De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid op 2 plaatsen in de kamer mogelijk?

    Ik heb mijn HT netjes opgesteld in de hoek van mijn L-kamer (de "TV-hoek").
    Probleem is nu dat ik in de andere hoek van mijn kamer (de zithoek) geen luidsprekers meer installeren die aangesloten zijn op mijn AV receiver.
    Ik ben nog in het bezit van een stereo versterker.
    Is er een mogelijkheid om vanuit mijn AV-receiver het geluidssignaal van Radio en CD (via DVD speler) te laten arriveren op mijn stereo versterker en daarop evt 2 luidsprekers aanlsuiten.
    Is het ook mogelijk om de speakers in het HT deel uit te schakelen en alleen in de zithoek te laten spelen?
    Simpel gezegd: ik wil radio of CD kunnen luisteren via luidsprekers in de zithoek, waarbij de bron mijn AV receiver in de tv-hoek is.

  2. #2

    Standaard

    Als je nog een analoge uitgang hebt op je dvd speler en een gelijke ingang op je stereo versterker moet het mogelijk zijn. Dan hoef je alleen maar een tulpkabel tussen je stereo-versterker en je dvdspeler te trekken. Selecteer de aux op je versterker (of op welke ingang je speler ook zit) en zet je speler aan. Je zult geluid krijgen uit je stereo versterker. (mits er uiteraard boxen op zitten, maar dat lijkt me te logisch voor woorden).
    Je radio kan ik je zo 1-2-3 ook niet mee helpen.
    Succes.

    Christiaan

  3. #3

    Standaard

    Als je av-receiver een aux uitgang heeft kan het dan moet je die gewoon verbinden met een ingang op je stereo versterker.

    Dan kan je de av versterker op nul zetten en dan de andere open draaien.

    Als je geen aux uit hebt wordt het moeilijker.. dan zal je al je apparaten los naar je stereo versterker moeten sturen.

    het ligt dus eigenlijk alleen aan je av-receiver of het kan!

    Wat voor receiver heb je?

  4. #4

    Standaard

    Ik heb een NAD T741 receiver. Deze heeft genoeg uitgangen m.i.
    Is het misschien ook mogelijk om de audio pre-out te gebruiken?
    Maar hoe krijg ik dan de volumes apart geregeld (HT volume=0, stereo volume > 0)

  5. #5

    Standaard

    Nou simpel!

    Gewoon je audio uit gang van je av receiver (2 x tulp/cinch) in de in gang van je stereo versterker!

    Dan kan je met de volume knoppen van je stereo versterker dat geluid regelen in je zit hoek en met de volume knop van je receiver je ht geluid regelen.

    zorg wel dat het een aux of pre-out is want anders gaat je zit hoek geluid ook uit als je je ht geluid zachter zet..

    probeer het eerst maar ff uit meestal kom je er wel uit na een paar minutjes klooien... :wink:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •