De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD+RW start niet in Denon 2800 MKII

    Sinds 2 weken heb ik een nieuwe pc met een ATI All-In-Wonder 9800 SE videokaart en een Plextor PX-708A dvd-brander (inclusief Nero Burning Rom 5 software), waardoor ik de pc ook als dvd-recorder kan gebruiken.

    Nu heb ik een Philips DVD+RW gekocht om de opgenomen programma's mee af te spelen via mijn dvd-speler (Denon 2800 MKII). Alleen weigert de dvd-speler dit schijfje af te spelen (No Play verschijnt op de display), terwijl het bij een vriend van me (met ander merk dvd-speler) wel gewoon afspeelt. Heeft iemand anders ook deze ervaring en zo ja, welk merk dvd-schijfjes (RW) zijn wel geschikt voor de Denon 2800 MKII?
    IMDb Top 250: in bezit 234, besteld 0
    Co-StarTrader

  2. #2

    Standaard

    De dvd+rw en -rw werken inderdaad niet in elke dvdspeler. In een artikel stonds 60%. Met de dvd+r en dvd-r is dat anders. De recordable schijfjes zijn in z'n 97% afspeelbaar. Een veel hoger percentage.

    Ik maak zelf erg veel dvd+r filmpjes. (voor andere mensen). Bij alle mensen deed de dvd het totnu. Dit is op veel dvdspelers dus getest. Ik gebruik daarbij de philips dvd+r schijfjes.

    Deze zijn goedkoop te krijgen bij www.opus.nl :wink:

  3. #3

    Standaard

    Toch zou ik juist graag willen weten welk merk dvd+-rw wel afspeelt in de Denon 2800 MKII, omdat het anders heel kostbaar wordt om elk televisie-programma op een dvd r+ of dvd r- te branden.
    IMDb Top 250: in bezit 234, besteld 0
    Co-StarTrader

  4. #4

    Standaard

    dat zou ik dan niet weten. Wat je kan doen is een paar soorten bestellen(van elke een) en dan testen

  5. #5

    Standaard

    Dat zou inderdaad een optie zijn, in ieder geval bedankt voor je advies!
    IMDb Top 250: in bezit 234, besteld 0
    Co-StarTrader

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ralph71
    Toch zou ik juist graag willen weten welk merk dvd+-rw wel afspeelt in de Denon 2800 MKII, omdat het anders heel kostbaar wordt om elk televisie-programma op een dvd r+ of dvd r- te branden.
    Werkt niet, heb zelf ook de denon dvd2800 en dvd+r(w) schrijver.
    Ik zag wel ergens dat je een bitje kunt setten zodat de speler denkt dat het een dvd+r schijfje is. Maar mijn brander (nec 1100) ondersteunt dat (nog?) niet.

    Ik vind het ook wel jammer, koop je een superdure speler speelt ie geen dvd+rws af

  7. #7

    Standaard

    Mischien dat een firmware upgrade werkt.
    Ik weet alleen niet of dat mogelijk is bij jou DVD speler.
    Succes,

    Ron

  8. #8

    Standaard

    Mischien dat een firmware upgrade werkt.
    Ik weet alleen niet of dat mogelijk is bij jou DVD speler.
    Succes,

    Ron

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron Gielgens
    Mischien dat een firmware upgrade werkt.
    Ik weet alleen niet of dat mogelijk is bij jou DVD speler.
    Succes,

    Ron
    Is er niet.

  10. #10

    Standaard

    Nero is niet het juiste progje om DVD's mee te branden. DVD+R is 100% compatible met alle merken standalones. Het is dus een combinatie van het merk media en de brandsoftware die bepaalt of je standalone het wel/niet kan lezen. Zie hier een topic met Nero-problemen.

    Mvg, Chendy.
    Too Much Logic-7... Is Just Right!

    CRT-manuals
    Mijn apparatuur Mijn DVD's

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chendy
    Nero is niet het juiste progje om DVD's mee te branden. DVD+R is 100% compatible met alle merken standalones. Het is dus een combinatie van het merk media en de brandsoftware die bepaalt of je standalone het wel/niet kan lezen. Zie hier een topic met Nero-problemen.

    Mvg, Chendy.
    Het ligt niet aan dvd+r, dat leest de dvd2800 wel. Maar +rw slikt hij gewoon niet. Dat is een bekend probleem bij deze speler, vind het wel jammer. -rw Leest hij weer wel.

  12. #12

    Standaard

    Ik gebruik ook Nero 6 voor DVD's te branden, zonder problemen hoor.

    (waarom staat mijn vorige post er 2x op?)

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kamps
    Citaat Oorspronkelijk gepost door chendy
    Nero is niet het juiste progje om DVD's mee te branden. DVD+R is 100% compatible met alle merken standalones. Het is dus een combinatie van het merk media en de brandsoftware die bepaalt of je standalone het wel/niet kan lezen. Zie hier een topic met Nero-problemen.

    Mvg, Chendy.
    Het ligt niet aan dvd+r, dat leest de dvd2800 wel. Maar +rw slikt hij gewoon niet. Dat is een bekend probleem bij deze speler, vind het wel jammer. -rw Leest hij weer wel.
    Ik heb een Plextor brander 708A, deze kan ook -rw branden, welk merk dvd-rw gebruik je dan?
    IMDb Top 250: in bezit 234, besteld 0
    Co-StarTrader

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ralph71
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kamps
    Citaat Oorspronkelijk gepost door chendy
    Nero is niet het juiste progje om DVD's mee te branden. DVD+R is 100% compatible met alle merken standalones. Het is dus een combinatie van het merk media en de brandsoftware die bepaalt of je standalone het wel/niet kan lezen. Zie hier een topic met Nero-problemen.

    Mvg, Chendy.
    Het ligt niet aan dvd+r, dat leest de dvd2800 wel. Maar +rw slikt hij gewoon niet. Dat is een bekend probleem bij deze speler, vind het wel jammer. -rw Leest hij weer wel.
    Ik heb een Plextor brander 708A, deze kan ook -rw branden, welk merk dvd-rw gebruik je dan?
    Ik had je geloof ik een link gestuurd, daar staat iemand die -rw wel werkend heeft met de denon dvd 2800.

  15. #15

    Standaard

    Inmiddels MMORE DVD-RW aangeschaft, deze werkt wel, al is de brandsnelheid niet echt bijzonder (2,4 speed). Dus als iemand snellere -RW's weet hoor ik het graag!
    IMDb Top 250: in bezit 234, besteld 0
    Co-StarTrader

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •