Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 68 van 68 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    @Johan, Thanks, doe mijn best :wink: .
    @ Lauke, Juni vorig jaar en het is nu April, da's bijna 1 jaar en geen maandje, maar dat even terzijde gelaten, ja ik ben zeer tevreden.

    Let wel, ik gebruik niet meer de origneel bijgeleverde sattelietjes, met name omdat ik ook veel muziek luister en die sattelietjes niet kunnen voldoen aan mijn geluidwensen. Ik had hiervoor namelijk een Sansui stereoversterker aangesloten op de Mission 762's dus dan is een sattelietset ineens stukken minder. Voor film was de set overigens wel lekker.

  2. #52

    Standaard

    Edgar,

    De originele subwoofer van Yamaha is een actieve subwoofer?
    Laurens

    Alle dingen zijn moeilijk voordat ze makkelijk worden.

  3. #53

    Standaard

    ja, een actieve sub, maar met alleen volume control, geen frequency control.
    Deze speakerset zat erbij:


    hier kun je de specs lezen

  4. #54

    Standaard

    Edgar,

    Wederom bedankt voor de reactie!

    Ik ben inmiddels bij de Harense Smid geweest, heb daar de set AVPack104 zien staan voor 499. De volgende stap naar de AVPACK204 is 200 euri, vind ik erg veel verschil.

    Jij hebt het over frequentieregeling ( ) Waar heb ik dat voor nodig, of komt het nu uit dat ik er echt geen verstand van heb :wink: ?

    Ik wil in ieder geval wel jou raad opvolgen en het verschil beluisteren.

    De verkoper van de HSmid had het erover dat de set AVPACK304 (met dvdrec) niet meer (door hem?) leverbaar was en dat er een AVPACK305 aan komt (ik denk dat dus ook de 104 en 204 zullen worden vervangen). Ik denk dat ik daarop wacht, eerst maar even genieten van mijn nieuwe TV.
    Laurens

    Alle dingen zijn moeilijk voordat ze makkelijk worden.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lauke
    Jij hebt het over frequentieregeling ( ) Waar heb ik dat voor nodig, of komt het nu uit dat ik er echt geen verstand van heb :wink: ?
    Die vraag kan ik ook wel voor je beantwoorden, neem aan dat Edgar hier geen problemen mee heeft :wink:

    Frequentieregeling houdt in dat je aan kunt geven vanaf welke frequentie je sub mee gaat doen in het geheel. Dit wordt ook wel de cross-over frequentie genoemd. Bij de meeste recievers kun je dit op de reciever zelf instellen instellen. Standaard is dit 80Hz. Meestal heb je de keuze tussen 120, 100, 80, 60Hz afhankelijk van je reciever.

    Waarvoor heb je dit nodig vraag je je waarschijnlijk af? De luisprekers in je HT set kunnen afhankelijk van de grootte en kwaliteit van de speakers tot een bepaalde frequentie het geluid goed weergeven. Als de frequentie erg laag wordt, komt er een moment dat je overige speakers dit niet of niet goed kunnen weergegeven.

    Gelukkig heb je hiervoor de subwoofer die het laag op die momenten (eigenlijk nog iets eerder) overneemt van de andere luidsprekers, zodat deze zich op het hoog en midden kunnen concentreren.

    Edgar geeft aan dat er op de bijgeleverde sub geen frequentieregeling zit. Dit houdt in dat je op je reciever moet aangeven bij welke frequentie je wilt dat de sub het laag van de overige speakers over gaat nemen. Overigens is dit niet direct een minpunt, omdat bijna iedereen de cross-over frequentie instelt op de reciever.

    Ik zou in eerste instantie gaan testen met de 80Hz instelling. Heb je dan het idee dat er een stuk geluid mist tussen midden en laag, dien je de frequentie hoger in te stellen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #56

    Standaard

    .@ Pjotr: &*^%#$@!@@$&^( :wink:
    Ik had het zelf niet beter kunnen uitleggen :P .
    Overigens, bij een sattelietset incl sub die standaard wordt bijgeleverd pakt de sub meestal al standaard vanaf +/- 120Hz op omdat de sattelietjes niet zo laag komen, zo ook bij Yamaha als ik me niet vergis.

    @Lauke idd een goed idee om even te wachten op de nieuwe modellen, hoewel je dan vaak de oude modellen goedkoper kunt krijgen, dat kan dan ook weer voordeel opleveren :wink: . keuzes, keuzes

  7. #57

    Standaard

    Ik ben me zelf ook een beetje aan het oriënteren op een tv / home cinema set. Nu ben ik nog student en heb ik dus een beperkter budget.

    Ik zou graag een breedbeeld tv willen aanschaffen en dan wel eentje van een goed merk. Welk merk is dan aan te raden? Ik zat te denken aan zo'n 500 euro.

    Iemand enig idee?

  8. #58

    Standaard

    Zeg maar rond de 600 - 650 krijg je de eerste 72 CM TV's van Phillips en Sony, een JVC heb je voor iets minder (die zit rond de 500).
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Zeg maar rond de 600 - 650 krijg je de eerste 72 CM TV's van Phillips en Sony, een JVC heb je voor iets minder (die zit rond de 500).
    En hoe staat JVC ten opzichte van een Philips of Sony? Is het een goede kwaliteit?

    En hoe zit het met de kwaliteit van de Home Cinema Setjes van JVC?

    Bedankt tot zover al!

  10. #60

    Standaard

    Sony en Phillips hebben ander merk buizen. Ik vind de Sony beter, andere de Phillips dat is gewoon een kwestie van smaak, moet je zelf een keer naar kijken. TV's van JVC heb ik zelf geen ervaring mee maar ook die zul je genoeg in de winkel kunnen vinden.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #61
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    TV's van JVC heb ik zelf geen ervaring mee maar ook die zul je genoeg in de winkel kunnen vinden.
    Ik wel omdat er een paar in de familie staan/stonden.
    Persoonlijk vind ik het beeld van de JVC toestellen niet goed en bedoel ik ook echt niet goed.
    Daarnaast kan ik alleen maar aanbevelen om er extra goede/lange garantie bij te kopen omdat de kans zeer groot is dat je het nodig zult hebben.
    Ik weet dat het bij ieder merk mis kan gaan maar de JVC,s spannen toch wel de kroon bij de personen die ik kan met dit merk.
    Voor mij nooit een JVC dus, maar je moet natuurlijk ook even de ervaringen van andere afwachten.

  12. #62

    Standaard

    Ik wacht rustig af! Reageer ajb!

  13. #63

    Standaard

    Bij deze dan.


    Mijn ouders hebben in de tv kamer een complete set van JVC staan. Een 100 hz breedbeeld, en 1 van de toen duurdere home cinema setjes. ( losse reciever en dvd speler )

    Ik persoonlijk vind het beeld van JVC erg goed, ook ten opzichte van mijn philips t.v. Je moet echter wel goed op de serie nummers letten in de winkels. Ze zien er allemaal bijna hetzelfde uit, maar van binnen zitten er grote verschillen in, ook qua beeldkwaliteit valt dit erg op. goed informeren dus!

    Over het JVC cinema setje kan ik kort zijn, als je het voor ( stereo )muziek wil gaan gebruiken kun je beter je geld meteen aan mij geven ( voor het goede doel ) :wink:
    Voor films is het echter prima te doen. Verwacht natuurlijk geen bioscoop geluid.

    Maar hangt allemaal van het budget af, als je 200 euro aan een setje uit wilt geven, maakt het merk imho geen donder uit. Dan denk ik dat het in alle gevallen zal zijn dat goedkoop = duurkoop. En je na 2 weken weer een nieuwe wil!

  14. #64

    Standaard

    Over de problemen met JVC,

    Paar vrienden van mij hebben al jaren ( 3-4) een Breedbeeld van JVC, nooit iets mis mee. Wij hebben er thuis ook nog geen enkel probleem mee gehad, al heb ik inderdaad wel verhalen gehoord van mensen die dat wel hadden. Denk dat de duurdere modellen van JVC prima zijn. ( die van mijn ouders was toendertijd 800 Euri )

    Kan je van het JVC cinema setje niet zeggen, ik had na 1 maand de actievesubwoofer al aan gort

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank79
    Ik ben me zelf ook een beetje aan het oriënteren op een tv / home cinema set. Nu ben ik nog student en heb ik dus een beperkter budget.

    Ik zou graag een breedbeeld tv willen aanschaffen en dan wel eentje van een goed merk. Welk merk is dan aan te raden? Ik zat te denken aan zo'n 500 euro.

    Iemand enig idee?
    Omdat ik zelf pas een nieuwe TV heb aangeschaft (Philips 28PW9309) kijk ik of ik geen miskoop (financieel) heb gedaan, om daar dan de winkelier weer op te attenderen. Ik kreeg gisteren een folder binnen van, ik meen, ElectroWorld, daarin een Philips Breedbeeld (82cm) voor 499. Lijkt me een prima toestel.
    Er is in die prijsklasse overigens best veel te koop, ook de wat minder(e) (bekende) merken zoals Tomson of Finlux. Wat je wil is zeer afhankelijk van wat je zoekt (of was het andersom). Ga vooral kijken en lees niet alleen wat een TV kan (ook al klinkt dat logisch), je ogen kijken anders dan je verstand.
    Ik ben bij Expert geslaagd. Wat ze daar deden is een verhaal houden. Dat doen ze overal zul je zeggen, maar de manier waarop sprak me erg aan. Ze beginnen onder in de range, en zetten daarna TV's aan die beter / duurder zijn. Er komt een moment dat je een toestel gevonden hebt wat je aanspreekt (vorm van het toestel is zeker zo belangrijk). Je gaat dan ofwegen of het beeldkwaliteitsverschil opweegt tegenover het financiele verschil.
    Als je een TV niet meer wil kiezen zet die dan uit, of laat hem uitzetten. Je houdt dan over wat je goed vindt. Zo ben ik tot mijn keuze gekomen, maar die valt buiten jou budget (800), maar ook ik ben begonnen met een budget van 500 à 600 euri (goede verkoper denk ik :wink: ).

    Ik heb overigens slechte ervaringen met het noemen van een budget naar een verkoper. Het is in zo'n geval (bijna) niet meer mogelijk ook nog te kijken naar een goedkoper toestel. Want het hoeft niet per sé duur te zijn, als je ogen je maar een goed gevoel geven.

    Probeer ook een TV thuis uit. Ik heb de ervaring (inmiddels ook) dat een TV bij jou thuis anders (meestal beter) presteert dan in de winkel. Het antennesignaal in een winkel wordt (welliswaar middels verschillende versterkters) gedeeld met vele televisietoestellen en radio's. Dit gaat zeker ten koste van de beeldkwaliteit.

    Over de aanschaf van een HT-setje wil ik je vooral uitnodigen je ervaringen te delen, ik ben nog niet geslaagd en als er meerdere mensen naar iets zoeken en dat om een bepaalde reden afwijzen heb ikweer iets om op te letten, want zeg nauw eerlijk, je ziet door de setjes je set niet meer (of washte iets met bomen en bos).

    Ik heb er een hoop van de reacties van andere geleerd, en leer nog steeds.....

    Mijn ouders hebben overigens ook al jaren (4) een JVC breedbeeld zonder problemen. Ik heb een HT setje van JVC geluisterd, dat waren net natte kranten! (maar daarover heb ik hoger in de topic al over getypt).
    Laurens

    Alle dingen zijn moeilijk voordat ze makkelijk worden.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lauke
    De verkoper van de HSmid had het erover dat de set AVPACK304 (met dvdrec) niet meer (door hem?) leverbaar was en dat er een AVPACK305 aan komt (ik denk dat dus ook de 104 en 204 zullen worden vervangen). Ik denk dat ik daarop wacht, eerst maar even genieten van mijn nieuwe TV.
    Ik heb een mailtje gestuurd aan YAMAHA en in mijn gebrekkige engels het bovenstaande verhaaltje voorgelegd. Kreeg ik netje in het nederlands een mailtje terug van Actual Acoustics, met de volgende inhoud:

    .....inderdaad wordt de av pack 304, avpack 305, de 104 wordt 105 en de 204 wordt 205....

    Op mijn vraag naar nadere specs kreeg ik keurig het volgende antwoord:
    ...
    AV pack 105 bestaat uit de RXV 357, DVDS 557, NSP 110
    AV pack 205 bestaat uit RXV 357, DVDS 657, NSP 240
    AV Pack 305 bestaat uit RXV 457, DVDS557, NSC125, 4 x NSM 125, YST SW 011.
    AV Recorder pack 405 bestaat uit RXV 457, DRS 2 MKII, NSP 110.
    Voor prijzen kunt u terecht bij de Yamaha dealers.
    Voor meer info kunt u de Yamaha website bezoeken: yamaha-hifi.de
    .....

    Hopenlijk heeft iemand hier iets aan.
    Op de site van Yamaha staan overigens een aantal modellen nog niet aangegeven.

    By the way, ik ben inmiddels geslaagd voor mijn hele wensen lijstje, zowel TV als HT.
    (Lees ook mijn reactie op de topic: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=680325#680325 )

    Het kan raar lopen...
    Laurens

    Alle dingen zijn moeilijk voordat ze makkelijk worden.

  17. #67

    Standaard

    Ik heb zelf een JVC TV (4:3, 51 cm dacht ik) en die bevalt heel erg goed moet ik zeggen! Ik wil ook wel gaan upgraden naar 16:9, maar echt niets dan lof voor mijn oude tellie. Vind het ook bijna zonde om hem weg te doen haha.

    Over goedkope HT setjes. Ik heb zelf een Canton Movie 10 MX-II omdat ik daar erg veel goede dingen over hoorde (in reviews en dergelijke). Ben er overigens heel erg tevreden mee! Hele goede prijs/ kwaliteitverhouding, ik heb er geloof ik € 280,- voor betaald. Als ik nu een setje zou moeten kopen zou ik eerst weer reviews en tests gaan lezen om vervolgens (zonder geluisterd te hebben) een aantal van die sets te selecteren en dan te gaan luisteren.....en dan kiezen! Gewoon steeds verder afbakenen, want je moet ergens beginnen en je kan niet alles beluisteren. Dus ga je desk-researchen

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Sony maakt buizen, Phillips maakt buizen, samen hebben zij 90% in handen. Ik weet allene niet of de het zelf doen of uitbesteden, maar ik weet wel dat er 2 bedrijven zijn die 90% in handen hebben en dat het ene merk in Sony zit en het andere merk in Phillips. Phillips buizen vind je o.a. in B&W, Lowe en... Phillips (verassing!). Van Sony weet ik het niet precies, maar er zit wel degelijk verschil in de kleurstelling van beide buizen.
    Late reactie maar ben hier ook nieuw. Maar samsung maakt ook buizen

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •