Pagina 16 van 22 EersteEerste ... 6121314151617181920 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 550 worden weergegeven.
  1. #376

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Lees die "slechte" reviews ook eens. De meeste daarvan zijn ook oud (uit de tijd van de teruggetrokken release) en in de meeste gevallen bezit de recensent de set niet eens maar verwijst men naar de verhalen van anderen. In drie gevallen klaagt men omdat het niet aanwezig zijn van bepaalde films (North by northwest en Rebecca om precies te zijn) waarvan Universal niet eens de rechten bezit. Tja, op die manier kan ik ook wel een negatieve recensie schrijven...
    Dan zou ik juist Blu-ray.com niet als leidraad nemen, want het is nou net daar dat men lage scores gegeven heeft.

  2. #377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Dan zou ik juist Blu-ray.com niet als leidraad nemen, want het is nou net daar dat men lage scores gegeven heeft.
    Hebben we het over hetzelfde blu-ray.com? De recensies die ik daar lees van de individuele discs zijn namelijk allemaal van de categorie 'goed' of 'uitstekend'. Zie http://www.blu-ray.com/movies/Alfred.../52175/#Review

  3. #378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Hebben we het over hetzelfde blu-ray.com? De recensies die ik daar lees van de individuele discs zijn namelijk allemaal van de categorie 'goed' of 'uitstekend'. Zie http://www.blu-ray.com/movies/Alfred.../52175/#Review
    Ik zat idd nog te kijken naar deze :

    http://www.blu-ray.com/movies/Alfred...Blu-ray/45102/

  4. #379

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Blonde Bekijk bericht
    Heb net even het geluid van Frenzy, Birds en curtain gecheckt....niets mis mee. Heb de NL-plexi uitvoering
    IK heb ook de nl versie, en mij is ook niets opgevallen aan het geluid. Afgezien van Topaz, hebben alle discs ook Britse leeftijdsaanduidingen, dus zeer waarschijnlijk identiek aan de uk uitgave.
    Dat er mensen zijn die klagen bij amazon vanwege de naar hun mening teleurstellende beeldkwaliteit van bijvoorbeeld Marnie, is verder niet zo vreemd.

  5. #380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik denk dat je even dit topic helemaal moet doorlezen, en diverse buitenlandse fora; dan zie je dat mensen niet "zeiken".

    Of misschien vind je de beeldkwaliteit van Family Plot, Frenzy en Marnie wel goed? Dat kan natuurlijk, al zou dat indruisen tegen ongeveer alle reviews die ik gelezen heb.

    Voor zo'n grote release verwacht ik niet dat echt alles goed zal zijn, maar je moet wel een bepaald minimumniveau halen .
    Ik heb het over de NL uitgave van deze box. Wat op buitenlandse fora geschreven staat vind ik niet relevant aangezien het daar om de UK of US uitgave gaat. En voor films uit de jaren 60 en 70 zien ze er inderdaad goed uit. Ik heb niks aan te merken op deze NL uitgave (alleen dat het jammer is dat er 1 of 2 films ontbreken die ik persoonlijk graag erbij had willen hebben). Ik lees ook dat mensen het niet snappen, en jammer vinden dat deze films (op 2 na) DTS-HD 2.0 geluid hebben. Het is toch meer dan logisch voor oudere films. Vind je dat ze geen minimumniveau hebben behaald dan? Ik kan natuurlijk niet oordelen over de buitenlandse uitgaves want die bezit ik niet. Ik geef de NL uitgave een dikke 10/10. Well done Universal

  6. #381

    Standaard

    De recensies van blu-ray.com gaan inderdaad over de US uitgave met Engels/Frans/Spaans geluid & ondertitels. De UK versie is een andere. De vraag die naar aanleiding van die inmiddels verwijderde review op Amazon oprijst, is of het klopt dat de soundtracks van deze set de slechtste zijn die je ooit gehoord hebt. Dat wordt er namelijk beweerd, en wekt de indruk dat het niet om aan te horen zou zijn.

  7. #382

    Standaard

    Op zich is het wel grappig dat Aamzon.co.uk de limited edition van Älfred Hitchcock: Masterpiece Colection" dan wel tijdelijk niet verkoopt omdat men die aan het reviewen zou zijn, maar de gewone versie wel gewoon verkoopt, terwijl het toch wel erg onwaarschijnlijk is dat die set uit andere discs zou bestaaan.,,,,

  8. #383

    Standaard

    Ik heb ook sterk het gevoel dat het een hoop gedoe om niks is. Je kunt nu eenmaal van zulke oude films niet verwachten dat ze allemaal tip-top gerestaureerd zijn en eruit zien alsof ze gisteren opgenomen zijn. Geen enkele DVD-uitgave van de Hitchcock-films kan naar mijn gevoel tippen aan de Blu-ray versies zoals die nu verschenen zijn.

  9. #384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Tilburgs Bekijk bericht
    Op zich is het wel grappig dat Aamzon.co.uk de limited edition van Älfred Hitchcock: Masterpiece Colection" dan wel tijdelijk niet verkoopt omdat men die aan het reviewen zou zijn, maar de gewone versie wel gewoon verkoopt, terwijl het toch wel erg onwaarschijnlijk is dat die set uit andere discs zou bestaaan.,,,,
    Misschien heeft het gewoon met de verpakking van de boxset te maken.
    Ben zelf uitermate tevreden met mijn keuze voor de standaard editie.

  10. #385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door justme Bekijk bericht
    Gaat het enkel om de uk versie?? Heb de nl versie besteld...
    Aangezien de schijven identiek zijn (behalve Topaz), dan mag je verwachten dat je dezelfde problemen zou moeten hebben met de Nl versie.
    Ik ga toch morgen en test doen met al de schijven om te zien of het waar is. En ik ga ook checken of ik niet twee keer dezelfde schijf van een bepaalde film heb.

  11. #386

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Tilburgs Bekijk bericht
    Op zich is het wel grappig dat Aamzon.co.uk de limited edition van Älfred Hitchcock: Masterpiece Colection" dan wel tijdelijk niet verkoopt omdat men die aan het reviewen zou zijn, maar de gewone versie wel gewoon verkoopt, terwijl het toch wel erg onwaarschijnlijk is dat die set uit andere discs zou bestaaan.,,,,
    Dat heb ik ook daarnet gezien. De schijven zijn identiek voor beiden uitgaven.

  12. #387

    Standaard

    TOPAZ

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    De UK versie vermeld een runtime van 2hr23 approx en de NL dus amper 2hr05. Lijkt me dat de UK een volledigere versie bevat.
    Het einde is verschillend.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philly Q Bekijk bericht
    I think you're right, I just looked up the details of the DVDs (not Blu-rays) and there are two different versions, with different endings. You learn something every day....
    The German DVD, with the "X ending" was 120 mins (PAL) and the UK DVD, with the "Y ending" was 136mins (PAL).
    That's a big difference!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nisei Bekijk bericht
    I see now that the UK release has 3 alternate endings you can access from the main menu. I've just checked with someone who's got a European version and it's indeed almost 20 minutes shorter than the UK disc. I'll ask him about the alternate endings on that disc, perhaps 1 of those lasts 20 minutes and is the part that's been cut from the UK version.
    It's still a missed chance they haven't programmed it so you can play them seamlessly though.
    Laatst aangepast door BASIL : 17-11-2012 om 13:16

  13. #388

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Hebben we het over hetzelfde blu-ray.com? De recensies die ik daar lees van de individuele discs zijn namelijk allemaal van de categorie 'goed' of 'uitstekend'. Zie http://www.blu-ray.com/movies/Alfred.../52175/#Review
    Dan moet je wel de aparte films aanklikken, en de cijfers voor de beeldkwaliteit bekijken....
    -The Man who knew too much: 2,5 ster
    -The Birds: 3 sterren
    En dan zijn Marnie en Family Plot nog niet aan de beurt geweest....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lu81NL Bekijk bericht
    Ik heb het over de NL uitgave van deze box. Wat op buitenlandse fora geschreven staat vind ik niet relevant aangezien het daar om de UK of US uitgave gaat. En voor films uit de jaren 60 en 70 zien ze er inderdaad goed uit. Ik heb niks aan te merken op deze NL uitgave (alleen dat het jammer is dat er 1 of 2 films ontbreken die ik persoonlijk graag erbij had willen hebben). Ik lees ook dat mensen het niet snappen, en jammer vinden dat deze films (op 2 na) DTS-HD 2.0 geluid hebben. Het is toch meer dan logisch voor oudere films. Vind je dat ze geen minimumniveau hebben behaald dan? Ik kan natuurlijk niet oordelen over de buitenlandse uitgaves want die bezit ik niet. Ik geef de NL uitgave een dikke 10/10. Well done Universal
    De NL versie is zover ik gelezen heb gelijk aan de UK versie. En ik heb nog nergens gelezen dat deze weer afwijkt van de US versie....
    Ik begrijp werkelijk niet dat je een 10/10 kunt geven als het beeld van minimaal 4 van de 15 films (zwaar) beneden verwachting is.
    Of misschien liggen jouw verwachtingen lager dan die van mij, dat kan ook.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb ook sterk het gevoel dat het een hoop gedoe om niks is. Je kunt nu eenmaal van zulke oude films niet verwachten dat ze allemaal tip-top gerestaureerd zijn en eruit zien alsof ze gisteren opgenomen zijn. Geen enkele DVD-uitgave van de Hitchcock-films kan naar mijn gevoel tippen aan de Blu-ray versies zoals die nu verschenen zijn.
    Dat is toch niet waar Marcel?
    Jij hebt toch ook blu-ray's van films als Casablanca, Citizen Kane, Gone with the Wind of The Wizard of Oz gezien?

  14. #389

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Jij hebt toch ook blu-ray's van films als Casablanca, Citizen Kane, Gone with the Wind of The Wizard of Oz gezien?
    Daar noem je titels die stuk voor stuk klassiekers zijn. Ik verwacht van een set waarin ook minder populaire titels zitten niet dat er voor iedere film evenveel geld wordt uitgetrokken om ze te restaureren. We hebben het nu over een LE boxset met daarin 14 films die gemiddeld zo'n €9 kosten (en daar zit dan ook de prijs van de dure verpakking al bij in). Dan verwacht ik geen
    hoogstaande restauraties.

  15. #390

    Standaard

    Ik ben van plan om de limited edition versie van de boxset te kopen. Ik heb hier nog twee vragen over:

    1. Doe ik er niet best aan om de limited edition boxset gewoon in de winkel te kopen i.p.v hem nu nog online te bestellen? (Dan moet hij niet verzonden worden = geen mogelijkheid tot beschadiging)

    2. Nu Amazon de limited edition boxset "Under Review" heeft staan, bestaat er een mogelijkheid dat er een replacement program komt. Kan ik dan niet best wachten om de box te kopen nadat er een verdict is gevallen of de replacement er komt of niet?
    Laatst aangepast door Carlvb : 17-11-2012 om 20:58

  16. #391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Wat hier wordt omschreven is dat iemand een nieuwe televisie heeft gekocht, en problemen heeft met de weergave van DTS-HD geluid. De extras en de genoemde DVD hebben Dolby Digital geluid. Geen reden tot paniek lijkt mij.
    De reviewer van de slechte geluid recensie schrijft nu op Amazon.co.uk:

    PS. I wrote a review before where I gave one star to the collection and criticised the awful quality of the sound.
    Well, the quality of the sound is excellent and it turned out that I "cried wolf" . I apologise for that.

    What happened is that I received the box set on monday but opened it only on tuesday, when I received a new TV.
    I had a Panasonic and a code free Panasonic blu ray player. Now I have a Loewe TV and the same Panasonic blu ray player.

    Well, I tried to watch some of the films from this collection but they were unwatchable because the sound was absolutely awful.
    Strange enough, the sound of the extra features was fine.

    Then, as a test, I played several dvds and blu ray discs from the US and the UK. They all played with excellent sound...
    Only the discs from this collection were not playing properly so my conclusion was that they were faulty. It seems an obvious conclusion, doesn't it?
    Well, not really. Not in the jungle of blu ray codecs, mpeg sound, dolby sound and "you name it".

    Just by chance I decided to play a French blu ray disc, "Thomas Crown affair". Guess what? The sound was as awful as in the discs from this collection.
    But I watched that film before, on my Panasonic TV, and the sound was fine...I realised then that the problem was with my TV, not the discs.


    spreekt voor zich

  17. #392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlvb Bekijk bericht
    2. Nu Amazon de limited edition boxset "Under Review" heeft staan, bestaat er een mogelijkheid dat er een replacement program komt. Kan ik dan niet best wachten om de box te kopen nadat er een verdict is gevallen of de replacement er komt of niet?
    Dat is niet waarschijnlijk: amazon heeft wel vaker dingen "under review" die na verloop van tijd weer gewoon door ehn worden verkocht. Amaozn kan ook helemaal niet beslissen dat er een replacement zou moeten komen: alleen Universal zou dat kunnen. En niemand heeft Universal horen zeggen dat er wordt onderzocht of er iets aan de hand zou zijn...

  18. #393

    Standaard

    Ik heb er net 2 op zitten.

    Marnie en Torn Curtain.
    Bij beide een heel goed geluid.
    Bij Marnie is het beeld heel wisselvallend, een bijna constante lichte flikkering, heel veel grain en witte vlekken. Het ene moment is heel scherp, terwijl het andere moment heel vaag en wazig overkomt. Ook komen sommige kleuren raar over.
    Bij Torn Curtain, af en toe eens wat witte vlekjes, maar verder redelijk goede trasnfer.

  19. #394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlvb Bekijk bericht
    Ik ben van plan om de limited edition versie van de boxset te kopen. Ik heb hier nog twee vragen over:

    1. Doe ik er niet best aan om de limited edition boxset gewoon in de winkel te kopen i.p.v hem nu nog online te bestellen? (Dan moet hij niet verzonden worden = geen mogelijkheid tot beschadiging)

    2. Nu Amazon de limited edition boxset "Under Review" heeft staan, bestaat er een mogelijkheid dat er een replacement program komt. Kan ik dan niet best wachten om de box te kopen nadat er een verdict is gevallen of de replacement er komt of niet?
    Ik heb gisteren de nl plexi versie bij bol.com besteld en vandaag met koerier netjes geleverd gekregen, volledig intact. En dit voor de interessante prijs van € 116,99. Dankzij de AH coupon code (AH-12BOL20-AFHP), nog geldig tot en met 18 november. Misschien een tip...
    The truth is out there

  20. #395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door justme Bekijk bericht
    Ik heb gisteren de nl plexi versie bij bol.com besteld en vandaag met koerier netjes geleverd gekregen, volledig intact. En dit voor de interessante prijs van € 116,99. Dankzij de AH coupon code (AH-12BOL20-AFHP), nog geldig tot en met 18 november. Misschien een tip...
    Bedankt voor de tip!
    Ik vroeg me af: Als Universal beslist om een replacement program te starten naar aanleiding van al die verschillende negatieve reacties, zal je dan sowieso je box kunnen inruilen ongeacht de (web)winkel van waar je hem hebt gekocht? Of geldt dat replacement program dan enkel voor Amazon?

  21. #396

    Standaard

    Dan geldt dat voor alle (web)winkels waar je deze gekocht hebt. Maar meestal ruilen ze alleen de schijfjes om, niet de complete boxset. Want daar is op zich niets mis mee. Vaak moet je ze dan opsturen naar de distributiemaatschappij en niet naar de (web)winkel.

  22. #397

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nisei Bekijk bericht
    Daar noem je titels die stuk voor stuk klassiekers zijn. Ik verwacht van een set waarin ook minder populaire titels zitten niet dat er voor iedere film evenveel geld wordt uitgetrokken om ze te restaureren. We hebben het nu over een LE boxset met daarin 14 films die gemiddeld zo'n €9 kosten (en daar zit dan ook de prijs van de dure verpakking al bij in). Dan verwacht ik geen
    hoogstaande restauraties.
    Je trekt toch een verkeerde conclusie.
    Er zijn veel meer voorbeelden van meer relatief onbekende films uit die periodes, die er prachtig uitzien, ik heb alleen wat bekende films genomen.
    Als je zo'n set van één van de bekendste regisseurs aller tijden uitbrengt, dan weet je dat de blu-ray's onder de loep genomen zullen worden.

    En volgens jou mag je vanwege de lage prijs per film, geen hoge verwachtingen van de kwaliteit hebben? Dus elke film die je onder een tientje koopt, hoeft geen goede kwaliteit te hebben.....jij bent dan wel de droomconsument van de filmmaatschappijen .

  23. #398

    Standaard

    Verwacht jj dan wel dezelfde kwaliteit van een A-film release van €8 ten opzichte van een Criterion release van €30?

  24. #399

    Standaard

    Net even een controle gedaan. In mijn nl-box is Saboteur dubbel en ontbreekt Marnie. Zal Wehkamp hierover mailen. Maar is er ergens een centraal e-mailadres voor een omruilactie?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #400

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nisei Bekijk bericht
    Verwacht jj dan wel dezelfde kwaliteit van een A-film release van €8 ten opzichte van een Criterion release van €30?
    Ik denk ook dat we het bronmateriaal niet uit het oog mogen verliezen. De ene film heeft de tand des tijds minder goed doorstaan dan de andere. En zoals met alles is er een bepaald budget voorzien voor de restauratie. Filmmaatschappijen zijn geen liefdadigheidsinstellingen en hun doel is winst te maken. Jammer maar helaas. En voor psycho bvb zal er meer geld voor handen zijn dan voor bvb marnie, puur vanwege commerciele belangen.
    Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze hier bewust sommige films totaal ongemoeid laten, terwijl er toch ook enkele pareltjes tussenzitten.
    The truth is out there

Pagina 16 van 22 EersteEerste ... 6121314151617181920 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •