De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wie is wat / wat is wie in de filmwereld?

    ik heb een vraagje over de aftiteling

    wat is een gaffer?

    dit zie je bijvoorbeeld op de aftiteling staan bij Kill bill

    zo staat er bijvoorbeeld ook Runner op nou weet ik dat dat een manusje van alles is.

    hoeplijk kan iemand mij hier antwoord op geven

  2. #2

    Standaard

    Volgens imdb:

    Gaffer
    AKA: Chief Lighting Technician
    The head of the electrical department, responsible for the design and execution of the lighting plan for a production. Early films used mostly natural light, which stagehands controlled with large tent cloths using long poles called gaffs (stagehands were often beached sailors or longshoremen, and a gaff is a type of boom on a sailing ship). In 16th Century English, the term "gaffer" denoted a man who was the head of any organized group of laborers.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  3. #3

    Standaard

    Een gaffer houdt zich voornamelijk bezig met de belichting van de set.

  4. #4

    Standaard

    heren hartelijk dank voor jullie beschijvingen ik kon hier op IMDB niks vinden, zou een van jullie misschien zo vriendelijk willen zijn een link te plaatsen met waar ik die omschrijvingen kan vinden op IMDB.

  5. #5

    Standaard

    Alsjeblieft: http://www.imdb.com/Glossary/

    "Voor Gaffer toets G", "Voor Director toets....."
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  6. #6

    Standaard

    Zou de titel van dit topic misschien aangepast kunnen worden? Dan weet je tenminste waar het overgaat en het is ook handiger ivm zoekfunctie...
    Four-Star Trader (236)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Zou de titel van dit topic misschien aangepast kunnen worden? Dan weet je tenminste waar het overgaat en het is ook handiger ivm zoekfunctie...
    Done!
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Roger Ebert heeft eens een geheel eigen overzicht van filmtermen gemaakt. Erg leuk. Diegenen die de Cinemania 97 cd hebben kunnen hem ook daarop vinden.

    Ebert's movie glossary

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •