De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Subwoofers van Definitive, is dat wat ?

    De subwoofers van Definitive lijken me impressive, maar wat vinden jullie er van ?

    Er wordt gesproken van klasse D, maar volgens mij is mijn subje thuis al klasse A/B.
    De versterker voor de sub in mijn auto is ZEKER A/B.
    Maar eigenlijk zou dat voor subs niet uit moeten maken lijkt mij.

    Zie :
    http://www.definitivetech.com/loudsp...ubwoofers.html

    Wat vinden jullie ?
    Regards,
    Arjan.

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Klasse D is zeker niet slechter dan A of B.
    D houd in dat de versterker volledig digitaal is.
    Ze bedoelen in jouw geval de versterker van de actieve sub.
    Het voordeel van een D versterker is dat er vrijwel geen warmte wordt ontwikkeld en er zullen vrijwel zeker nooit geen koelribben op een klasse D versterker zitten.
    Dus gemakkelijk hogere vermogens (watt) en vrijwel geen warmte ontwikkeling.

    Zijn volgens mij leuke subs, weet je toevallig ook de prijzen ervan ? :wink:

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Klasse D is zeker niet slechter dan A of B.
    D houd in dat de versterker volledig digitaal is.
    Daarin moet ik jou helaas teleurstellen, die D staat niet voor digitaal.
    Sterker nog, ik hoor liever geen 1-en en 0-en uit mijn sub, dat kan helemaal niet.
    D is de klasse van de versterker en D is wel degelijk een lagere kwaliteit versterker dan A of A/B, en inderdaad met minder warmte ontwikkeling.

    Enne, de prijzen staan op de site.
    Regards,
    Arjan.

  4. #4

    Standaard

    wel even bijblijven voordat je iemand tegenspreekt:

    Digitale versterker - Ookwel bekend als klasse-D of klasse-T versterkers. Deze techniek is nog volop in ontwikkeling, de laatste generatie bereikt al een redelijk niveau maar zeker nog niet de top. Mogelijk interessant voor de toekomst.
    zie http://www.audio-cube.nl/high-end.htm

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    wel even bijblijven voordat je iemand tegenspreekt:

    Digitale versterker - Ookwel bekend als klasse-D of klasse-T versterkers. Deze techniek is nog volop in ontwikkeling, de laatste generatie bereikt al een redelijk niveau maar zeker nog niet de top. Mogelijk interessant voor de toekomst.
    zie http://www.audio-cube.nl/high-end.htm
    Sorry, maar ik weet niet beter (dankzij een electronica achtergrond) dan dat klasse D niets te maken heeft met digitaal.
    Regards,
    Arjan.

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ass-ware
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    wel even bijblijven voordat je iemand tegenspreekt:

    Digitale versterker - Ookwel bekend als klasse-D of klasse-T versterkers. Deze techniek is nog volop in ontwikkeling, de laatste generatie bereikt al een redelijk niveau maar zeker nog niet de top. Mogelijk interessant voor de toekomst.
    zie http://www.audio-cube.nl/high-end.htm
    Sorry, maar ik weet niet beter (dankzij een electronica achtergrond) dan dat klasse D niets te maken heeft met digitaal.
    Ach, het audio/video wereldje is een apart geval en klasse D staat dus wel degelijk voor digitale versterking.
    Net als de prijzen staat ook het D/digitaal verhaal op de site zelf bij de sub omschrijving. :wink:
    De prijzen zal ik overigens nog eens zoeken.

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De prijzen zal ik overigens nog eens zoeken.
    Ok de prijzen inderdaad gezien maar dat zijn de dollar prijzen en hiermee weet je nog niet wat ze in NL kosten als er trouwens een importeur in NL zit.
    Wanneer je zelf gaat/moet invoeren dan kun je inderdaad het bedrag ongeveer uit rekenen.
    Het ging mij dus om de NL prijzen en dat gaat alleen op als er ook een importeur is.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De prijzen zal ik overigens nog eens zoeken.
    Ok de prijzen inderdaad gezien maar dat zijn de dollar prijzen en hiermee weet je nog niet wat ze in NL kosten als er trouwens een importeur in NL zit.
    Wanneer je zelf gaat/moet invoeren dan kun je inderdaad het bedrag ongeveer uit rekenen.
    Het ging mij dus om de NL prijzen en dat gaat alleen op als er ook een importeur is.
    De Euro prijzen zijn ongeveer hetzelfde als de Dollar prijzen en ja er is een importeur.
    Regards,
    Arjan.

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ass-ware
    De Euro prijzen zijn ongeveer hetzelfde als de Dollar prijzen en ja er is een importeur.
    Ja maar dat wil nog niet zeggen dat de prijzen dan ook ongeveer overeen komen van amerika en nederland, vandaar.
    Dollars en euro,s komen wel overeen maar wie weet willen ze hier meer verdienen of zitten er andere kosten op voordat ie hier in de winkel staat. :wink:

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ass-ware
    De Euro prijzen zijn ongeveer hetzelfde als de Dollar prijzen en ja er is een importeur.
    Ja maar dat wil nog niet zeggen dat de prijzen dan ook ongeveer overeen komen van amerika en nederland, vandaar.
    Dollars en euro,s komen wel overeen maar wie weet willen ze hier meer verdienen of zitten er andere kosten op voordat ie hier in de winkel staat. :wink:
    Daarom zeg ik ook "De Euro prijzen zijn ongeveer hetzelfde als de Dollar prijzen".
    Dat is gewoon zo.
    Ik heb ze gezien in de winkel.
    Regards,
    Arjan.

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ass-ware
    Ik heb ze gezien in de winkel.
    Dan neem ik dat graag van je aan. :wink:
    In dat geval zijn ze dan ook relatief goedkoop ten opzichte van de VS.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ass-ware
    Ik heb ze gezien in de winkel.
    Dan neem ik dat graag van je aan. :wink:
    In dat geval zijn ze dan ook relatief goedkoop ten opzichte van de VS.
    Je bedoelt relatief duur, neem ik aan ?
    Iets wat 1 dollar kost, is goedkoper dan 1 euro.
    Moet je er dan 1 euro voor betalen, dan betaal je dus meer.
    Regards,
    Arjan.

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ass-ware
    Je bedoelt relatief duur, neem ik aan ?
    Iets wat 1 dollar kost, is goedkoper dan 1 euro.
    Moet je er dan 1 euro voor betalen, dan betaal je dus meer.
    Neen, relatief goedkoop bedoelde ik.
    Maar het doet er verders niet toe.
    Het ging erom dat je wilde weten hoe het nu met die klasse D zat en dus bij deze :wink:

    Wat ik me wel afvraag is of je deze subs al heb gehoord/gevoeld ?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ass-ware
    Je bedoelt relatief duur, neem ik aan ?
    Iets wat 1 dollar kost, is goedkoper dan 1 euro.
    Moet je er dan 1 euro voor betalen, dan betaal je dus meer.
    Neen, relatief goedkoop bedoelde ik.
    Maar het doet er verders niet toe.
    Het ging erom dat je wilde weten hoe het nu met die klasse D zat en dus bij deze :wink:

    Wat ik me wel afvraag is of je deze subs al heb gehoord/gevoeld ?
    Maar dat slaat toch nergens op ?
    Een sub die in USA $1600 kost en €1600 in NL, die is dus in NL duurder, dat is dus niet relatief goedkoper.
    Leg dat eens uit dan ?

    Ja ik heb hem gevoeld, errug wreed.
    Regards,
    Arjan.

  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ass-ware
    Maar dat slaat toch nergens op ?
    Een sub die in USA $1600 kost en €1600 in NL, die is dus in NL duurder, dat is dus niet relatief goedkoper.
    Leg dat eens uit dan ?
    In de meeste gevallen zal een sub waarvoor in de VS 1600 dollar voor betaald moet worden hier veel meer betaald moeten worden door diverse kosten waar ook een importeur mee te maken heeft.
    Het voorbeeld van 1600 dollar zou hier dan zomaar €1900 kunnen kosten.
    Zo werkt het met receivers, kabels, subs en noem maar op.
    Dat ze hier ongeveer evenveel in euro,s kosten als in dollars is dan heel netjes van het merk/importeur.
    Maar ik denk dat we wel hetzelfde bedoelen hierzo alleen ga jij uit van precies hetzelfde bedrag (1600 > 1600) en in dat geval heb je zeker gelijk. (en dus een directe verhouding van dollar > euro )
    Alleen komen er hier vaak nog wat kosten bij zodat je hier dus hoger uitkomt maar indien dat niet het geval is dan heeft de importeur goed werk geleverd voor deze markt.
    Maar opzich heb je zeker gelijk alleen is dat 1600 > 1600 maar één gedeelte van het gehele verhaal.

    Ja ik heb hem gevoeld, errug wreed.
    Dat is dan wel een positief punt.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ass-ware
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De prijzen zal ik overigens nog eens zoeken.
    Ok de prijzen inderdaad gezien maar dat zijn de dollar prijzen en hiermee weet je nog niet wat ze in NL kosten als er trouwens een importeur in NL zit.
    Wanneer je zelf gaat/moet invoeren dan kun je inderdaad het bedrag ongeveer uit rekenen.
    Het ging mij dus om de NL prijzen en dat gaat alleen op als er ook een importeur is.
    De Euro prijzen zijn ongeveer hetzelfde als de Dollar prijzen en ja er is een importeur.
    Hoi, als er een importeur is, zullen er ook wel een winkels in nederland zijn die de super cube's van Divinitive audio hebben denk ik.
    Graag zou ik wat adressen willen hebben die Divinitive audio verkopen.
    B.v.d

    Gr, Ronnie The TERMINATOR.
    Ik heb reuma en een uitkering, maar dat belet mij niet om een HOME-THEATRE te bouwen.
    Het duurt alleen wat langer, nou en!
    Ik zeg maar zo: je moet niet bij de pakken neerzitten, maar genieten van je HOME-THEATRE!

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronnie Swierts
    Graag zou ik wat adressen willen hebben die Divinitive audio verkopen.
    Wellicht even via een mail opvragen via de site van hun.

  18. #18

    Standaard

    Op de webside van cinedream vindt je prijzen. www.cinedream.be
    www.cinedream.be makes my dreams come true!!!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •