De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips FR995 receiver, is dat wat?

    Hoi,

    Mijn huidige "ouderwetse" receiver houdt er zo langzaam maar zeker me op en nu zit ik rond te kijken voor een nieuwe receiver. Philips heeft de FR995 matchline reciever met alles-er-op-en-er-aan. Althans dat zou ik zeggen als ik de specs lees. Of heb ik het mis? Momenteel gebruik ik het DD systeem van mijn TV (Philips 28PW9516) en zal dus nog even geen surround/subwoofer speekers op de reciever aansluiten.
    Het is dus we een beetje overkill, maar in de toekomst breidt ik de set nog wel eens uit denk ik en zal ik dus de receiver gaan gebruiken voor DD surround mode. Jammer trouwens dat deze reciever geen 6.1 russound heeft...

    Erwin

  2. #2

    Standaard

    Als je in de toekomst toch gaat uitbreiden zou ik dus niet de Philips pakken. Philips staat bekend om z'n mindere DD en DTS versterkers/recievers. Er zijn veel andere merken die voor dezelfde prijs veel beter presteren. Kijk eens naar Yamaha, Denon, Harman Kardon etc.

  3. #3

    Standaard

    In welk opzicht is DD en DTS minder bij Philips?

    Erwin

  4. #4

    Standaard

    Kwa geluid, gebruikte componenten you name it. Ze zijn gewoon kwalitatief minder dan andere merken. Gebruik anders de zoekfunctie van dit forum eens, ik meen dat philips hier al eens aan bod is gekomen. Er zijn trouwens ook veel sites met tests daar vind je ook het een en het ander.

    www.homecinemachoice.com
    www.hifichoice.co.uk
    www.whathifi.com
    www.widescreen.com

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een tijdje terug dezelfde vraag gesteld over de 995/996.
    De reden dat deze mijn aandacht trok, was een vermeende superaanbieding qua prijsstelling, die achteraf ronduit misleidend
    bleek te zijn.
    Kon nog geen tests terugvinden, (ook niet op de hierbovengenoemde url's), wat ik wel aan tests terug kon vinden
    van andere typen Philips receivers (vooral de lagere en goedkopere 700 serie) was niet echt bemoedigend, dus ben zelf maar gaan luisteren. En het is zeker geen beroerde bak. De chip die gebruikt wordt voor DD/DTS zul je ook in andere merken versterkers terugvinden. Hij klinkt wat neutraler dan een Yamaha, wat een voordeel is als je ook muziek wilt beluisteren. Maar een Denon had meer definitie. Het is een vrij aardige middenmotor in die prijsklasse, waar je zeker slechtere apparaten tegen zult komen.
    Gewoon je eigen oortjes gebruiken.

  6. #6
    gruiter
    Guest

    Standaard

    Ik heb de FR966 receiver in december aangeschaft en ik vind hem erg goed klinken. De receiver werd geleverd met 5 speakers en een subwoofer. De subwoofer is redelijk, maar de kwaliteit van de andere speakers vond ik beduidend minder (ik miste dynamic en ik vond het geluid dat de subwoofer produceert niet in verhouding staan met de overige speakers). Afgelopen zondag heb ik de voorspeakers (links/rechts) vervangen door 2 Jamo speakers die ik nog ergens had staan. Dit resulteerde in een voller/rijker geluid. Ik heb er verder weinig verstand van, maar ik ga puur af op wat ik persoonlijk goed vind klinken. Ik ben nu dan ook erg tevreden. Als ik wat meer geld heb wil ik eens gaan kijken of andere rear-speakers en de centerspeaker het geheel nog meer kunnen verbeteren.

    Zie Kieskeurig

    Gerald

    Mijn Collectie is nog erg klein omdat ik pas sinds 19 december een DVD speler heb.

  7. #7

    Standaard

    De 995/996 is nog een tikkie zwaarder (5x100W), en er was nog iets, kweetniemeerwat...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •