De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard slechte kwaliteit na bewerken videoopname

    Als ik mijn videobanden op DVD zet is de kwaliteit voldoende. Als ik ze echter eerst bewerk met moviemaker of ulead videostudio is de kwaliteit waardeloos na het branden. Ik heb ze via de videokaart opgenomen en daarna geimporteerd. Gaat op deze manier de kwaliteit altijd zo achteruit??

  2. #2

    Standaard

    Heb je wel de juiste resolutie instellingen gehanteerd? Ook een verkeerde instelling van de velden (fields) bij Interlaced materiaal kan nog weleens voor problemen zorgen. En natuurlijk is het nooit goed om het materiaal al te sterk te comprimeren.

    Maar verduidelijk je vraag eens zou ik zeggen, wat is er waardeloos aan de beeldkwaliteit? Heb je wellicht voorbeelden? Welke instellingen gebruik je, etc...

    M.a.w. give us a little more input...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Heb je wel de juiste resolutie instellingen gehanteerd? Ook een verkeerde instelling van de velden (fields) bij Interlaced materiaal kan nog weleens voor problemen zorgen. En natuurlijk is het nooit goed om het materiaal al te sterk te comprimeren.

    Maar verduidelijk je vraag eens zou ik zeggen, wat is er waardeloos aan de beeldkwaliteit? Heb je wellicht voorbeelden? Welke instellingen gebruik je, etc...

    M.a.w. give us a little more input...
    Als ik de originel bestanden omzet met TMPGenc en daarna er een dvd van bak is het beeld ongeveer gelijk aan de oude vhs banden. Als ik ze eerst importeer in moviemaker of ulead , bewerk en dan omzet(moviemaker) of direct brand (ulead) worden de beelden ehhh goor. Net of er een vieze waas overzit, en de kleuren lopen een beetje in elkaar over. In het ergste geval is bv. een gezicht gewoon een lichte vlek zonder contouren.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aart
    (moviemaker) of direct brand (ulead) worden de beelden ehhh goor. Net of er een vieze waas overzit, en de kleuren lopen een beetje in elkaar over. In het ergste geval is bv. een gezicht gewoon een lichte vlek zonder contouren.
    Zoals Nathan al zegt: welke instellingen gebruik je? Ik ken Ulead niet zo goed, maar met Pinnacle Studio kun je kiezen uit een paar presets: VCD, SVCD en DVD, waarbij de laatste de native resolutie van DVD gebruikt. Je kunt geloof ik ook nog handmatig resoluties en bitrates instellen. Ik maak me sterk dat je dat bij Ulead ook kunt. Effe goed kijken denk ik.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aart
    (moviemaker) of direct brand (ulead) worden de beelden ehhh goor. Net of er een vieze waas overzit, en de kleuren lopen een beetje in elkaar over. In het ergste geval is bv. een gezicht gewoon een lichte vlek zonder contouren.
    Zoals Nathan al zegt: welke instellingen gebruik je? Ik ken Ulead niet zo goed, maar met Pinnacle Studio kun je kiezen uit een paar presets: VCD, SVCD en DVD, waarbij de laatste de native resolutie van DVD gebruikt. Je kunt geloof ik ook nog handmatig resoluties en bitrates instellen. Ik maak me sterk dat je dat bij Ulead ook kunt. Effe goed kijken denk ik.
    Bij Moviemaker sla je je werkstuk op op schijf, het wordt dan een WMV bestand. Hier kan je volgens mij niets aan instellen. Dit hernoem ik dan naar AVI, en zet het om met tmpgenc naar DVD pal . Hier volg ik gewoon de wizzard.
    Bij Ulead klik je op opslaan, kiest hier DVD en volg hier ook gewoon de wizzard. De DVD wordt prima gelezen door een JVC home cinema , maar het beeld is -/-. Ik heb een dvd met 2uur beeld gemaakt, qua compressie moet dat toch kunnen??

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aart
    Bij Moviemaker sla je je werkstuk op op schijf, het wordt dan een WMV bestand. Hier kan je volgens mij niets aan instellen. Dit hernoem ik dan naar AVI, en zet het om met tmpgenc naar DVD pal . Hier volg ik gewoon de wizzard.
    Bij Ulead klik je op opslaan, kiest hier DVD en volg hier ook gewoon de wizzard. De DVD wordt prima gelezen door een JVC home cinema , maar het beeld is -/-. Ik heb een dvd met 2uur beeld gemaakt, qua compressie moet dat toch kunnen??
    Ik heb hier zelf even gekeken met Ulead VideoStudio 7 en als ik Create Video File kies, kan ik een aantal presets kiezen, waaronde DVD PAL. Ook kan je custom kiezen, maar volgens mij is DVD PAL prima. Ik heb zelf net een aantal AVI's omgezet naar MPEG om daarna te branden op DVD en dat is prima gegaan (ondanks de vreemde framerate van de AVI's). Het lijkt erop dat er daar toch iets mis gaat bij jou. Hoe zijn de tussenresultaten? De file die uit Moviemaker komt bv, hoe ziet die eruit? En hoe ziet het er na conversie door TMPGenc uit? maw: weet je zeker dat Ulead de boel verziekt?

    Wat ik even niet begrijp is waarom je zoveel programma's gebruikt terwijl je het ook met één afkan. Misschien heb je een hele goede reden, maar het lijkt een beetje omslachtig. TMPGenc is welliswaar een goede converter, maar vreselijk traag. Ulead doet het net iets sneller. En volgens mij kan Ulead ook best iets van een camera inlezen oid.

    Ik gebruik zelf software van Pinnacle om te capturen van video of tv via m'n Pinnacle TV kaart. DVD Authoren doe ik dan met TMPGenc DVD Author. Monteren moet ik nog aan gaan beginnen, maar ik denk dat Ulead een goede kandidaat is. Tenzij Pinnacle Studio 9 beter is. Versie 8 was in ieder geval niet goed mee te werken.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aart
    Bij Moviemaker sla je je werkstuk op op schijf, het wordt dan een WMV bestand. Hier kan je volgens mij niets aan instellen. Dit hernoem ik dan naar AVI
    Daar zit dus waarschijnlijk je probleem. WMV gebruikt een vreselijk hoge compressie, waardoor je veel verlies krijgt. Is er geen manier om rechtstreeks naar MPEG-2 te exporteren? De meeste video-editors zouden dit toch wel moeten kunnen.

    Ik ken Moviemaker niet, maar probeer eens Ulead MediaStudio Pro (gebruik ik ook), of een ander non-lineair editing pakket zoals Adobe Première ofzo. Première heeft ook heel goede plugins voor MPEG-2 export, maar is uiteraard best wel prijzig...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •