Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard heavenly creatures :peter jacksons

    he lui ik ben een beetje peter jacksons films aan het sparen en heb een vraagje over de film heavenly creatures met liv tyler is die al op dvd en weet iemand waar die over gaat?


    groeten jeroen kp

  2. #2

    Standaard Re: heavenly creatures :peter jacksons

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kaptein Pikaard
    he lui ik ben een beetje peter jacksons films aan het sparen en heb een vraagje over de film heavenly creatures met liv tyler is die al op dvd en weet iemand waar die over gaat?
    Een erg mooie film, gaat over twee opgroeiende meisjes. Heel anders dan de rest van zijn oevre, absoluut geen horror of fantasy. Een beetje in de stijl van Virgin Suicides. Ik heb hem nog nergens op DVD gezien als R2.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  3. #3

    Standaard

    Het is een typisch kostuumdrama over 2 jonge meisjes die zich van anderen afzonderen en hun eigen fantasiewereldje creeëren. Met alle gevolgen van dien.

    Ik vind het een erg slechte film. Enig pluspunt is Kate Winslet die er goed uitziet en fatsoenlijk acteert. De film is een afrader! Tenzij je van kostuumdrama's houdt.

  4. #4

    Standaard

    ik vond heavenly creatures een leuke film, verwacht wel nt iets in de stijl van de andere Peter Jackson films. De film is bij momenten redelijk traag maar volgens mij moet heavenly creatures zeker de art house liefhebbers aanspreken

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar
    De film is een afrader! Tenzij je van kostuumdrama's houdt.
    Hm, ik vind het bepaald geen kostuumdrama. Maar verwacht idd niets Jacksoniaans.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  6. #6

    Standaard

    Zou het inderdaad geen kostuumdrama willen noemen.
    Vond het een goede film. Goed geacteerd goed verhaal.
    aanrader.

  7. #7

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    ja hoezo ?
    of schrijf je het anders?maar any way ik dacht dat ze daar in mee speelde.

  10. #10

    Standaard

    Liv Tyler speelt volgens mij niet mee, maar Kate Winslet. En ik vond het een erg goede film, het is niet iets voor Peter Jackson maar het is meer onderhuids, hoe zeg ik dat... Braindead en Bad Taste is slasher/maai werk maar dit heeft echt een structuur met goede karakters. Ik vond hem ijzersterk...

  11. #11

    Standaard

    Ik heb deze al een poos geleden op TV gezien en hij is mij toen al zo goed bevallen dat ik hem wel wou aanschaffen. Nou is ie op Regio 2 nergens te verkrijgen, dus uiteindelijk heb ik maar de de Regio 1-uncut version bij DVDSoon aangeschaft.

    Prachtige verfilming van een waargebeurd verhaal. En de jonge Kate Winslet zet hier idd een mooie rol als 1 van de meisjes neer.
    Het is idd niet te vergelijken met Peter Jackson's eerder werken, Braindead of Bad Taste, maar toch qua stijl van filmen (veel dynamisch camerawerk) herken je de hand van Jackson toch wel terug. De vliegende shots door het zandkasteel vond ik echt briljant gedaan en de droomscénes met de levende kleipoppen, een combinatie van mensen in rubber pakken en stop-motion shots met klei-poppetjes ook.

    Een geslaagde film en toch onbegrijpelijk dat ie niet op Regio 2 verkrijgbaar is.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #12

    Standaard

    Er schijnt een R2 versie in Frankrijk en Duitsland te zijn ... maar echt grondig uitgezocht heb ik dat nog niet ...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PvdS
    Er schijnt een R2 versie in Frankrijk en Duitsland te zijn ... maar echt grondig uitgezocht heb ik dat nog niet ...
    Ik heb de Duitse versie en die is uitstekend.
    Anamorphic Widescreen 1.85:1
    Met DD 5.1 in het Engels.
    Eventueel met Duitse ondertiteling.
    En 18 min aan bonusmateriaal.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Splatterhead
    Ik heb de Duitse versie en die is uitstekend.
    Anamorphic Widescreen 1.85:1
    Met DD 5.1 in het Engels.
    Eventueel met Duitse ondertiteling.
    En 18 min aan bonusmateriaal.
    Ziet er ook goed uit, die had ik nog niet gevonden. De R1 heeft geen DD 5.1, maar wel het orgineel geschoten beeldformaat, 2.35:1.
    Ook vreemd eigenlijk dat er geen R4 blijkt te bestaan..
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  15. #15
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik heb gelezen dat de Duitse versie behalve het verkeerde ratio ook nog eens is ingekort met zo'n 10 minuten. Hopelijk wordt deze film binnenkort uitgebracht voor regio 2 in de juiste ratio en dan zonder 'cuts'.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  16. #16

    Standaard

    Volgens IMDB is de uncut (R1) versie van Heavenly Creatures 108 min.
    Volgens DVDSoon is de Special Edition (Uncut) 99 min. Ik neem dus aan dat niet juist is.

    En op 2 augustus brengen ze in de UK weer fijn de normale editie uit.
    Leren ze het dan ook nooit. Overigens is die UK editie ook weer voor 18 jaar en ouder dus kunnen ze net zo goed de special/uncut edition uitbrengen. Ik neem tenminste aan dat de meest schokkende scenes het eerst op de montage tafel zijn gesneuveld.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hrodbern
    Volgens IMDB is de uncut (R1) versie van Heavenly Creatures 108 min.
    Volgens DVDSoon is de Special Edition (Uncut) 99 min. Ik neem dus aan dat niet juist is.
    Is inderdaad een fout op de pagina. Ik heb deze editie en deze is 109 minuten volgens de cover.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #18

    Standaard

    ik vond het echt een hele goede film en hoewel het op het 1e gezicht niet lijkt op eerder werk van jackson, vind ik het toch een typische jackson-film ivm de sfeer en het camerawerk.

    wat dat betreft vind ik LofR veel minder een jacksonfilm....

  19. #19

    Standaard

    Volgens IMDB: "The original New Zealand version ran 108 min. Peter Jackson then cut 9 minutes from the film for the international release. (he has mentioned that the 99 min. cut is the one he prefers.)"

    En ook http://www.dvdcompare.net/comparison...e.php?fid=2514

    Als je op IMDB naleest welke scenes er in de "uncut" versie zitten, dan hoef je volgens mij niet bang te zijn schokkende scenes te missen (alsof de kwaliteit van een film door het aantal schokkende scenes bepaalt wordt)

  20. #20

    Standaard

    Ik vond het in principe geen slechte film, maar het kon mij totaal niet boeien. Alleen Kate Winslet vond ik wel ok, de rest van de cast vond ik maar matig en ook het verhaal is niet echt om naar huis te schrijven naar mijn mening. Zonder Kate Winslet zou ik hem waarschijnlijk voortijdig hebben afgezet.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    en ook het verhaal is niet echt om naar huis te schrijven naar mijn mening.
    Vergeet niet dat het waargebeurd is, was een grote schok voor de gemeenschap van Christchurch.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #22

    Standaard

    Erg goeie film met een interessant verhaal.

    Geen kostuumfilm, tenzij je dat predicaat ook geeft aan films die zich rond WO II afspelen.

    Niet alleen Kate Winslet acteert overtuigend ook haar tegenspeelster zet en puike prestatie neer (ben helaas haar naam kwijt). Dit is inderdaad geen slasher of gorefest, maar toont uidelijk aan dat Jackson een regisseur met een visie is. Sommige zaken doen inderdaad een beetje aan zijn latere fantasy huzarenstukje.

    Enkel jaren geleden in Rome huwelijksreis heb ik enkele Nieuwzeelandse toeristen ontmoet. We raakten in gesprek over films en één van de oudere dames in het gezelschap bleek het verhaal van dichtbij te hebben meegemaakt. Haar zus zat in dezelfde klas als de jonge dames en zij was enkele jaartjes jonger. Ze vond de film een goede weergave van de situatie (bleek dat in die tijd niet alle details werden bekendgemaakt), en we waren het er allemaal over eens dat de film zelf erg goed was.

    Een aanrader vind ik toch, verwacht evenwel geen LotR.
    It's hard to be a Saint in the City

  23. #23

    Standaard

    komt 22 september 2004 uit.

    Lengte: ca. 104 minuten
    Leeftijd: 16 jaar

    Extra’s op de DVD:
    Hoofdstukindeling, trailers

    Technische specificaties DVD:
    Dolby Surround, 16:9 breedbeeld (geschikt voor alle beeldformaten)

    bron:dvd-home
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    komt 22 september 2004 uit.

    Lengte: ca. 104 minuten
    Leeftijd: 16 jaar

    Extra’s op de DVD:
    Hoofdstukindeling, trailers

    Technische specificaties DVD:
    Dolby Surround, 16:9 breedbeeld (geschikt voor alle beeldformaten)

    bron:dvd-home
    Hoppatee met Artwork >
    http://www.vanleest.nl/pages/Product...oductID=457493
    - Ferris Bueller's Year Off! * Igby goes down *

  25. #25
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    16:9 breedbeeld (geschikt voor alle beeldformaten)
    Betekent dit dat de ratio ook hier verkeerd is (net als in Duitsland)? Deze film hoort een beeldverhouding te hebben van 2,35:1 en niet van 1,78:1. Ik wacht maar even de eerste reacties/recensies af voor ik deze versie ga kopen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •