Pagina 17 van 18 EersteEerste ... 7131415161718 LaatsteLaatste
De resultaten 401 tot 425 van 436 worden weergegeven.
  1. #401

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Het mooie van deze prognose en eigenlijk ook het lachwekkende is dat er heel veel mensen hebben gestemd op rutte opdat samsom niet de grootste zou worden en vice versa.

    En nu moeten ze hoogstwaarschijnlijk ook nog samenwerken
    Ik denk dat het voor iedereen al langer wel duidelijk was dat de VVD en de PvdA tot elkaar veroordeeld waren. Ze zouden toch wel de twee grootste partijen zijn geworden en de stemmen die ze bij die andere partijen hebben weggekaapt, zouden anders niet van links naar rechts of andersom zijn gegaan. Het ging er alleen nog om wie de grootste partij wordt en daarmee het initiatief krijgt.

    Het enige wat wezenlijk veranderd is ten opzichte van de peilingen, is dat D66 of het CDA niet meer nodig zijn voor een meerderheidscoalitie. Alleen als er ook gekeken wordt naar een meerderheid van de mogelijke coalitiepartners in de eerste kamer. De enige combinatie die zowel in de tweede als de eerste kamer een meerderheid zou hebben, is VVD en PvdA met het CDA als derde partij. Strikt genomen zou je CDA door de PVV kunnen vervangen, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #402

    Standaard

    Onbegrijpelijk dat het VVD zo groot is. Dus er is een grote groep die het serieus goed vind gaan in Nederland? Tja....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #403

    Standaard

    Intussen begint de afstand tussen VVD en PvdA te groeien. VVD staat nog op 41, maar PvdA op het moment op 37.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #404

    Standaard

    Onbegrijpelijk dat een partij die de afgelopen 20 jaar in zo'n beetje iedere regering heeft gezeten en er verantwoordelijk voor is geweest dat we een megastaatsschuld hebben en veroordeeld zijn tot een multiculturele samenleving nu beloond wordt voor het feit dat een greenpeace-terrorist een andere toon aan slaat tijdens debatten!

    Sowieso is de aandacht van de media voor partijen als PVDA, VVD en CDA tov van kleinere partijen extreem overtrokken geweest, ook kleine partijen moeten de kans krijgen hun verhaal te vertellen en oplossingen te geven.

  5. #405

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Onbegrijpelijk dat het VVD zo groot is. Dus er is een grote groep die het serieus goed vind gaan in Nederland? Tja....
    dat ligt niet aan de vvd

  6. #406

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Intussen begint de afstand tussen VVD en PvdA te groeien. VVD staat nog op 41, maar PvdA op het moment op 37.
    De PvdA pakt veel stemmen in de grote steden en de uitslagen daarvan komen altijd heel laat binnen. Dat er nu een verschil is met de prognose is dus niet vreemd.

  7. #407

    Standaard

    Verschil is om 1u22 alweer teruggebracht tot één zetel: VVD 40, PvdA 39

    Mijn voorspelling: strafschoppen schieten

  8. #408

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Verschil is om 1u22 alweer teruggebracht tot één zetel: VVD 40, PvdA 39

    Mijn voorspelling: strafschoppen schieten
    ietswat offtopic, maar deze uitslag van de verkiezingen, was die nou goed ivm het voetbal in nederland of niet?

  9. #409

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    ietswat offtopic, maar deze uitslag van de verkiezingen, was die nou goed ivm het voetbal in nederland of niet?
    Persoonlijk denk ik dat het met de stand van de maan te maken heeft

  10. #410

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Verschil is om 1u22 alweer teruggebracht tot één zetel: VVD 40, PvdA 39
    Een kwartier later is het nog maar een verschil van 39.000 stemmen.
    Dat is één vol gemiddeld voetbalstadion.

    Als de PvdA in blessuretijd de winnende goal scoort, slaap ik nog beter dan ik sowieso al deed met deze uitslag.

  11. #411

    Standaard

    Ik probeer zo lang mogelijk wakker te blijven maar ik vrees dat het net als 2 jaar geleden wel weer iets van 4 uur gaat worden voordat er duidelijkheid is.

  12. #412

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Persoonlijk denk ik dat het met de stand van de maan te maken heeft
    Nee ff serieus, Als SP zou winnen (als ik het juist heb), zou dat toch nadelig zijn voor het voetbal.

    Want dan zouden er geen lange contracten meer afgesloten mogen worden, waardoor de buitenlandse clubs, de clubs hier kunnen leegplukken.

    Weet niet of ik nu de juiste partij heb genoemd, en het juist beschreven heb, maar meende zoiets vernomen te hebben pas geleden op tv.

  13. #413

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Persoonlijk denk ik dat het met de stand van de maan te maken heeft
    http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/2133...etaald-voetbal

  14. #414

    Standaard

    Nou ik hou het voor gezien.
    Ik hoop dat we lekker 4 jaartjes vooruit kunnen en volgende keer er niet zo'n poppenkast van maken met al die "leuke" mensen. Politici moeten norse oude mannen zijn met verstand van onderhandelen en een afkeer van het volk
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  15. #415

    Standaard

    Wat een aderlating voor de PVV en SP ,en maar goed ook. Met vingerwijzing naar een ander zijn we nooit verder gekomen, alleen zelf je verantwoording nemen zal ons vooruit helpen.

    Ik ben bang dat het echter nooit zo ver zal komen, alle financiële problemen waarin vele verkeren hebben we toch echt aan ons zelf te danken, met onze tophypotheken en kopen op afbetaling,. de bomen groeide tot in de hemel, tot de zeepbel barst en de hemel instort.

    En steeds maar weer onstaan er opnieuw zeepbellen (zie nu bijvoorbeeld Facebook) en stappen we, verblind door hebzucht, weer in het zinkende schip.
    Dit gaat al eeuwen zo en dat zal nooit zo veranderen ben ik bang.

    De mensheid is hardleers.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Onbegrijpelijk dat het VVD zo groot is. Dus er is een grote groep die het serieus goed vind gaan in Nederland? Tja....
    Dus de VVD krijgt de schuld dat het slecht gaat in Nederland ? Wat een onzin.
    Dat hebben we allemaal aan onszelf te danken. Zie post hierboven.

  17. #417

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Wat een aderlating voor de PVV en SP ,en maar goed ook. Met vingerwijzing naar een ander zijn we nooit verder gekomen, alleen zelf je verantwoording nemen zal ons vooruit helpen.

    Ik ben bang dat het echter nooit zo ver zal komen, alle financiële problemen waarin vele verkeren hebben we toch echt aan ons zelf te danken, met onze tophypotheken en kopen op afbetaling,. de bomen groeide tot in de hemel, tot de zeepbel barst en de hemel instort.

    En steeds maar weer onstaan er opnieuw zeepbellen (zie nu bijvoorbeeld Facebook) en stappen we, verblind door hebzucht, weer in het zinkende schip.
    Dit gaat al eeuwen zo en dat zal nooit zo veranderen ben ik bang.

    De mensheid is hardleers.
    100% mee eens.

  18. #418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Dus de VVD krijgt de schuld dat het slecht gaat in Nederland ? Wat een onzin.
    Dat hebben we allemaal aan onszelf te danken. Zie post hierboven.
    Niet om het een of ander, maar het is een crisis die ver buiten onze landgrenzen ook speelt. Als een traditioneel handelsland met een sterk internationale focus krijgen we gewoon klappen als het in de rest van de wereld slecht gaat. Dat we het zelf ook handiger hadden kunnen doen is één ding, maar zonder de internationale crisis hadden wij waarschijnlijk niet de problemen die we nu hebben. Althans bij lange na niet in dezelfde mate. Sterker nog, op sommige punten doen we het relatief zo slecht nog niet.

    Het is niet voor niets dat 'Europa' als thema zo'n prominente rol heeft gespeeld in de afgelopen campagne.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #419

    Standaard

    Met onszelf bedoelde ik ook alle mensen, niet alleen de nederlanders.

  20. #420

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Met onszelf bedoelde ik ook alle mensen, niet alleen de nederlanders.
    Die indruk had ik wel een beetje, maar het punt is dat je niet alle mensen op een hoop kunt gooien. Je -of eigenlijk Frenkel in het stuk dat je aanhaalt- beschrijft meer het Amerikaanse über-kapitalisme dan de gemiddelde Europeaan. Wij zijn in ons land weliswaar geen heiligen, maar nog altijd heel anders dan 'de Amerikaan' -of het stereotype daarvan.

    Er wordt gesproken over verantwoording nemen, maar als er harde maatregelen genomen worden om mensen daartoe te bewegen, dan vinden we dat toch kil, niet solidair, enz. Bovendien heeft iedere partij z'n eigen uitleg over wat verantwoording nemen betekent. Elke partij zal beweren dat zij dat juist wel doen en die stumperds van die andere partijen niet.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #421

    Standaard

    Zoals de stand nu is, is rechts nog groter dan 2 jaar geleden ondanks het verlies van de PVV. VVD(41), PVV(15) en SGP(3) samen 59 was 57 zetels. Het is echte race geworden tussen VVD en PvdA omdat de één niet wilde dat de ander de grootste zou worden. Ik persoonlijk heb VVD gestemd en ik snap ook niet waarom je überhaupt ooit PvdA zou willem stemmen maar andere denken er waarschijnlijk precies andersom over.

  22. #422

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Zoals de stand nu is, is rechts nog groter dan 2 jaar geleden ondanks het verlies van de PVV. VVD(41), PVV(15) en SGP(3) samen 59 was 57 zetels.
    Als je het CDA niet meetelt als rechtse partij klopt dat wel. Ik zie het CDA wel degelijk als centrum-rechtse partij. Maar het blok tradioneel linkse partijen (PvdA/SP/Groenlinks) is ook gegroeid. En beide kanten hebben geen mogelijkheid om een een exclusief linkse of rechtse coalitie te vormen.

    De coalitiebesprekingen zouden met deze uitslag nog wel eens lang kunnen gaan duren.
    Laatst aangepast door mark t : 13-09-2012 om 08:57
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Zoals de stand nu is, is rechts nog groter dan 2 jaar geleden ondanks het verlies van de PVV. VVD(41), PVV(15) en SGP(3) samen 59 was 57 zetels. Het is echte race geworden tussen VVD en PvdA omdat de één niet wilde dat de ander de grootste zou worden. Ik persoonlijk heb VVD gestemd en ik snap ook niet waarom je überhaupt ooit PvdA zou willem stemmen maar andere denken er waarschijnlijk precies andersom over.
    Ik ben ook geen PVDA man maar Samson heeft het wel erg goed gedaan.

  24. #424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Onbegrijpelijk dat een partij die de afgelopen 20 jaar in zo'n beetje iedere regering heeft gezeten en er verantwoordelijk voor is geweest dat we een megastaatsschuld hebben en veroordeeld zijn tot een multiculturele samenleving nu beloond wordt voor het feit dat een greenpeace-terrorist een andere toon aan slaat tijdens debatten!
    Daarvoor mag je Joop den Uyl bedanken, die in de jaren 70 de geldkraan openzette.

  25. #425

    Standaard

    "veroordeeld zijn tot een multiculturele samenleving"

    Daar gaan we weer!!!!!!!!!!!!!!

    De wereld is multicultureel en dat kunnen we niet afbakenen met grenzen.

Pagina 17 van 18 EersteEerste ... 7131415161718 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •