Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 120 worden weergegeven.
  1. #51
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    en die klinken inderdaad beter dan de brandweerslangen die er aan zaten
    Dat kunnen verschillende maten zijn Chris. :P :wink:

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Volumius
    ... dozenschuivers ...
    ... De MM in Lwd biedt aan dat je ELK PRODUKT wat je bij hen koopt binnen X dagen zonder opgaaf van redenen terug kunt brengen en gewoon je geld terugkrijgt....
    ... Niet helemaal wat ik bedoelde, maar toch wel degelijk een goed idee :wink: . En Lwd staat volgens mij voor Leeuwarden.
    Inderdaad Edgar Lwd staat voor Leeuwarden. Dat even omdat ik niet kan beloven dat andere MM's dezelfde regeling hebben. Ik verw8 van wel.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  3. #53

    Standaard

    Maar is dat alleen bij de mm in leeuwarden dan? of ook bij die in utrecht?
    Zou overigens de Yamaha RX-V2500 ook een goede optie wezen?

  4. #54

    Standaard

    Ik heb de 1014 besteld, en vergeleken met de yamaha. Ik vond de pioneer zijn prijs meer waard. Heb ze allebei beluisterd op B&W boxen.
    Ik meen dat deze ongeveer dezelfde klankkleur hebben als mission boxen.

    Ik vond de yamaha op stereo ietsjes beter klinken, maar op surround heeft de pioneer gewoon meer power en beter in het hoog.
    Nog iets het door pioneer gebruikte MCACC (akoestiesche calibrering) werkt nauwkeuriger (naar mijn ervaring) dan het door yamaha gebruikte YPAO.

    Nog een rede voor mij was om voor de pioneer te gaan is dat ik de yamaha gewoon oerlelijk vond. Maar dat is persoonlijk natuurlijk :P
    De marantz was voor mij net iets te duur dus daar kan ik verder niets over zeggen.

    Ik vond de pioneer zeker flink in de hoge tonen, maar om dit nou schel te noemen? nee Mooi en sprankelend!! Het is wel een verbetering tov mijn vorige 811 die inderdaad wat minder warm klonk dan de 1014

    Citaat:
    Quote:
    ik geloof er wel in dat het uitmaakt of je er flink 4.0mm koperdraad tussen hebt of gewoon dunne flutdraadjes.

    Dikte zeg dus juist weer niets.
    En of dat wat zegt!?!? hoe kun je nou zeggen dat dikte niets uitmaakt???
    misschien dat die nordost kabels volgepropt zitten met zilver of andere troep, maar een dikke koperkabel klinkt weldegelijk beter dan een te dunne koperkabel.... Laat je niets wijsmaken 8)
    It is far better to understand the universe as it really is, than to persist in delusion - no matter how satisfying or reassuring.
    - Carl Sagan

  5. #55

    Standaard

    haha, dat bedoelde ik ook al, dikke kabels hebben gewoon een betere doorvoerbandbreedte. En ik vind het altijd echt onzin als ze in die bladen een 5tal 2.5 mm koperdraad gaan vergelijken waarbij volgens mij het enige verschil het merk en de prijs is. En het gaat me al helemaal te ver als ze die audiomeubels gaan vergelijken en dan kreten neerzetten als: with this kitrack you can achieve a better amount of bass o.i.d. Maar goed we dwalen af....

    Maar verder bedankt voor je reactie, dat zijn de antwoorden die ik zoek! ervaringen!
    Wat vond je van het laag toen je die pioneer met die yamaha vergeleek?

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    en die klinken inderdaad beter dan de brandweerslangen die er aan zaten
    Dat kunnen verschillende maten zijn Chris. :P :wink:
    LOL

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Volumius
    haha, dat bedoelde ik ook al, dikke kabels hebben gewoon een betere doorvoerbandbreedte. En ik vind het altijd echt onzin als ze in die bladen een 5tal 2.5 mm koperdraad gaan vergelijken waarbij volgens mij het enige verschil het merk en de prijs is. En het gaat me al helemaal te ver als ze die audiomeubels gaan vergelijken en dan kreten neerzetten als: with this kitrack you can achieve a better amount of bass o.i.d. Maar goed we dwalen af....

    Maar verder bedankt voor je reactie, dat zijn de antwoorden die ik zoek! ervaringen!
    Wat vond je van het laag toen je die pioneer met die yamaha vergeleek?
    Op een bepaald niveau ga je dingen ontdekken...... Die KUN je nu nog niet voor mogelijk houden

  8. #58

    Standaard

    Wou jij zeggen dat je het verschil hoort als je je receiver op een hifi meubel van 100 of van 1000 euro zet?

  9. #59

    Standaard

    Ik zou me er zeker niet over kunnen verbazen nee.
    Als je bedenkt dat er al verschillen in geluid te ontdekken zijn als je een component op een vibrapod zet of gewoon zo direct op een meubel.

  10. #60

    Standaard

    Maar volgens mij praat je dan over minimale verschillen. Want het zal altijd een veel kleiner verschil wezen als je een receiver veranderd voor een andere. En aangezien we het dit topic (als het goed is) over receivers hebben............ :wink:

  11. #61

    Standaard

    Ik maakte alleen een opmerking terug over jou opmerking dat je het niet wilt geloven dat ook in audiomeubels nog winst te behalen is

  12. #62

    Standaard

    Er zal vast wel winst mee te behalen zijn. Maar ik denk dat je dat alleen merkt als je vleermuisoren hebt.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Als je bedenkt dat er al verschillen in geluid te ontdekken zijn als je een component op een vibrapod zet of gewoon zo direct op een meubel.
    Ik denk dat eigenlijk 99,9% van de mensen die niet kan horen en het merendeel van de effecten psychologisch zijn. Eigenlijk moet je zoiets blind gaan testen, maar dat doet men niet.
    Laten we maar weer even ON-TOPIC gaan en een goed receiver advies geven.

  14. #64

    Standaard

    Op een bepaald niveau ga je dingen ontdekken
    Op welk NIVEAU dan wel niet meneer sauer als ik vragen mag?


    Maar even ter zake,

    Op het moment vond ik de bassen van de pioneer mooier klinken maar als het geluid ECHT hard stond had de yamaha toch wat meer impact qua bass. Maar misschien komt dit ook wel omdat de yamaha 180 watt per kanaal claimt te hebben (maar dit is ook wel weer op 6ohm geloof ik en pioneer meet 120 per chan op 8 ohm). Maar ja dit was wel weer op de stereo stand en ja zoals ik al zij heeft yamaha toch een leuk speeltje met dat pure direct en klinkt het net wat natuurlijker/beter.

    Het blijft een moeilijke keuze...
    It is far better to understand the universe as it really is, than to persist in delusion - no matter how satisfying or reassuring.
    - Carl Sagan

  15. #65

    Standaard

    Tja ik ben iemand die nogal graag filmavondjes houd met vrienden. En dan vind ik het wel belangrijk dat het geluid net als in de bioscoop stevig hard op je afkomt. En daar zoek ik eigenlijk een receiver voor. Eentje met genoeg power en tonale aanwezigheid dat je een kamer vol met mensen kan vermaken met goed heftig filmgeluid.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phorze
    Op een bepaald niveau ga je dingen ontdekken
    Op welk NIVEAU dan wel niet meneer sauer als ik vragen mag?
    Heb je me zien schrijven dat ik het over mijn setje heb?
    Arrogant ventje....

  17. #67

  18. #68

    Standaard

    Ik kreeg een beetje de indruk dat onze vrolijke vriend Phorze denkt dat ik mezelf zo ontzettend goed zou vinden.
    En zijn manier van reageren stond me niet "helemaal" aan zeg maar
    Hard schreeuwen, weinig inhoud is altijd zo lullig.

  19. #69

    Standaard

    Oki maar wat moet ik nou kopen als ik (zie paar posts terug) die filmavondjes lekker heftig wil beleven?

  20. #70

    Standaard

    Tja, de HK 430 kost tegen de 800
    De Yamaha 1500 zit in die prijsklasse
    De Pioneer 1014,
    de denon 2105
    Bij pick2pay is er zelfs een 2014 te krijgen voor jou budget.
    In dat geval zou ik toch eens serieus gaan kijken naar die 2014
    Erg mooi ding.

  21. #71

    Standaard

    Ja daar zat ik ook al aan te denken aan die 2014. De 2105 durf ik niet echt meer aan gezien dus het feit dat een Denon avr-1804 de voorganger was voor wat ik nu ga kopen, en die wist niet echt te overtuigen met grootschalige films. Opzich was ik vrijwel vanaf het begin op yamaha gefocused maar daar lees ik toch veel te veel verschillende verhalen over om het te kunnen vertrouwen. De een vind het te schel, de ander te donker, maar niemand vind volgens mij yamaha perfect. Voor de rest vind ik harman iets minder interessant gewoon vanwege het ontbreken van thx, auto setup mic enz. Ik denk dat het uiteindelijk tussen de marantz 7500 en de pioneer 2014 zal moeten gaan. En misschien de yamaha 2500 maar volgens mij zijn die yammies niet zo goed in het geven dan diep laag wat lekker onder je stoel kruipt.

    Kijk het logische antwoord is natuurlijk vaak: ga luisteren, dit kan je doen als ik wat voor stereo zoek, maar hier gaat het echt om Home cinema gebeuren en ik kan moeilijk mijn hele setup mee gaan slepen naar die winkel.

  22. #72

    Standaard

    Persoonlijk zou ik als ik moet kiezen tussen de 7500 en de 2014 eerst naar de 2014 gaan kijken.
    Waarom dat is weet ik eigenlijk niet eens echt, maar de Pioneer zou toch mijn eerste voorkeur hebben.
    Dat de Harman Kardon geen THX heeft zou ik mijn keus ECHT niet van laten afhangen.
    Dat is alleen een duur betaalde sticker....

  23. #73

    Standaard

    Toch wel? Maar het is toch ook een formaat? THX surround ex is volgens mij ook een formaat wat je op die star wars dvd's vind.

  24. #74

    Standaard

    Nou dat schreeuwen valt best mee en inhoud hebben mijn berichten wel hoor.. :wink: Toch wat meer dan het over Niveau's hebben enzo.

    We zitten hier namelijk allemaal op hetzelfde niveau hier op het forum,
    en als je iets wilt zeggen zeg dan wat je bedoeld.. wat inhoudelijker misschien?

    maar even ontopic:
    Je kunt toch echt beter dan even die dozenschuivers vermijden in de buurt en naar een zaak gaan waar ze je misshien toch die recievers meegeven, of zoals a3aan zei het even bij de MediaMarkt proberen. Want uiteindelijk gaat het natuurlijk om wat je zelf het beste vind klinken..

    Succes!!
    It is far better to understand the universe as it really is, than to persist in delusion - no matter how satisfying or reassuring.
    - Carl Sagan

  25. #75

    Standaard

    Idd met een THX select reciever heb je een extra surround mode die je goed kunt gebruiken met films als terminator of star wars, maar de vraag is natuurlijk of je dit belangrijk vind..
    It is far better to understand the universe as it really is, than to persist in delusion - no matter how satisfying or reassuring.
    - Carl Sagan

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •