor bijvoorbeeld de zorg ( 2 jaar herstructureren en dan kijken hoeveel geld er nodig is ) geen oplossing garandeerde maar de oplossing van de gevestigde partijen met nog meer geld te pompen vind men nog minder aantrekkelijk.

    Wat voor een hoop mensen de druppel is geweest is het feit dat de gevestigde partijen de fortuijn standpunten schaamteloos gingen overnemen.
    Het had deze partijen gesierd om , wanneer ze het over een standpunt eens waren gewoon de deur open te houden voor een coalitie met fortuijn, zoals het CDA.

    ( overigens verklaarde pvda-er Pronk gisteren bij Barend & dorp dat de weg voor een coalitie met Lijst Fortuijn openligt)
    Dan zakt echt de broek af bij mij. Maar Pronk praat wel vaker voor zijn beurt

    Natuurlijk zijn bovenstaande feiten soms kort door de bocht en kunnen best wel genuanceerder gesteld worden maar ze zijn wel de oorzaak van de onvrede.

    Groet van een teleurgestelde VVD-kiezer
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Groot
    Maar goed, ik ben benieuwd of zijn partij ervaren genoeg is om deze erfenis te dragen.
    Hoezo niet??
    Net onervaren mensen kunnen een frisse wind in de politiek laten waaien, omdat zij wel precies weten wat er buiten gebeurt.
    De politici die er nu zitten vallen toch weer steeds in de zelfde fout.

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camille


    Hoezo niet??
    Net onervaren mensen kunnen een frisse wind in de politiek laten waaien, omdat zij wel precies weten wat er buiten gebeurt.
    De politici die er nu zitten vallen toch weer steeds in de zelfde fout.
    Misschien omdat het tussen al die bureaucratie zeer moeilijk door laveren is?

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ron
    Niet kortzichtig, puur een kwestie van rechtlijnig denken. Poilitiek en geloof gaan niet samen, net zoals geloof en samenleving een gescheiden iets hoort te zijn (zie de conflicten tussen de joodse Israëliers en de islamitische Palestijnen). Daarom stem ik uit principe nooit op een christelijke partij.
    Ik snap wat je bedoelt. Maar mijn redenen om op het CDA te stemmen hebben niks te maken met het feit dat deze partij een christelijke achtergrond heeft (die trouwens tegenwoordig niet zo sterk meer aanwezig is).
    Ik kijk gewoon naar de partij met de meeste overeenkomsten qua programmapunten en daar kwam het CDA uit. Simple as that!

    Als een partij veel overeenkomsten heeft met mijn standpunten, dan maakt het mij op zich geen ene fuck uit of ze nu christen, hindoe, jood, islamiet of pipo-de-clown zijn. DAT is pas een goed voorbeeld van politiek en geloof gescheiden houden.

    I rest my case.

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •