Pagina 4 van 12 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 288 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Ik kom nergens de openingsscene van Scream tegen, met Drew Barrymore.
    Vond ik de eerste keer behoorljk eng....
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  2. #77

    Standaard Re: Engste filmscène aller tijden

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Jaws; als ze in het pikdonker opeens aangevallen worden in hun te kleine houten bootje.
    ????????????????

    Heb ik een scene gemist, heb je het over de ORCA, de boot van Ben Gardner? wat welke scene, heb je een extended version?

    Alien: here kitty,kitty (loved that one)

    Farewell and adieu to you fair Spanish ladies / Farewell and adieu you ladies of Spain. / For we received orders for to sail back to Boston / And soon never more will we see you again.

  3. #78

    Standaard

    Ik heb laatst de trailer van Gothika gezien lijkt mij wel een film met een paar enge momenten ga volgende week maar eens even naar de bios toe.
    Oh i am sorry, did i break your concentration

  4. #79

    Standaard

    Last Darkness gekeken... ook wel een misselijke film om alleen in het pikkedonker te kijken!

    [spoiler:a2e52129fe]keek die avond toch maar even onder mijn bed [/spoiler:a2e52129fe]
    Red het regenwoud, eet meer specht...
    mijn dvd-profiler

    www.prikstok.nl : prikkelend scherpzinnig!

  5. #80

    Standaard

    Tja, ik ga ook the blair witch (wel in de bios gezien) met de scene als ze wakker worden en ze horen kinderstemmen rond hun tent....

  6. #81

    Standaard

    Als ze die logboek van de Event Horizon beluisteren, nadat die 7 jaar later weer onbemand opduikt, en dat ze dan alleen maar creepy geschreeuw horen en tussendoor in het latijns: red jezelf...
    I need your clothes, your boots and your motorcycle...

  7. #82

    Standaard

    Een scene uit The Eye. Er stond toen zomaar iemand in de hoek van de kamer en zei: Wat doe je op mijn plaats? Dat zag er best scary uit.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JagoKI
    Als ze die logboek van de Event Horizon beluisteren, nadat die 7 jaar later weer onbemand opduikt, en dat ze dan alleen maar creepy geschreeuw horen en tussendoor in het latijns: red jezelf...
    Vind ik soieso een best misselijke film :/

    beetje underrated door velen, maar ik vond het dus best wel een goede film!
    Red het regenwoud, eet meer specht...
    mijn dvd-profiler

    www.prikstok.nl : prikkelend scherpzinnig!

  9. #84

    Standaard

    Dit is niet echt het engste dat ik ooit gezien heb in een film, maar zeker een van de meest gore dingen... Als Harry Goldfarb in Requiem for a Dream last krijgt van zijn arm door het vele spuiten ziet dat er niet echt fris uit.. Nog minder wordt het als hij voor de laatste keer in zijn arm spuit in zo'n groot, vies, goor, pusserig gat
    MegaStarTrader · Safetrader

    "I’m giving very serious thought.. to eating your wife" - Hannibal Lector

  10. #85

    Standaard

    Horror is niet echt mijn ding, er zijn dus een hoop films die ik niet gezien heb en engere momenten bevatten, maar Alien vind ik nog steeds de engste die ik ooit heb gezien. De film oogt hier en daar wat verouderd maar de suspence is zeker niet verouderd, ik heb met de DVD laatst nog een kennis van 20 (die heel wat films gezien heeft) de stuipen op het lijf gejaagd. De schrikeffecten zijn door enkele forummers hiervoor al genoemd.

    Een film die redelijk tam voortkabbelt maar opeens een echt eng schrikeffect heeft is Misery. De schrijver die zijn manuscript naar zijn uitgever zou brengen heeft een ongeluk gekregen, en ligt gewond op bed in het huis van een verpleegster die een obsessieve fan van hem blijkt te zijn. Je ziet de man hoe langer hoe wanhopiger worden, het leed is van zijn gezicht af te lezen en dan...[spoiler:0920c22c47]pakt ze de voorhamer en breekt zijn bijna geheelde benen[/spoiler:0920c22c47] Ik heb geschreeuwd bij het zien van die scène, en dat gebeurt me toch niet vaak.

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Wat is eng... De bedoelde scene is verre van eng, dwz noch qua suspense, noch qua schrikeffect. Volgens mij is een schokeffect in een film enger, zij het veel korter (bv. het korte shot ondersteund met muziek in The Ring (US versie) op het eerste dode meisje...)...
    Die is inderdaad goed. Maar ook het moment dat dat meisje die TV weer ziet. Dan zie je haar gezicht veranderen. Dat was ook een effect die me toen wel even kippenvel bezorgde.

    Verder vond ik Ringu (de Japanse versie dus) ook wel spannend. Ik zag die film een jaar voordat die hele rage om die film begon en toen was die film wel behoorlijk creepy.

  12. #87

    Standaard

    scene waarin beverly met de taxi derry binnenrijd en pennywise staat te zwaaien met balonnen in de hand.. verder zijn veel andere scenes uit stephen king's it ook erg spannend
    dvdprofiler
    Co-StarTrader

  13. #88

    Standaard

    haha hey die mark of the devil is echt helemaaal te gek he

    1e keer was ik ook kotsmisselijk daarna viel t wel mee
    en sindsdien spaar ik die film

    als je van dergelijke horror houd (alhoewel t historisch accuraat is)

    - pit and the pendulum (1961 + 1991)
    - Witchfinder general (minder shocking dan mark)

    mark of the devil is gewoon te over-the-top voor woorden...

    ik vond t engste zelda uit pet semetary maar toen was ik 7 ofzo :P nu lach ik om die scenes
    " the christian resolve to find the world evil and ugly has made the world evil and ugly"

  14. #89

    Standaard

    Ik vond een bepaalde scene uit American History X echt heel erg. Daar kreeg ik dus echt de rillingen van. Denk dat iedereen wel weet welk moment uit de film ik bedoel

    Het gaat hier echter meer om het idee dan om de verfilming, want je krijgt het allemaal niet zo duidelijk in beeld als andere fragmenten die hier genoemd worden.
    "I have a dragon here and I'm not afraid to use it" (Donkey in Shrek / Eddie Murphy)

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redondo
    Ik vond een bepaalde scene uit American History X echt heel erg. Daar kreeg ik dus echt de rillingen van. Denk dat iedereen wel weet welk moment uit de film ik bedoel

    Het gaat hier echter meer om het idee dan om de verfilming, want je krijgt het allemaal niet zo duidelijk in beeld als andere fragmenten die hier genoemd worden.
    Mja.. dan kun je de jan-in-de-rits scene van there's something about mary ook eng vinden. Nou ja, de mannen in ieder geval :wink:

    Maar ergens heb je wel gelijk hoor, volgens mij hoorde je ook nog gekraak toch? Tis al een lange tijd geleden dat ik hem heb gezien.
    dvdprofiler
    Co-StarTrader

  16. #91

    Standaard

    Begrijp serieus niet hoe je die scene van American History X kan vergelijken met dat 'rits'-moment uit There's something about Mary.... Vind ik ook een schandalige vergelijking....
    "I have a dragon here and I'm not afraid to use it" (Donkey in Shrek / Eddie Murphy)

  17. #92

    Standaard

    Vrij recent Darkness Falls en House of 1000 Corpses die laatste is echt zooow eng hahaha :P
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  18. #93

    Standaard

    Ik heb nog niemand over se7en gehoort:

    scene waarin een man op het bed ligt en aan het "rotten"is. plots blijkt de man nog te leven (erg lekker). niet dat ik het echt eng vind of bang van word.:wink: het is gewoon wat onsmakelijk. :wink:

  19. #94

    Standaard

    Toch duidelijk een bepaalde scene uit Mulholland Drive....schrok me helemaal kapot. Iedereen die de film kent weet wel welke scene


  20. #95

    Standaard

    alle scenes uit titanic.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    alle scenes uit titanic.
    hahaha, erg grapig. :wink: persoonlijk vind ik dit wel een erge bout film. :x

  22. #97

    Standaard

    Ik miste hem tot 3 posts hierboven:

    Scene uit Mulholland Drive... de ''zwerver''...

    Een van de zeer spaarzame momenten dat ik me echt helemaal rotschrok... Waarschijnlijk door een combinatie van allerlei factoren binnen die film...

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guido van Thiel
    Ik miste hem tot 3 posts hierboven:

    Scene uit Mulholland Drive... de ''zwerver''...

    Een van de zeer spaarzame momenten dat ik me echt helemaal rotschrok... Waarschijnlijk door een combinatie van allerlei factoren binnen die film...
    komt idd puur door de geweldige opbouw van de spanning....als je helemaal in de film zit dan schrik je, iedere keer weer.....


  24. #99

    Standaard

    JA de zwerver uit mulholland drive ik was hem even vergeten (misschien wel verdrongen) maar hij is weer helemaal terug

    en blairwich project met die kinderen snachts rond de tent en de eindscene

  25. #100

    Standaard

    In Hannibal, de scene op het einde, in de eetkamer!!!
    Pas gezien, had daarna geen eetlust meer.
    There can be only one !!!! (Highlander)

Pagina 4 van 12 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •