De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ok ... wordt het nu niet TO much?

    Ik kijk net de trailer en de teaser van King Arthur, ik weet niet of iemand die al gezien heeft maar ik vraag me nu toch echt af of we niet een beetje overkill hebben/krijgen van films die nog groter en heftiger willen zijn dan de vorige. Lord of the Rings doet het, groot, adembenemend, maar nu krijgen we Troy. Zelfde laken en pak, en nu zie ik dus King Arthur. Sure, zal vast super worden kwa beeld en impact op de kijker. Maar ben ik de enige die het nu een beetje te default gaat vinden?
    Balls across the nose!!!

  2. #2

    Standaard

    Was niet echt onder de indruk van de trailer. Vindt het een belediging voor de makers LOTR om het er mee te vergelijken.
    Architect: Denial is the most predictable of all human responses.

  3. #3

    Standaard

    Ik zie het probleem niet. Niemand dwingt je om die films allemaal te gaan bekijken/kopen. Bovendien wordt de kwaliteit van een film nog altijd bepaald door script, regie, acteerwerk, vormgeving, SFX, muziek en nog een heleboel andere zaken -maar niet door het genre.
    En daarbij kun je dezelfde klaagzang aanheffen over elk genre. Hebben we namelijk niet ook genoeg:
    - melige komedies á la Road Trip, Boat Trip, American Pie, et cetera
    - tiener-/slasher-films á la Nightmare, Friday, Halloween, et cetera
    - remakes van buitenlandse films á la Ring, Dark Water, The Grudge, et cetera
    - adrenaline-actie-B-films á la too fast too furious (let op de spelling van 'too' :wink: ), S.W.A.T., Bad Boys, et cetera
    - science fiction-films als Equilibrium, I Robot, Minority Report, et cetera
    - vul zelf maar aan.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #4

    Standaard

    Tjah....

    Als de basis een goed verhaal is vindt ik het niet erg, maar ik ben bang dat sommige filmmaatschappijen, na o.a. het succes van de LOTR trilogie, er een slaatje uit proberen te slaan. .

    Het spektakel zal dan overdonderend zijn, maar een verhaal zal dan ver te zoeken zijn.

    Anderzijds, een goeie niet nadenken maar gewoon genieten spektakelfilm op z'n tijd, vindt ik niet erg...
    .........Faith No More.........

  5. #5

    Standaard

    Door de huidige techniek is het mogelijk om mooie grote veldslagen netjes in beeld te krijgen. Ik ga daarom echt niet zitten te klagen, zeker niet als het er mooi uitziet. Wat je wel in de gaten moet houden is dat een veldslag maar een veldslag blijft. Het is een onderdeel van een film. Een veldslag kan nog zo mooi zijn, maar als het verhaal bagger is en het acteerwerk ook.. tja, dan zie ik het nut er ook niet van in.

    Ik ben echt benieuwd naar King Arthur en Troy. Het kunnen zeer mooie films zijn, maar ik ga echt niet alles zitten te vergelijken met ROTK, want dat slaat nergens op.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  6. #6

    Standaard

    Too much (met twee o's) :wink: ...
    Tja, als al het spektakel maar niet ten koste gaat van het verhaal.
    "I like to remember things my own way. Not neccessarily the way they happened". - Bill Pullman in Lost Highway

  7. #7

    Standaard

    Mjah het voelt een beetje aan als toen Matrix uit was, er kwam toen veel meer van die movies met die effecten er in, en het zou zonde zijn als dat nu weer gebeurt. En ik vergelijk nix met LoTR, ik geef alleen het idee aan.
    Balls across the nose!!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dynamike
    Mjah het voelt een beetje aan als toen Matrix uit was, er kwam toen veel meer van die movies met die effecten er in, en het zou zonde zijn als dat nu weer gebeurt. En ik vergelijk nix met LoTR, ik geef alleen het idee aan.
    Dat is ook wel weer waar, maar zolang er films uitkomen die mij interessant lijken als Igby Goes Down, Lost In Translation en Lovely & Amazing (alledrie nog niet gezien) vind ik het wel best. Zolang het maar niet alleen films met spectaculaire actie worden bedoel ik er mee te zeggen.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dynamike
    Mjah het voelt een beetje aan als toen Matrix uit was, er kwam toen veel meer van die movies met die effecten er in, en het zou zonde zijn als dat nu weer gebeurt. En ik vergelijk nix met LoTR, ik geef alleen het idee aan.
    Die opleving van de epische film kwam al voor LOTR op gang, dankzij films als Braveheart en Gladiator. Een aantal van de epische films die de afgelopen jaren zijn uitgebracht zaten al in de planning voor LOTR.
    Bovendien zijn dit soort films alleen maar oppervlakkig gezien hetzelfde: ze spelen zich voornamelijk in het verleden af en er zitten inderdaad veldslagen in. Maar verder zitten er (hopelijk) verschillende thema's in verwerkt: de kern bestaat namelijk uit kleine drama's, waaraan een spectaculair verhaal wordt opgehangen. Bij Alexander zal dit het complexe en grillige karakter van de ambitieuze Macedoniër zijn, bij Troy soapachtige verwikkelingen in de relationele sfeer, bij King Arthur de zoektocht van de hoofdpersoon naar vrijheid en eigen identiteit ten tijde van de roerige jaren na de Romeinse bezetting, bij The Last Samurai de botsing tussen oude en nieuwe tijd en tussen de Westerse en de Oosterse cultuur, et cetera. Allemaal verschillende films, die alleen aan de oppervlakte op elkaar lijken: namelijk in het genre en in het feit dat er veldslagen in voorkomen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Ik zie het probleem niet. Niemand dwingt je om die films allemaal te gaan bekijken/kopen. Bovendien wordt de kwaliteit van een film nog altijd bepaald door script, regie, acteerwerk, vormgeving, SFX, muziek en nog een heleboel andere zaken -maar niet door het genre.
    En daarbij kun je dezelfde klaagzang aanheffen over elk genre. Hebben we namelijk niet ook genoeg:
    - melige komedies á la Road Trip, Boat Trip, American Pie, et cetera
    - tiener-/slasher-films á la Nightmare, Friday, Halloween, et cetera
    - remakes van buitenlandse films á la Ring, Dark Water, The Grudge, et cetera
    - adrenaline-actie-B-films á la too fast too furious (let op de spelling van 'too' :wink: ), S.W.A.T., Bad Boys, et cetera
    - science fiction-films als Equilibrium, I Robot, Minority Report, et cetera
    - vul zelf maar aan.
    Hier kan ik mij wel bij aansluiten. Al zolang men films maakt bestaan de epische films immers, BEN HUR, Spartacus etc etc.... Van mij mogen er nog wel 10 LOTR komen, mits van hetzelfde niveau natuurlijk....
    Heb ook even de trailer van King Arthur bekeken en zal eerst de film moeten zien. Hmm het is Jerry Bruckheimer he, zal wel het bekende sausje krijgen, stoere mannen, liefhebbende stoere meevechtende vrouwtjes die prat gaan voor mannen in oud ijzer....... Ben benieuwd wat Antoine Fuqua er van gebakken heeft....lijkt mij een hele stap van training day naar deze epos en afgaande op de trailer komt ie niet in de buurt van LOTR.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard Re: Ok ... wordt het nu niet TO much?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dynamike
    Ik kijk net de trailer en de teaser van King Arthur, ik weet niet of iemand die al gezien heeft maar ik vraag me nu toch echt af of we niet een beetje overkill hebben/krijgen van films die nog groter en heftiger willen zijn dan de vorige. Lord of the Rings doet het, groot, adembenemend, maar nu krijgen we Troy. Zelfde laken en pak, en nu zie ik dus King Arthur. Sure, zal vast super worden kwa beeld en impact op de kijker. Maar ben ik de enige die het nu een beetje te default gaat vinden?
    Waar kan je die trailer vinden? En is ie ook afspeelbaar op Windows Media Player? Alvast bedankt!
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  12. #12

    Standaard Re: Ok ... wordt het nu niet TO much?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dynamike
    Ik kijk net de trailer en de teaser van King Arthur, ik weet niet of iemand die al gezien heeft maar ik vraag me nu toch echt af of we niet een beetje overkill hebben/krijgen van films die nog groter en heftiger willen zijn dan de vorige. Lord of the Rings doet het, groot, adembenemend, maar nu krijgen we Troy. Zelfde laken en pak, en nu zie ik dus King Arthur. Sure, zal vast super worden kwa beeld en impact op de kijker. Maar ben ik de enige die het nu een beetje te default gaat vinden?
    Waar kan je die trailer vinden? En is ie ook afspeelbaar op Windows Media Player? Alvast bedankt!
    Yup in media player:
    http://movies.yahoo.com/movies/feature/kingarthur.html
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  13. #13

    Standaard

    Als "King Arthur" in Nederland komt, ga ik het wel in de bioscoop kijken.
    Het geeft wel een hype dat er een hoop legendarische spektakelfilms op stapel staan.
    Op zich niks mis mee, als ze maar niet aankondigen dat het een film is die net zo of nog grootser is dan LotR. Dat maak ik zelf wel uit.
    Na "The Matrix" kwamen er zoveel films uit waarvan op DVD of bij de reclame gemeld werd dat het net als of beter dan de Matrix is. Die reclamemakers halen zo een goede film naar beneden door zo'n vergelijking te maken: Het betekent alleen maar dat ze ermee willen zeggen dat ze eenheidsworst hebben leren maken.
    Keep you damn filthy bones outta my mouth.

  14. #14

    Standaard

    Ach wat maakt het uit. Al komen er 100 van die spektakel films uit. Laat maar komen. De trailers geven enkel een globale indruk die veelal verkeerd is, daarom moet je ze gewoon gaan zien en zelf tot een eindconclusie komen. Er blijft zo altijd wel weer een of meerdere titels over die de moeite waard is / zijn om opgenomen te worden in ieders verzameling....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

    Standaard

    kan niet genoeg krijgen van goede actiefilms dus laat maar komen zou ik zeggen. ik kies wel de films uit die ik wil zien dus ik zie het probleem niet.
    als de film echt slecht is dan gaan er toch (meestal) bijna geen mensen heen
    "There Can Be No Triumph Without Loss ,No Victory Without Suffering ,No Freedom Without Sacrifice"

  16. #16

    Standaard

    Je ziet een probleem waar er geen probleem is. Dit is namelijk altijd zo geweest. Ze maken films om geld te verdienen, dus als een bepaald genre op een gegeven moment 'en vogue' is, krijg je een stortvloed over je heen. Maar uiteindelijk koop je toch echt zélf je bioscoopkaartje/DVD dus ik snap echt niet waar je je mee bezig houdt. Dit is gewoon met alles zo: muziek, mode, zelfs mensen...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  17. #17

    Standaard

    Zolang er een markt voor is blijven die films komen... Misschien komt er over een jaar opnieuw zo;n film die grandioos flopt door verzadiging van de markt en dan gaan ze weer ergens anders naar op zoek.
    Ik ben ook van mening dat niet LOTR maar Gladiator is begonnen met zuk 'ouderwets spektakel'.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •