Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.

Discussie: bose.....-

  1. #1

    Standaard bose.....-

    Nou ben ik al een tijdje op zoek naar leuke speakers ,nu ik hier terecht kwam ,kwam ik weer (!) bij een nieuw merk namelijk Teufel ik had er nog nooit van gehoord ziet er zeker niet verkeerd uit maar is dit ook nog wat, wat ik zoek is voornamelijk stereogeluid ik kijk ongeveer 1 keer per maand een film ,maar ik zoek geen zuilluidsprekers meer ,maar een satelliet set die dus ook goed in stereo klinkt, nu heb ik zelf ook al wat gevonden :
    Bose 201 , Jbl control serie, Mission m30 , graag juli mening, suggesties ook van harte welkom , mijn budget legt toch rond de 300 euro (zonder sub dan ,ik hoef ook maar twee front speakers)
    Mijn eigen voorkeur gaat uit naar de bose 201 deze schijnen niet echt een sub nodig te hebben .mijn set denon avr1802

    Met vriendelijke groet Tom

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Je wilt dus gewoon een stereo setup maken maar wat jij wilt gaat niet tenzij je eisen danwel verwachtingen niet zo hoog zijn.
    Om te beginnen kan je bijna nooit een "goed" stereo geluid krijgen uit satelliet speakertjes.
    Er zijn wel kleine speakers die vrij goed klinken maar dan ga je het weer helemaal niet redden met je budget.
    Je heb hier dus een paar punten die in feite niet samengaan helaas en ligt het er dus maar net aan wat precies je verwachtingen zijn en hoe hoog je de lat voor jezelf leg.

  3. #3

    Standaard

    .
    Om te beginnen kan je bijna nooit een "goed" stereo geluid krijgen uit satelliet speakertjes.


    sorry dat ik zo met de deur in huis val , maar vogens de consumenten bond en bepaalde reviews waren er wel een paar typen redelijk tot goed ook in het weergeven van gewoon stereo,:bepaalde sony setjes,de mission m30 plus de sub dan , en een jbl set ,de rest noem ik maar niet op ik weet ook wel dat ik er niet te veel van kan verwachten , de jbl control serie heb ik laatst in een winkel gehoord even er goed naar geluisterd en ik moet zeggen dat er best een goed geluid uit komt zelfs zonder een sub, maar mijn voorkeur gaat uit naar de bose 201 ook omdat daar een basdriver van 16 cm in zit zal hij toch in staat zijn om een breder geluid beeld te geven en ook omdat ik ze gewoon mooi vindt , maar hoe ze in het echt zullun klinken dat weet ik natuurlijk niet , voor de rest zijn er volgens mij gewoon teveel merken , weten juli een goede lijst van redelijke tot goede merken waarvan stereo het belangrijkst is
    niet verder dan 400 euro .

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommy1105
    .
    Om te beginnen kan je bijna nooit een "goed" stereo geluid krijgen uit satelliet speakertjes.


    sorry dat ik zo met de deur in huis val , maar vogens de consumenten bond en bepaalde reviews waren er wel een paar typen redelijk tot goed ook in het weergeven van gewoon stereo,:bepaalde sony setjes,de mission m30 plus de sub dan , en een jbl set ,de rest noem ik maar niet op ik weet ook wel dat ik er niet te veel van kan verwachten , de jbl control serie heb ik laatst in een winkel gehoord even er goed naar geluisterd en ik moet zeggen dat er best een goed geluid uit komt zelfs zonder een sub, maar mijn voorkeur gaat uit naar de bose 201 ook omdat daar een basdriver van 16 cm in zit zal hij toch in staat zijn om een breder geluid beeld te geven en ook omdat ik ze gewoon mooi vindt , maar hoe ze in het echt zullun klinken dat weet ik natuurlijk niet , voor de rest zijn er volgens mij gewoon teveel merken , weten juli een goede lijst van redelijke tot goede merken waarvan stereo het belangrijkst is
    niet verder dan 400 euro .
    Alles is relatief. Wanneer je 10 matige speakers naast elkaar zet zal de een minder matig zijn dan de andere. Als je vervolgens minder matig gewoon goed gaat noemen heb je toch weer een mooie test op papier weten te zetten. (Ik ben niet zo'n fan van de Consumentenbond)

    Bose bezit over het algemeen een slechte prijs kwaliteitverhouding. Nu ik toch lekker aan het generaliseren ben: Japanners kunnen geen speakers maken. Die gasten zijn perfect als het om electronica gaat maar ze zijn totaal emotieloos en daar gaat het bij een speaker nu juist om.

    Helaas voor jou heeft j.vandendool gewoon gelijk. Een volwaardige satteliet speaker bestaat niet. De enkele uitzonderingen die er bestaan op die regel heb ik persoonlijk nog niet gehoord maar vallen sowieso buiten jouw prijsklasse. Neemt natuurlijk niet weg dat jij het misschien prima vind klinken. In verband met ruimte gebrek heb ik ook lange tijd met satteliet speakertjes moeten werken en zeker voor (stereo)muziek is het gewoon niet goed.
    Ga gewoon eens ergens luisteren en probeer je niet op voorhand teveel op een bepaald merk of type te richten. Pak voor de grap ook eens een 'normale' speaker mee met luisteren en oordeel zelf. Laat je in ieder geval niet gek maken door een stel testredacteuren die de ene week verstand hebben van magnetrons en de andere week van speakers.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  5. #5

    Standaard

    De consumentenbond heeft helaas wel vaker geen gelijk.

    Maar de enige tip die hier van toepassing is: Ga ZELF luisteren naar de diverse mogelijkheden en trek dan zelf je conclusies.
    Luister dan vooral naar het verschil tussen een satellietluidspreker en een luidspreker van een wat groter type in dezelfde prijsklasse.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommy1105
    .
    Om te beginnen kan je bijna nooit een "goed" stereo geluid krijgen uit satelliet speakertjes.


    sorry dat ik zo met de deur in huis val , maar vogens de consumenten bond en bepaalde reviews waren er wel een paar typen redelijk tot goed ook in het weergeven van gewoon stereo,:bepaalde sony setjes,de mission m30 plus de sub dan , en een jbl set ,de rest noem ik maar niet op ik weet ook wel dat ik er niet te veel van kan verwachten , de jbl control serie heb ik laatst in een winkel gehoord even er goed naar geluisterd en ik moet zeggen dat er best een goed geluid uit komt zelfs zonder een sub, maar mijn voorkeur gaat uit naar de bose 201 ook omdat daar een basdriver van 16 cm in zit zal hij toch in staat zijn om een breder geluid beeld te geven en ook omdat ik ze gewoon mooi vindt , maar hoe ze in het echt zullun klinken dat weet ik natuurlijk niet , voor de rest zijn er volgens mij gewoon teveel merken , weten juli een goede lijst van redelijke tot goede merken waarvan stereo het belangrijkst is
    niet verder dan 400 euro .
    Alles is relatief. Wanneer je 10 matige speakers naast elkaar zet zal de een minder matig zijn dan de andere. Als je vervolgens minder matig gewoon goed gaat noemen heb je toch weer een mooie test op papier weten te zetten. (Ik ben niet zo'n fan van de Consumentenbond)

    Bose bezit over het algemeen een slechte prijs kwaliteitverhouding. Nu ik toch lekker aan het generaliseren ben: Japanners kunnen geen speakers maken. Die gasten zijn perfect als het om electronica gaat maar ze zijn totaal emotieloos en daar gaat het bij een speaker nu juist om.

    Helaas voor jou heeft j.vandendool gewoon gelijk. Een volwaardige satteliet speaker bestaat niet. De enkele uitzonderingen die er bestaan op die regel heb ik persoonlijk nog niet gehoord maar vallen sowieso buiten jouw prijsklasse. Neemt natuurlijk niet weg dat jij het misschien prima vind klinken. In verband met ruimte gebrek heb ik ook lange tijd met satteliet speakertjes moeten werken en zeker voor (stereo)muziek is het gewoon niet goed.
    Ga gewoon eens ergens luisteren en probeer je niet op voorhand teveel op een bepaald merk of type te richten. Pak voor de grap ook eens een 'normale' speaker mee met luisteren en oordeel zelf. Laat je in ieder geval niet gek maken door een stel testredacteuren die de ene week verstand hebben van magnetrons en de andere week van speakers.
    Kleine correctie: Bose is toch echt een amerikaans merk. :wink:
    zeker niet mijn favoriet.

  7. #7

    Standaard

    Oke ik ben overtuigt van het feit dat satelietspeakers niet aan mijn eis van stereoweergave zullen doen ,(nu mijn vrouw nog), ik ben nu wezen kijken naar zuilmodelen in mijn prijsklasse (tot plumines 400 euro meer mag ik van mijn vrouw niet uitgeven aan ,naar haar zegge,aan een paar houten kasten met een stukje karton)
    Is dit een goede keus? :dali 3003, mission 73, infinity beta 40, jbl northridge e80, polkaudio monitor 40, wharfedale diamond 9.4

    Gegroet tom

  8. #8

    Standaard

    Van de merken die je hierboven noemt, vind ik persoonlijk Wharfedale het mooist qua geluid. Maar ik mis in je vraag nog je muzieksmaak. Wat voor muziek luister je voornamelijk? En hoe groot is je kamer ongeveer? Mocht het om een niet al te grote kamer gaan, dan zouden bookshelves/standmounters wellicht een optie zijn.

  9. #9

    Standaard

    Je krijgt al een aantal goede antwoorden.

    Ik sta niet alleen in mijn mening (meer is het niet) dat Bose gewoon niet echt goed klinkt en daar veel geld voor vraagt.
    Je zoekt/zocht niet zuil maar sateliet... de tussenvorm (z.g. 'boekenplankspeakers') is bijna altijd stukken beter dan een echt sateliet-systeem. Dan praten we over boxen van 30 - 50cm hoog en 20 à 30 cm breed.
    Even letterlijk: ook in dat genre bestaan sateliet-systemen, waarbij er een enkele bas-speaker verbonden wordt met de twee stereo-boxen.
    Warfdale en Dali zijn aanraders, maar als je op deze site wat verder rondneust kom je meerdere merken tegen. Zoals B&W, JBL en KEF.
    Tip: neus eens rond

    Uiteindelijk: natuurlijk uitgebreid luisteren en neem dan je meissie mee.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  10. #10

    Standaard

    Je zoekt/zocht niet zuil maar sateliet... de tussenvorm (z.g. 'boekenplankspeakers') is bijna altijd stukken beter dan een echt sateliet-systeem. Dan praten we over boxen van 30 - 50cm hoog en 20 à 30 cm breed.

    bedankt voor je reactie, mijn gedachte ging ook al uit naar wharfedale wordt altijd goed beschreven , maaaaar ik heb een verkeerd woord gebruikt in het begin want de beschreven modelen ,bose 201,jbl control extreem,mission m30, dit zijn boekenplank modelen sorry hiervoor maar ik dacht dat dit wel bekende modelen waren.

    mijn muziek smaak kort omschreven fleetwoodmac,roger waters,roxy music, dit soort music dus waarbij goede stereo weergave nodig is,kamer 25 kb3.

    groetjes tom

  11. #11

    Standaard

    Gezien je muzieksmaak zou je kunnen luisteren naar Wharfedale, maar het zou kunnen zijn dat die iets te warm zijn naar jouw smaak. Wel erg muzikaal. Ik heb zelf gekozen voor QUAD, omdat die iets frisser klonken (voornamelijk vocalen en strakkere bas) en de artiest "echt" in de kamer projecteerden. Dali vond ik wat dof. Maar ik heb destijds een model uit de Blue serie en een model erboven gehoord en weet niet of het algemeen zo is. Ook de B&W 603 kon mij niet overtuigen. Ik heb nog wel met plezier geluisterd naar de Monitor Audio Silver S8 geluisterd. Wel boven je budget, maar wellicht dat z'n kleinere broers iets voor je zijn.

    Gezien je smaak zou ik zeker NIET naar kleine satelietjes gaan kijken. Vergeet dat meteen om teleurstellingen te voorkomen. Kijk minstens naar bookshelf of zuilen. Laatste tip: bedenk goed wat je wil. Een goede speaker gaat makkelijk 10 tot 20 jaar mee. Tenzij je nu al plannen hebt om op kortere termijn te upgraden, zou ik zeker ook gaan luisteren naar speakers boven de €200/stuk. Neem je vrouw mee naar serieuze luistersessies en laat je adviseren. Ga niet naar een Mediamarkt of iets in die trant, maar naar een hifizaak als Snijders (Rotterdam) of Stassen (Venlo?).

    Voor je kamer zou in principe een bookshelf voldoende kunnen zijn, maar bijv. Roger Waters gebruikt vaak sublieme baspartijen, welke beter uit de verf komen met een goede zuilspeaker.

    Succes!

  12. #12

    Standaard

    Nog 1 toevoeging dan: mijn vriendin ging akkoord met een budget van zo'n 800 euro voor 2 nieuwe fronts. Toen ik haar echter meenam naar Snijders voor een eerste oriëntatie, kwamen we al snel bij een speaker terecht (QUAD 22L) waar we direct verliefd op werden (zowel qua geluid als qua uiterlijk). Helaas wel dubbele van het budget, maar omdat mijn vriendin zelf al direct was overtuigd door het sublieme geluid, hebben we het toch gedaan.

    Moraal van het verhaal: neem je vriendin/vrouw mee en laat haar eens horen hoeveel verschil er tussen speakers zit!

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommy1105
    .



    sorry dat ik zo met de deur in huis val ,
    Dat mag altijd.
    maar vogens de consumenten bond en bepaalde reviews waren er wel een paar typen redelijk tot goed ook in het weergeven van gewoon stereo
    Het is beter om dan wat minder te lezen en zelf wat vaker te luisteren in verschillende winkels.
    Een setje kan vanuit de technische kant wel goed beoordeeld worden maar als ie niet aan jouw smaak voldoed zal het voor jouw geen goed speakersetje zijn.
    Hiermee zeg ik dus niet dat alle reviews onzin zijn maar je kan er ook niet teveel conclusies uit trekken omdat uiteindelijk persoonlijke smaak de grootste factor zal zijn bij de keuze, teminste als je het goed doe.

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Japanners kunnen geen speakers maken. Die gasten zijn perfect als het om electronica gaat maar ze zijn totaal emotieloos en daar gaat het bij een speaker nu juist om.
    Sony schijnt hele fijne speakers in het programma te hebben (type ben ik even kwijt en helaas nog nooit zelf kunnen beluisteren) maar ben het met je eens dat ze met de electronica beter zijn.

    door een stel testredacteuren die de ene week verstand hebben van magnetrons en de andere week van speakers.
    ROFLOL :wink:

    meer mag ik van mijn vrouw niet uitgeven aan ,naar haar zegge,aan een paar houten kasten met een stukje karton

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommy1105
    .
    Om te beginnen kan je bijna nooit een "goed" stereo geluid krijgen uit satelliet speakertjes.


    sorry dat ik zo met de deur in huis val , maar vogens de consumenten bond en bepaalde reviews waren er wel een paar typen redelijk tot goed ook in het weergeven van gewoon stereo,:bepaalde sony setjes,de mission m30 plus de sub dan , en een jbl set ,de rest noem ik maar niet op ik weet ook wel dat ik er niet te veel van kan verwachten , de jbl control serie heb ik laatst in een winkel gehoord even er goed naar geluisterd en ik moet zeggen dat er best een goed geluid uit komt zelfs zonder een sub, maar mijn voorkeur gaat uit naar de bose 201 ook omdat daar een basdriver van 16 cm in zit zal hij toch in staat zijn om een breder geluid beeld te geven en ook omdat ik ze gewoon mooi vindt , maar hoe ze in het echt zullun klinken dat weet ik natuurlijk niet , voor de rest zijn er volgens mij gewoon teveel merken , weten juli een goede lijst van redelijke tot goede merken waarvan stereo het belangrijkst is
    niet verder dan 400 euro .
    Alles is relatief. Wanneer je 10 matige speakers naast elkaar zet zal de een minder matig zijn dan de andere. Als je vervolgens minder matig gewoon goed gaat noemen heb je toch weer een mooie test op papier weten te zetten. (Ik ben niet zo'n fan van de Consumentenbond)

    Bose bezit over het algemeen een slechte prijs kwaliteitverhouding. Nu ik toch lekker aan het generaliseren ben: Japanners kunnen geen speakers maken. Die gasten zijn perfect als het om electronica gaat maar ze zijn totaal emotieloos en daar gaat het bij een speaker nu juist om.

    Helaas voor jou heeft j.vandendool gewoon gelijk. Een volwaardige satteliet speaker bestaat niet. De enkele uitzonderingen die er bestaan op die regel heb ik persoonlijk nog niet gehoord maar vallen sowieso buiten jouw prijsklasse. Neemt natuurlijk niet weg dat jij het misschien prima vind klinken. In verband met ruimte gebrek heb ik ook lange tijd met satteliet speakertjes moeten werken en zeker voor (stereo)muziek is het gewoon niet goed.
    Ga gewoon eens ergens luisteren en probeer je niet op voorhand teveel op een bepaald merk of type te richten. Pak voor de grap ook eens een 'normale' speaker mee met luisteren en oordeel zelf. Laat je in ieder geval niet gek maken door een stel testredacteuren die de ene week verstand hebben van magnetrons en de andere week van speakers.
    Kleine correctie: Bose is toch echt een amerikaans merk. :wink:
    zeker niet mijn favoriet.
    Weet ik. Die twee opmerkingen waren ook niet aan elkaar gerelateerd. Dat japanners over het algemeen geen speakers kunnen maken was meer gericht naar Sony e.d. Hoewel ze bijvoorbeeld wel een super hoofdtelefoon hadden(hebben?) Die was van hout......
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  16. #16

    Standaard

    Japanners kunnen geen speakers maken?????

    Ok het kan altijd beter maar SONY laat haar ES speakers bouwen in Europa (Duitsland) en ze worden in 2 uitvoeringen geleverd voor de Duitse markt met een duitse klank, en voor de Engelse markt een Engelse klank!

    Tevens maakt SONY ook een referentie SACD speaker, kost wat maar dan heb je ook wat.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommy1105
    .
    Om te beginnen kan je bijna nooit een "goed" stereo geluid krijgen uit satelliet speakertjes.


    sorry dat ik zo met de deur in huis val , maar vogens de consumenten bond en bepaalde reviews waren er wel een paar typen redelijk tot goed ook in het weergeven van gewoon stereo,:bepaalde sony setjes,de mission m30 plus de sub dan , en een jbl set ,de rest noem ik maar niet op ik weet ook wel dat ik er niet te veel van kan verwachten , de jbl control serie heb ik laatst in een winkel gehoord even er goed naar geluisterd en ik moet zeggen dat er best een goed geluid uit komt zelfs zonder een sub, maar mijn voorkeur gaat uit naar de bose 201 ook omdat daar een basdriver van 16 cm in zit zal hij toch in staat zijn om een breder geluid beeld te geven en ook omdat ik ze gewoon mooi vindt , maar hoe ze in het echt zullun klinken dat weet ik natuurlijk niet , voor de rest zijn er volgens mij gewoon teveel merken , weten juli een goede lijst van redelijke tot goede merken waarvan stereo het belangrijkst is
    niet verder dan 400 euro .
    Alles is relatief. Wanneer je 10 matige speakers naast elkaar zet zal de een minder matig zijn dan de andere. Als je vervolgens minder matig gewoon goed gaat noemen heb je toch weer een mooie test op papier weten te zetten. (Ik ben niet zo'n fan van de Consumentenbond)

    Bose bezit over het algemeen een slechte prijs kwaliteitverhouding. Nu ik toch lekker aan het generaliseren ben: Japanners kunnen geen speakers maken. Die gasten zijn perfect als het om electronica gaat maar ze zijn totaal emotieloos en daar gaat het bij een speaker nu juist om.

    Helaas voor jou heeft j.vandendool gewoon gelijk. Een volwaardige satteliet speaker bestaat niet. De enkele uitzonderingen die er bestaan op die regel heb ik persoonlijk nog niet gehoord maar vallen sowieso buiten jouw prijsklasse. Neemt natuurlijk niet weg dat jij het misschien prima vind klinken. In verband met ruimte gebrek heb ik ook lange tijd met satteliet speakertjes moeten werken en zeker voor (stereo)muziek is het gewoon niet goed.
    Ga gewoon eens ergens luisteren en probeer je niet op voorhand teveel op een bepaald merk of type te richten. Pak voor de grap ook eens een 'normale' speaker mee met luisteren en oordeel zelf. Laat je in ieder geval niet gek maken door een stel testredacteuren die de ene week verstand hebben van magnetrons en de andere week van speakers.
    Kleine correctie: Bose is toch echt een amerikaans merk. :wink:
    zeker niet mijn favoriet.
    Weet ik. Die twee opmerkingen waren ook niet aan elkaar gerelateerd. Dat japanners over het algemeen geen speakers kunnen maken was meer gericht naar Sony e.d. Hoewel ze bijvoorbeeld wel een super hoofdtelefoon hadden(hebben?) Die was van hout......
    Die "oer"houten hoofdtelefoon (mdr-cd9000??) wordt niet meer gemaakt echter de MDR-cd3000 werd gelijktijdig geintroduceerd, en deze is nu nog (na ruim 15 jaar) in productie. Zegt toch ook wel iets over de kwaliteit( zeker bij een Japans product). Deze hoofdtelefoon is op het hout na identiek, ook geluidstechnisch doet ie niet onder en kan hij momenteel nog steeds meedoen met het beste wat er in de markt is.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rudie
    Japanners kunnen geen speakers maken?????

    Ok het kan altijd beter maar SONY laat haar ES speakers bouwen in Europa (Duitsland) en ze worden in 2 uitvoeringen geleverd voor de Duitse markt met een duitse klank, en voor de Engelse markt een Engelse klank!

    Tevens maakt SONY ook een referentie SACD speaker, kost wat maar dan heb je ook wat.
    Haha, niet helemaal over de toeren raken he
    1- Het was een generalisatie, daar zijn dus uitzonderingen op
    2- Sony laat ze in europa maken. Is het dan nog een Japanse speaker.....?
    3- Wat electronica betreft, niets dan lof.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  19. #19

    Standaard

    nee OK dan

    Niet alleen in Europa maken maar ook ontwerpen en luistertesten uitvoeren met Europese oren :wink:

  20. #20

    Standaard

    Iets zegt mij dat rudie Sony speakers in huis heeft... Of zit ik nu fout?

  21. #21

    Standaard

    HA HA

    Nee hoor alles van TANNOY en REL!!

    D700 front
    D750 center
    st200 supertweeters
    eyris rear

    :wink:

    alleen de opmerking Japanse speakers zijn niks wil ik alleen ontkrachten,
    en in dit geval met SONY omdat dit merk mij toch wel zeer gevoelig ligt en dan met name de ES en ESPRIT serie.

    Misschien dat dit opgaat voor een merk als pioneer... oeioei nou krijg ik problemen :wink:

  22. #22

    Standaard speaker

    als je toch voor boekenplank speakers gaat.
    is de klipsch reference rb 15 misschien iets deze kosten 199 euro perstuk dus binnen je budget.
    klipsch laat toch wat meer horen dan andere speaker vind ik.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rudie
    alleen de opmerking Japanse speakers zijn niks wil ik alleen ontkrachten,
    en in dit geval met SONY omdat dit merk mij toch wel zeer gevoelig ligt en dan met name de ES en ESPRIT serie.

    Misschien dat dit opgaat voor een merk als pioneer... oeioei nou krijg ik problemen :wink:
    Wat betreft speakers....pioneer maakt volgens mij geen speakers voor HT en stereo.
    Zelf vind ik Sony te schel klinken en ook de speakers niet echt top, Pioneer maakt naar MIJN MENING fijnere receivers.
    Terug on topic.

    Ik ken inmiddels al zoveel mensen die terugkomen van Bose. Ik ben geen fan van satteliet systemen, maar Bose maakt het wel heel bont. Ik denk dat je voor veel minder euro's bij Kef een fijner klinkende 5.1 set kunt aanschaffen. Een vriend van mij bezit het Bose 1.2.3 systeem met 2 speakers en 1 bassmodule. Heeft 1500 Euro gekost en stond wel mooi bij zijn plasma en zijn interieur. Nu heeft hij spijt van het geluid van dat apparaat. Ok er is wel een surround beleving, maar met 5.1 set voor 1500 euro is veel meer mogelijk. Nu wil zijn vriendin de Bose niet weg doen, "was zo'n duur ding moeten er nu van genieten"

  24. #24

    Standaard

    Heb je wel eens luidsprekers van BNS beluisterd???
    Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA50 ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Marantz DD-82, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

  25. #25

    Standaard

    Hmmm, ik kan het niet laten om Sony even bij te springen

    De recivers zijn zoals ookal door andere is gezegd erg goed! Zeker op HT gebied maar ook zeker op stereo gebied zijn het kwalitatief goede producten die na mijn mening ook erg goed klinken. Wat de ene schel noemt, noemt de ander agressief en bruisend het is maar wat je er zelf van maakt. Smaken verschillen en dat is helemaal geen probleem.

    Maar wat de luidsprekers van Sony betreft moet ik het toch eens zijn met wat eerder werd beweerd. Het zijn nou eenmaal niet de beste producenten van dit soort dingen. Wij hebben een SA-VE835ED thuis staan en dat staat in de breedte in een kamer van 25M2 aan een STR-DE685. De reciverd doet zijn werk goed maar de luidsprekers komen te kort. Ze zijn duidelijk niet geschikt voor zo'n grote ruimte en de sub kan het bij lange na niet aan. Toch niet wat je zou verwachten van een speakerset waar je al snel 700 euro plus voor betaald.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •