Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 28 van 28 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    hauppauge staat bekend als een van de top tv kaarten. ook pinnacle is geen bekende op dat gebied.

    ik heb ooit ook voor deze keuze gestaan en heb voor een hauppauge 350 gekozen omdat er ook een hardware mpeg 2 decoder op zit. dit wil zeggen dat je video(analoog en digitaal) via s-vhs kunt capturen en harwarematig wordt gerendert. dit geeft veel minder belasting op je systeem en veel beter beeld kwaliteit!

    affijn: uit de tests kwam naar voren dat hauppage de beste weergave had!
    ze zijn wel meteen een stuk duurder dan de gemiddelde tv-kaart.

    koop geen externe tv-kaart! deze zijn gewoon een stuk minder dan een interne pci-kaart!
    de meeste pci tv-kaarten vinden het prettig om niet gedeeld te worden:
    met andere woorden; je moet een pci-slot overhebben die geen irq deelt!

    ik hoop dat hier wat aan hebt.
    :wink:
    Harry,

    Bedankt voor de info.
    Weet jij toevallig wat het grote verschil is tussen de 350 en de 250 van Hauppauge?
    Het enigste verschil wat ik kan vinden namelijk is dat de 350 een fm-tuner aan boord heeft en de 250 niet.
    Overweeg namelijk 1 van deze 2 kaarten maar vindt het prijsverschil nogal groot.

    Met vriendelijke groet,


    Jeroen.


    Ooh edit, ik lees nu ook dat de 350 een hardwarematige Decoder heeft met TV-out. Als ik opname's maak en op dvd wil zetten heb ik die Decoder toch niet nodig? Tijdens opname wordt toch alleen maar gebruik gemaakt van de Encoder?

    Hoor graag van je/jullie.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    hauppauge staat bekend als een van de top tv kaarten. ook pinnacle is geen bekende op dat gebied.

    ik heb ooit ook voor deze keuze gestaan en heb voor een hauppauge 350 gekozen omdat er ook een hardware mpeg 2 decoder op zit. dit wil zeggen dat je video(analoog en digitaal) via s-vhs kunt capturen en harwarematig wordt gerendert. dit geeft veel minder belasting op je systeem en veel beter beeld kwaliteit!

    affijn: uit de tests kwam naar voren dat hauppage de beste weergave had!
    ze zijn wel meteen een stuk duurder dan de gemiddelde tv-kaart.

    koop geen externe tv-kaart! deze zijn gewoon een stuk minder dan een interne pci-kaart!
    de meeste pci tv-kaarten vinden het prettig om niet gedeeld te worden:
    met andere woorden; je moet een pci-slot overhebben die geen irq deelt!

    ik hoop dat hier wat aan hebt.
    :wink:
    Harry,

    Bedankt voor de info.
    Weet jij toevallig wat het grote verschil is tussen de 350 en de 250 van Hauppauge?
    Het enigste verschil wat ik kan vinden namelijk is dat de 350 een fm-tuner aan boord heeft en de 250 niet.
    Overweeg namelijk 1 van deze 2 kaarten maar vindt het prijsverschil nogal groot.

    Met vriendelijke groet,


    Jeroen.


    Ooh edit, ik lees nu ook dat de 350 een hardwarematige Decoder heeft met TV-out. Als ik opname's maak en op dvd wil zetten heb ik die Decoder toch niet nodig? Tijdens opname wordt toch alleen maar gebruik gemaakt van de Encoder?

    Hoor graag van je/jullie.
    Hallo,
    de hardware matige decoder is met name handig als je oude video's of familie filmpjes wilt capturen.
    uit tests is gebleken dat deze kaart met hardware matige decoder superieur is ten opzichte van de software matige decoders.

    Ik heb trouwens absoluut geen sync problemen of wat dan ook.

    ik heb de resultaten van de 350 vergeleken met een andere goedkopere kaart en het verschil is duidelijk aanwezig in het voordeel van de hauppauge 350.

    mocht je niet willen capturen, dan kun je met de 250 volstaan.

    mocht je echter via je pc films willen afspelen via je tv, dan is de tv-out natuurlijk wel erg handig! :wink:

    de antenne die je erbij krijgt voor de fm tuner is niet van een dusdanige kwaliteit. mocht je veel radio luisteren, dan is een goede, losse antenne met versterking aan te bevelen.

    vergewis je ervan dat je een pci-slot vrij hebt die NIET gedeeld wordt. de kaart wil een irq voor zichzelf hebben.
    verder lijkt het erop dat hauppauge een voorkeur heeft voor intel chipsets(zoals de meeste trouwens, staat meestal bij "optimized voor intel").
    ik heb op forums gelezen dat er nog wel eens problemen kunnen ontstaan met via of amd chipsets.(in het algemeen valt het wel mee 8)

    zo, ik denk dat je nu alle informatie hebt om een goede keuze te maken. :wink:

    voor goede reviews kun je terecht op het internet. hier kun je eventueel ook lezen waarom de meeste reviewers een pci-kaart prefereren i.p.v. een usb variant. :wink:
    howel ik denk dat de meeste usb 2.0 kaarten nu wel van goede kwaliteit zijn en het met name ging om de oudere usb 1.1 varianten.

  3. #28

    Standaard

    Harry,

    Bedankt voor de uitgebreide informatie.
    Hier kan ik wat mee en heb dan ook besloten dat ik over 2 weekjes de 350 in huis haal.
    Mijn bevindingen laat ik nog wel weten.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •