De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluidskaart met SP/DIF uitgang

    Wat is op dit moment de beste (betaalbare) geluidskaart met een digitale uitgang?
    Dus niet een met alleen een optische, dan blijf ik kabels kopen...

    Robin

  2. #2

    Standaard

    heeft een gewone sounblaster live player geen digitale uit...?

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij heeft die alleen een optische uitgang

  4. #4

    Standaard

    sorry.. heb t nog ff nagekeken... maar heeft geen spdif uit... alleen ingang...
    forget my post...

  5. #5

    Standaard

    Enkele modellen van de Soundblaster Live ondersteunen wel een uitbreidingskaart met een digitale uitgang. Ik zou gewoon even contact opnemen met Creative Labs als ik jou was.

  6. #6

    Standaard

    De SoundBlaster Live! Platinum is de beste low-budget high-quality kaart op de markt en heeft zowel coaxiale (cinch) als optische (toslink) in- een uitgangen op de meegeleverde Live!Drive...
    Deze Live!Drive wordt onder of boven de CD/DVD in de PC gebouwd, waardoor alle aansluitingen op het front bereikbaar zijn.

    Daarnaast is er ook nog de SoundBlaster Live! Platinum 5.1 met ingebouwde Dolby Digital decoder en infrarood afstandsbediening.

    Ik gebruik de Platinum zelf al een lange tijd naar volle tevredenheid en heb hem vandaag toevallig ingeruild voor een Platinum 5.1...

    Kijk hier voor de SoundBlaster Live! Platinum
    Kijk hier voor de SoundBlaster Live! Platinum 5.1


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    De SoundBlaster Live! Platinum is de beste low-budget high-quality kaart op de markt en heeft zowel coaxiale (cinch) als optische (toslink) in- een uitgangen op de meegeleverde Live!Drive...
    Daarnaast is er ook nog de SoundBlaster Live! Platinum 5.1 met ingebouwde Dolby Digital decoder en infrarood afstandsbediening.
    Ja, hier heb ik al even naar staan kijken, maar ruim 400 piek vind ik op dit moment even niet echt low-budget...

  8. #8

    Standaard

    Hmm, ik vind 400 piek voor een geluidskaart die eerst rond de 800 piek was eerlijk gezegd een koopje.
    Zeker voor de kwaliteit die je krijgt met de produkten van Creative. Beste geluidskaarten op de planeet.

  9. #9

    Standaard spdif

    Ik heb een sounblaster live value en heb met een paar gulden aan onderdelen er zelf een SPDIF out op gezet. Dolby DD en DTS worden perfect afgespeeld op mijn versterker (yamaha dsp-800).
    gebruikte onderdelen :

    stukje coaxkabel
    1 audio "tulp"plugje
    1 Pc moederboard connector (2 pins)

    en natturlijk een soldeerbout, wat soldeertin en 10 minuten van je vrije tijd

    Patrick
    System Error

  10. #10

    Standaard

    Even voor de geinteresseerden:
    Ik heb gekozen voor de Hercules Game Theater XP, een echte aanrader, zit een handig kastje bij waar je alles op aan moet sluiten (handiger dan een Livedrive imo, want daarmee hangen je kabels voor je cd-r en dvd-speler, deze kan gewoon op de stereo oid) en perfect geluid!
    Is niet echt low budget, maar ik had ineens wat geld over.

    http://europe.hercules.com/products/...ures_gt_xp.php

  11. #11

    Standaard

    Sorry mensen,

    Ik had hier een hele lange post staan die in een aparte thread moest..

    Om effe bij deze thread te blijven:

    Volgens mij hebben de nieuwe philips geluidskaarten (seismic, rythmic edge enzo) een SPDIF uitgang. Ik weet niet of dat is wat je zoekt? Ze hebben volgens mij geen decoders aan boord, maar die kun je volgens mij via die spdif naar je versterker sturen...

    Misschien helpt het...

    Groets,
    Arno
    Arno Jansen - www.sindono.com v3 - My personal playground.

  12. #12

    Standaard

    Voor gebruik van een afstandsbediening kan ik de IRman aanraden, zie www.evation.com

  13. #13

    Standaard

    Even tot leven roepen :

    Ik zie alleen maar dingen over uitgangen.
    Hoe zit dat dan met een digitale INGANG :

    Kun je dan ook op je pc geluid opnemen van een receiver ??

    maw op de pc opnemen wat de receiver afspeelt bv radio, tv,cd

    alvast bedankt

    wga

  14. #14

    Standaard

    Vind ik eigenlijk ook wel leuk om te weten, want ik heb er sinds een paar weken ook een goeie geluidskaart inzitten, ik wil ook wel eens wat opnemen van de radio en tv (over de videokaart zullen we het hier maar even niet hebben, want dat is weer een verhaal appart....).
    Dus als iemand suggesties heeft zullen we ze graag horen!

  15. #15

    Standaard

    Op dit moment is de beste digitale geluidskaart (vind ik) de Soundblaster Audigy Platinum.

    Heeft:

    Optisch in
    Optisch uit
    Spdif in
    Spdif uit
    Firewire uitgang
    Aux uitgang
    Midi in
    Midi out
    Afstandsbediening
    Mic ingang
    Headset ingang

    En dit allemaal zit aan de voorkant dus makkelijk inpluggen, maak er best veel gebruik van.
    Weet alleen niet precies meer wat hij koste maar was niet al te veel geloof ik (anders had ik hem ook niet gekocht).

  16. #16

    Standaard

    Even nog over digitale UITGANG...
    Ik heb mijn SB Live player 1024 weer eens uit de doos gehaald en goed bekeken... daar zit gewoon een digitale uitgang op...
    En is zeker geen dure kaart..
    Ga ik nu gebruiken in mijn game-pc
    (lekker GTA3 op 1.6 m breed scherm met 5.1 geluid
    Upgrading is a neverending story...

  17. #17

    Standaard

    Betaalbaar, goedkoop en alle digitale ins & outs aanwezig.
    De Trust 5.1 sound expert optical geluidskaart. Bij kijkshop voor maar 45 euro.

  18. #18

    Standaard

    met wat voor kabel sluiten jullie je optische uitgang op de optische ingang van je versterker aan? En waar koop je zo'n kabel?

  19. #19

    Standaard

    Ik heb hem coaxiaal aangesloten.. verder is een gewone optische kabel voldoende..
    Upgrading is a neverending story...

  20. #20

    Standaard

    Ik heb een Creative SB0090 Soundblaster Audigy OEM zonder optische of coaxiale uitgangen. Ik wil deze kaart eigenlijk via een coaxiale kabel aansluiten op m'n Harman Kardon AVR2500 receiver. Door middel van een Hoontech SoundBlaster Digitale Bracket III (http://www.hoontech.nl/prodspec.cfm?id=10) moet dit gaan gebeuren. Zoiets kost ong. 45 euro... Ziet iemand een goedkoper alternatief?

  21. #21

    Standaard

    als je de meest nieuwe wilt kun je beter een soundblaster audigy2 nemen.
    deze heeft voorlopig als enige de 196 khz dts en dolby omzetting.

    je hebt 2 soorten kaarten, de player en de platinum. de platinum heeft een inbouwbare front (bracket) voor het opnemen etc.

    verder kun je eens kijken naar de philips soundkaarten. deze zijn ook zeer goed getest en in het algemeen goedkoper dan de sounblaster kaarten, terratic maakt ook goede kaarten, alhoewel de professionele kaarten duurder zijn dan die van soundblaster, maar volgens testen ook beter geluid geven.

    de beste is op dit moment dus de soundblaster audigy2!
    weet niet of hij hier al te koop is of dat hij hier net uit is.
    ik denk dat de versie zonder inbouwbracket op ongeveer €100- € 150,- zal zitten.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Hmm, ik vind 400 piek voor een geluidskaart die eerst rond de 800 piek was eerlijk gezegd een koopje.
    Zeker voor de kwaliteit die je krijgt met de produkten van Creative. Beste geluidskaarten op de planeet.
    op terratic na dan (en sommige andere professionele kaarten)! de duurdere modellen zijn op de professionele markt gericht en zeker beter dan creative!

    als je had gezegt dat creative de beste allround multimedia kaarten maakt, ben ik het met je eens.

    verder houd de audigy2 van creative in de gaten. hij is in de usa al een tijdje uit.

    Deze heeft nu ook de 196khz standaard, zoals alle nieuwe stand-alone dvdspelers en versterkers sinds kort gebruiken.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    de beste is op dit moment dus de soundblaster audigy2!
    weet niet of hij hier al te koop is of dat hij hier net uit is.
    ik denk dat de versie zonder inbouwbracket op ongeveer €100- € 150,- zal zitten.
    De Audigy2 player (retail - incl. o.a. DVD-A sampler en 2 volledige games) is reeds te koop voor zo'n € 129,-. Heb 'm zelfs al op de HCC in november op de kop getikt.
    Mijn PC staat op zolder en ben nog niet in staat geweest om 'm aan mijn receiver te koppelen. Maar met mijn Creative Inspire 5300 setje klinkt een DVD-A schijf toch zeer behoorlijk.

  24. #24

    Standaard

    Hi there!

    Ik heb heel wat goedkope kaartjes de revue laten passeren in mijn HTPC. De enige die tot nu toe probleemloos werkt in mijn PC i.c.m. WinDVD 4.0 en WinDVD Platinum (XP pro) is de Creative SoundBlaster 4.0 Digital (20,00 Euro). Je moet er alleen nog een mono mini-jack naar RCA voor kopen voor SP/DIF. Deze kostte mij 1,00 Euro.

    Een echt goeie kaart voor SP/DIF is van M-Audiophile. Dat wordt mijn volgende upgrade. Ik weet alleen nog niet precies welke.

    Mvg, Chendy.
    Too Much Logic-7... Is Just Right!

    CRT-manuals
    Mijn apparatuur Mijn DVD's

  25. #25

    Standaard Onkyo en Soundblaster Live

    Ik heb in mijn PC een Soundblaster Live Platinum (dus met een breakout box met daarop een optical out). Daarnaast heb ik een Onkyo TX-SR601E AV receiver.

    Ik heb de optical aangesloten op mijn receiver. Ik kan echter alleen maar geluid doorsturen als PLII Movie geluid e.d., de receiver krijgt dus geen DTS signaal door van de PC-DVD.

    Ondersteunt de geluidskaart dit niet? of doe ik iets fout?
    Of ligt het aan het feit dat de geluidskaart geen dolby decoder heeft?
    If so kan de versterker dat niet doen door het signaal door te sturen via de PC?

    Bij voorbaat dank

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •