Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 47 van 47 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Zelf ben ik in het van een Philips 100Hrz Matchline, ben er erg tevreden over en geen na ijl effecten. Maar als ik Loewe zou kunnen betalen,....................Ja graag!!!
    Ben nog steeds tevreden, maar als deze het onverhoopt zou begeven en een Loewe financieel haalbaar is, dan wordt dat hem.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Betamax
    En die heb jij ?
    Heb nu nog de Pannie TX32-PF10 (koste 3 jaar geleden bijna fl 4000.-- en toen een van de beste).

    Het viel mij gewoon op dat men het alleen over Philips, Sony en Loewe heeft terwijl Panasonic toch zeker in het rijtje thuis hoort!! 8)

    Heb de PD30 wel al live gezien maar alleen met kabeltv uitzending en kan dus niets over zijn echte kracht zeggen al zag ik wel dat het beeld eeerruuuggghh goed is! Prijs valt wel mee.....op the net staat ie al voor € 1650.-- a € 1750.--
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #28
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Ben nog steeds tevreden, maar als deze het onverhoopt zou begeven en een Loewe financieel haalbaar is, dan wordt dat hem.
    Als je een Philips kunt kopen dan lig een Loewe ook binnen bereik meen ik te weten.
    Tuurlijk zijn de duurdere Loewe,s vrij pittig in prijs maar dat zijn de betere Philips ook. :wink:

  4. #29

    Standaard

    Vraag me nog steeds af of er echt zo'n groot kwaliteitsverschil is tussen het Loewe instapmodel (Aventos) van Euro 1750 en 1 stapje hoger die gelijk Euro 1000 duurder is.
    Regards,
    Arjan.

  5. #30

    Standaard

    dat ene stapje hoger valt wel mee hoor. en is zeker geen 1000 euro. Naast de Aventos en de Aconda (die jij wellicht bedoelt) zijn er nog een flink aantal modellen te krijgen die er qua prijs tussen in zitten. Zo heb je de Nemos, de Mimo, de Aconda living, de Vitros en nog wel een paar.... Prijzen voor een 32 inch (XX81) varieren van 1299 tot zo'n 3000 euro
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  6. #31

    Standaard

    Ook een hekel punt:

    Er zijn genoeg winkels die bv meer winst kunnen pakken op een Philips. Die zul je in zo'n winkel dan ook het mooiste beeld hebben naast een Sony of ander merk. Andersom gebeurt natuurlijk ook genoeg.

    Als je een tv koopt let dan ook eens op:

    1: Koop in hemelsnaam nooit een tv op basis van hun kabel signaal!!!
    2: Ga voor je naar de winkel gaat jezelf eerst inlezen over verschillende producten en prijzen.
    3: Vraag altijd of je met de instellingen van de tv mag spelen en het liefst met dezelfde bron op verschillende tv's zodat je snel achter de sterke en zwakke punten van een tv komt. Mag of kan dit niet: verder kijken!
    4: Niet naar de verkoper luisteren daar 99% gewoon probeert te scoren en eigenlijk niet uitmaakt welke tv je koopt. En die ene procent kun je verwaarlozen....
    5: Jij koopt de tv en moet uitmaken welk beeld het beste bij jou past!
    6: laat je niet door een flitsend design misleiden. Neemt niet weg dat een goede tv ook mooi kan zijn!!! :wink:

    Je koopt tenslotte geen brood voor een dag
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #32

    Standaard

    Hoe bevalt de (zwarte) aventos?? Hoe zit het met de beeldkwaliteit van DVD en de 100Hz "vegen en strepen" zegmaar?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanderT
    Hoe bevalt de (zwarte) aventos?? Hoe zit het met de beeldkwaliteit van DVD en de 100Hz "vegen en strepen" zegmaar?
    Zover ik uit eigen ervaring weet (Loewe Xelos en Articos) heeft Loewe hier geen last van... zolang je het digitale beeldruisfilter niet gebruikt...

  9. #34

    Standaard

    Ik zal je het zo snell mogelijk vertellen. Ik heb zojuist een telefoontje van mijn dealer gehad om mij te melden dat de TV bij hem is binnengekomen. Aanstaande zaterdag (! dat is nog eens service ! ) zal de TV bij mij worden geinstalleerd.

    Vol verwachting klopt mijn hart!
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  10. #35

    Standaard

    heeft iemand ervaring met de 32PW8818... ik heb al ervaringen gelezen maar vaak van 1 bepaalde persoon(zowel op kieskeurig,htforum,dvd.nl) die er nogal een groot probleem mee had maar ook met voorgaande modellen... maar is er ook iemand anders die de 32/28 inch versie heeft en er ervaring mee heeft? Zijn die naijl effecten hier niet zo groot-niet... en zijn die digitale filters hier ook uit te zetten??

  11. #36

    Standaard

    Weet iemand goede dealers in/om Amsterdam?
    Die bv wel de tijd voor je (kunnen) nemen en 'eerlijk' advies geven?

    Bvd

    Gr Ello

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ello
    Weet iemand goede dealers in/om Amsterdam?
    Die bv wel de tijd voor je (kunnen) nemen en 'eerlijk' advies geven?

    Bvd

    Gr Ello
    Pro electro A'dam Buitenveldert.
    Ik weet niet of ze Loewe hebben.
    Anders MM Arena proberen.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Pro electro A'dam Buitenveldert.
    Ik weet niet of ze Loewe hebben.
    Anders MM Arena proberen.
    Bedankt Roberto,

    Prolecto had ik idd op mijn lijstje staan om eens te kijken naar Loewe, MM vindt ik te groot, heb daar nog niet iemand gesproken die tijd voor je had.

    Gr Ello

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ello

    Prolecto had ik idd op mijn lijstje staan om eens te kijken naar Loewe, MM vindt ik te groot, heb daar nog niet iemand gesproken die tijd voor je had.
    En als je daar al iemand treft die tijd voor je heeft is het nog maar zeer de vraag of die persoon over enige kennis beschikt. Doorgaans is het kennisniveau daar erg bedroevend. Maar om de verschillende modellen Loewe er naast elkaar te zien draaien is zo'n grote MM een prima plek, alhoewel ik hem dan vervolgens liever bij een speciaalzaak koop (zeker aangezien er met de prijzen van Loewes stukken minder gestunt wordt bij de "grote" ketens).

    Hier in Alkmaar zijn er gelukkig wel 3 zaken waar je behoorlijk wat Loewes kunt bekijken en bij 2 ervan (HiFi zaken) hebben ze ook aardig wat kennis in huis.

    Maar als je flink op het internet rondkijkt, veel testverslagen doorleest en de diverse fora bezoekt heb je over het algemeen al snel meer kennis in huis dan de gemiddelde verkoper . Dan hoef je daarna alleen nog maar een goede zaak te vinden om hem daadwerkelijk aan te schaffen.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  15. #40

    Standaard

    Welke zaken in Alkmaar dan???
    BCC???
    Je heb ook zo'n aftandse zaak op Overdie, is echt slecht. Vriend van me dacht daar ff een mooie tv te scoren maar de verkoper ontweek antwoorden. Nou ja, toen naar de BCC gegaan in Alkmaar, dat was redelijk kundig personeel. Ook niet van het personeel met de insteek "alleen het duurste is het beste".

    Prolectro hebben ze ook weinig tijd voor je, dat kan ik zeker bevestigen. Misschien had ik een knakker die me wel wat kon uitleggen.
    Persoonlijk zou ik ook niet zo heel snel daar mn spullen kopen.

  16. #41

    Standaard

    Hoewel Philips een Nederlands product is waar we trots op moeten zijn, zou ik altijd de Loewe kiezen. Dat is na Bang & Olufsen de beste televisie die er te krijgen is!
    Mijn DVD-collectie:
    http://home.planet.nl/~i4ict

  17. #42

    Standaard

    Hoewel Philips een Nederlands product is waar we trots op moeten zijn, zou ik altijd de Loewe kiezen. Dat is na Bang & Olufsen de beste televisie die er te krijgen is!
    Erg belangrijk: de geluidskwaliteit.
    Mijn DVD-collectie:
    http://home.planet.nl/~i4ict

  18. #43

    Standaard

    Beeldbuis technisch vind ik Loewe zeker beter dan B&O. Denk zelfs dat de Philips beter is. Je betaalt bij B&O veel aan het disign (wat overigens echt HEEL mooi is).

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Welke zaken in Alkmaar dan???
    BCC???
    Die ja! En de betere zijn Radio Bakker aan het Scharlo (nabij station) en Ynter Audio & Vision aan het Ritsevoort (nabij Molen van Piet)
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door foley
    Bang & Olufsen
    Ik heb zondag een B&O televisie bij een kennis gezien (type weet ik niet) en ik moet zeggen dat het beeld werkelijk zeer mooi was.
    Desondanks ontkwam ook deze beeldbuis niet aan het "na-ijl" effect wat en bekend probleem is bij de 100Hz breedbeeld buizen.
    Deze tv koste zo,n €15.000 euro (jawel) maar ik vermoed dat de surround speakers er dan wel bijzitten voor die prijs. (speakers ook B&O)
    Maar nogmaals, beeld en ook het geluid was zeer goed te noemen ondanks het na-ijl effect.
    Maar daar staan dan ook aardig wat €€€ tegenover ook

    Door deze ervaring moet ik mijn oude mening/ervaring omtrend B&O toch weer herzien en toegeven dat ze wel degelijk hele goede producten erbij hebben (beter dan hetgeen wat ik me zo voor de geest kon halen).

    Ondanks alles denk ik toch dat je met een Loewe het beste uit bent in deze.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ondanks alles denk ik toch dat je met een Loewe het beste uit bent in deze.

    Eeeemen to that!

    Even mijn relaas over de komst van mijn Zwarte Loewe Aventos 3781ZW

    Afgelopen zaterdag rond de klok van 3 was het zover en stopte er een bestelauto voor mijn deur. De chauffeur was in zijn eentje (daar was ik al van op de hoogte gesteld) en omdat het teeveetje van 55 kilo in een flink uit de kluiten gewassen doos (100 x 70 x 70 cm) zat heb ik hem even geassisteerd bij het naar binnen tillen. Na een paar minuten stond de TV op de kast die door mij was uitgerust met een extra dikke plaat (25 mm) MDF om mij gerust te stellen dat ie er niet doorheen zal zakken.

    De TV werd door de bezorger bedrijfsklaar gemaakt en de zenders werden door de Loewe snel gevonden en waren ook makkelijk in de juiste volgorde te zetten. In eerste instantie schrok ik wel een beetje van het vertoonde beeld. Fel, Hard en onnatuurlijk. Bij een inspectie van de instellingen was het probleem echter snel gevonden. Het contrast, de helderheid en de kleuren stonden alledrie op een belachelijk hoge stand; ± 50 op een schaal die tot 63 loopt. Snel waardes ingesteld die dicht in de buurt van de 30 zitten en ook de scherpte teruggebracht van 3 naar 2. Daarmee kwam het beeld al heel veel beter op het scherm. Na ook de dvdspeler en de VCR te hebben aangesloten via Scart en de TV via tulp aan mijn reciever was de bezorger klaar en kon ik lekker met de TV aan de gang.

    Het instellingenmenu is zeer uitgebreid en makkelijk te bedienen. Alle digitale snufjes kunnen aan en uit. Voorlopig heb ik alleen DNC uitgezet.
    DMI doet het best wel goed en maakt dat bewegingen mooier in beeld gebracht worden. Automatische Beeldformaat aanpassing (AMD) doet zijn werk soms iets te zenuwachtig: als bijvoorbeeld een reclamespot in breedbeeld wordt uitgezonden op een 4:3 zender schakelt AMD al over naar de 16:9 instelling om na afloop weer terug te schuiven. Het wisselen van de formaten gebeurd gelukkig wel op een mooie rustige manier en niet van "Klik-KLIK" Je kunt ook met 1 knop zelf de selectie maken uit 5 formaten (waarbij het wel een minpunt is dat je maar 1 kant op kan klikken zodat je soms tot wel 5 keer moet klikken voordat je bij de gewenste versie bent) en dan ben je zolang die zender op staat van AMD verlost.

    Een speciale eervolle vermelding moet er zijn voor de zg PAN-stand waarbij het normale 4:3 beeld verticaal íéts wordt uitvergroot en een naar verhouding slechts een heel klein beetje meer horizontale verbreding plaatsvindt. Gevolg: een aangenaam groter beeld zonder dat er logo's of ondertitels helemaal verdwijnen (hooguit de onderste krullen van de g) en ook geen last van platgeslagen hoofden (die paar % vallen mij i.i.g. niet op).

    -----Binnenkort ga ik verder met mijn bevindingen, voor vanavond heb ik genoeg getypt-----
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door foley
    Hoewel Philips een Nederlands product is waar we trots op moeten zijn, zou ik altijd de Loewe kiezen. Dat is na Bang & Olufsen de beste televisie die er te krijgen is!
    Als Panasonic niet de TX36-PD30 had ontwikkeld was ik het met je eens.....helaas, deze is echt mooier dan de Loewe's! en geen naijl effecten (mijn Panasonic Tau ook niet trouwens).......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •