De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Een nieuwe blu-ray-speler met betere DVD upscaling

    Onlangs heb ik een nieuwe (grotere) tv in mijn bezit gekregen, waarop door het formaat goed te zien is hoe "slecht" de LG BD570 omgaat met het upscalen van DVD's. Nu ben ik op zoek naar een speler die dit minpunt niet heeft. Gezien de grote keuze en het feit dat men niet in alle winkels bekend is met het feit dat deze kwaliteit kan verschillen hoop ik hier advies te vinden.

    Mijn enige eisen zijn dat de DVD's behoorlijk worden ge-upscaled (beter dan wat ik nu heb) en dat de prijs rond de 100 euro ligt. Andere functies vind ik mooi meegenomen, maar zijn vooralsnog geen vereiste.

    Mijn TV is een Philips en (mede) zodoende zit ik te denken aan een Blu-Rayspeler van hetzelfde merk, maar zijn deze apparaten in de praktijk ook goed?

  2. #2

    Standaard

    In de 100 euro categorie zal het upscalen van DVD's niet veel per apparaat uitmaken, maar iig beter zijn dan een wat oudere speler als een BD570. Philips spelers staan als goed bekend wat betreft upscalen, maar bijvoorbeeld Sony's ook...
    Kijk eens of je eventueel 2e hands aan een BD speler met een QDEC chip kan komen, bijvoorbeeld een Philps BDP9500. Die chip is echt beter dan de standaard chips in de budget spelers.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb Bekijk bericht
    Onlangs heb ik een nieuwe (grotere) tv in mijn bezit gekregen, waarop door het formaat goed te zien is hoe "slecht" de LG BD570 omgaat met het upscalen van DVD's. Nu ben ik op zoek naar een speler die dit minpunt niet heeft. Gezien de grote keuze en het feit dat men niet in alle winkels bekend is met het feit dat deze kwaliteit kan verschillen hoop ik hier advies te vinden.

    Mijn enige eisen zijn dat de DVD's behoorlijk worden ge-upscaled (beter dan wat ik nu heb) en dat de prijs rond de 100 euro ligt. Andere functies vind ik mooi meegenomen, maar zijn vooralsnog geen vereiste.

    Mijn TV is een Philips en (mede) zodoende zit ik te denken aan een Blu-Rayspeler van hetzelfde merk, maar zijn deze apparaten in de praktijk ook goed?
    Een Onkyo BD SP 809...een dijk van een apparaat...z,n prijs ook...450euro !

  4. #4

    Standaard

    Dat is inderdaad een dijk van een prijs .

    @peptalk: Dank voor het advies. Ik ga me er in verdiepen. Heb je ook nog advies voor wanneer ik eventueel iets meer zou willen uitgeven?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb Bekijk bericht
    Dat is inderdaad een dijk van een prijs .

    @peptalk: Dank voor het advies. Ik ga me er in verdiepen. Heb je ook nog advies voor wanneer ik eventueel iets meer zou willen uitgeven?
    Een Onkyo 308 danwel iets van Panasonic of Sony...

  6. #6

    Standaard

    OPPO.........need i say more...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    philips bdp 9500,
    nr 1 in verschillende vakbladen

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •