Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 64 worden weergegeven.

Discussie: Gone With the Wind

  1. #26
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ik wacht eigenlijk ook op een fatsoenlijke uitgave en gezien het kaliber van deze film mag dat ook wel eens snel gebeuren.

    Tja deze film is ook wat gedateert, so what, het is een klassieker die je niet moet vergelijken met een 2 fast 2 furious.
    Toen ik een jaar of 22 was vond ik het ook niets deze film, ik denk dat je naar deze film moet groeien, de een sneller de ander nooit.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  2. #27

    Standaard

    Ik heb hem ook gisteren voor de tweede keer gezien. Wat is dat technical color mooi zonde dat ze het niet meer gebruiken.

    Maar wat een klassieker hoe ze de personen in die film neerzetten geweldig. Ook een mooi beeld van de amerikaanse burger oorlog. Die vier uur vliegen om.

    Maar viven leigh hield haar hele leven de rol van gone in the wind
    Ik heb haar bv in de rol van cleopatra gezien maar daar was ze net Scarlett O'Hara van gone in the wind.

  3. #28

    Standaard

    Topper, heb ook niet voor nix die Warner SE Gift set (filmframe, fotoos, kaarten etc etc o ja...en de DVD zit er ook in) aangeschaft.
    Misschien wel de beste film ooit uit het oude Hollywood.

  4. #29

    Standaard

    D'r zijn gewoon zoveel dingen zo mooi aan deze film:

    - de werkelijk SCHITTEREND mooie fotografie
    - het feit dat er, in tegenstelling tot wat het LIJKT, de film eigenlijk helemaal niet melodramatisch is maar juist erg goed psychologisch onderbouwd. Het is zeker geen soap maar juist een heel diepgaand verhaal over verlies, obsessie voor anderen, het menselijk ego en menselijk pragmatisme.
    - de fenomenale acteerprestaties van de cast! Vivien Leigh kan puur met haar gelaat al het halve verhaal vertellen en Gable's Rhett Butler is een van de meest indrukwekkende karakters uit de filmgeschiedenis. Verder speelt Olivia de Havilland ook een absolute wereldrol.
    - de fantastische one-liners en dan niet alleen de grappige (alhoewel er daarvan de nodige inzitten, want er zit ook veel humor in deze film). Mijn favoriet: "My darling, you're such a child. You think that by saying, "I'm sorry," all the past can be corrected."

    De dvd van deze film gaat toch zeker binnenkort wel in mijn collectie belanden want d'r zijn nog heel veel dingen aan deze film die ik eens nader wil bekijken.

  5. #30
    Hamilcar54
    Guest

    Standaard

    Ik wacht tot dit najaar om hem aan te schaffen aangezien er dan een SE uitkomt. Een prima film ! De kans is groot dat de TCM documentaire erop zal staan aangezien TCM een Time Warner firma is.

  6. #31

    Standaard

    Eindelijk heb ik hem nu ook gezien en het was alles wat ik ervan verwachtte. Ik had hem laatst opgenomen van Net 5 maar wist dat het een erg lange film was en ik wilde hem niet in verschillende gedeeltes zien.
    Het was ook maar goed dat ik er de tijd voor genomen heb, ik kon niet los komen van het scherm.
    Deze moet en zal ik ooit op dvd gaan halen.

  7. #32

    Standaard

    Ik ben toch maar door de knieen gegaan en heb hem aangeschaft in FRS's "3 voor 33 euro" actie. Mooie transfer hoor, en de prijs is natuurlijk erg fijn.

    Mocht de SE ooit nog eens uitkomen dat schaf ik die ooit wel eens aan als DIE in de bargain-bin belandt.

  8. #33

    Standaard

    De S.E. is al een tijdje te krijgen hoor
    Voor 19.99 ligt hij o.a. bij de FRS.
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scheur
    De S.E. is al een tijdje te krijgen hoor
    Voor 19.99 ligt hij o.a. bij de FRS.
    Ik denk dat je het over een andere film hebt: van GWTW bestaat geen SE hoor.

  10. #35

    Standaard

    Volgens mij komt er wel ergens in oktober/november een nieuwe release maar ik weet ff niet zo gauw meer wat die toevoegd aan de huidige versie.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  11. #36

    Standaard

    In de 'rumor mill' op The Digital Bits lees ik dat er in november een SE uit moet komen in de VS. De extra's zijn nog onbekend. Wanneer er een regio 2 uitgave uit gaat komen heb ik nog niet kunnen achterhalen.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    In de 'rumor mill' op The Digital Bits lees ik dat er in november een SE uit moet komen in de VS. De extra's zijn nog onbekend. Wanneer er een regio 2 uitgave uit gaat komen heb ik nog niet kunnen achterhalen.
    Hij komt hier ook rond die tijd uit. :wink: Stond laatst in een of andere release lijst overzicht. MGM movie classics of zoiets...
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  13. #38
    Hamilcar54
    Guest

    Standaard

    Warner brengt de R2 versie op hetzelfde tijdstip uit als de R1 (dus dit najaar). Voor GWTW zullen ze dezelfde "Ultra Resolution" techniek toepassen als voor de SE's van "Singing in the Rain" , "Adventures of Robin Hood" & "Meet me in St. Louis".
    Warner levert uitstekend werk met hun 2 disc SE's serie van klassieke films, dit wordt zonder twijfel terug een juweeltje.

  14. #39

    Standaard

    Ik heb Gone with the wind wel gezien en moet zeggen het is een geweldige film is af en toe een beetje langdraadig maar ja dat zijn oudere films vooral maar ok
    Ik vind dat mensen van mijn leeftijd (zelf 15) en ouder zeker deze film moeten zien want hij is geweldig.
    En ik ga hem zeker op dvd kopen

  15. #40

    Standaard

    Ik ben 25 en heb hem ook gezien, hij zit al heel lang in mijn collectie
    en hoewel hij door velen wordt afgedaan als ouwbollig en daardoor
    de moeite niet waard om te bekijken deel ik deze mening niet.

    Het is een van de hoogtepunten uit de rijke filmgeschiedenis.

    Kristof

  16. #41

    Standaard

    Op Digital bits staat het gerucht dat er een 4 disc set aankomt.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Op Digital bits staat het gerucht dat er een 4 disc set aankomt.
    "As God is my witness, I'll never watch a 1-disc again!"

    2 discs voor een extra 'zware' transfer van de film + nog 2 schijven met extra's? Warner kennende moet dit een geweldige SE gaan worden!

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Op Digital bits staat het gerucht dat er een 4 disc set aankomt.
    En dat gerucht blijkt werkelijkheid te worden:

    Warner Home Video will release a brand-new special edition of the MGM classic Gone with the Wind on November 9th. The four-disc set will feature over five hours of old and new documentaries, interviews and other bonus features. Digitally restored with Warner’s “Ultra-Resolution” hi-def technology, the film’s original three-strip Technicolor negatives were digitally separated, aligned frame-by-frame in a computer and scanned at high-resolution. And according to the studio, the results are nothing short of miraculous.

    The four hour film will be presented across two dual-layer discs in fullscreen and with Dolby Digital 5.1 and original mono audio tracks. A plethora of bonus materials include a new full-length audio commentary with film historian Rudy Behlmer, hour-long documentaries on actors Clarke Gable and Vivian Leigh, “Melanie Remembers: Olivia de Havilland Recalls Gone with the Wind” 45min featurette (with a recent interview with the 88-year-old star), the 1989 documentary “The Making of Gone with the Wind,” behind-the-scenes footage, advertising materials and more. Incidentally, actor Christopher Plummer will narrate and introduce many of the bonus features. Also included with the set is a full-color reproduction of the original 22-page souvenir booklet that was sold during premiere road-show engagements from 1939 through 1941.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    En dat gerucht blijkt werkelijkheid te worden:

    Warner Home Video will release a brand-new special edition of the MGM classic Gone with the Wind on November 9th. The four-disc set will feature over five hours of old and new documentaries, interviews and other bonus features. Digitally restored with Warner’s “Ultra-Resolution” hi-def technology, the film’s original three-strip Technicolor negatives were digitally separated, aligned frame-by-frame in a computer and scanned at high-resolution. And according to the studio, the results are nothing short of miraculous.

    The four hour film will be presented across two dual-layer discs in fullscreen and with Dolby Digital 5.1 and original mono audio tracks. A plethora of bonus materials include a new full-length audio commentary with film historian Rudy Behlmer, hour-long documentaries on actors Clarke Gable and Vivian Leigh, “Melanie Remembers: Olivia de Havilland Recalls Gone with the Wind” 45min featurette (with a recent interview with the 88-year-old star), the 1989 documentary “The Making of Gone with the Wind,” behind-the-scenes footage, advertising materials and more. Incidentally, actor Christopher Plummer will narrate and introduce many of the bonus features. Also included with the set is a full-color reproduction of the original 22-page souvenir booklet that was sold during premiere road-show engagements from 1939 through 1941.
    Nou dat ziet er wel heel goed uit. Indien we hier dezelfde transfer en extra`s krijgen is ie van mij! 8) Het boekje zal hier wel weer, zoals altijd , komen te vervallen. Maar voor de rest goed nieuws dus, can`t wait.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  20. #45

    Standaard

    Paar maanden geleden heb ik hem gekocht, R2.

    Ondanks dat het een klassieker is vindt ik de voorspelbaarheid toch wel aan de lachwekkende kant. Sorry, maar de sterfgevallen worden wel erg voorspelbaar.

    Ik vond het wel een oke film, maar door de zoetigheid en voorspelbaarheid toch een erg magere 6.

    -Meander-
    * I have this condition *

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Op Digital bits staat het gerucht dat er een 4 disc set aankomt.
    En dat gerucht blijkt werkelijkheid te worden:

    Warner Home Video will release a brand-new special edition of the MGM classic Gone with the Wind on November 9th. The four-disc set will feature over five hours of old and new documentaries, interviews and other bonus features. Digitally restored with Warner’s “Ultra-Resolution” hi-def technology, the film’s original three-strip Technicolor negatives were digitally separated, aligned frame-by-frame in a computer and scanned at high-resolution. And according to the studio, the results are nothing short of miraculous.

    The four hour film will be presented across two dual-layer discs in fullscreen and with Dolby Digital 5.1 and original mono audio tracks. A plethora of bonus materials include a new full-length audio commentary with film historian Rudy Behlmer, hour-long documentaries on actors Clarke Gable and Vivian Leigh, “Melanie Remembers: Olivia de Havilland Recalls Gone with the Wind” 45min featurette (with a recent interview with the 88-year-old star), the 1989 documentary “The Making of Gone with the Wind,” behind-the-scenes footage, advertising materials and more. Incidentally, actor Christopher Plummer will narrate and introduce many of the bonus features. Also included with the set is a full-color reproduction of the original 22-page souvenir booklet that was sold during premiere road-show engagements from 1939 through 1941.
    damn dat ziet er wel erg veelbelovend uit deze release gaat zeker in me collectie komen!
    cant wait!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #47

    Standaard

    Tussen de regels door nog wat extra informatie bij variety
    variety
    en hij gaat zo'n $39,92 kosten

  23. #48

    Standaard

    Geweldig nieuws die nieuwe versie! Ik heb de 'oude' versie nog maar net een paar maanden in huis maar die nieuwe zal ik op termijn zeker aanschaffen.

    Btw, iemand nog interesse in de 1-disc versie van Gone with the Wind??

  24. #49

  25. #50
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Tja wederom een klassieker die terecht een make-over krijgt die hij/zij verdient. (is een dvd nou een hij of zij???)
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •