Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 49 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke muziek haalt àlles uit je HT-set?

    Stel... je hebt pas je eerste HT-setje gekocht (in mijn geval een HK1500 met JBL SCS 10 speakerset).
    Natuurlijk, het zal altijd wel beter en duurder en mooier kunnen, maar je hebt geen vergelijkingsmateriaal, en je bent dus best tevreden.

    En stel, je wilt een CD-tje samenstellen met muziek, waarmee je je HT setje eens lekker 'aan het werk' kunt zetten. Waarmee je kunt horen waar jou setje toe in staat is...
    Een CD-tje ook, waarmee je eens naar een audio-zaak kunt, om nieuwe speakers te beoordelen...

    Muzieknummers die 'beroemd' zijn om hun dynamiek, mooi stereo-beeld (= soundstage??), sprankelend hoog, diep laag, en al wat dies meer zij....
    Het hoeft dus zeker niet zo te zijn dat alle aspecten in één nummer vertegenwoordigd moeten zijn...

    Klassieke muziek, trance, ambient, lounge, (hard-)rock, classic-rock, pop, dance, filmsoundtracks, maakt niet uit.

    Wat zijn nummers die je a-b-s-o-l-u-u-t op die CD moet hebben?
    Artiest + titel graag, en dan liefst ook beargumenteerd.

    Ben benieuwd!
    Zmurph

  2. #2

    Standaard

    Persoonlijk vind ik het belangrijker dat ik de nummers zelf goed ken, en dat ik weet hoe ze klinken op andere afspeelapparaten. Op het moment luister ik veel naar Tubular Bells 2003 (Mike Oldfield), dus ik weet ook erg goed hoe die op mijn huidige set klinkt. Als ik een nieuwe set zou gaan kopen dan zou ik dus deze cd meenemen, omdat de klank 'vers' in het geheugen zit.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Op het moment luister ik veel naar Tubular Bells 2003 (Mike Oldfield), dus ik weet ook erg goed hoe die op mijn huidige set klinkt. Als ik een nieuwe set zou gaan kopen dan zou ik dus deze cd meenemen, omdat de klank 'vers' in het geheugen zit.
    Grappig...ik lees net op HTForum dat Mike Oldfield's Amarok zeer veel dynamiek heeft. Er schijnt zelfs een waarschuwing op te staan.
    Gelijk Kazaa maar even aan 't werk gezet

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zmurph
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Op het moment luister ik veel naar Tubular Bells 2003 (Mike Oldfield), dus ik weet ook erg goed hoe die op mijn huidige set klinkt. Als ik een nieuwe set zou gaan kopen dan zou ik dus deze cd meenemen, omdat de klank 'vers' in het geheugen zit.
    Grappig...ik lees net op HTForum dat Mike Oldfield's Amarok zeer veel dynamiek heeft. Er schijnt zelfs een waarschuwing op te staan.
    Gelijk Kazaa maar even aan 't werk gezet
    Celine Dion moet het ook goed doen (behalve voor de bas dan :wink: )
    Daarvoor kun je het beste rythm and bass gebruiken.
    Speaker Freak

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zmurph
    Grappig...ik lees net op HTForum dat Mike Oldfield's Amarok zeer veel dynamiek heeft. Er schijnt zelfs een waarschuwing op te staan.
    Gelijk Kazaa maar even aan 't werk gezet
    Is het niet zo dat er door de compressie d.m.v. mp3 dynamiek verloren gaat? En dan met name in de lagere bitrates? Volgens mij kun je dan beter een originele cd lenen en dan kopieren i.p.v dat je een mp3'tje omzet naar cd-da.
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Is het niet zo dat er door de compressie d.m.v. mp3 dynamiek verloren gaat? En dan met name in de lagere bitrates? Volgens mij kun je dan beter een originele cd lenen en dan kopieren i.p.v dat je een mp3'tje omzet naar cd-da.
    Ja, maar ik kan nu eerst even luisteren, en dan rustig op zoek gaan naar de originele CD. Ik heb het complete album al gedownload!

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zmurph
    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Is het niet zo dat er door de compressie d.m.v. mp3 dynamiek verloren gaat? En dan met name in de lagere bitrates? Volgens mij kun je dan beter een originele cd lenen en dan kopieren i.p.v dat je een mp3'tje omzet naar cd-da.
    Ja, maar ik kan nu eerst even luisteren, en dan rustig op zoek gaan naar de originele CD. Ik heb het complete album al gedownload!
    Ik zou inderdaad voor het echte luister en vergelijkings werk een originele cd nemen van de muziek die jezelf al goed kent
    Dus ook geen kopie van de originele

  8. #8

    Standaard

    Zoek je multi-channel of stereo tracks?

  9. #9

    Standaard

    Persoonlijke voorkeur:

    Album: de DTS-versie van het album 'Nothing like the sun' van Sting
    Song: de 'title-track' van Antarctica (OST) - Vangelis
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zmurph
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Op het moment luister ik veel naar Tubular Bells 2003 (Mike Oldfield), dus ik weet ook erg goed hoe die op mijn huidige set klinkt. Als ik een nieuwe set zou gaan kopen dan zou ik dus deze cd meenemen, omdat de klank 'vers' in het geheugen zit.
    Grappig...ik lees net op HTForum dat Mike Oldfield's Amarok zeer veel dynamiek heeft. Er schijnt zelfs een waarschuwing op te staan.
    Gelijk Kazaa maar even aan 't werk gezet
    Amarok heeft idd heel veel dynamiek, maar zoals terecht opgemerkt, gaat deze verloren bij coderen naar mp3, zeker bij lagere bitrates. Ik dacht overigens dat die waarschuwing op Amarok komisch bedoeld was?

    Ik zou sowieso bij het uitzoeken van luister-cd's voor een nieuwe set mp3 als bron vermijden.

    Om terug te komen op Tubular Bells 2003: er is een versie met bonus DVD, waarop de eerste drie tracks als 5.1 mix staan, zowel op Dolby Digital als DTS. Ik vind deze erg indrukwekkend klinken. (Deze bonus dvd is overigens een lekkermakertje voor een te verschijnen dvd-audio in augustus)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Klaas Vorens
    Celine Dion moet het ook goed doen (behalve voor de bas dan :wink: )
    Daarvoor kun je het beste rythm and bass gebruiken.
    Which brings up another good point: neem iets mee wat je leuk vindt. Muziek waar je je aan irriteert (zoals ik heb met Celine) leidt bij mij alleen maar af van het beoordelen.

    Voor een goeie diepe bass raad ik je LFO - LFO aan

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Song: de 'title-track' van Antarctica (OST) - Vangelis
    Die is zeer goed ja! Ik gebruik zelf altijd "Here I am" van Bryan Adams. Tis nogal een druk nummer maar ook met rustige passages. Daarom vind ik het een geweldig nummer om speakers en andere apparatuur mee te testen.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  14. #14

    Standaard

    Mijn topper is en blijft
    Roger Waters - amused to death

    En wat leuk is ,als je in het begin de hond niet hoort blaffen staan je speakers in phase
    Het moet lijken of staat de hond bij de buren in de tuin

    Groeten Remo

  15. #15

    Standaard

    Mijn topper is en blijft
    Roger Waters - amused to death

    En wat leuk is ,als je in het begin de hond niet hoort blaffen staan je speakers in phase
    Het moet lijken of staat de hond bij de buren in de tuin

    Groeten Remo

  16. #16
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Ik stel geen CD's samen, al mijn mp3's heb als mp3-bestand op CD's gebrand.
    Op mijn HT-set klinken voor mij groepen als Clannad en the Alan Parsons Project heel mooi
    Van beide groepen heb ik de CD's gewoon in de winkel gekocht want dan is de kwaliteit nog heel goed en ik ben nogal een grote fan van ze en dan zoek ik toch meer kwaliteit

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remo
    Mijn topper is en blijft
    Roger Waters - amused to death

    En wat leuk is ,als je in het begin de hond niet hoort blaffen staan je speakers in phase
    Het moet lijken of staat de hond bij de buren in de tuin

    Groeten Remo
    Remo, je bent nog maar net lid, maar ik vind je nu al een topper! Roger Waters is

    Als DVD is In The Flesh erg goed.

  18. #18

    Standaard

    Massive Attack als je van BASSSS houd, en dan vooral het album Mezzanine......als ik aparatuur ga beluisteren is tie altijd van de partij. En ook TOOL, complex en daarom erg leuk als testmuziek.

    Greetz, MARTIN

  19. #19

    Standaard

    Als DVD is In The Flesh erg goed
    Ook die heb ik en geniet er nog steeds van

    groeten remo

  20. #20
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remo
    Mijn topper is en blijft
    Roger Waters - amused to death

    En wat leuk is ,als je in het begin de hond niet hoort blaffen staan je speakers in phase
    Het moet lijken of staat de hond bij de buren in de tuin

    Groeten Remo

    die is inderdaad heel goed maar welke ik nog veel beter vind klinken is the pros and cons of hitch hiking
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan
    Zoek je multi-channel of stereo tracks?
    Ja, ehm...beide eigenlijk, als ik de keus heb....

  22. #22

    Standaard

    Zelf heb ik er eigenlijk meerdere die ik standaard luister als ik mijn opstelling of hardware weer eens veranderd heb.
    Denk daarbij aan platen als:
    Eminem - Lose Yourself (8 Mile OST) (Snelle, droge beat)
    Enya - May it Be (LOTR: FOTR OST) (laatste 40/45 seconden: als je hart sneller gaat kloppen weet je dat je goed zit: heel moeilijk voor veel systemen dit stuk)
    Nummer 1 van: LOTR: TTT OST) (hele moeilijk plaatsing voor de meeste systemen)
    R. Kelly - Turn back the hands of Time (moeilijk langzame beat, heel zuiver gezongen)
    R. Kelly - nummer drie van diezelfde single. (de regen moet bij je in de huiskamer vallen)
    Shania Twain - You're still the One (heel mooi gezongen, goede muziek, en moet je volledige kamer vullen dit nummer)
    En nog wel andere platen, maar dit zijn de meest gedraaide.
    Mvg,

    Christiaan

  23. #23

    Standaard

    Tool inderdaad! geweldige bas, drum zang alles! nummer forty-six and 2!

    Tool Rulezzzzz
    Collectie van Tijs
    Mijn Cu2-Profiel
    ~Times like these call for a big lebowski~

  24. #24

    Standaard

    Ik gebruik zelf de volgende test CD's bij reviewen:

    Miles Davis - Kind of Blue
    Dave Brubeck - Time Out
    Natalie Merchant - Ophelia
    Dead Can Dance - Into the Labyrinth
    Patricia Barber - ALLE albums zijn goed
    Adreas Vollenweider - The White Winds
    Joni Mitchell - Case of You (van Two Sides)
    Tori Amos - Little Earthquakes
    Depeche Mode - Violator (Waiting for the Night/Enjoy the Silence)
    Rickie Lee Jones

    etc. etc.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remo
    En wat leuk is ,als je in het begin de hond niet hoort blaffen staan je speakers in phase
    Als je de hond niet in de verte hoort blaffen staan de speakers juist uit fase :wink:

    Roger Waters - Amused to Death (dynamiek, detail, ruimtelijkheid)
    Pink Floyd - Dark Side of the Moon (detail, imaging, ruimtelijkheid)
    Sara K - Water Falls (klankkleur, imaging, plaatsing, detail)
    Diana Krall - The look of love (detail, muzikaliteit, plaatsing)
    Dream Theater - verschillende albums (dynamiek, detail, muzikaliteit)
    Johny Cash - verschillende albums (mono-tracks voor coherentie speaker)
    ea

    Mvrgr

    Patrick

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •