De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.

Discussie: Lorax start niet op

  1. #1

    Standaard Lorax start niet op

    Nog mensen met problemen bij het opstarten van The Lorax? Ik heb 'm eergisteren of zo even diagonaal overlopen, en toen liep'ie wel; nu geraak ik niet meer voorbij het Universal-logo. Ik heb een hele reeks andere schijven uitgeprobeerd (Notting Hill, Paranorman, Brave, Jurassic Park, ...) en die gingen allemaal wel vlot.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    Werner, heb je wel de internet verbinding aanstaan?

    Sommige Universal disc's weigeren op te starten zonder internet verbinding...
    Maar ook met de internet verbinding aan moet je veel geduld hebben bij het opstartren

  3. #3

    Standaard

    Normaal gezien kijk ik nooit met een internetverbinding aan. Ik heb speciaal de kabel nu eens ingestoken, maar het helpt niet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Ik had eigenlijk hetzelfde probleem maar dan met Brave. Uiteindelijk gewoon m'n BD speler geupdated en toen werkte ie wel. Is het een NL versie van The Lorax ? of een UK.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Sommige Universal disc's weigeren op te starten zonder internet verbinding...
    Dat geloof ik niet! Het gros van de Blu-ray spelers thuis is helemaal niet verbonden met het internet en je hebt het ook nergens voor nodig. Kan dus nooit een voorwaarde zijn.

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Nog mensen met problemen bij het opstarten van The Lorax? Ik heb 'm eergisteren of zo even diagonaal overlopen, en toen liep'ie wel; nu geraak ik niet meer voorbij het Universal-logo. Ik heb een hele reeks andere schijven uitgeprobeerd (Notting Hill, Paranorman, Brave, Jurassic Park, ...) en die gingen allemaal wel vlot.
    Zodra de disc opstart op stop drukken. Daarna op "disc/top menu" drukken. Kijken of je wel rechtstreeks in het menu komt?

  7. #7

    Standaard

    * Het is de NL versie van de Lorax
    * Disc/top menu wat Pieter suggereert werkt helaas niet, 'bediening wordt door de speler niet toegelaten'.
    * Speler is Sony BD550. Ik denk dat het beestje stilaan de geest is aan het geven wegens vier jaar zeer intens gebruik. Desondanks vind ik het toch maar relatief een korte levensduur...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Toch geen usb drive aangesloten? Dan starten Universal discs bij mij ook nooit op.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom91 Bekijk bericht
    Toch geen usb drive aangesloten? Dan starten Universal discs bij mij ook nooit op.
    Zeker niet.

    Het gekke is dat toen ik de disk even testte een paar dagen geleden, alles perfect werkte, en nu dus niet meer, na 'tig pogingen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    * Het is de NL versie van de Lorax
    * Disc/top menu wat Pieter suggereert werkt helaas niet, 'bediening wordt door de speler niet toegelaten'.
    * Speler is Sony BD550. Ik denk dat het beestje stilaan de geest is aan het geven wegens vier jaar zeer intens gebruik. Desondanks vind ik het toch maar relatief een korte levensduur...
    Waar heb je die gekocht ?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Waar heb je die gekocht ?
    Gekregen van de filmmaatschappij ter viewing. Ik heb intussen de disk bij familie gaan afspelen op een andere speler en jammer genoeg werkt' ie daar. Jammer genoeg want dat betekent dat het niet aan mijn disk ligt maar aan mijn speler ...

    Which leads me to my next question. Is voor een Blu-ray junk zoals ondergetekende vier jaar een normale levensduur voor een speler van een A-merk (Sony)? Wellicht zal zoiets laten repareren meer kosten dan een nieuwe speler.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Gekregen van de filmmaatschappij ter viewing
    Ja zo zou ik me ook wel als reviewer willen aanmelden bij die filmmaatschappij.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Gekregen van de filmmaatschappij ter viewing. Ik heb intussen de disk bij familie gaan afspelen op een andere speler en jammer genoeg werkt' ie daar. Jammer genoeg want dat betekent dat het niet aan mijn disk ligt maar aan mijn speler ...

    Which leads me to my next question. Is voor een Blu-ray junk zoals ondergetekende vier jaar een normale levensduur voor een speler van een A-merk (Sony)? Wellicht zal zoiets laten repareren meer kosten dan een nieuwe speler.
    Klinkt inderdaad dat je lens het leven gaat laten.
    4 jaar is opzich als de speler intensief word gebruikt niet heel raar.
    Bij mij is de lens na 4 jaar meestal ook wel op kijk zeker 1 maal per dag een film en soms wel meer zeker als het een serie is dan draait het dingetje wel een paar uur.

  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Een goedkoop lens setje kun je altijd nog proberen?

  15. #15

    Standaard

    Ik zit sowieso een paar dagen in het buitenland, dus ga de hele zaak eens rustig laten bezinken. Slotsom zal allicht zijn dat er een nieuwe speler komt...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Which leads me to my next question. Is voor een Blu-ray junk zoals ondergetekende vier jaar een normale levensduur voor een speler van een A-merk (Sony)? Wellicht zal zoiets laten repareren meer kosten dan een nieuwe speler.
    Nee, zou niet moeten kunnen. Maar het valt mij wel op hoeveel afspeelproblemen er zijn met met name Sony Blu-ray spelers. Kan natuurlijk ook komen doordat veel mensen ze kopen. Heel af en toe heb ik op mijn Oppo ook wel eens afspeelproblemen, maar dan is uitzetten en weer aanzetten de oplossing. Als firmware updates niets oplossen dan zou ik eerder een nieuwe kopen dan deze laten repareren. Of probeer eens een ander merk. Panasonic maakt ook zeer goede Blu-ray spelers.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nee, zou niet moeten kunnen. Maar het valt mij wel op hoeveel afspeelproblemen er zijn met met name Sony Blu-ray spelers. Kan natuurlijk ook komen doordat veel mensen ze kopen. Heel af en toe heb ik op mijn Oppo ook wel eens afspeelproblemen, maar dan is uitzetten en weer aanzetten de oplossing. Als firmware updates niets oplossen dan zou ik eerder een nieuwe kopen dan deze laten repareren. Of probeer eens een ander merk. Panasonic maakt ook zeer goede Blu-ray spelers.
    Panasonic maakt zeker goede spelers.
    heb er 1 staan die bijna 5 jaar is heel veel gebruikt maar loopt nog prima.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nee, zou niet moeten kunnen. Maar het valt mij wel op hoeveel afspeelproblemen er zijn met met name Sony Blu-ray spelers. Kan natuurlijk ook komen doordat veel mensen ze kopen. Heel af en toe heb ik op mijn Oppo ook wel eens afspeelproblemen, maar dan is uitzetten en weer aanzetten de oplossing. Als firmware updates niets oplossen dan zou ik eerder een nieuwe kopen dan deze laten repareren. Of probeer eens een ander merk. Panasonic maakt ook zeer goede Blu-ray spelers.
    Ik heb een PS3(Slim) en die is in wezen ook van sony maar nooit problemen.
    Oude generaties spelers gaat de lens sowieso eerder 'stuk'/ laser word zwakker. Maar de nieuwe Blu-ray spelers lees nu 1 jaar hooguit 2 jaar oud moeten het toch echt langer volhouden.

    Mijn LG (eerste generatie) doet het ook niet meer zo goed na 4jaar..

  19. #19

    Standaard

    Mijn PS3 (de oude generatie doet het al 7 jaar uitstekend! )

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Gekregen van de filmmaatschappij ter viewing. Ik heb intussen de disk bij familie gaan afspelen op een andere speler en jammer genoeg werkt' ie daar. Jammer genoeg want dat betekent dat het niet aan mijn disk ligt maar aan mijn speler ...

    Which leads me to my next question. Is voor een Blu-ray junk zoals ondergetekende vier jaar een normale levensduur voor een speler van een A-merk (Sony)? Wellicht zal zoiets laten repareren meer kosten dan een nieuwe speler.
    Helaas is Sony geen echt a-merk met zijn spelers...

    Intern bestaan ze ca. voor 3/4 uit o.a Samsung onderdelen

    Ja mijn ervaring is dat multi-spelers blijkbaar sneller slijten door gebruik van cd, dvd en bd.
    Laatst aangepast door Hombre : 04-12-2012 om 21:01

  21. #21

    Standaard

    Ik ben nog steeds opgelucht dat enkele vernoemde probleemgevallen onder de BR-titels tot op heden probleemloos afspelen op mijn Panasonic. (3 jaar oud, model 4 jaar geloof ik) Ik vrees de dag dat dit niet langer 't geval is.

  22. #22

    Standaard

    Ik had de disk nu zowat bij iedereen die ik ken getest, en hij speelde overal behalve bij mij. Logische conclusie was inderdaad een nieuwe speler, die het overigens fijn doet. Voor de prijs om 'm te laten repareren kan je er al een nieuwe hebben en sukkel je niet voort tot aan de volgende hapering. Het voedt wel mijn pessimistische gedachten over de consumptiemaatschappij en van het feit dat we om de oren geslagen worden om duurzaam trachten te leven, terwijl alles gemaakt is om zo snel stuk te maken. Goed, maar ik dwaal af. We kunnen weer voort.

    Beheer: gooi hier maar een slotje op want het probleem ligt kennelijk niet bij de Lorax.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    * Het is de NL versie van de Lorax
    * Disc/top menu wat Pieter suggereert werkt helaas niet, 'bediening wordt door de speler niet toegelaten'.
    * Speler is Sony BD550. Ik denk dat het beestje stilaan de geest is aan het geven wegens vier jaar zeer intens gebruik. Desondanks vind ik het toch maar relatief een korte levensduur...
    Maar andere disks werken toch wel? Dus dan ligt het niet aan je speler zou ik zo denken. dit lijkt wel op een soort Total recall 2012 probleem. Ik heb ook meerdere klachten gehoord van mensen die problemen hadden met Brave.

  24. #24

    Standaard

    Ik zou je Sony speler idd nog niet wegdoen.
    Afgaande, ik zelf een Sony heb (bdp-350s), is Sony dringend toe aan firmware updates. De laatste dateert al van meer dan een jaar terug.
    En Sony geen A-merk? Ik ben eigenlijk heel tevreden over Sony (heb trouwens ook video en fotocamera van Sony en is heel deftig materiaal). Alleen te duur

  25. #25

    Standaard

    Ik heb ook de bdp-350s ik heb met ander blu-rays geen last gehad. Alleen Brave heb ik dan niet bekeken, en Total Recall 2012 maar de helft.
    Lorax heb ik ook niet gezien.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •