De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1
    Mark-S
    Guest

    Standaard Wat kan ik hier van verwachten ? <-- bespreking

    Wil een HARD DISK recorder aanschaffen (JVC DDV1)
    Er zijn volgende mogelijkheden :
    Hard disk videorecorder, capaciteit 80 GB (HDD) voor ongeveer:
    SP mode (8,6 Mbps) voor 20 uur
    LP mode (6,1 Mbps) voor 28 uur
    EP mode (3,1 Mbps) voor 56 uur
    SEP mode (2,1 Mbps) voor 80 uur

    Weet iemand wat ik van elke mode kan verwachten ?
    is SEP VHS kwaliteit, is SP beter dan SVHS ?

    Alvast bedankt voor jullie antwoord

  2. #2

    Standaard

    Moeilijk om aan te geven, ik ken het apparaat niet, maar afgaande op de bitrates zou ik denken dat SEP vergelijkbaar is met VHS in longplay stand. Van de SP mode mag je zeker wel verwachten dat deze boven S-VHS ligt. Je kunt er wellicht later een grotere HD in schroeven, mocht je 20 uur te weinig vinden.

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    SP zou minimaal (en hoger zelf ,afhankelijk van de bron) dvd kwaliteit moeten hebben volgens de fabriekanten.
    Zelf heb ik nog geen beeld van een hard disc recorder gezien.

  4. #4
    Mark-S
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Je kunt er wellicht later een grotere HD in schroeven, mocht je 20 uur te weinig vinden.
    Vrees dat dit niet zo eenvoudig zal zijn. Deze hdd opereren niet onder Windows, en er is geen plug and play zoals op een PC.

    Vind uiteraard 20u. nogal weinig, en zou liever er een 200 gig in hebben, maar op dit ogenblik is 80 gig de norm in dergelijke toestellen, en je kan natuurlijk blijven wachten, maar zo heb je nooit iets ....

    Anyway, toestel zou pas volgende week op de markt komen. Heb er eentje besteld en wacht op bericht om het af te halen.

    Ik hou jullie op de hoogte.

  5. #5
    Mark-S
    Guest

    Standaard

    Ik heb nu het apparaat een paar dagen in huis.
    Het is fantastisch. De S-VHS recorder staat er werkloos bij ...
    Bij de hoogste snelheid heb je hetzelfde beeld dan wat je binnenkrijgt, dwz geen merkbaar kwalitetsverlies.
    Bij LP heb je de kwaliteit van S-VHS.
    Lagere snelheiden geven gewone VHS kwaliteit en gebruik ik dus niet.
    Het lawaai dat het toestel maakt valt ook reuze mee. Je hoort wel de HDD werken, maar het is niet storend.
    Leuk is ook dat je al kan bekijken wat je aan het opnemen bent. Moet dus niet meer wachten tot de opname gedaan is.
    Verder kan je zeer eenvoudig editen. Je kan heel eenvoudig de reclame uit een film halen.
    Kortom : een aanrader. (heb 569 euro betaald).

  6. #6

    Standaard

    Ik vind het vreemd dat er niet meer gecombineerde harddisk/dvd-recorders op de markt zijn.

    Een dvd-recorder heeft als nadeel dat de opslagcapaciteit vrij beperkt is en dat je niet altijd een leeg schijfje bij de hand hebt als je iets wil opnemen.

    Een harddiskrecorder heeft als nadeel dat je de opnames niet "voor altijd" kunt bewaren.

    Als je ziet dat er al harddiskrecorders zijn voor 600 euro en dvd-recorders voor 500 euro, dan moet volgens mij een gecombineerde recorder mogelijk zijn voor een bedrag van pakweg 700-800 euro. Zeker gezien de vele gemeenschappelijke onderdelen (MPEG encoder/decoder, tuner, ...)
    there's only one person who's got his work done by friday, and that was robinson crusoë

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •