Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het leed dat €uro heet!

    Misschien ben ik de enige met dit probleem, maar ik wil het jullie toch voorleggen.

    Ik heb het idee dat ik sinds de invoering van de €uro veel makkelijker geld uitgeef aan DVD's dan daarvoor. Vorige week nog, kocht ik zonder blikken of blozen voor €23 Moulin Rouge en vond het zelf een reuze goeie deal. Toen ik het later narekende bedacht ik me dat ik ruim 5 tientjes had betaald. Ik weet niet of ik dat in guldens net zo snel had gedaan. Ook nu, met al die aanbiedingen bij MM R'dam, ben ik in staat zo 5 DVD's te kopen-> 'Want ze kosten toch maar 19,99'. Zelf die %$@#%$@-film 'The Mexican' zou ik aanschaffen, omdat hij maar €7,99 kost. Het klinkt gewoon zo verrekte goedkoop, maar ik zou hem nog niet gebruiken als onderzetter!

    Hebben jullie dat nou ook, of hallucineer ik?

    Groeten,

    BasH

  2. #2

    Standaard

    1. koop alleen dvd's die voor jou top zijn, het lijkt mij nogal geld verspilling wanneer je dvd's koopt die je zelf butt vind.

    2. neem een eurocalculator mee ofzo joh dan eerst uitrekenen wat ze in guldens kosten en dan bedenken of je ze wilt kopen of niet.
    Peter

  3. #3

    Standaard

    geen last van , kocht al alles in £ , dus het omrekenen gaat gewoon automatisch door

  4. #4

    Standaard

    Ik heb er ook geen last van ... ik koop pas DVD's sinds de invoering van de €uro

  5. #5

    Standaard

    Het komt mij inderdaad wel bekend voor. Nou kocht ik vroeger VHS-jes voor 40 piek, dus €19,99 voor een SE DVD vind ik niet zo duur, maar als je bij de FRS kijkt dan zie je pas dat het verschil tussen gulden en euro soms erg oploopt. Voor 1 januari 2002 was Gladiator lange tijd een hele dure DVD (90 piek), maar dat was ook zo'n beetje de enige die zoveel kostte. Normale prijs was toch wel 40, 50, 60 gulden.
    Maar nu staan Moulin Rouge, Die Hard, Final Fantasy enzovoorts gewoon voor €36,99 bij de FRS. Da's gewoon ƒ81,52
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  6. #6

    Standaard

    Had ik ook last van hoor... tot 3 weken geleden! Ben ik tot inkeer gekomen...en nu koop ik echt alleen films die ik echt wil! GA woensdag naar MM voor Usual Suspects...omdat ik hem echt WIL! *LOL*

    Zomaar geld uitgeven is over!
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  7. #7

    Standaard Re: Het leed dat €uro heet!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BasH
    'The Mexican' zou ik aanschaffen, omdat hij maar €7,99 kost. Het klinkt gewoon zo verrekte goedkoop, maar ik zou hem nog niet gebruiken als onderzetter!

    Hebben jullie dat nou ook, of hallucineer ik?
    Ik koop ook zeker makkelijker, maar The Mexican is een wereldfilm, ik snap niet dat heel veel mensen hem niet goed vinden, but that's just me

  8. #8

    Standaard

    ik heb er ook last van niet alleen met dvds maar met alles.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    Had ik ook last van hoor... tot 3 weken geleden! Ben ik tot inkeer gekomen...en nu koop ik echt alleen films die ik echt wil! GA woensdag naar MM voor Usual Suspects...omdat ik hem echt WIL! *LOL*

    Zomaar geld uitgeven is over!
    En dat heb ik ook gedaan, ik zie je alleen niet zo veel op het forum PDP

  10. #10

    Standaard Re: Re: Het leed dat €uro heet!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Ik koop ook zeker makkelijker, maar The Mexican is een wereldfilm, ik snap niet dat heel veel mensen hem niet goed vinden, but that's just me
    Begrijp ik ook niet!!!!
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  11. #11

    Standaard

    Ik heb wel last van dat €uro leed, maar meer met andere dingen dan DVD´s. Mijn meeste DVD´s betaal ik tegenwoordig toch in Engelse Ponden of Canadese Dollars...
    Maar idd. die €uro´s glippen door je vingers...

  12. #12

    Standaard Re: Het leed dat €uro heet!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BasH
    Ook nu, met al die aanbiedingen bij MM R'dam, ben ik in staat zo 5 DVD's te kopen-> 'Want ze kosten toch maar 19,99'.
    Je kunt je natuurlijk afvragen waarom je een DVD koopt:

    *voor de hep
    *omdat je de film erg goed vindt
    *hij erg goedkoop is

    Ik koop alleen iets omdat ik 'm goed vind. Daarbij heb ik natuurlijk wel een priolijstje (de allerbeste het eerste in principe) die beïnvloed wordt door de prijs. Zo kan ik eentje eerder kopen omdat ie toevallig in de aanbieding is. Maar sommige films vind ik dan wel goed, maar wil ze toch niet hebben. Waarom is moeilijk uit te leggen, maar ik heb er niet zoveel behoefte aan om die films -tig keer te kijken. Misschien wel weer als ze een keer voor €5 in de bak liggen.

    Verder koop ik tegenwoordig bijna niets meer in NL. Echt veel te duur. Heel veel uit Australie en soms wat uit de VS (soms betere releases). Iedereen hier raakte bv helemaal opgewonden van Hannibal voor €20 en ik haal 'm voor €13 uit Australie (ex verzend, maar pre-order) dus dat scheelt weer een halve DVD. Ok, ik heb mijn speler moeten laten ombouwen maar na een aantal (reken dat soort dingen niet uit) aankopen is dat er ook wel uit. Het belangrijkste vind ik nog dat ik me gewoon geen oor aan wil laten naaien door Mr.Breukhoven en consorten.
    Het is toch raarrrr dat je een DVD van Rammstein goedkoper uit Australie kan halen dan uit Duitsland...Dan moet er gewoon iets niet kloppen.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  13. #13

    Standaard

    Inderdaad, volledig mee eens.

    Het zou verboden moeten worden.
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  14. #14

    Standaard Alles is de schuld van de euro

    ...Nederland mort. Over stijgende prijzen, en over het wennen aan de euro dat maar niet wil lukken. Tegen het Nibud klaagden 2500 ondervraagden steen en been, bleek vrijdag. Acht van de tien mensen is meer geld kwijt aan dagelijkse uitgaven dan gebruikelijk...
    Alles is de schuld van de euro
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  15. #15

    Standaard

    Met veel zaken reken ik nog om maar met DVD's zijn de prijzen er bij mij ingebrand €30 is duur €25 is de gewone prijs €20 is voor een nieuwe top DVD goedkoop. Ik probeer niet boven de €25 te kopen. Vorig jaar kocht ik nog wel eens DVDs van fl69,95. Dus ben ik wat meer op de prijs gan letten (dit komt overigens niet door de euro, maar omdat ikzelf vond dat ik vaak te dure DVD's kocht).

  16. #16

    Standaard

    Ik vind het juist allemaal handiger met de euro. Neem nu op deze site: allemaal euro, zowel de Nededrlanders als de Belgen.
    En ik doe over het algemeen minder op. Vroeger haalde ik regelmatig 1000fr uit de muur voor kleine prulletjes terwijl het nu maar 20 euro is...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    En dat heb ik ook gedaan, ik zie je alleen niet zo veel op het forum PDP
    Klopt... heb het de laatste tijd nogal druk gehad, opknappen huis, iemand helpen verhuizen en inrichten etc. Maar ik hoop dat ik morgen hier kan melden dat ik een paar nieuwe aanwinsten heb! *LOL*.... Bedankt om je 'bezorgdheid', ik weet niet of dit het goede woord is, maar iig bedankt voor de interesse!!

    Ik hoop iig weer lekker mee te kunnen l*llen vanaf nu! *LOL*
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  18. #18

    Standaard

    ik ben zelf nu nog wel meer op gaan letten met wat ik koop. zonder erbij na te denken heb je toch in een keer 100 piek uitgegeven als je 2 dvd's koopt.
    moet toch nog wel beetje wennen aan de euro

  19. #19

    Standaard

    Sinds de euroinvoering koop ik veel meer dvd's bij de MM dan bij de FRS of andere zaken. Ik heb geen last van de euroinvoering, want ik koop toch alleen dvd's die het aanschaffen waard zijn. Let ook niet echt op de prijs van dvd's die ik niet wil hebben, dus die zal ik dan ook nooit aanschaffen.
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  20. #20

    Standaard

    Ik smijt ook steeds meer geld over de balk

    net als bij de v&d acties dan denk je wow 20 euro per dvd kom je thuis blijkt het toch weer meer dan 100 gld wat je uitgegeven hebt

  21. #21

    Standaard

    Ik vind niet dat je de euro er de schuld van kan geven dat je "teveel" uitgeeft.
    Je ziet toch ook wat er inkomt van je baas, of zie ik dat verkeerd

    Ik koop ook nog niet zo lang zoveel DVD's en als ik ze kocht dan was het bij Bol of FRS. En via internet is alles goedkoper dan beide winkels dus mij maakt het niet uit, die euro, kopen doe ik toch.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camille
    Ik vind niet dat je de euro er de schuld van kan geven dat je "teveel" uitgeeft.
    Je ziet toch ook wat er inkomt van je baas, of zie ik dat verkeerd
    Ik geef de €uro ook niet de schuld van enige financiele malaise; ik merk alleen dat ik veel ongemerkter geld uitgeef dan daarvoor. Een bedrag als '20' klinkt (uit historisch perspectief) laag, maar is het nu dus niet meer. Dat is het verneukeratieve.

    Groeten,

    BasH

  23. #23

    Standaard Besefte het nog niet

    In het begin ben ik erg dom geweest,toen ik mijn dvd speler 27 Oktober 2000 kocht,heb ik de zelfde dag nog The world is not enough bij de frs gekocht voor fl. 59,95 (€ 27,20).
    En in Februari 2001 heb ik fl. 69,95(€ 31,74) neer gelegd voor Mi2 bij de frs.
    Maar dit komt denk ik dat ik nog aan het idee moest wennen.
    Ik heb mij daarna voor genomen dat ik alleen nog dvd's koop die maximaal fl. 49,95,- (€22,52) kosten.

  24. #24

    Standaard Re: Besefte het nog niet

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Ik heb mij daarna voor genomen dat ik alleen nog dvd's koop die maximaal fl. 49,95,- (€22,52) kosten.
    Mijn maximumgrens ligt op € 24.
    Zo staan er in mijn verlanglijstje nog en stuk of 10 top-films die nog altijd meer dan 25€ staan (op alle goedkope online winkels) en die koop ik dus niet. Ik wacht tot ze ergens in promotie komen.
    bv. Star Wars Phantom Menace en Saving Private Ryan.

  25. #25

    Standaard Re: Re: Besefte het nog niet

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Point7
    Mijn maximumgrens ligt op € 24.
    Zo staan er in mijn verlanglijstje nog en stuk of 10 top-films die nog altijd meer dan 25€ staan (op alle goedkope online winkels) en die koop ik dus niet. Ik wacht tot ze ergens in promotie komen.
    bv. Star Wars Phantom Menace en Saving Private Ryan.
    Je kunt mijn Star Wars DVD wel overkopen voor 24€

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •